FLEETNEWS #30

10.06.19 #30 12 Οι νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2019 δείχνουν ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών μειώνεται λόγω της αβεβαιότητας που προκύπτει από τις απαγορεύσεις του ντίζελ, αλλά σε πολλές περιπτώσεις και της βεν- ζίνης, στα κέντρα των πόλεων, και την παράλληλη οικονομική ύφεση στην οποία εισέρχονται πολλές αγο- ρές στην Ευρώπη. Έτσι μειώθηκαν κατά 3,2% σε 4,13 εκατομμύρια μο- νάδες. Ωστόσο, οι ταξινομήσεις πα- ραμένουν σε υψηλό επίπεδο, με το α΄ τρίμηνο του 2019 να καταγράφει τον τρίτο υψηλότερο όγκο των τελευ- ταίων 10 ετών, βάσει της ανάλυσης της Jato . Οι συνολικές ταξινομήσεις θα είχαν σημειώσει μεγαλύτερη πτώση χωρίς την αύξηση της ζήτησης που κατέ- γραψαν τα SUVs. Κατά το α΄ τρίμηνο, ο τομέας αυτός αύξησε το μερίδιο αγοράς του, φτάνοντας στο 37% των συνολικών ταξινομήσεων. Το μερίδιο αυτό είναι αυξημένο κατά 3,5% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2008. Αυτό οφείλεται στο μεγαλύ- τερο ενδιαφέρον των καταναλωτών που ανταποκρίθηκαν στο ευρύτερο φάσμα προϊόντων που προσφέρονται στην αγορά. Συνολικά, 1,53 εκατομμύρια SUVs ταξινομήθηκαν στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του α΄ τριμήνου, κατα- γράφοντας αύξηση του όγκου κατά 6,8%. Ήταν το ένα από τα δύο μόνο τμήματα που παρουσίασαν αύξηση του όγκου πωλήσεων. Παρά τα κα- λά αποτελέσματα, η ανάπτυξη του τομέα ήταν χαμηλότερη από εκείνη των τελευταίων χρόνων. Το ποσοστό μειώθηκε από 25% το α΄ τρίμηνο του 2016, 22% το α΄ τρίμηνο του 2017 και 20% το α΄ τρίμηνο του 2018, αντί- στοιχα. Και μάλιστα η επιβράδυνση αυτή σημειώνεται την ίδια στιγμή που οι κατασκευαστές εισάγουν περισσότερα μοντέλα στην αγορά. Από 75 διαφορετικά μοντέλα που προσφέρονταν το α΄ τρίμηνο του 2016 φτάσαμε στα 115 μοντέλα το α΄ τρίμηνο του 2019. Τα μικρά SUVs οδήγησαν το μεγαλύ- τερο μέρος της ανάπτυξης κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Ήταν ο τομέ- ας με το υψηλότερο μερίδιο αγοράς, χάρη στα εξαιρετικά αποτελέσματα του Volkswagen T-Roc , το οποίο έγινε το κορυφαίο SUV της Ευρώπης. Με αυτό το μοντέλο, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποδεικνύει ότι μπορεί να επιτυγχάνει, ακόμη και όταν εναγκαλίζεται αργά μια τάση, επισημαίνει ο Felipe Munoz , αναλυ- τής της Jato. Στην πραγματικότητα, ο όμιλος Volkswagen κέρδισε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στον τομέα αυτό, ακολουθούμενος από τον όμιλο PSA και την FCA . Νικητής το α΄ τρίμηνο του 2019 ανα- δείχτηκε και το τμήμα των συμπα- γών SUVs, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 6,3% σε 650.400 μονάδες. Η ανάπτυξη προήλθε από ΑΝΤΙΣΤΑΘΜΙΖΟΥΝ ΤΗΝΠΤΩΣΗ ΤΩΝMPVs Τα SUVs οι μεγάλοι νικητές του α' τριμήνου Οι ταξινομήσεις μικρών και compact SUVs αντισταθμίζουν την πτώση που παρατηρείται στα compact και μεγάλα πολύχρηστικά αυτοκίνητα Ταξινομήσεις α΄ τριμήνου (εκατ.) Ευρώπη - 27 Ηαγορά των SUV το α΄ τρίμηνο Ευρώπη - 27 Ταξινομήσεις(χιλ.) Μερίδιο αγοράς Ετήσια μεταβολή

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=