FLEETNEWS #298

31.03.25 #298 10 HYUNDAI: ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΣΤΗ ΡΩΣΙΑ Ο νοτιοκορεατικός όμιλος Hyundai Motor Group (HMG) προετοιμάζεται για επάνοδο στη ρωσική αγορά, ενόψει μιας πιθανής χαλάρωσης των κυρώσεων, καθώς συνεχίζονται οι διαπραγματεύσεις υπό την αιγίδα των ΗΠΑ για κατάπαυση του πυρός μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας. Η Hyundai και η Kia είχαν πουλήσει συνολικά 378.000 οχήματα στη Ρωσία το 2021, το τελευταίο πλήρες έτος πριν από τον πόλεμο, σε μια συνολική αγορά λίγο κάτω από 1,7 εκατομμύρια μονάδες. Αν και η HMG πούλησε τις εγκαταστάσεις συναρμολόγησης οχημάτων της στην Αγία Πετρούπολη το 2024, φέρεται να έχει διαπραγματευτεί μια επιλογή επαναγοράς των εγκαταστάσεων εντός δύο ετών. Η κύρια μονάδα κατασκευής εξαρτημάτων της HMG, Hyundai Mobis Company, συνέχισε να λειτουργεί τις παραγωγικές θυγατρικές της στη Ρωσία σε περιορισμένη κλίμακα παρά τις κυρώσεις. Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε πρόσφατα: «Αν και η Hyundai Motor και η Kia έχουν αποχωρήσει, η Hyundai Mobis συνεχίζει να λειτουργεί τις παραγωγικές της θυγατρικές στη Ρωσία. Κάνουμε προσλήψεις με βάση τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς». Σύμφωνα με αναφορές, η Hyundai Mobis ξεκίνησε πρόσφατα τη διαδικασία πρόσληψης προσωπικού για θέσεις στη διαχείριση ποιότητας, τη λειτουργία του εργοστασίου, τους ανθρώπινους πόρους και το λογιστήριο. Η Toyota σχεδιάζει να αυξήσει γρήγορα τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, με αρκετά βασικά μοντέλα να κυκλοφορούν φέτος. Ωστόσο, στον πυρήνα της στρατηγικής της για τα συστήματα κίνησης παραμένει το πλήρες υβριδικό της σύστημα, το οποίο έκανε το ντεμπούτο του στο Prius στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Η πλειονότητα των πωλήσεων της Toyota στην Ευρώπη αφορά υβριδικά οχήματα· όταν συμπεριλαμβάνονται και τα plug-in υβριδικά, το ποσοστό ξεπερνά το 70%. Παρόλο που η πλήρης ηλεκτροκίνηση βρίσκεται στον ορίζοντα, η Toyota δεν έχει εξαντλήσει τις δυνατότητες των υβριδικών της, ανέφερε ο Gerald Killmann, αντιπρόεδρος της Toyota Europe, υπεύθυνος για την έρευνα και ανάπτυξη στον τομέα της συνδεσιμότητας και της μηχανικής ηλεκτρονικών συστημάτων. Σε συνέντευξή του υπογράμμισε ότι έχουν φτάσει σε αποδόσεις του υβριδικού συστήματος σε σχέση με έναν μικρό βενζινοκινητήρα άνω του 40%. «Βρισκόμαστε κοντά στο όριο, ίσως να μπορούμε να βελτιωθούμε ακόμα κατά 1, 2 ή 3%. Αυτή είναι η εκτίμησή μου για το σημείο στο οποίο βρισκόμαστε», σημείωσε χαρακτηριστικά, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι τα υβριδικά παραμένουν, με διαφορά, τα πιο σημαντικά και για το μέλλον. Η TOYOTA ΛΑΝΣΑΡΕΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΛΛΑ ΕΠΙΜΕΝΕΙ Πιο αποδοτικά τα υβριδικά Η ομάδα ανάπτυξης της Daimler Truck έχει κατασκευάσει τα πρώτα πρωτότυπα των επόμενης γενιάς φορτηγών κυψελών καυσίμου της Mercedes-Benz και πρόσφατα τα υπέβαλε σε μια πρώτη σειρά απαιτητικών δοκιμών. Δύο οχήματα της επόμενης εξελικτικής φάσης του Mercedes-Benz GenH2 Truck δοκιμάστηκαν σε χειμερινές συνθήκες στο Simplon Pass, στο ελβετικό καντόνι του Valais. Οι σκληρές συνθήκες κρύου και χιονιού, καθώς και τα απαιτητικά ανηφορικά προφίλ της περιοχής, παρείχαν εξαιρετικές συνθήκες για τη δοκιμή της καινοτόμου τεχνολογίας των οχημάτων που κινούνται με υγρό υδρογόνο, επιτρέποντας στην ομάδα να αποκτήσει πολύτιμες γνώσεις υπό ρεαλιστικές ακραίες συνθήκες. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών εξετάστηκε διεξοδικά η αλληλεπίδραση όλων των βασικών εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένων της κυψέλης καυσίμου, της μπαταρίας υψηλής τάσης, του ηλεκτρικού άξονα, του συστήματος δεξαμενής και της θερμικής διαχείρισης. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη χρήση του Predictive Powertrain Controls, του τοπογραφικά εξαρτώμενου συστήματος ελέγχου ταχύτητας. Ο στόχος ήταν να χρησιμοποιηθεί η μπαταρία σε συνδυασμό με την κυψέλη καυσίμου με μέγιστη αποδοτικότητα, τόσο για την προώθηση του οχήματος όσο και για την ανάκτηση ενέργειας κατά την κάθοδο. DAIMLER TRUCK: ΔΟΚΙΜΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΓΕΝΙΑΣ ΚΥΨΕΛΩΝ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=