FLEETNEWS #301

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2025 #301 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET «Γενική επιστράτευση» για τους δασμούς Τραμπ Υψηλά τα κόστη επισκευής ζημιών από συγκρούσεις των EVs «Έφυγε» ο Κώστας Καββαθάς Η κινεζική μάρκα Omoda ξεκίνησε στην Ευρώπη τις πωλήσεις του Omoda 9, ενός νέου plug-in hybrid SUV μεσαίας κατηγορίας, στις βασικές ευρωπαϊκές αγορές της (Ισπανία, Ην. Βασίλειο, Πολωνία, Ιταλία). Με μήκος 4.770 χλστ. και μπαταρία 34 kWh που προσφέρει 145 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας, το Omoda 9 ανταγωνίζεται τα Skoda Kodiaq iV, Toyota RAV4, BYD Seal U και Mazda CX-60. Το μοντέλο εξοπλίζεται πλούσια, με head-up display, πανοραμική ηλιοροφή, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα εμπρός-πίσω και ηχοσύστημα Sony 14 ηχείων. Διαθέτει καμπυλωτή οθόνη 24,6’’ και τετρακίνηση μέσω ενός από τους τρεις ηλεκτροκινητήρες του. Υπάρχουν διάφορα προφίλ οδήγησης όπως Eco, Normal, Sport, Mud, Snow και Off-Road που ρυθμίζουν την απόδοση ανάλογα με τις συνθήκες. Ο συνδυασμός του βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων με το υβριδικό σύστημα αποδίδει 443 ίππους και επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτ. Με τιμή 44.990 λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Omoda στοχεύει αγοραστές που αναζητούν επιδόσεις και εξοπλισμό σε ανταγωνιστική τιμή. Η Chery, μητρική της Omoda, σημειώνει ραγδαία ανάπτυξη στην Ευρώπη και επενδύει στα plug-in hybrid λόγω των χαμηλότερων δασμών σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Το Omoda 9 θα ακολουθήσουν τα Omoda 7 και 3, ενισχύοντας την ευρωπαϊκή γκάμα της εταιρείας. Η εταιρεία ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα προσφέρει τη σειρά Tiggo σε επιλεγμένες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, ξεκινώντας με το μεσαίου μεγέθους Tiggo 8 plug-in hybrid. Μοντέλα της σειράς Tiggo διατίθενται επίσης με την ιταλική επωνυμία DR, καθώς και με την ονομασία Ebro στην Ισπανία. To Οmoda 9 αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη του έτους. OMODA 9 Νέο μεσαίο plug-in hybrid SUV

10.04.25 #301 2 Ο ελληνικός Τύπος είναι φτωχότερος, μετά την απώλεια του Κώστα Καββαθά, ενός από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της ελληνικής δημοσιογραφίας και της εκδοτικής δραστηριότητας, που έφυγε από τη ζωή στις 9 Απριλίου 2025, σε ηλικία 86 ετών. Ο Κώστας Καββαθάς άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα στο χώρο του ειδικού Τύπου, συνδυάζοντας την αγάπη του για την τεχνολογία, την ταχύτητα και την καινοτομία με την αφοσίωσή του στην αλήθεια και την ενημέρωση. Γεννημένος στην Αθήνα το 1939, ο Καββαθάς αποφοίτησε από το 2ο Γυμνάσιο Αρρένων. Η δημοσιογραφική του καριέρα ξεκίνησε το 1959 στο περιοδικό «Ταχύτης» και συνεχίστηκε στην εφημερίδα «Μεσημβρινή», όπου για τρία χρόνια διατηρούσε τη στήλη αυτοκινήτου. Το πάθος του για την ταχύτητα τον οδήγησε να συμμετάσχει σε αγώνες ράλι στην Ελλάδα, ενώ ως δημοσιογράφος πέταξε με περισσότερους από 23 τύπους μαχητικών αεροσκαφών. Το 1970, ίδρυσε το περιοδικό «4 Τροχοί», το οποίο δεν ήταν απλώς ένα περιοδικό για αυτοκίνητα - ήταν ένα σημείο αναφοράς για την τεχνολογία, την οδήγηση, την ασφάλεια, και τη σχέση του ανθρώπου με τη μηχανή. Ο ίδιος στήριξε όσο λίγοι την οδική ασφάλεια και την εκπαίδευση οδηγών, συχνά συγκρουόμενος με κρατικούς φορείς και υπηρεσίες, επισημαίνοντας παραλείψεις που έθεταν σε κίνδυνο τη ζωή των πολιτών. Μέσα από τις στήλες του δεν δίσταζε να είναι καυστικός απέναντι σε πολιτικούς, γραφειοκρατία και κατεστημένα συμφέροντα. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι «4 Τροχοί» είναι το περιοδικό που καθιέρωσε, μεταξύ άλλων, τις δοκιμές αυτοκινήτων με χρήση ειδικών οργάνων για τη μέτρηση των επιδόσεων των αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα εισήγαγε μια νέα αισθητική σε σχέση με τις φωτογραφίσεις και τις παρουσιάσεις τους. Ο Κώστας Καββαθάς δεν περιορίστηκε όμως μόνο στον χώρο του αυτοκινήτου. Αντίθετα, προχώρησε στην έκδοση μιας σειράς περιοδικών που άφησαν το στίγμα τους στον ελληνικό εκδοτικό χώρο. Το περιοδικό «Πτήση & Διάστημα» (1979) αποτέλεσε επίσης μια πρωτοποριακή έκδοση. Σε μια Ελλάδα με περιορισμένη επαφή με την αεροπορική κουλτούρα, ο Καββαθάς τόλμησε να μιλήσει για την πολεμική και πολιτική αεροπορία, τα διαστημικά προγράμματα αλλά και την αμυντική τεχνολογία και γεωστρατηγική. Το περιοδικό ξεχώρισε για τη σοβαρή τεκμηρίωση, τις αποκλειστικές συνεντεύξεις, τις τεχνικές αναλύσεις οπλικών συστημάτων και την απαράμιλλη εικονογράφηση. Ήταν από τα πρώτα μέσα που μετέδωσαν στο ελληνικό κοινό την αίσθηση ότι «ανήκουμε σε έναν πλανήτη που κοιτάζει προς τα άστρα». Το περιοδικό «Ήχος & Hi-Fi» έφερε στην Ελλάδα την κουλτούρα της υψηλής πιστότητας στον ήχο και τη μουσική. Σε εποχές που το ραδιόφωνο ήταν «λαϊκή υπόθεση» και η τεχνολογία περιορισμένη, ο Καββαθάς ανέδειξε τη σημασία της ποιότητας στην ακρόαση, παρουσίασε τεχνολογικές εξελίξεις στα ηχοσυστήματα και άνοιξε το δρόμο για μια νέα αγορά, εκείνη των hi-end ηχητικών λύσεων. Η έκδοση του «RAM» ήρθε στη δεκαετία του ’90 και αποτέλεσε την πύλη εισόδου των Ελλήνων στην ψηφιακή εποχή. Στις σημαντικότερες εκδοτικές προσπάθειες του Κώστα Καββαθά περιλαμβάνεται επίσης και το περιοδικό «2 Τροχοί», στο οποίο αποτυπώθηκε η αγάπη του για τη μοτοσυκλέτα. Η λίστα, ωστόσο, με τα περιοδικά που εκδόθηκαν από τις Τεχνικές Εκδόσεις, την εταιρεία που ίδρυσε ο Κώστας Καββαθάς με τη σύζυγό του, Σόφη, δεν τελειώνει εδώ, καθώς περιλαμβάνει πολλά ακόμα έντυπα, όπως τα: «Οδηγώντας», «Σκάφος και Θάλασσα», «Γεύση», «Ταξιδεύοντας», «Επιστήμη και Τεχνολογία» κ.λπ. Επίσης, ο Κώστας Καββαθάς υπήρξε επί σειρά ετών μέλος της κριτικής επιτροπής του θεσμού «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς». Η κηδεία του θα γίνει την Παρασκευή 11, Απριλίου στις 11:30 στο χωριό Βυτιναίικα της Ηλείας. Ο ΘΕΜΕΛΙΩΤΉΣ ΤΟΥ ΣΎΓΧΡΟΝΟΥ ΕΙΔΙΚΟΎ ΤΎΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΆΔΑ «Έφυγε» ο Κώστας Καββαθάς FLEET NEWS #301 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.

10.04.25 #301 3 Παρόλο που ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έχει επιβάλει δασμό 25% στα εισαγόμενα οχήματα, είναι πολύ πιθανό οι καταναλωτές (κυρίως στις ΗΠΑ αλλά κατ’ επέκταση και σε άλλες αγορές) να μη δουν αντίστοιχη αύξηση 25% στις τιμές. Έμποροι και κατασκευαστές, πάντως, βρίσκονται σε κατάσταση ετοιμότητας, ενώ οι δασμοί χρησιμοποιούνται σε βραχυπρόθεσμη βάση, ως εργαλείο ενίσχυσης των πωλήσεων μέσω στοχευμένων μηνυμάτων. Μεγάλη ανησυχία, ωστόσο, υπάρχει στον κλάδο της προμήθειας ανταλλακτικών - οι εταιρείες θυμήθηκαν την κρίση εφοδιασμού λόγω της πανδημίας, δίνοντας έμφαση στην πρόληψη ενδεχόμενων ελλείψεων. Γενικά στην αυτοκινητοβιομηχανία αυτήν τη στιγμή συντελείται αναπροσαρμογή στρατηγικών τιμολόγησης με βάση τη σύνθεση των οχημάτων, τις αποφάσεις των κατασκευαστών για απορρόφηση μέρους του κόστους και τις στρατηγικές των εμπόρων. Αναλυτές εκτιμούν ότι οι χρηματοδοτικοί βραχίονες των αυτοκινητοβιομηχανιών πιθανόν να επεκτείνουν τους όρους δανείων και να αυξήσουν την προσβασιμότητα μέσω μισθώσεων (leasing), κρατώντας τις μηνιαίες δόσεις σταθερές. Η Cox Automotive προβλέπει αύξηση 2,8% στις χονδρικές τιμές οχημάτων για το 2025 σε ετήσια βάση. Η Black Book εκτιμά αύξηση 5% στη μέση τιμή συναλλαγής φέτος. Η Morgan Stanley προβλέπει ότι οι δασμοί θα αυξήσουν τη μέση τιμή οχήματος κατά 11 με 12%. Οι προβλέψεις αυτές λαμβάνουν υπόψη ότι ο δασμός δεν εφαρμόζεται στην προτεινόμενη τιμή λιανικής του κατασκευαστή (MSRP) και ότι η βιομηχανία βασίζεται σε πολύπλοκα συστήματα υπολογισμού του κόστους του οχήματος. Η τελική τιμή ενός οχήματος καθορίζεται από ένα συνδυασμό έρευνας αγοράς, λίστας υλικών, οικονομικών συμφωνιών, διαίσθησης και άλλων παραγόντων. Ακόμη μεγαλύτερη διαφοροποίηση υπάρχει στο χώρο των εμπόρων, όπου οι τιμές διαφέρουν ανάλογα με την περιοχή, τη χρονική στιγμή, τις προσωπικές σχέσεις και τον τρόπο που ο αγοραστής θα πληρώσει τον έμπορο, ο οποίος είναι ξεχωριστή επιχειρηματική οντότητα από τον κατασκευαστή. Σημειώνεται ότι παρέχεται χρηματοδότηση στους εμπόρους μέσω θυγατρικών χρηματοδοτικών εταιρειών, όπως η Ford Credit, GM Financial και Toyota Financial Services. Οι έμποροι πληρώνουν τόκους για τη χρηματοδότηση αποθέματος και αποπληρώνουν το δάνειο όταν πουλούν τα οχήματα. Όλοι αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν την τελική τιμή που θα πληρώσει ο καταναλωτής. Αυτό δημιουργεί πολλά σημεία μεταβλητότητας στην τελική τιμή. ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ Δασμοί: Κλίμα «γενικής επιστράτευσης» „Η Audi δεν προχωρά προς το παρόν στην παράδοση αυτοκινήτων που έφθασαν στα λιμάνια των ΗΠΑ μετά τις 2 Απριλίου λόγω του πρόσφατα επιβληθέντος δασμού 25%, σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το Reuters. Εκπρόσωπος της Audi ανέφερε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία έχει περίπου 37.000 οχήματα στο απόθεμά της στις ΗΠΑ, αριθμός επαρκής για πωλήσεις δύο μηνών, πράγμα που σημαίνει ότι τα αυτοκίνητά της θα συνεχίσουν να είναι διαθέσιμα στους πελάτες. „Η Jaguar/Land Rover ανακοίνωσε ότι σταματά τις εξαγωγές οχημάτων στις ΗΠΑ λόγω δασμών. „Η Nissan δήλωσε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της στις ΗΠΑ. Και η Infiniti (πολυτελής θυγατρική της Nissan) έχει διακόψει την παραγωγή δύο crossover που κατασκευάζονται στο Μεξικό για την αγορά των ΗΠΑ, ως απάντηση στους νέους δασμούς που επιβλήθηκαν στα εισαγόμενα οχήματα. „Η Hyundai, μετά την έναρξη του νέου προγράμματος «Customer Assurance», ως απάντηση στις «δυναμικές συνθήκες της αγοράς» και την αβεβαιότητα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ανακοίνωσε ότι οι αγοραστές στις ΗΠΑ μπορούν να αισθάνονται σιγουριά, γνωρίζοντας ότι οι τιμές των οχημάτων δεν θα αυξηθούν για τους επόμενους δύο μήνες - ομοίως και η πολυτελής θυγατρική της, η Genesis. „Η Stellantis απολύει προσωρινά σχεδόν 1.000 εργαζομένους στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς διακόπτει την παραγωγή σε ορισμένα εργοστάσια στον Καναδά και στο Μεξικό, ως απάντηση στους δασμούς που επέβαλε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ. Οι απολύσεις επηρεάζουν εργαζομένους σε πέντε εργοστάσια στο Μίσιγκαν και στην Ιντιάνα, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας. ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

10.04.25 #301 4 Το «χωρίς δασμούς» είναι το νέο διαφημιστικό σλόγκαν ορισμένων εμπόρων, λίγο πριν οι επιβαλλόμενοι δασμοί από την κυβέρνηση Τραμπ να αυξήσουν τις τιμές πολλών οχημάτων και ανταλλακτικών. Ορισμένοι προσθέτουν τους δασμούς ως ξεχωριστή γραμμή στη σελίδα με τις λεπτομέρειες του οχήματος, ώστε να διαμορφώσουν τις προσδοκίες των πελατών. Οι έμποροι σε διάφορες περιοχές των ΗΠΑ χρησιμοποιούν διαφημιστικές καμπάνιες, εργαλεία κατά την υπογραφή συμβολαίων και εστιάζουν στις υπηρεσίες και τα ανταλλακτικά, για να προετοιμαστούν για τις επιπτώσεις των δασμών στις τιμές και τα αποθέματα. Καταρτίζοντας πλάνα 90 ημερών, πριν από τις όποιες αυξήσεις τιμών οι έμποροι παρακολουθούν τα αποθέματα καινούργιων οχημάτων και προμηθεύονται περισσότερα μεταχειρισμένα, ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν οικονομικά προσιτές επιλογές. Καθώς προετοιμάζονται για μείωση των αποθεμάτων, επιδιώκουν να βοηθήσουν τους πελάτες να διατηρήσουν τα κόστη χαμηλά και να επωφεληθούν από τα αποθέματα ανταλλακτικών προ-δασμών. ΤΡΕΧΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΟΥΝ ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΣΤΙΣ ΗΠΑ Χωρίς δασμούς Κυριολεκτικά, από τη μία μέρα στην άλλη, τα βασικά εξαρτήματα/ανταλλακτικά των οχημάτων που εισάγονται από το εξωτερικό θα υπόκεινται σε σημαντικούς δασμούς, γεγονός που θα αλλάξει τη βιομηχανία αυτοκινήτου στις Ηνωμένες Πολιτείες. Όπως προκύπτει από τον Εναρμονισμένο Δασμολογικό Πίνακα των Ηνωμένων Πολιτειών, οι επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο θα είναι εκτεταμένες και βαθιές. Ενδεικτικά, οι δασμοί πλήττουν τα εξής προϊόντα: „Κινητήρας και σύστημα μετάδοσης (powertrain): —Βενζινοκινητήρες ή περιστροφικοί κινητήρες εσωτερικής καύσης με παλινδρομική κίνηση —Πετρελαιοκινητήρες (diesel/ semidiesel) εσωτερικής καύσης με παλινδρομική κίνηση —Αντλίες ψεκασμού καυσίμου για πετρελαιοκινητήρες —Φίλτρα λαδιού ή καυσίμου —Άξονες μετάδοσης —Ηλεκτροκινητήρες —Καταλύτες ή φίλτρα σωματιδίων —Υπερσυμπιεστές (turbochargers) και συμπιεστές (superchargers) —Μπαταρίες μολύβδου-οξέος —Γεννήτριες —Συμπλέκτες —Μπαταρίες ιόντων λιθίου —Μπουζί —Προθερμαντήρες —Κιβώτια ταχυτήτων —Μαγνητικοί σφόνδυλοι —Ψυγεία „Ανάρτηση: —Φύλλα σούστας —Συστήματα ανάρτησης και αμορτισέρ „Οδήγηση και διεύθυνση: —Νέα ελαστικά —Μαρκούτσια από καουτσούκ —Ζάντες —Σωληνάκια φρένων —Άξονες —Τιμόνια —Σύστημα ελέγχου κραδασμών „Εξαρτήματα ασφαλείας: —Κρύσταλλα ασφαλείας —Καθρέφτες οπισθοπορείας —Κλειδαριές —Εξοπλισμός φωτισμού —Αποψύκτες και αποθαμβωτές —Φλας σήμανσης —Αερόσακοι —Υαλοκαθαριστήρες —Ζώνες ασφαλείας —Προφυλακτήρες —Παρμπρίζ „Διάφορα: —Μονωμένα καλώδια —Κλιματιστικά —Γρύλοι ανύψωσης οχημάτων —Κάμερες —Καθίσματα —Ραδιόφωνα —Συστήματα υπολογισμού/ελέγχου —Δείκτες ταχύτητας (ταχύμετρα) —Εξοπλισμός ηχητικής προειδοποίησης ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΟΕΜ ΚΑΙ AFTERMARKET ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΙ Η βρετανική κυβέρνηση χαλάρωσε τους στόχους που υποχρεώνουν τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να πωλούν περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEV), σε μια προσπάθεια να μειώσει την πίεση στις επιχειρήσεις που αντιμετωπίζουν τους δασμούς του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στο εμπόριο. Οι αλλαγές θα δώσουν περισσότερο χρόνο στους κατασκευαστές που πωλούν αυτοκίνητα στο Ηνωμένο Βασίλειο να προετοιμαστούν για τη σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Μεταφορών. Στο πλαίσιο της απόφασης για μηδενικές εκπομπές που θεσπίστηκε πέρυσι, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πρέπει να πωλούν ένα αυξανόμενο ποσοστό οχημάτων μηδενικών εκπομπών κάθε χρόνο. Αν δεν πετυχαίνουν τους στόχους, θα υπόκεινται σε πρόστιμα. Η εντολή ορίζει επίσης ανώτατο όριο στον αριθμό των αυτοκινήτων με εκπομπές (θερμικών κινητήρων) που επιτρέπεται να πωλούνται. Η κυβέρνηση δήλωσε ότι το ορόσημο του 2030 για την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων που λειτουργούν αποκλειστικά με βενζίνη ή πετρέλαιο δεν αλλάζει, αλλά τα υβριδικά και τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα και φορτηγά θα επιτρέπεται να πωλούνται έως το 2035. Φορτηγά με κινητήρα εσωτερικής καύσης που δεν είναι υβριδικά, θα μπορούν επίσης να πωλούνται μέχρι το 2035. ΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΧΑΛΑΡΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΓΙΑ CO2

10.04.25 #301 6 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ KNDS FRANCE ΚΑΙ METLEN Η Metlen συνήψε αποκλειστική συνεργασία με την KNDS France (KNDS) για την παραγωγή του VBCI Philoctetes, του πλέον σύγχρονου γαλλικού 8x8 τεθωρακισμένου οχήματος μάχης πεζικού, σηματοδοτώντας έναν σημαντικό ορόσημο στην ευρωπαϊκή βιομηχανική και αμυντική συνεργασία. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η γαλλική εταιρεία, με ηγετική θέση στην άμυνα ξηράς, υπογράφει μια τόσο φιλόδοξη συμφωνία για 8x8 τεθωρακισμένα οχήματα. Η αποκλειστική αυτή συμμαχία περιλαμβάνει τη μεταφορά τεχνογνωσίας για την κατασκευή θωράκισης από αλουμίνιο και την παραγωγή και συναρμολόγηση στην Ελλάδα του VBCI Mk2. Στόχος της στρατηγικής αυτής συμφωνίας είναι η κάλυψη της επιχειρησιακής ανάγκης του Ελληνικού Στρατού για μεγάλο αριθμό τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης 8x8, καθώς και των ενόπλων δυνάμεων άλλων ευρωπαϊκών κρατών. Με την εγκατάσταση βασικών γραμμών παραγωγής και συντήρησης στην Ελλάδα, η συνεργασία ευνοεί τη διαθεσιμότητα του εξοπλισμού και δημιουργεί προστιθέμενη αξία στη βιομηχανία της χώρας, ενδυναμώνοντας παράλληλα τη γαλλοελληνική αμυντική συνεργασία. Διαβάστε περισσότερα εδώ Το εμβληματικό Mercedes-Benz Sprinter κλείνει τα 30 και το γιορτάζει με μια αποκλειστική προσφορά για τους επαγγελματίες της ελληνικής αγοράς. Όλες οι εκδόσεις του Sprinter Van με θερμικό κινητήρα προσφέρονται με τα εξής προνόμια: 3.000 ευρώ ελάχιστο όφελος τιμής 399 ευρώ/μήνα και επιτόκιο 3,9%, 3 Χρόνια Δωρεάν Service. Πριν από 30 χρόνια, η MercedesBenz Vans παρουσίασε το Sprinter, το όνομα του οποίου εξακολουθεί μέχρι σήμερα να είναι συνώνυμο ολόκληρης της κατηγορίας των μεγάλων Vans. Έκτοτε, το MercedesBenz Sprinter υποστηρίζει ανθρώπους ανά τον κόσμο στις ποικίλες δραστηριότητές τους - στο εμπόριο, τη βιοτεχνία, τον κλάδο των κατασκευών και παροχής υπηρεσιών αλλά και σε δραστηριότητες αναψυχής, αφού είναι πολύ δημοφιλές και ως αυτοκινούμενο. Χάρη στις πολυάριθμες εκδόσεις, διαδραματίζει καθημερινά ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη της αλυσίδας εφοδιασμού αγαθών και παροχής υπηρεσιών αλλά και ως όχημα ειδικών αποστολών όπως ασθενοφόρο, πυροσβεστικό, περιπολικό. Επομένως, το Sprinter κρατάει τον κόσμο σε κίνηση, τόσο μεταφορικά όσο και κυριολεκτικά. Μάλιστα, τα τελευταία πέντε χρόνια, το αμιγώς ηλεκτρικό eSprinter χρησιμοποιείται ολοένα και περισσότερο, προσφέροντας μετακινήσεις τοπικά χωρίς εκπομπές CO2. Διαβάστε περισσότερα εδώ MERCEDES-BENZ VANS Τριάντα χρόνια Sprinter Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) εξέδωσε «Καμία Τεχνική Αντίρρηση» για την PAL-V, την ολλανδική εταιρεία που ανέπτυξε και προωθεί το πρώτο FlyDrive όχημα στον κόσμο (Ιπτάμενο Αυτοκίνητο). Ο Volker Arnsmeier, ανώτερος υπεύθυνος Πιστοποίησης Έργων για τα VTOL στην EASA, υπογράμμισε τη σημασία αυτής της στιγμής, δηλώνοντας: «Είναι η πρώτη φορά που εκδίδουμε Καμία Τεχνική Αντίρρηση (NTO) για ένα FlyDrive όχημα στον τομέα της Καινοτόμου Εναέριας Κινητικότητας - ένα σημαντικό βήμα προς την πιστοποίηση του PAL-V Liberty». Το όχημα PAL-V Liberty βρίσκεται υπό ανάπτυξη από το 2008. Μπορεί να κινείται στο δρόμο και να μετατρέπεται γρήγορα σε αεροσκάφος. Συνδυάζοντας την εναέρια και οδική μετακίνηση σε ένα μόνο όχημα, προσφέρει ασφαλή μετακίνηση από πόρτα σε πόρτα, ακόμα και σε μεγάλες αποστάσεις. Η πιστοποίηση για χρήση στο δρόμο επιτεύχθηκε το 2020, ενώ η «Καμία Τεχνική Αντίρρηση» αποτελεί την έγκριση της EASA για το λεπτομερές πρόγραμμα επίδειξης συμμόρφωσης της PAL-V, ώστε να ολοκληρωθεί η πιστοποίηση πτήσης. Επιβεβαιώνει ότι δεν υπάρχουν γνωστοί κίνδυνοι που να εμποδίζουν την πλήρη πιστοποίηση τύπου. PAL-V «Πράσινο φως» στο Liberty

10.04.25 #301 8 Η BMW ανακοίνωσε τις νέες τιμές των μοντέλων της στην ελληνική αγορά. Στον τιμοκατάλογο περιλαμβάνονται νέες τιμές για τα μοντέλα BMW X1 (U11) και BMW X2 (U10). Επίσης, ο νέος τιμοκατάλογος περιέχει το BMW 116 από τη νέα BMW Σειρά 1 (F70). Πρόσφατα παρουσιάστηκε στην ελληνική αγορά και η νέα BMW Σειρά 2 Gran Coupe, παράλληλα με το νέο ΜΙΝΙ Cabrio. Νέος τιμοκατάλογος εκδόθηκε και για τα ΜΙΝΙ. Μεταξύ άλλων, υπενθυμίζεται ότι το 5θυρο MINI Cooper διατίθεται πλέον με 4 χρόνια εγγύηση και με δύο νέα χρηματοδοτικά προγράμματα από τη MINI Financial Services. Για πρώτη φορά, μάλιστα, υπάρχει δυνατότητα άτοκης χρηματοδότησης. Συγκεκριμένα, το άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα “MINI DRIVE”, προϋποθέτει 50% της αξίας του οχήματος ως προκαταβολή και εξόφληση σε 18 μηνιαίες άτοκες δόσεις, ενώ εναλλακτικά το πρόγραμμα “MINI DRIVE” προσφέρεται με προνομιακό επιτόκιο χρηματοδότησης 3,9%. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΝΕΟΙ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΙ BMW-MINI Με χαμηλό επιτόκιο και με σημαντικά προνόμια αγοράς, η απόκτηση του νέου 3008 - του Next-level SUV της Peugeot, γίνεται πιο εύκολη από ποτέ. Το νέο πρόγραμμα αγοράς #3008NOW ισχύει για περιορισμένο χρονικό διάστημα και αφορά αποκλειστικά ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποκτήσουν το νέο Peugeot 3008 με: „ Προνομιακή χρηματοδότηση Η νέα χρηματοδοτική πρόταση #3008NOW εξασφαλίζει προνομιακό σταθερό επιτόκιο 3,8%, χαμηλή προκαταβολή από 20% και ευέλικτη διάρκεια αποπληρωμής από 12 έως 48 μήνες. „Επιδότηση αγοράς Οι ελκυστικοί όροι χρηματοδότησης συνδυάζονται με επιδότηση τιμής, η οποία μειώνει σημαντικά το τελικό κόστος απόκτησης. Για παράδειγμα, το νέο Ε-3008 με την επιδότηση Peugeot e-Move και την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», διατίθεται στην προνομιακή τιμή των 36.900 ευρώ, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη και υψηλών προδιαγραφών επιλογή σε όσους επιζητούν μια premium ηλεκτρική πρόταση. Για όσους δεν προσανατολίζονται στην αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, το Peugeot 3008 Hybrid 145hp προσφέρεται αντίστοιχα στα 34.900 ευρώ, απευθυνόμενο σε όσους αναζητούν μια «εξηλεκτρισμένη» πρόταση ανώτερης ποιότητας για τις μετακινήσεις τους, χωρίς την ανάγκη εξωτερικής φόρτισης. „Εκτεταμένη εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών, εγγύηση μπαταρίας 8 ετών (σε ηλεκτρικές εκδόσεις) και premium υπηρεσίες after-sales, εξασφαλίζοντας απόλυτη ηρεμία και αξιοπιστία ΔΙΑΘΕΣΙΜΌΤΗΤΑ ΚΑΙ TEST DRIVE Το νέο Peugeot 3008 είναι άμεσα διαθέσιμο στις επίσημες αντιπροσωπίες Peugeot σε όλη την Ελλάδα. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το ανακαλύψουν από κοντά και να προγραμματίσουν test drive, ζώντας την πρωτοποριακή εμπειρία οδήγησης που προσφέρει. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΝΕΟ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Προνόμια αγοράς Peugeot 3008 FESTIVAL ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ CITROΕN Από τη Δευτέρα 7 Απριλίου έως το τέλος του μήνα, η Citroën διοργανώνει το Festival Μεταχειρισμένων Citroën, στο πανελλαδικό Δίκτυο Διανομέων της. Πρόκειται για μια εμπορική ενέργεια που προσφέρει στους ενδιαφερόμενους την ευκαιρία να αποκτήσουν ένα μεταχειρισμένο Citroën με πολλές διασφαλίσεις. Όλα τα επιλεγμένα μεταχειρισμένα Citroën συνοδεύονται από προνόμια που κάνουν την αγορά ακόμα πιο συμφέρουσα: „Εργοστασιακή εγγύηση για απόλυτη σιγουριά „Ελληνική αντιπροσωπία με πλήρες ιστορικό συντήρησης „Πληρωμένα τέλη κυκλοφορίας χωρίς επιπλέον έξοδα αγοραστή „Δωρεάν έξοδα μεταβίβασης, ώστε η αλλαγή ιδιοκτησίας να γίνεται χωρίς επιβάρυνση „Δύο δωρεάν εργοστασιακά σέρβις για άριστη συντήρηση και εξοικονόμηση κόστους „Χρηματοδότηση με επιτόκιο καινούργιων αυτοκινήτων κάνοντας πιο προσιτή από ποτέ την αγορά (7,9%). Διαβάστε περισσότερα εδώ

10.04.25 #301 9 ΑΦΟΙ ΦΙΛΟΣΙΔΗ: MG OPEN WEEK Στο πλαίσιο της συνεργασίας της Αφοι Φιλοσίδη με τον Όμιλο Συγγελίδη και τη λειτουργία της ως Επίσημος Διανομέας και Επισκευαστής MG, διοργανώθηκε με επιτυχία η “MG Open Week”, μια μοναδική εκδήλωση - πρόσκληση γνωριμίας των Ελλήνων οδηγών με τη βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία. Για 6 ολόκληρες ημέρες, από την 31η Μαρτίου έως τις 5 Απριλίου, στην έκθεση ΜG της Αφοι Φιλοσίδη, στη Λεωφόρο Καρέα 2 στον Βύρωνα, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δουν σε πρώτη παρουσίαση το εντυπωσιακό ηλεκτρικό supercar cabrio ΜG Cyberster, το new entry της μάρκας, που συνδυάζει την κληρονομιά της 100ετούς ιστορίας με την πρωτοποριακή σχεδίαση και την τεχνολογία αιχμής. Καθημερινά, από τις 9:00 το πρωί έως τις 9:00 το βράδυ, το MG3 Hybrid+, νικητής του θεσμού «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025», το MG ZS, το MG ZS MAX Hybrid+, το νέο MG HS Super Plug-In Hybrid+ και το ηλεκτρικό MG4, ήταν διαθέσιμα στο κοινό για να τα γνωρίσουν καλύτερα, κάνοντας το δικό τους test drive, παίρνοντας παράλληλα μέρος στη μεγάλη κλήρωση με δώρο ένα διήμερο ταξίδι με ένα αυτοκίνητο MG. Επίσης, αποκλειστική επιβράβευση της Aφοι Φιλοσίδη σε όσους προχώρησαν στην παραγγελία νέου αυτοκινήτου, ήταν η προσφορά δωρεάν service για 3 χρόνια. Τα δέκα χρόνια του συμπληρώνει φέτος το Delphi Economic Forum Χ, που διεξάγεται από τις 9 έως τις 12 Απριλίου στην ιστορική πόλη των Δελφών. Με κεντρικό θέμα τις «Ανακατατάξεις», η συζήτηση εστιάζει στις ραγδαίες αλλαγές που συντελούνται το τρέχον διάστημα και στο πώς αναδιατάσσουν εκ βάθρων το παγκόσμιο τοπίο. Όπως κάθε χρόνο, η Volvo Car Hellas είναι Χρυσός Χορηγός του Φόρουμ και αποκλειστικός πάροχος μετακινήσεων, διαθέτοντας ολόκληρη την γκάμα των ηλεκτροκίνητων (plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών) μοντέλων της για τις μετακινήσεις των συνέδρων. Στο επίκεντρο της προσοχής βρίσκεται η αμιγώς ηλεκτρική ναυαρχίδα των SUV της σουηδικής εταιρείας: το νέο EX90 εγκαινίασε μια νέα εποχή για την ασφάλεια και τη βιωσιμότητα, συμβολίζοντας τις μεγάλες ανακατατάξεις που συντελούνται στην αυτοκίνηση και την ηγετική θέση της Volvo στις σχετικές εξελίξεις. Σε αυτό το πλαίσιο, η διευθύνουσα σύμβουλος της Volvo Car Hellas, Jovana Jovic (Γιοβάνα Γιόβιτς), παίρνει μέρος στο πάνελ με τίτλο «The Future of European Cities: Mobility, Connectivity, Sustainability». Η τεχνογνωσία της Volvo στον τομέα της βιώσιμης μετάβασης, οι φιλοδοξίες της και η προσαρμοστικότητά της στο ευμετάβλητο οικονομικό περιβάλλον μπορούν να αναδειχθούν γόνιμο παράδειγμα για το μέλλον της κινητικότητας. VOLVO CAR HELLAS - ΒΙΩΣΙΜΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ Χρυσός Χορηγός του Delphi Economic Forum Χ Η ISUZU ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑ Η Μπάσδελης ΙΚΕ είναι εξουσιοδοτημένη μονάδα της Ελληνικής Αντιπροσωπίας Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ και εκεί «τρέχει» πλέον η Isuzu στο Νομό Κορινθίας. Μπορείτε να αποκτήσετε το νέο σας Ιsuzu ή να επισκευάσετε αυτό που έχετε ήδη στην κατοχή σας με γνήσια ανταλλακτικά, διατηρώντας πάντα την ισχύουσα εγγύηση. Το νέο Isuzu D-MAX, άνετο, εύκολο στη χρήση του και ευέλικτο, δεν είναι απλά ένα pick-up· είναι το κινητό γραφείο για επαγγελματίες. Η πολυμορφική σχεδίασή του έχει γίνει γύρω από τις ανάγκες πολλών ειδικοτήτων. Διαθέτει ευρύχωρη καμπίνα, με εύκολη πρόσβαση και ένα νέο εντυπωσιακό εσωτερικό, επανασχεδιασμένα καθίσματα - ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, σε συνδυασμό με το ρυθμιζόμενο τιμόνι.

10.04.25 #301 10 Το Kia EV3 διαθέτει ένα αναγεννητικό σύστημα πέδησης που αυξάνει την ενεργειακή απόδοση και επεκτείνει την αυτονομία του οχήματος. Αυτό βοηθά επίσης στη μείωση της φθοράς στο μηχανικό φρένο και μειώνει το κόστος λειτουργίας μακροπρόθεσμα. Τώρα, η Kia πηγαίνει την αναγεννητική πέδηση σε άλλο επίπεδο, με το Smart Regeneration System Plus, διαθέσιμο για το EV3 ως νέα, δωρεάν λειτουργία από το Kia Connect Store. Η αναγεννητική πέδηση μετατρέπει την κινητική σε ηλεκτρική ενέργεια κατά την οδήγηση. Το βελτιωμένο Smart Regeneration System Plus χρησιμοποιεί πληροφορίες πλοήγησης και διαδρομής για να κάνει έγκαιρα ρυθμίσεις πέδησης και ταχύτητας, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να πατήσει το φρένο. Αυτό περιλαμβάνει διασταυρώσεις, στροφές, κυκλικούς κόμβους και άλλες αλλαγές δρόμων. Το σύστημα επιβραδύνει επίσης αυτόματα όταν ανιχνεύει αλλαγή στα όρια ταχύτητας, για να γλιτώσει δυνητικά τους οδηγούς από την επιβολή δαπανηρών προστίμων για υπερβολική ταχύτητα. Το Kia Connect Store προσφέρει ψηφιακές λειτουργίες και υπηρεσίες που μπορούν να βελτιώσουν τις δυνατότητες και τις επιδόσεις του οχήματος, με το όχημα να ενημερώνεται εξ αποστάσεως μέσω ενημερώσεων over-the-air (OTA). Το Smart Regeneration System Plus διατίθεται δωρεάν. Μόλις προστεθεί στο EV3, το σύστημα ενεργοποιείται τραβώντας το δεξί κουπί πίσω από το τιμόνι για περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο. Διαβάστε περισσότερα εδώ KIA EV3 Έξυπνο σύστημα αναγεννητικής πέδησης PONY.AI EUROPE: ΔΟΚΙΜΗ ROBOTAXI Η Pony.ai Europe εξασφάλισε επιστημονική άδεια δοκιμών από το Υπουργείο Κινητικότητας και Δημόσιων Έργων του Λουξεμβούργου για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 4. Η άδεια αυτή επεκτείνει το παγκόσμιο χαρτοφυλάκιο δοκιμών της εταιρείας, η οποία έχει ήδη λάβει σχετικές άδειες σε Κίνα, ΗΠΑ και Νότια Κορέα. Tο επίτευγμα αυτό έρχεται σε συνέχεια της ανάδειξης του Λουξεμβούργου ως ευρωπαϊκού κόμβου για έρευνα, ανάπτυξη και εφαρμογή τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης από την Pony. ai Europe. Η πρωτοβουλία στοχεύει στην επιτάχυνση της καινοτομίας στον τομέα της αυτόνομης κινητικότητας και στην ενσωμάτωση σχετικών τεχνολογιών στο μεταφορικό δίκτυο νέας γενιάς της χώρας. Στο πλαίσιο της νέας άδειας, η Pony.ai θα συνεργαστεί με την κορυφαία εταιρεία λύσεων κινητικότητας του Λουξεμβούργου, Emile Weber, για την έναρξη δοκιμών σε δημόσιους δρόμους. Η συνεργασία θα αξιοποιήσει την εμπειρία της Emile Weber στις δημόσιες συγκοινωνίες, τις ιδιωτικές μεταφορές και τον τουρισμό, με στόχο την ενσωμάτωση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης στο εθνικό δίκτυο μεταφορών του Λουξεμβούργου. Η ανέμελη οδήγηση με ανοιχτή οροφή είναι συνυφασμένη με το MINI Cooper Cabrio S, που διατίθεται σε απόχρωση Ocean Wave Green. Η αλληλεπίδραση σύγχρονων σχεδιαστικών στοιχείων στο εσωτερικό και καινοτόμων τεχνολογιών εναρμονίζεται με τη σχεδιαστική φιλοσοφία «Charismatic Simplicity», διαμορφώνοντας ένα φιλόξενο περιβάλλον σε κάθε διαδρομή. Η αναδιπλούμενη μαλακή οροφή αποκαλύπτει το μινιμαλιστικό εσωτερικό του cabrio, όπου κυριαρχούν κομψά τονισμένες λεπτομέρειες και υφασμάτινες επιφάνειες. Το τιμόνι, η κλασική, πρόσφατα σχεδιασμένη μπάρα διακοπτών και η κεντρική οθόνη OLED αποτελούν τα τρία βασικά στοιχεία του cockpit. Οι προσεγμένες λεπτομέρειες της έκδοσης Favoured αναδεικνύουν το σπορ-εκλεπτυσμένο στυλ του MINI Cooper Cabrio. Το ταμπλό είναι επενδεδυμένο με λεπτό ύφασμα σε γκρι-μπεζ τόνους με μοτίβο houndstooth, το οποίο επαναλαμβάνεται στις πλεκτές επιφάνειες των πάνελ των θυρών. Τα σπορ καθίσματα JCW από διάτρητο συνθετικό δέρμα με διακοσμητικές ραφές αντίθεσης παρέχουν πλευρική στήριξη για ανώτερα επίπεδα άνεσης στο ταξίδι. MINI COOPER CABRIO S Σε Ocean Wave Green

10.04.25 #301 11 RENAULT: ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Η Renault εξελίσσει πλήθος καινοτομιών ασφαλείας, εφαρμόζοντας μια ολιστική προσέγγιση. Το πρόγραμμα βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες: πρόληψη, διόρθωση, προστασία και διάσωση. Στόχος είναι οι ενέργειες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ατύχημα. Δεδομένης αυτής της στρατηγικής, η Renault άφησε, ελεύθερη δικαιωμάτων, την πατέντα που έγινε γνωστή ως «πρόσβαση πυροσβέστη» (fireman access), δίνοντας έτσι τη δυνατότητα σε όλους τους κατασκευαστές αυτοκινήτων να τη χρησιμοποιήσουν χωρίς άδεια, ώστε να διευκολυνθούν οι ενέργειες διάσωσης σε περιπτώσεις ατυχήματος. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία στοχεύει τώρα να αφυπνίσει τους νέους οδηγούς σε ό,τι αφορά τους κινδύνους που κρύβει η οδήγηση με υπερβολική ταχύτητα. Στη σχετική ταινία που έχει δημιουργηθεί, ο Pierre GASLY, οδηγός της ομάδας BWT Alpine Formula One, αναλαμβάνει το ρόλο του coach, καθοδηγώντας έναν νεαρό οδηγό σε ένα Clio στους δρόμους που διεξάγεται το Grand Prix του Μονακό, με το κρίσιμο μήνυμα: η ταχύτητα είναι για την πίστα και όχι για το δρόμο. Την ίδια ώρα, η Renault προσφέρει μια πρακτική λύση για τον περιορισμό της μέγιστης ταχύτητας του δημοφιλούς Clio στα 110 χλμ./ώρα μέσω μιας συσκευής περιορισμού ταχύτητας, που έχει τη δυνατότητα και να απενεργοποιηθεί. Η υπηρεσία προσφέρεται στη Γαλλία με τιμή 59 ευρώ, αποκλειστικά για τα μοντέλα Clio που πωλούνται στη χώρα. Μια ανεξάρτητη νέα μελέτη αποκαλύπτει τη δραματική αύξηση στο κόστος επισκευής μετά από συγκρούσεις, καθώς και το αυξημένο κόστος επισκευής των ηλεκτρικών οχημάτων. Και οι δύο αυτοί πληθωριστικοί παράγοντες θα οδηγήσουν σε αυξήσεις των ασφαλίστρων για στόλους οχημάτων. Έπειτα από την ανάλυση 1,5 εκατομμυρίων επισκευών το 2024, ο οργανισμός SRA (Sécurité et Réparation Automobiles), που παρέχει τεχνικές και στατιστικές μελέτες για ασφαλιστικές εταιρείες οχημάτων στη Γαλλία, ανέφερε ότι το μέσο κόστος επισκευής αυξήθηκε κατά 6,7% το περασμένο έτος. Από το 2020, το κόστος επισκευής έχει εκτοξευτεί κατά 25,7%, κυρίως λόγω της αύξησης του κόστους των ανταλλακτικών, των οποίων οι τιμές έχουν αυξηθεί κατά 29% από το 2020 και 7,3% μόνο το τελευταίο έτος. Η SRA επισημαίνει τη πολυπλοκότητα των σύγχρονων οχημάτων, η οποία έχει οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των εξαρτημάτων που: «λόγω του σχεδιασμού και της τοποθέτησής τους είναι ακόμη πιο ευάλωτα». Τα δεδομένα δείχνουν ότι το 45% των συγκρούσεων αφορά το μπροστινό μέρος ενός οχήματος, το οποίο κοστίζει 1,5 φορά περισσότερο για να επισκευαστεί, σε σύγκριση με το πίσω μέρος. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ SRA Υψηλά κόστη επισκευής - Αύξηση ασφαλίστρων ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΩΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ Το κατάστημα της Tesla στη Ρώμη τυλίχθηκε στις φλόγες προ ημερών, καταστρέφοντας 17 οχήματα και τμήματα ενός κτιρίου. Το τελευταίο διάστημα, ο εμπρησμός είναι στο επίκεντρο της προσοχής όταν σημειώνονται φωτιές σε εγκαταστάσεις της Tesla, λόγω επιθέσεων από διάφορες εξτρεμιστικές ομάδες που στοχεύουν την εταιρεία. Έχουν καταγραφεί αρκετές πράξεις βανδαλισμού κατά καταστημάτων της Tesla παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων εμπρησμών οχημάτων. Στο παρελθόν υπήρξαν περιστατικά όπου οχήματα της Tesla πυρπολήθηκαν σε εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Λας Βέγκας και στη Γαλλία. Το κίνημα «Tesla Takedown» πραγματοποίησε τη μεγαλύτερη διαμαρτυρία του, λίγες ημέρες νωρίτερα με εκδηλώσεις σε περισσότερες από 200 τοποθεσίες. Οι περισσότερες από αυτές ήταν νόμιμες και ειρηνικές διαδηλώσεις, όμως μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο πίεσης προς τον Elon Musk μέσω της Tesla, ορισμένες πιο ριζοσπαστικές ομάδες έχουν καταφύγει σε πράξεις βανδαλισμού.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=