ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2025 #299 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Νέα Audi A5 e-hybrid Sedan & Avant Στρατηγική συνεργασία Sixt - Geotab στην τηλεματική Έτοιμα τα Toyota Hilux 48V και GR Sport II Το IDV που βλέπετε στη φωτογραφία δεν είναι, προφανώς, ένα οποιοδήποτε φορτηγό, αλλά ένα ειδικών προδιαγραφών όχημα 4X4, προορισμένο για στρατιωτική χρήση σε ρόλο μεταφορών/ εφοδιασμού. Και θα μπορούσε να είναι αυτό το όχημα ένα από αυτά που θα κατασκευάζονται στον Βόλο όταν το Μνημόνιο Αποκλειστικής Συνεργασίας (MoU) μεταξύ METLEN και Iveco Defence Vehicles (IDV), που υπεγράφη πρόσφατα, πάρει σάρκα και οστά. Είναι βέβαια πολύ νωρίς για τέτοιες προβλέψεις, καθώς το σχετικό δελτίο Τύπου για τη συμφωνία που προ-υπέγραψαν οι δύο μεγάλες εταιρείες, «εγκαινιάζοντας μια συνεργασία για την από κοινού συμμετοχή τους στο πρόγραμμα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για την ανανέωση του στόλου στρατιωτικών φορτηγών -θωρακισμένων και μη- των τριών κλάδων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων», αφήνει ανοιχτό κάθε ενδεχόμενο ως προς τον τύπο των οχημάτων - και μαζί του ανοιχτό το παράθυρο των εξαγωγών! Βλέπετε, στο ίδιο κείμενο διαβάζουμε ότι «η συμφωνία μεταξύ της IDV, ενός εκ των κορυφαίων Ευρωπαίων κατασκευαστών στρατιωτικών φορτηγών και οχημάτων μάχης, και της METLEN, μέσω του πρόσφατα ανακοινωθέντος αμυντικού της κόμβου στον Βόλο, αποσκοπεί στο συνδυασμό της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας των δύο εταιρειών για την παροχή προηγμένων λύσεων άμυνας στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και δυνητικά στις ένοπλες δυνάμεις άλλων ευρωπαϊκών χωρών». Σημειώστε ότι πριν από λίγες μέρες η METLEN Energy & Metals (METLEN) ενημέρωνε με άλλο δελτίο Τύπου ότι «ενισχύει τη στρατηγική παρουσία της στον τομέα της Άμυνας, επεκτείνοντας το βιομηχανικό συγκρότημα του Βόλου και διαμορφώνοντας ένα σημαντικό αμυντικό hub στην Ελλάδα». Διαβάστε περισσότερα εδώ METLEN - IVECO DEFENCE VEHICLES (IDV) Παραγωγή στρατιωτικών οχημάτων στην Ελλάδα
03.04.25 #299 2 Τα δύο νέα premium μοντέλα Audi Α5 e-hybrid Sedan και Avant με τεχνολογία Plug-in Hybrid θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα στα μέσα Αυγούστου και είναι ήδη διαθέσιμα προς παραγγελία. Προσφέρονται παράλληλα με τα μοντέλα που διαθέτουν κινητήρες εσωτερικής καύσης, σε δύο επίπεδα ισχύος 299 hp και 367 hp, με κύριο χαρακτηριστικά τη μεγάλη αυτονομία, την άνεση και τις τεχνολογικές καινοτομίες για τις καθημερινές διαδρομές. Η κατασκευή τους βασίζεται πάνω στην Premium Πλατφόρμα Εσωτερικής Καύσης (Premium Platform Combustion - PPC). Η νέα γενιά μπαταριών HV διαθέτει περίπου 45% μεγαλύτερη χωρητικότητα και σε συνδυασμό με την αυξημένη απόδοση πέδησης με ανάκτηση ενέργειας, επιτυγχάνεται ηλεκτρική αυτονομία έως και 108 χιλιόμετρα. Ο κινητήρας με ισχύ 299 ίππων στις εκδόσεις Avant και Sedan παρέχει επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα, ενώ ο κινητήρας με τους 367 ίππους επιταχύνει τα αυτοκίνητα από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα. Όλες οι εκδόσεις μπορούν να φτάσουν σε τελική ταχύτητα τα 250 χλμ./ώρα. ΜΕ 299 ΚΑΙ 367 ΙΠΠΟΥΣ Audi A5 e-hybrid Sedan & Avant FLEET NEWS #299 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. O προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας Ήρων προσφέρει στους οδηγούς ηλεκτροκίνητων οχημάτων ολοκληρωμένες λύσεις, διευκολύνοντας την εύχρηστη και γρήγορη επαναφόρτιση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων τους. Στο πλαίσιο αυτό, ο Ήρων προχώρησε στην εγκατάσταση δύο σταθμών DC ταχείας φόρτισης (ultra-fast charging) ισχύος 300kW εντός των Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στο Σχηματάρι, προσβάσιμων και στις δυο κατευθύνσεις του αυτοκινητοδρόμου ΑΘΕ, που λειτουργεί και διαχειρίζεται η «Νέα Οδός». Οι εγκατεστημένοι ταχυφορτιστές είναι ήδη διαθέσιμοι μέσω της εφαρμογής Ήρων Pulse, η οποία εξασφαλίζει την πλήρη λειτουργικότητα επαναφόρτισης και είναι συμβατή με συσκευές Android και iOS. Πρόκειται για τους πρώτους πλήρως αυτόνομους (stand-alone) ταχυφορτιστές 300kW σε αυτοκινητόδρομο, που διασφαλίζουν ελάχιστη ισχύ 150kW ανά έξοδο και δυνατότητα ταυτόχρονης φόρτισης δύο οχημάτων μέσω υποδοχής CCS2 (Combo Charging System 2). Οι σταθμοί υπερταχείας φόρτισης βρίσκονται στον ευρύτερο χώρο των ΣΕΑ και όχι εντός του χώρου πρατηρίου υγρών καυσίμων, εξασφαλίζοντας άμεση πρόσβαση και ταχεία εξυπηρέτηση. ΗΡΩΝ: ΤΑΧΥΦΟΡΤΙΣΤΕΣ 300 KW ΣΤΗ ΝΕΑ ΟΔΟ ΑΝΏΤΑΤΗ ΠΡΟΤΕΙΝΌΜΕΝΗ ΛΙΑΝΙΚΉ ΤΙΜΉ A5 Sedan Progressive e-hybrid quattro S tronic 299 hp 64.980 € S line e-hybrid quattro S tronic 367 hp 72.980 € A5 Avant Progressive e-hybrid quattro S tronic 299 hp 66.980 € S line e-hybrid quattro S tronic 367 hp 74.980 €
03.04.25 #299 4 Επανάσταση χαρακτηρίζει η Citroën το νέας γενιάς δημοφιλές σουπερμίνι C3, που διαθέτει αυξημένο ύψος και χαρακτηριστικά SUV, ενώ προσφέρεται με μια νέα πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης, στη βάση της οποίας βρίσκεται ο 100 ίππων νέας γενιάς τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 Turbo. Ακολουθεί η τεχνολογία Hybrid 48V, με ένα σύστημα που περιλαμβάνει βενζινοκινητήρα 100 ίππων (74 kW), μπαταρία και εξηλεκτρισμένο αυτόματο κιβώτιο ë-DCS6 διπλού συμπλέκτη, με ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα ë-Motor 21 kW, που παράγεται στη Γαλλία. Αυτό επιτρέπει έως και 50% αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης εντός των αστικών κέντρων, ενώ μειώνει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση σχεδόν κατά 10% σε σύγκριση με μία αντίστοιχη βενζινοκίνητη. Το ενδιαφέρον είναι ότι το νέο μοντέλο προσφέρεται επίσης και στην πλήρως ηλεκτρική έκδοση ë-C3 με ηλεκτροκινητήρα 83kW (113hp) και μπαταρία 44 kWh LFP (Lithium Ferro Phosphate), για έως 326 χιλιόμετρα αυτονομίας (συνδυασμένος κύκλος WLTP) και δυνατότητα ταχείας φόρτισης (DC) 100kW, για επαναφόρτιση (20% έως 80%) σε μόλις 26 λεπτά. Νέος αέρας πνέει και στο πολύ ευρύχωρο σαλόνι του νέου Citroën με το C-Zen Lounge Concept να προτείνει ένα μινιμαλιστικό σχεδιαστικά ταμπλό, το οποίο χαρακτηρίζεται από την απουσία ενός παραδοσιακού πίνακα οργάνων, καθώς το νέο Citroën C3 διατίθεται για πρώτη φορά με ένα ανανεωμένο Citroën Head-Up Display. Όλα αυτά υπό τη σκέπη της τεχνολογίας Citroën Advanced Comfort, που εξασφαλίζει υψηλή άνεση (αμορτισέρ με υδραυλικά «μαξιλάρια» προοδευτικής απόσβεσης (Progressive Hydraulic Cushions και καθίσματα Advanced Comfort) σε μια τιμή εξαιρετικά ανταγωνιστική: Από μόλις 16.900 ευρώ για τις «θερμικές» εκδόσεις και από μόνο 18.900 ευρώ για το ηλεκτρικό ë-C3! ΝΕΟ CITROΕN C3 Το δικαίωμα της επιλογής, από 16.900 € Με τιμή εκκίνησης τα 38.900 ευρώ, το Leapmotor C10 με την πρωτοποριακή τεχνολογία Range Extender EV είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες και στην ελληνική αγορά. Η νέα έκδοση του μεγαλύτερου Leapmotor συνδυάζει όλα τα οφέλη της αμιγούς ηλεκτροκίνησης στην καθημερινή χρήση χωρίς να θέτει κανέναν περιορισμό στην κάλυψη μακρινών αποστάσεων. Είναι διαθέσιμη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, εκ των οποίων ακόμα και το εισαγωγικό περιλαμβάνει τα πάντα: πακέτο ADAS με 16 συστήματα υποβοήθησης οδηγού, infotainment με οθόνη αφής 14,6” και ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25”, Wi Fi, ασύρματη φόρτιση, online πλοήγηση, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με αντλία θερμότητας, Full LED προβολείς, μέχρι και πανοραμική ηλιοροφή με εμβαδό 2,1 m2 και ηλεκτρικό σκίαστρο. Η ακόμα πλουσιότερη Design προσθέτει έναντι 1.500 ευρώ δερμάτινες επενδύσεις, θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, ρυθμιζόμενο ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, τροχούς 20” και πίσω φιμέ τζάμια. LEAPMOTOR C10 REEV Με αυτονομία 970 χλμ. στα 38.900 ευρώ DUCATI SEASON OPENING 2025 Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 29 Μαρτίου το Ducati Season Opening 2025 στις εγκαταστάσεις του Ducati Athens, σηματοδοτώντας με τον πιο εντυπωσιακό τρόπο την έναρξη της νέας μοτοσυκλετιστικής χρονιάς. Το Ducati Athens γέμισε από νωρίς με λάτρεις της μάρκας και της μοτοσυκλέτας, καθώς και με δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου. Οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα νέα μοντέλα του 2025, όπως: Multistrada V4 S Sport Travel & Radar, Multistrada V2S, Panigale V2S, Panigale V4, DesertX Discovery και το εμβληματικό Scrambler Icon Dark.
03.04.25 #299 5 Η Sunlight Group, μέλος του Ομίλου Olympia και εταιρεία τεχνολογίας, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, προχωρά στην ανάπτυξη προηγμένων μοντέλων Τεχνητής Νοημοσύνης (Artificial Intelligence - ΑΙ) για την πρόβλεψη βασικών παραμέτρων μπαταριών, ανοίγοντας τον δρόμο για την επόμενη γενιά ενεργειακών τεχνολογιών σε βιομηχανικές και ερευνητικές εφαρμογές. Το πρωτοποριακό αυτό έργο στοχεύει στην ενίσχυση της απόδοσης, τη μείωση του κόστους και την αύξηση της διάρκειας ζωής των μπαταριών και υλοποιείται από την ερευνητική ομάδα της Sunlight, σε συνεργασία με την ομάδα Ευφυών Συστημάτων Διάχυτου Υπολογισμού (iPRISM Research Group, iprism.eu) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Οι εφαρμογές θα αξιοποιούνται σε διάφορους τομείς, όπως είναι οι ΑΠΕ, η αυτοκινητοβιομηχανία κλπ. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ SUNLIGHT ΜΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ Σχεδίαση μπαταριών μέσω ΑΙ FORD CAPRI ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ Τα ηλεκτρικά σπορ κουπέ Capri βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής του Ford Cologne Center στην Κολωνία της Γερμανίας και κατευθύνονται τώρα προς τις αντιπροσωπίες σε όλη την Ευρώπη, δίνοντας σε όλους τη δυνατότητα να τα δουν από κοντά και να τα οδηγήσουν. Το νέο Ford Capri αναπτύχθηκε με στόχο να εμφυσήσει μια νέα πνοή στον κόσμο των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, επαναφέροντας στο σήμερα ένα εμβληματικό όνομα του παρελθόντος. Από τότε που το ηλεκτρικό οικογενειακό σπορ αυτοκίνητο παρουσιάστηκε -τον Ιούλιο- σχεδόν 200.000 καταναλωτές δημιούργησαν το Capri τους στον ιστότοπο www.ford.eu. Μπορείτε να δείτε από κοντά το νέο Ford Capri στο δίκτυο των επίσημων εμπόρων Ford στην Ελλάδα και να κλείσετε το δικό σας Test Drive. Η Γρατσίας Ι. ΑΕΒΕ εντάσσεται επίσημα στο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Συνεργατών Service Skoda, ενισχύοντας τη μακρόχρονη συνεργασία της με την Kosmocar A.E. Η κάθετη μονάδα της εταιρείας, στη Λεωφόρο Μεσογείων 496-498 στην Αγία Παρασκευή, προσφέρει ολοκληρωμένες υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης και after sales για οχήματα Skoda: διαγνωστικό έλεγχο, προληπτική και τακτική συντήρηση, εργασίες φανοποιείου και βαφείου, διάθεση γνήσιων ανταλλακτικών. Όλες οι υπηρεσίες τηρούν τα αυστηρά πρότυπα ποιότητας της Kosmocar A.E. και του Volkswagen Group, με πιστοποίηση ISO 9001:2015. ΓΡΑΤΣΙΑΣ Ι. ΑΕΒΕ: SERVICE SKODA H 36η Εβδομάδα Μόδας Athens Fashion Week, ο μακροβιότερος θεσμός μόδας στην Ελλάδα, άνοιξε τις πύλες της την Τετάρτη 2 Απριλίου 2025 στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ, με τη στήριξη της Hyundai Ελλάς ως Official Gold Sponsor. Από αυτήν τη γιορτή μόδας δεν θα μπορούσε να απουσιάζει το αμιγώς ηλεκτρικό Inster, προβάλλοντας την καινοτομία και τη βιωσιμότητα. Η HYUNDAI ΕΛΛΑΣ ΣΤΟ ATHENS FASHION WEEK
03.04.25 #299 6 ΛΥΣΗ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΣΕ ΕΡΓΟΤΑΞΙΑ Ένα πιλοτικό έργο στο Λονδίνο αναδεικνύει πώς οι στόλοι στον τομέα των κατασκευαστικών έργων μπορούν να απο-ανθρακοποιήσουν όχι μόνο τα οχήματά τους, αλλά και τα μηχανήματα και τον εξοπλισμό τους. Η πρωτοποριακή αυτή δοκιμή χρησιμοποιεί μια κινητή λύση για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού εκσκαφέα και ενός φορτωτή με τροχούς. Τα μηχανήματα της Volvo είναι συνδεδεμένα με τηλεματική σε πραγματικό χρόνο, επιτρέποντας στη startup φόρτισης Charge Fairy να προβλέπει πότε χρειάζονται φόρτιση και να αποστέλλει αυτόματα ένα κινητό όχημα φόρτισης. Με αυτόν τον τρόπο, ελαχιστοποιείται ο χρόνος διακοπής λόγω φόρτισης και αποφεύγεται η ανάγκη για συνδέσεις στο δίκτυο ή γεννήτριες για την τροφοδοσία του ηλεκτρικού εξοπλισμού κατασκευών. Τα αρχικά δεδομένα της δοκιμής έδειξαν ότι μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων, ο ηλεκτρικός εκσκαφέας είχε εξοικονομήσει πάνω από 100 κιλά CO2 σε σύγκριση με έναν ντιζελοκίνητο εκσκαφέα, ενώ παράλληλα εξάλειψε ρύπους όπως τα οξείδια του αζώτου (NOx), τα σωματίδια, οι μη-μεθανικοί υδρογονάνθρακες και το μονοξείδιο του άνθρακα. Με μια κληρονομιά που εκτείνεται για περισσότερο από 55 χρόνια, το Toyota Hilux έχει χτίσει μια ασύγκριτη φήμη ως όχημα εξαιρετικής αντοχής και αξιοπιστίας, αποδεικνύοντας την ποιότητά του στις πιο ακραίες συνθήκες παγκοσμίως, κάθε μέρα. Το νέο Hilux 48V είναι το πρώτο Toyota Hilux με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Το ήπιο υβριδικό σύστημα προσφέρει πιο ομαλή και αθόρυβη απόδοση τόσο στην άσφαλτο όσο και εκτός δρόμου. Είναι δεδομένη, βεβαίως, η ικανότητά του σε πολύ δύσκολες συνθήκες, καθώς ο σχεδιασμός του υβριδικού συστήματος διατηρεί το βάθος υδάτινης διάβασης των 700 mm του Hilux, ενώ είναι το πρώτο του είδους που εξοπλίζεται με το σύστημα MultiTerrain Select για εκτός δρόμου οδήγηση, έχει δε ακριβώς την ίδια ικανότητα μεταφοράς και ρυμούλκησης. Μεγάλο ατού η επιπλέον ισχύς και ροπή κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση. Υπάρχουν έξι ρυθμίσεις: Sand, Mud, Rock, Dirt, Deep Snow και Auto. Στη λειτουργία Auto, οι αισθητήρες γύρω από το όχημα αξιολογούν συνεχώς τις συνθήκες του δρόμου και εφαρμόζουν αυτόματα τις κατάλληλες ρυθμίσεις ελέγχου. Από κοντά, το Hilux GR Sport II είναι η νέα κορυφαία έκδοση της σειράς, εμπνευσμένη από την αγωνιστική κληρονομιά του Dakar Rally με την Toyota Gazoo Racing. Βελτιώσεις έχουν γίνει σε πλαίσιο, ανάρτηση και σύστημα πέδησης, καθιστώντας το GR Sport II το πιο οδηγοκεντρικό Hilux μέχρι σήμερα, τόσο στην άσφαλτο όσο και σε off road περιπέτειες. Οι ικανότητες ρυμούλκησης (3.500 kg) και ωφέλιμου φορτίου (1.000 kg) παραμένουν ίσες με τις καλύτερες στην κατηγορία τους. Διαβάστε περισσότερα εδώ HYBRID 48V & GR SPORT II Toyota Hilux: Νέα διπλή «επίθεση» Η Renault και η Nissan ανανέωσαν τη μακροπρόθεσμη συμμαχία τους, ανοίγοντας τον δρόμο για περισσότερες πωλήσεις μετοχών, καθώς η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία συνεχίζει να δέχεται πιέσεις για την ενίσχυση των οικονομικών της. Η Renault ανακοίνωσε στις 31 Μαρτίου ότι οι δύο εταιρείες μπορούν πλέον να μειώσουν τη διασταυρούμενη μετοχική τους σύνθεση σε ποσοστό όχι μικρότερο του 10%, από 15% που ίσχυε προηγουμένως. Η Renault θα αναλάβει τη κοινή τους επιχείρηση στην Ινδία, ενώ η Nissan θα απαλλαγεί από τη δέσμευση να επενδύσει στην επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων της γαλλικής εταιρείας, την Ampere. Η Nissan είχε δεσμευτεί να επενδύσει 600 εκατομμύρια ευρώ (648 εκατομμύρια δολάρια) στην Ampere. RENAULT - NISSAN Ανανέωση συμμαχίας
03.04.25 #299 8 Για την ταχύτερη δυνατή μετάβαση στη χρήση τοπικά κλιματικά ουδέτερης οδικής μεταφοράς εμπορευμάτων με ηλεκτρικά φορτηγά (BEV), η υποδομή φόρτισης αποτελεί έναν από τους καθοριστικούς παράγοντες. Ωστόσο, υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει σε αυτόν τον τομέα. Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αναφέρει ότι απαιτούνται περίπου 35.000 σταθμοί ταχείας φόρτισης με ισχύ 800 kW και άνω για την επίτευξη των στόχων μείωσης CO2 της Ε.Ε. έως το 2030 - αυτήν τη στιγμή υπάρχουν λιγότεροι από 1.000 σταθμοί φόρτισης για βαρέα επαγγελματικά οχήματα σε όλη την Ευρώπη, οι οποίοι επίσης διαθέτουν ανεπαρκή χωρητικότητα φόρτισης. Προκειμένου να αντισταθμίσει τουλάχιστον εν μέρει το υπάρχον έλλειμμα, η Daimler Truck έχει αναπτύξει μια νέα πρόταση για το δικό της ημι-δημόσιο δίκτυο φόρτισης. Το δίκτυο αναμένεται να περιλαμβάνει πάνω από 3.000 σταθμούς ταχείας φόρτισης στην Ευρώπη έως το 2030, καθιστώντας το το μεγαλύτερο στην ήπειρο. Η νέα ημι-δημόσια λύση φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά θα επιτρέψει στους πελάτες του TruckCharge της Daimler Truck να ανοίξουν την υποδομή φόρτισής τους για εξωτερική, επί πληρωμή χρήση. Ως μέρος του ημι-δημόσιου δικτύου φόρτισης, οι ιδιοκτήτες αποθηκών και σταθμών φόρτισης μπορούν να διαθέσουν τους φορτιστές τους όταν δεν τους χρειάζονται, συμβάλλοντας έτσι στη δημιουργία ενός πιο εκτεταμένου δικτύου φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά. Η Daimler Truck σκοπεύει να λανσάρει το ημι-δημόσιο δίκτυο φόρτισης το τρίτο τρίμηνο του 2025. DAIMLER TRUCK Ημι-δημόσιο δίκτυο φόρτισης NISSAN SKILLS FOUNDATION Μετά από δέκα χρόνια και με περισσότερα από 100.000 νέα παιδιά να έχουν συμμετάσχει, η Nissan ανακοίνωσε ότι θα διπλασιάσει το πρωτοποριακό πρόγραμμα Skills Foundation STEM (επιστήμη, τεχνολογία, μηχανική και μαθηματικά), για να καλύψει 16.000 παιδιά ετησίως. Το Nissan Skills Foundation, που ξεκίνησε επίσημα το 2015 από τον βασιλιά Κάρολο, τον τότε πρίγκιπα της Ουαλίας, ξεκίνησε ως ένα διαδραστικό εργαστήριο με στόχο περίπου 1.000 μαθητές. Σήμερα, δέκα χρόνια μετά, το ίδρυμα έχει ξεπεράσει αυτόν το στόχο κατά 100 φορές, επεκτείνοντας το πρόγραμμα σε 13 διαφορετικά μαθήματα STEM για μαθητές ηλικίας έξι έως δεκαοκτώ ετών. Για να σηματοδοτήσει αυτό το διπλό ορόσημο, η Nissan κάλεσε 200 παιδιά από όλη τη βορειοανατολική Αγγλία στο εργοστάσιο του Sunderland για να κατασκευάσουν 300 Nissan Qashqai με τουβλάκια Lego. ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΔΥΣΑΡΕΣΚΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣΚ Tesla: «Βουτιά» στο α΄ τρίμηνο Η Tesla παρέδωσε λίγο περισσότερα από 336.000 ηλεκτρικά οχήματα κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου, πολύ χαμηλότερα από τις ήδη χαμηλές προσδοκίες της Wall Street. Ο κατασκευαστής αυτοκινήτων με έδρα το Όστιν του Τέξας αναμενόταν να πουλήσει περίπου 390.000 μονάδες, σύμφωνα με εκτιμήσεις. Το φετινό πρώτο τρίμηνο σηματοδοτεί τη χειρότερη επίδοση πωλήσεων της Tesla από το δεύτερο τρίμηνο του 2022, όταν η εταιρεία είχε πουλήσει 254.695 οχήματα. Διαμορφώνει δε μείωση 13% σε σύγκριση με τις πωλήσεις της Tesla κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, όταν είχε παραδώσει 386.181 μονάδες και είχε αναφέρει αδύναμα κέρδη. Τα στοιχεία ανατρέπουν τις προηγούμενες προβλέψεις της Tesla για «επιστροφή στην ανάπτυξη» το 2025, αφού δεν κατάφερε να πετύχει οριακά το στόχο πωλήσεων του 2024 και κατέγραψε την πρώτη ετήσια πτώση πωλήσεων. Τον Οκτώβριο, ο Μασκ είχε προβλέψει αύξηση πωλήσεων κατά 30% για το 2025. Διαβάστε περισσότερα εδώ
03.04.25 #299 10 ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΤΟ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗΣ Ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο χωρίς Πιστοποιητικό Συμμόρφωσης (COC) προκαλεί καθυστερήσεις και έχει χαμηλότερη αξία στο διασυνοριακό εμπόριο - κάποιοι πελάτες μάλιστα αρνούνται να αγοράσουν ένα όχημα χωρίς COC. Αυτό προκύπτει από έρευνα της EuroCOC, παρόχου τέτοιων πιστοποιητικών. Συγκεκριμένα: Το 82% των εμπόρων αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις στην ταξινόμηση - συχνά έως και δύο εβδομάδες - λόγω έλλειψης COC. Το 70% των πωλητών αναγκάζονται να μειώσουν τις τιμές όταν πουλούν αυτοκίνητα σε άλλες χώρες χωρίς COC. Το 60% των αγοραστών πληρώνει λιγότερο για αυτοκίνητα χωρίς COC, ενώ το 4% αρνείται εντελώς να αγοράσει όχημα χωρίς το πιστοποιητικό. Η Sixt Van and Truck ανακοίνωσε στρατηγική συνεργασία με την Geotab, υλοποιώντας τη λύση εξοπλισμού πρώτης τοποθέτησης (OEM) τηλεματικής στα οχήματα της Sixt, αυξάνοντας την επιχειρησιακή αποδοτικότητα και εισάγοντας προληπτική συντήρηση. Η Sixt, η παγκόσμια εταιρεία υπηρεσιών κινητικότητας, θα επωφεληθεί από αυτήν τη συνεργασία μέσω της συμμόρφωσης με συμβάσεις των δυνατοτήτων της τεχνολογίας της Geotab, όπως ένα πιλοτικό πρόγραμμα σε συνδυασμό με την ανάκτηση κλεμμένων οχημάτων, καθώς και την παρακολούθηση των διανυθέντων χιλιομέτρων. Αυτή η συνεργασία θα καλύψει τα οχήματα της Sixt στο Ηνωμένο Βασίλειο, απλοποιώντας τη διαδικασία επιστροφής οχημάτων και ενισχύοντας την εμβέλεια της εταιρείας στη διαχείριση στόλου. Η συνεργασία αυτή, που θα πραγματοποιηθεί το επόμενο έτος, θα επιτρέψει στη Sixt να αξιοποιήσει τα δεδομένα της Geotab και να εξασφαλίσει μια απλοποιημένη συμβατική συμφωνία με τους κατασκευαστές. Οι δύο εταιρείες επισημοποίησαν τη συνεργασία τους μετά από μια επιτυχημένη δοκιμαστική περίοδο, κατά την οποία η Sixt ανέκτησε δύο κλεμμένα οχήματα χρησιμοποιώντας την τεχνολογία τηλεματικής της Geotab. Η Geotab έχει δει θετικά αποτελέσματα από την εφαρμογή των λύσεων OEM τηλεματικής της για εταιρείες ενοικίασης και μίσθωσης οχημάτων. Διαβάστε περισσότερα εδώ SIXT VAN AND TRUCK - GEOTAB Στρατηγική συνεργασία στην τηλεματική AYVENS: ΔΑΝΕΙΟ ΓΙΑ eLCV ΑΠΟ ΕΤΕΠ Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) αναγνώρισε το ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι εταιρείες leasing στην απαλλαγή του ευρωπαϊκού στόλου ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων από τον άνθρακα, με τη χορήγηση δανείου ύψους 350 εκατομμυρίων ευρώ στην Ayvens. Αυτό είναι το πρώτο πράσινο δάνειο της ΕΤΕπ για τη χρηματοδότηση ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (eLCV) και θα στηρίξει την κυκλοφορία 19.000 νέων ηλεκτρικών βαν τα επόμενα τρία χρόνια, κυρίως στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και τις Κάτω Χώρες. Η ΕΤΕπ είναι το μακροπρόθεσμο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιφορτισμένο με τη χρηματοδότηση επενδύσεων που υποστηρίζουν τους στόχους πολιτικής της Ε.Ε., όπως η δράση για το κλίμα και η προστασία του περιβάλλοντος. Η νέα αυτή συμφωνία περιλαμβάνει το πιστωτικό πακέτο που προαναφέρθηκε με ευνοϊκούς όρους, το οποίο συμπληρώνεται από συγχρηματοδότηση άλλων 350 εκατομμυρίων ευρώ από την Ayvens -με βάση πιστωτικό πακέτο 300 εκατομμυρίων ευρώ που χορηγήθηκε από την ΕΤΕπ το 2023 στην ALD | LeasePlan (η προηγούμενη επωνυμία της Ayvens) για την ανάπτυξη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) και plug-in hybrid αυτοκινήτων σε όλη την Ε.Ε. Τον περασμένο χρόνο, η Ayvens έλαβε την ανώτατη διάκριση Platinum από την EcoVadis για τις πρακτικές της στον τομέα του περιβάλλοντος, της κοινωνικής ευθύνης και της εταιρικής διακυβέρνησης (ESG), κατατάσσοντάς την στο κορυφαίο 1% των εταιρειών που αξιολογήθηκαν παγκοσμίως.
03.04.25 #299 11 LG: Η ΠΡΩΤΗ ΜΟΝΑΔΑ MCU ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Πρόσφατα, η LG έλαβε πιστοποίηση ISO 26262 από την TÜV Rheinland, τον γνωστό γερμανικό οργανισμό δοκιμών και πιστοποίησης, για τη μονάδα MCU (μικροελεγκτή) που έχει αναπτύξει. Αυτή η πιστοποίηση, που δόθηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης ISO, αποτελεί ένα διεθνές πρότυπο για τη λειτουργική ασφάλεια σε εφαρμογές αυτοκινήτων. Επιβεβαιώνει, λοιπόν, την ασφάλεια και την αξιοπιστία των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συστημάτων στα οχήματα για την πρόληψη ατυχημάτων που προκαλούνται από αστοχίες του συστήματος. Η LG είχε λάβει προηγουμένως πιστοποίηση ISO 26262 για την ανάπτυξη ημιαγωγών για την αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η MCU υψηλής απόδοσης που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας έχει, επίσης, αναγνωριστεί για την υπεροχή της στη λειτουργική ασφάλεια. Η MCU, ως ο πρώτος αυτόνομος ημιαγωγός αυτοκινήτων της LG, έχει σχεδιαστεί για εφαρμογές infotainment, όπως η παρακολούθηση των συστημάτων ήχου, βίντεο και πλοήγησης (AVN) και η παροχή σταθερού ελέγχου των επικοινωνιών εντός του οχήματος. Η Toyota και η Lexus στο Ηνωμένο Βασίλειο διόρισαν την Aston Barclay, έναν από τους μεγαλύτερους Βρετανούς δημοπράτες μεταχειρισμένων οχημάτων, ως συνεργάτη τους στο remarketing. Στο πλαίσιο αυτής της συμφωνίας, μια ποικιλία μοντέλων της Toyota και της Lexus θα εκτεθεί στις εγκαταστάσεις της Aston Barclay στο Donington Park, κοντά στο Νότιγχαμ (γνωστό επίσης για την πίστα αγώνων του και το ετήσιο Download Festival), το οποίο είναι ένα από τα πέντε κέντρα δημοπρασιών της εταιρείας σε όλη τη χώρα. Τα οχήματα θα συμμετάσχουν στις εκδηλώσεις Fleet & Finance. Ο Nick Thompson, Chief Customer Officer της Aston Barclay, δήλωσε: «Γνωρίζουμε ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση από αγοραστές για ποιοτικά οχήματα από εταιρικούς στόλους, και τα αυτοκίνητα από τόσο αξιόπιστες μάρκες όπως η Toyota και η Lexus, θα γίνουν πολύ καλά αποδεκτά από τη βάση των αγοραστών μας. Ανυπομονούμε να συνεργαστούμε στενά με την ομάδα, για να ενισχύσουμε την απόδοση και τη μετατροπή των πωλήσεων». Η Emma Rowberry, υπεύθυνη για το remarketing χονδρικής στην Toyota GB, ανέφερε: «Είμαστε ενθουσιασμένοι που συνεργαζόμαστε με την Aston Barclay ως πρόσθετο συνεργάτη για την επαναγορά/μεταπώληση των οχημάτων μας. Με περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες εμπειρίας στη βιομηχανία δημοπρασιών, η Aston Barclay διαθέτει μια εδραιωμένη και ενεργή βάση αγοραστών, και η δυνατότητα να δουν τα οχήματά μας σε φυσική δημοπρασία αποτέλεσε σημαντικό πλεονέκτημα για εμάς». TOYOTA - LEXUS Με Aston Barclay στο remarketing Η εντατικοποίηση της διαδικασίας συναρμολόγησης στο εργοστάσιο του BMW Group στην πόλη Ντέμπρετσεν της Ουγγαρίας, δίνει νέα πνοή στην καρδιά της εγκατάστασης. Εκεί χτυπά η καρδιά όλων των τεχνολογιών του εργοστασίου και είναι το μέρος στο οποίο απασχολούνται οι περισσότεροι εργαζόμενοι. Έτσι, η έναρξη της διαδικασίας συναρμολόγησης σηματοδοτεί την επίτευξη ενός ακόμα ορόσημου. Κατά τη διαδικασία συναρμολόγησης, τα επιμέρους εξαρτήματα και συστήματα τοποθετούνται στο βαμμένο αμάξωμα, με αποτέλεσμα στο τέλος της διαδικασίας να προκύπτει ένα αυτοκίνητο έτοιμο να βγει από τη γραμμή παραγωγής. Η πρωτοποριακή αρχιτεκτονική οχήματος της Neue Klasse ανοίγει εντελώς νέες δυνατότητες στη συναρμολόγηση, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη αποδοτικότητα χάρη στην αρθρωτή δομή, λιγότερα διαφορετικά στοιχεία σύνδεσης και απλοποιημένη εγκατάσταση της πλεξούδας καλωδίωσης. Επιπλέον, η καινοτόμος διαδικασία συναρμολόγησης του cockpit επιταχύνει την όλη διαδικασία. Διαβάστε περισσότερα εδώ BMW GROUP: ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΜΟΝΑΔΑ
03.04.25 #299 12 Η Toyota δήλωσε ότι η ζήτηση για υβριδικά αυξήθηκε «σημαντικά τον περασμένο χρόνο σε όλες τις περιοχές» και ότι κάνει το καλύτερο δυνατό για να αυξήσει την παραγωγή. Η εταιρεία είπε επίσης ότι βελτίωσε τους χρόνους παράδοσης των οχημάτων της το περασμένο έτος. «Προς το παρόν, η παραγωγική ικανότητα των υβριδικών εξαρτημάτων και συστημάτων από τους προμηθευτές μας και τη δική μας κατασκευή εξαρτημάτων, είναι ευθυγραμμισμένη με τα ετήσια σχέδια παραγωγής μας και την ικανότητα συναρμολόγησης οχημάτων», ανέφερε η Toyota. Η αυξανόμενη ζήτηση για τα βενζινο-ηλεκτρικά υβριδικά οχήματα της Toyota Motor Corp., ασκεί πίεση στους προμηθευτές που μάχονται να ανταποκριθούν, οδηγώντας σε ελλείψεις εξαρτημάτων και πολύμηνες αναμονές για τους αγοραστές αυτοκινήτων. Τα αποθέματα υβριδικών οχημάτων είναι χαμηλά στις αντιπροσωπίες της Toyota σε μεγάλες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Κίνα και η Ευρώπη, ανέφεραν καλά πληροφορημένες πηγές στο Reuters. Το όλο θέμα συνιστά μια πρόκληση για την Toyota, που κυριαρχεί στα υβριδικά. Ωστόσο, δικαιώνει και το στοίχημα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην τεχνολογία αυτή, παρά τις προβλέψεις ορισμένων ανταγωνιστών ότι τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία θα εξαφάνιζαν τη ζήτηση για υβριδικά. Οι παγκόσμιες πωλήσεις υβριδικών, συμπεριλαμβανομένων των plug-in μοντέλων, σχεδόν τριπλασιάστηκαν τα τελευταία πέντε χρόνια, φτάνοντας τα 16,1 εκατομμύρια από 5,7 εκατομμύρια, σύμφωνα με δεδομένα της LMC Automotive. Διαβάστε περισσότερα εδώ TOYOTA - ΥΒΡΙΔΙΚΑ H αυξημένη ζήτηση πιέζει τους προμηθευτές KIA: ΡΕΚΟΡ ΣΤΙΣ ΗΠΑ Η Kia America πέτυχε 78.540 νέες ταξινομήσεις τον Μάρτιο, επεκτείνοντας το ρεκόρ συνεχούς αύξησης των πωλήσεων της σε έξι μήνες και οδηγώντας τη ραγδαία αναπτυσσόμενη μάρκα στην καλύτερη επίδοση πρώτου τριμήνου στην ιστορία της. Οι λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 25% σε ετήσια βάση, καταδεικνύοντας μια συνεχή τάση ανάπτυξης. Συγκεκριμένα, κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους (Q1), η Kia πέτυχε συνολικές πωλήσεις 198.850 οχημάτων, σημειώνοντας αύξηση 10,7% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024 και καταγράφοντας ρεκόρ για την υψηλότερη επίδοση πρώτου τριμήνου στην ιστορία της. Ιδιαίτερα, το ολοκαίνουργιο K4 compact sedan, το οποίο παρουσιάζει σταθερή ανάπτυξη από την κυκλοφορία του τον Αύγουστο του περασμένου έτους, συνέβαλε στο ρεκόρ του πρώτου τριμήνου της Kia με αύξηση 10% στις πωλήσεις σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. STELLANTIS: ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ Η στρατηγική της Stellantis να κατασκευάζει περισσότερα υβριδικά αυτοκίνητα προκαλεί καθυστερήσεις στην παραγωγή στην Ευρώπη, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορεί να προμηθευτεί αρκετά εξαρτήματα. Η Stellantis παρήγαγε 20.000 λιγότερα οχήματα από το αναμενόμενο τον Μάρτιο, επειδή δεν διέθετε αρκετά υβριδικά εξαρτήματα και τα κατάλληλα ελαστικά, σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας στην Ευρώπη, Jean-Philippe Imparato. Ένα από τα προβλήματα είναι ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση άλλαξε πρόσφατα τους κανονισμούς για τους στόχους εκπομπών άνθρακα, καθιστώντας δυσκολότερη την προμήθεια εξαρτημάτων, δεδομένου ότι η εταιρεία συνήθως τα αγοράζει με τρεις μήνες προμήθεια εκ των προτέρων, ανέφερε ο Imparato την 31η Μαρτίου σε ακρόαση στη Γαλλική Γερουσία σχετικά με την κρατική βοήθεια προς τις επιχειρήσεις. Η Stellantis είχε δηλώσει τον Οκτώβριο ότι υπήρχαν εμπόδια στην παραγωγή για τα ηλεκτροποιημένα κιβώτια διπλού συμπλέκτη (eDCT) που χρησιμοποιούνται στο νέο υβριδικό σύστημα κίνησης των 48 volt. Η Stellantis έχει αναθεωρήσει τη στρατηγική της για την πλήρη ηλεκτροκίνηση μετά την αποχώρηση του CEO Carlos Tavares και τη χαμηλή ζήτηση για αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
03.04.25 #299 13 Το Διοικητικό Συμβούλιο της Volvo Cars διόρισε τον Hakan Samuelsson διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο. Η θητεία του θα διαρκέσει δύο χρόνια. Αυτό, όπως τονίζεται στην επίσημη ανακοίνωση, διασφαλίζει τη σταθερότητα της εταιρείας, ενώ παράλληλα προετοιμάζεται ο διορισμός ενός διαδόχου μακροπρόθεσμης προοπτικής. Ο Hakan Samuelsson υπηρέτησε στο Διοικητικό Συμβούλιο της Volvo Cars από το 2010 και ως διευθύνων σύμβουλος από το 2012 έως το 2022. Κατά τη διάρκεια της ηγεσίας του, η Volvo Cars επανατοποθετήθηκε επιτυχώς ως ένα κορυφαίο παγκόσμιο brand αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας και εισήχθη στο χρηματιστήριο. Στη συνέχεια, διετέλεσε πρόεδρος της Polestar μέχρι το 2024. Αυτή η αλλαγή ηγεσίας έρχεται σε μια καθοριστική στιγμή τόσο για τη Volvo Cars όσο και για τη συνολική αυτοκινητοβιομηχανία. Με τις ταχείες τεχνολογικές εξελίξεις, την αυξανόμενη γεωπολιτική πολυπλοκότητα και τον εντεινόμενο ανταγωνισμό σε διάφορες περιοχές, το Διοικητικό Συμβούλιο θεωρεί ότι η εταιρεία εξυπηρετείται καλύτερα από μια ηγεσία με βαθιά βιομηχανική εμπειρία, εκτεταμένη γνώση του ομίλου και αποδεδειγμένη ικανότητα εκτέλεσης στρατηγικών σε απαιτητικά περιβάλλοντα. Ο Jim Rowan, ο οποίος κατέχει τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου από το 2022, αποχώρησε την 31η Μαρτίου 2025, εγκαταλείποντας τη θέση του και στο Διοικητικό Συμβούλιο της Volvo Cars. Ο Hakan Samuelsson θα προταθεί ως νέο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volvo Cars στην επερχόμενη ετήσια γενική συνέλευση. VOLVO CARS Νέος CEO ο Hakan Samuelsson SEAT - CUPRA: ΑΛΛΑΓΗ ΗΓΕΣΙΑΣ Ο Wayne Griffiths, διευθύνων σύμβουλος της Seat και της Cupra, αποχώρησε από την εταιρεία κατόπιν δικού του αιτήματος την 31η Μαρτίου 2025, προκειμένου να αναζητήσει νέες προκλήσεις. Από το διορισμό του ως διευθύνοντος συμβούλου της Seat και της Cupra το 2020, ο Wayne Griffiths έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της ανάπτυξης της μάρκας Cupra. Υπό την ηγεσία του, η Cupra έγινε μια ανεξάρτητη μάρκα εντός του Ομίλου Volkswagen και πλέον αποτελεί μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη. Ένα σημαντικό ορόσημο στη θητεία του ήταν η κυκλοφορία του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της μάρκας, του Cupra Born, το 2021. Αυτό σηματοδότησε τη δέσμευση της Cupra για βιώσιμη κινητικότητα και καινοτόμους σχεδιαστικές προσεγγίσεις στα οχήματα. Ο Markus Haupt, εκτελεστικός αντιπρόεδρος Παραγωγής και Εφοδιαστικής Αλυσίδας της Seat S.A., θα αναλάβει προσωρινά την ηγεσία της εταιρείας, με τον διάδοχό του να ανακοινώνεται σε μεταγενέστερη ημερομηνία. Το Renault Group θα κατασκευάσει ένα αμιγώς ηλεκτρικό μίνι αυτοκίνητο για τη Nissan, βασισμένο στη νέα γενιά του Twingo. Θα κυκλοφορήσει από το 2026 και θα σχεδιαστεί από τη Nissan, δήλωσε η Renault την 31η Μαρτίου, χωρίς ωστόσο να δώσει άλλες λεπτομέρειες. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες επιταχύνουν τα σχέδιά τους για προσιτά ηλεκτρικά μίνι αυτοκίνητα, καθώς Κινέζοι κατασκευαστές όπως η BYD με το Seagull και η Leapmotor με το T03 εισέρχονται σε αυτή την κατηγορία. Το νέο Twingo αναμένεται να πωλείται για λιγότερο από 20.000 ευρώ. Η Renault ανέφερε ότι έχει μειώσει το κόστος των υλικών κατά 40% σε σύγκριση με το Renault 5, μεγαλύτερο αυτοκίνητο που βασίζεται στην πλατφόρμα AmpR Small, η οποία θα προσαρμοστεί στην προκειμένη περίπτωση στο μικρότερο μέγεθος του Twingo. Το Twingo θα διαθέτει μόλις 750 εξαρτήματα, καθιστώντας την κατασκευή του πιο απλή και οικονομική, και θα χρησιμοποιεί χαμηλού κόστους μπαταρίες φωσφορικού άλατος σιδήρου (LFP). ΜΙΝΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ NISSAN ΑΠΟ ΤΗ RENAULT Hakan Samuelsson Wayne Griffiths
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=