FLEETNEWS #30
10.06.19 #30 11 ΥΠΟΓΡΑΦΗΚΕ Η ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΦΟΡΤΙΣΗΣ Βασικός στόχος πολιτικής της Ελλάδας η προώθηση της ηλεκτροκίνησης Ένα σημαντικό βήμα για την ολο- κλήρωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων ολοκληρώθηκε, αφού σύμφωνα με το Υπουργείο Περιβάλ- λοντος και Ενέργειας , η προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα συνιστά βασικό στόχο πολιτικής. Υπεγράφη από τoυς υπουργούς Υποδομών & Μεταφορών και Περι- βάλλοντος και Ενέργειας, η Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέ- σεις και οι τεχνικές προδιαγραφές για την εγκατάσταση συσκευών φόρτι- σης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων (σημεία επαναφόρτισης), στις εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης οχημάτων σε δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης κατά μήκος του αστικού, υπεραστικού και εθνι- κού οδικού δικτύου, καθώς και σε χώρους στάθμευσης δημόσιων και ιδιωτικών κτιρίων. Ειδικότερα, ορίζο- νται ζητήματα, όπως το πεδίο εφαρ- μογής, οι τεχνικές προδιαγραφές των συσκευών φόρτισης συσσωρευτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων, οι προ- διαγραφές ασφαλείας, χωροταξικά αλλά και αδειοδοτικά ζητήματα. Επό- μενο βήμα, προκειμένου να συμπλη- ρωθεί το θεσμικό πλαίσιο για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας, είναι η Υπουργική Απόφαση για τους όρους και τη λειτουργία των φορέων εκμε- τάλλευσης υποδομών επαναφόρτι- σης ηλεκτροκίνητων οχημάτων, που αφορά την οργάνωση της αγοράς. Το ενιαίο πλαίσιο για την ανάπτυξη αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στην Ελλάδα έως το έτος 2030, καθορίζει τις προοπτικές για την εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένου του καθορι- σμού του αριθμού των σημείων επα- ναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Διάφορα οικονομικά κίνητρα έχουν θεσπιστεί με σκοπό την προώθηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Συ- γκεκριμένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από την υποχρέω- ση καταβολής τελών κυκλοφορίας, τελών ταξινόμησης και φόρου πο- λυτέλειας. Τα υβριδικά αυτοκίνητα απαλλάσσονται από το 50% του προ- βλεπόμενου τέλους ταξινόμησης. Η προώθηση της ηλεκτροκίνησης αποτελεί βασικό στόχο πολιτικής, ο οποίος προϋποθέτει την ολοκλή- ρωση του σχετικού κανονιστικού πλαισίου και την ανάπτυξη ενός ολο- κληρωμένου πλαισίου οικονομικής υποστήριξης της χρήσης ηλεκτρο- κίνητων οχημάτων όπως μέσω της θέσπισης αποδοτικών κινήτρων. Στο πλαίσιο αυτό, προγραμματίζο- νται ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σε κανονιστικό επίπεδο, ώστε να δρομο- λογηθούν όλες οι προϋποθέσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη της ηλεκτρο- κίνησης στη χώρα μας. Έμφαση θα δοθεί σε κατηγορίες οχημάτων με υψηλό μεταφορικό έργο (πχ. ταξί, λεωφορεία, εταιρείες ταχυμεταφο- ρών-ενοικιάσεων κ.λπ .) και άρα εν δυνάμει μεγάλου ενεργειακού και περιβαλλοντικού οφέλους. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Οι χάρτες Google θα συμπεριλά- βουν την Ελλάδα στις χώρες όπου θα εμφανίζουν τα όρια ταχύτη- τας και τις κάμερες της τροχαίας κατά τη διαδρομή. Η υπηρεσία δοκιμάστηκε στις ΗΠΑ και τώρα επεκτείνεται σε 40 χώρες. Οι νέ- ες λειτουργίες θα εμφανίζονται στην εφαρμογή Google Maps για Android και iOS . Ωστόσο, μόνο οι χρήστες Android θα μπορούν να αναφέρουν νέες τοποθεσίες στις οποίες υπάρχουν μπλόκα τροχαίας και κάμερες. Ακόμα, σε ορισμένες χώρες δεν θα εμ- φανίζονται οι τοποθεσίες των radar όταν αυτό είναι παράνομο βάσει των κανονισμών που ισχύ- ουν σε αυτές. Στη Γαλλία, π.χ., η αστυνομία μπορεί να ελέγξει το smartphone του οδηγού για παράνομες εφαρμογές που προ- σφέρουν τέτοιες πληροφορίες και να τον τιμωρήσει με πρόστιμο ή κατάσχεση του οχήματος. Σύμφωνα με την Google, πέραν της Ελλάδας, η υπηρεσία αυ- τή θα διατίθεται στις ακόλου- θες χώρες: Ανδόρα, Αυστραλία, Βουλγαρία, Βοσνία/Ερζεγοβίνη, Βραζιλία, Εσθονία, Ζιμπάμπουε, Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Ιαπω- νία, Ινδία, Ιορδανία, Ισλανδία, Ισπανία, Ισραήλ, Ιταλία, Καναδά, Κατάρ, Κουβέιτ, Κροατία, Λετο- νία, Λιθουανία, Μάλτα, Μαρόκο, Μεξικό, Ναμίμπια, Νορβηγία, Νότια Αφρική, Ολλανδία, Ομάν, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ρωσία, Σαουδική Αρα- βία, Σερβία, Σλοβακία, Σουηδία, Τσεχία, Τυνησία και Φινλανδία. ΟΡΙΑ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΣΤΟΥΣ ΧΑΡΤΕΣ GOOGLE
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=