FLEETNEWS #300

07.04.25 #300 13 Με στόχο να διασκεδάσει το αρνητικό ρεκόρ της Tesla κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους -το χειρότερο των τελευταίων δύο ετών-, ο Elon Musk επιδόθηκε σε αναρτήσεις στα social media γύρω από τις δραστηριότητες της εταιρείας του, για πρώτη φορά μετά από καιρό. Οι δημοσιεύσεις περιλαμβάνουν νέες εικόνες του ρομπότ Optimus, με επανάληψη της δήλωσής του ότι το ανθρωποειδές θα είναι «το μεγαλύτερο προϊόν όλων των εποχών», καθώς και μια δήλωση ότι το Model Y ήταν το καλύτερα πουλημένο όχημα στην Κίνα, τον Μάρτιο. Και, ενώ ορισμένες από τις προόδους της Tesla ως προς το Optimus είναι, πράγματι, εντυπωσιακές, αυτές αφορούν κυρίως αυτόν καθαυτόν τον τομέα της ρομποτικής. Ως προς την τεχνητή νοημοσύνη, φαίνεται πως η εταιρεία υστερεί, καθώς όλες οι μέχρι στιγμής επιδείξεις του ρομπότ περιλάμβαναν ανθρώπους που το χειρίζονται απομακρυσμένα. Η δήλωση για το Model Y, πάλι, έχει ως στόχο να δημιουργήσει την εντύπωση ότι η πρόσφατη ανασχεδίασή του ήταν επιτυχημένη, κάτι που δεν ισχύει όπως φαίνεται. Ο Μάρτιος ήταν ο πρώτος ολόκληρος μήνας παράδοσης για το νέο Model Y, μετά από συσσώρευση παραγγελιών για εβδομάδες από τον Ιανουάριο. Ένα μικρό υπόλοιπο παραγγελιών βοήθησε, όντως, την Tesla να επιτύχει έναν καλό μήνα παραδόσεων στην Κίνα, αλλά εκείνο που ο Musk δεν λέει, είναι ότι αυτό το υπόλοιπο είχε ήδη εξαντληθεί μέχρι το τέλος Μαρτίου, καθώς η Tesla μπορούσε να παραδώσει το νέο Model Y εντός μίας εβδομάδας και άρχισε να προσφέρει χρηματοδότηση 0%, που ουσιαστικά ισοδυναμεί με έκπτωση 2.000 δολαρίων, στο όχημα. Αυτή χαρακτηρίζεται από τους αναλυτές της αγοράς ως μια σαφής απόπειρα αποπροσανατολισμού. ΜΕΤΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΡΙΜΗΝΟΥ Tesla: «Στρίβειν» διά του Optimus Η Κίνα κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και σύμφωνα με τον CEO της αμερικανικής Rivian (RIVN), RJ Scaringe, αυτό δεν συνέβη τυχαία. Σε δηλώσεις του, ο Scaringe εξήγησε γιατί η Κίνα ηγείται και τι μπορούν να κάνουν οι ΗΠΑ για να ακολουθήσουν το παράδειγμά της. Κατά τη διάρκεια μιας πρόσφατης συζήτησης με τον Rishi Dhall, αντιπρόεδρο του τομέα αυτοκινήτου της NVIDIA, ο Scaringe επισήμανε ότι μόνο το 8% των πωλήσεων νέων οχημάτων στις ΗΠΑ πέρυσι ήταν ηλεκτρικά, ενώ στην Κίνα έφθασαν το 45%. Όταν ρωτήθηκε για την καινοτομία της Κίνας που εξελίσσεται με «αστραπιαία ταχύτητα» με νέα μοντέλα, προηγμένη τεχνολογία μπαταριών και πολύ χαμηλότερες τιμές για τα EV, ο CEO της Rivian τόνισε πώς οι εταιρείες στις ΗΠΑ μπορούν ακριβώς να διδαχθούν από αυτό, καθώς οι δικές τους ελκυστικές επιλογές (Tesla) είναι μόνο μία ή δύο κάτω από 50.000 δολάρια. ΚΥΡΙΑΡΧΟΣ Η ΚΙΝΑ ΣΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ, ΠΑΡΑΔΕΧΕΤΑΙ Ο CEO ΤΗΣ RIVIAN «PLEOS»: ΝΕΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Η Hyundai Motor Group παρουσίασε το νέο της λογισμικό κινητικότητας με την ονομασία «Pleos» στο συνέδριο προγραμματιστών Pleos 25 στη Σεούλ, αποκαλύπτοντας παράλληλα σχέδια συνεργασίας με παγκόσμιους εταίρους για τη βελτίωση των οικοσυστημάτων εφαρμογών εντός οχήματος. Η εναρκτήρια εκδήλωση σηματοδότησε ένα μεγάλο βήμα προς την εξέλιξη του Group σε μια εταιρεία τεχνολογίας κινητικότητας, παρουσιάζοντας την πρόοδο στην ανάπτυξη των οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό (SDVs) και αποκαλύπτοντας σχέδια για τη δημιουργία μιας νέας αγοράς και ενός οικοσυστήματος εφαρμογών εντός οχήματος, βασισμένων στο επόμενης γενιάς σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=