FLEETNEWS #301

10.04.25 #301 14 Οι εταιρείες ενοικίασης οχημάτων στην Ευρώπη αναφέρουν μειωμένα κέρδη λόγω χαμηλότερων του αναμενομένου τιμών για τα μεταχειρισμένα ενοικιαζόμενα οχήματα που πωλούνται στη δευτερογενή αγορά. Ενισχυμένη από τη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση και τη διεθνή της επέκταση, η Sixt στην πρόσφατη ετήσια έκθεσή της κατέγραψε κύκλο εργασιών άνω των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2024 - τρίτη συνεχόμενη χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων. Ωστόσο, τα προ φόρων κέρδη μειώθηκαν στα 335 εκατομμύρια ευρώ το 2024, χαμηλότερα από τις αρχικές, πιο αισιόδοξες προβλέψεις. Ένας βασικός παράγοντας της μειωμένης κερδοφορίας είναι η σημαντική πτώση των τιμών μεταπώλησης για πρώην ενοικιαζόμενα οχήματα. Η μειωμένη κερδοφορία αφορά ιδιαίτερα τα μεταχειρισμένα ηλεκτρικά οχήματα (EV), τα οποία αντιμετωπίζουν υψηλότερους ρυθμούς απόσβεσης μέσα σε μια υποτονική αγορά μεταχειρισμένων. Άλλες εταιρείες ενοικίασης αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις. Αν και η Europcar δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει πλήρη οικονομικά αποτελέσματα για το 2024, οι ενδιάμεσες αναφορές δείχνουν παρόμοια πίεση λόγω της πτώσης των τιμών μεταχειρισμένων. Και η Hertz επηρεάστηκε. Στην παγκόσμια οικονομική της έκθεση για το τρίτο τρίμηνο του 2024, η εταιρεία ανέδειξε ζημία 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων, κυρίως λόγω κόστους απόσβεσης και χαμηλών τιμών μεταχειρισμένων. Αν και το μεγαλύτερο μέρος της ζημίας προήλθε από τις δραστηριότητες στις ΗΠΑ, η ευρωπαϊκή θυγατρική ανέφερε παρόμοιες πιέσεις. Η επιθετική στρατηγική της Hertz για επένδυση στα EV και η μετέπειτα απόφαση να πουλήσει χιλιάδες Tesla σε μειωμένες τιμές αναδεικνύουν την περιορισμένη ζήτηση για ενοικιαζόμενα EV και την αστάθεια της αγοράς μεταχειρισμένων ηλεκτρικών. ΕΥΡΩΠΗ - ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ Μείωση κερδών στο Rental HYUNDAI INSTEROID: ΜΕ GAMING ΕΠΙΡΡΟΕΣ Η Hyundai Motor Company συνεχίζει να ξεπερνά τα σχεδιαστικά όρια των αυτοκινήτων με την αποκάλυψη του concept car Insteroid στη Σεούλ της Κορέας. Το Insteroid ενσωματώνει την τολμηρή σχεδιαστική προσέγγιση της Hyundai Motor, συνδυάζοντας επιρροές gaming, για να γοητεύσει τη νέα γενιά οδηγών. Βασισμένο στο επιτυχημένο αμιγώς ηλεκτρικό sub-compact SUV πόλης Hyundai Inster, το οποίο έγινε γρήγορα παγκόσμια επιτυχία, το Insteroid ανεβάζει την έννοια της σπορ σχεδίασης και της εμπειρίας του χρήστη σε νέα επίπεδα. Η αναγνώριση του Inster, συμπεριλαμβανομένης της επιλογής του μεταξύ των τριών κορυφαίων φιναλίστ για το βραβείο «Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025», θέτει γερά θεμέλια για το ριζοσπαστικό έργο «What if?». CLIMATE GROUP Πλήρης εξηλεκτρισμός στόλων έως το 2030 Η πρωτοβουλία EV100 του Climate Group ενώνει κορυφαίες εταιρείες με στόχο την πλήρη εξηλεκτρισμό των εταιρικών τους στόλων έως το 2030. Ήδη, πολλές εταιρείες έχουν εξηλεκτρίσει πάνω από 50% των οχημάτων τους, ενώ συνολικά έχουν αναπτυχθεί 700.000 ηλεκτρικά οχήματα σε 76 αγορές. Οι συμμετέχουσες εταιρείες, όπως οι Ingka Group (IKEA), Unilever, Maersk, Deloitte και Mitie, επενδύουν σε υποδομές φόρτισης (με παρουσία σε 4.277 σημεία παγκοσμίως) και εργάζονται για την αντιμετώπιση προκλήσεων στα μεσαία και βαρέα οχήματα (MHDV). Παράλληλα, προωθείται η ηλεκτροκίνηση και σε νέες αγορές όπως το Ιράν, η Λευκορωσία και η Κένυα. Σημαντικό ζητούμενο παραμένει η στήριξη από τις κυβερνήσεις, μέσω οικονομικών και πολιτικών κινήτρων, ώστε να ενισχυθεί η μετάβαση. Το EV100 ευθυγραμμίζεται με ευρωπαϊκές και διεθνείς πολιτικές, όπως η απαγόρευση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035. Μεγάλες εταιρείες αξιοποιούν την επιρροή και το μέγεθός τους, για να επιταχύνουν τη μετάβαση σε μεταφορές μηδενικών εκπομπών, δημιουργώντας ένα θετικό μοντέλο για το μέλλον των βιώσιμων μετακινήσεων.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=