24.03.25 #296 13 Οι πωλήσεις αυτοκινήτων από Κινέζους κατασκευαστές στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 64% τον Φεβρουάριο. Έφθασαν τις 38.902 μονάδες, με επικεφαλής τις Chery, BYD και τη μάρκα MG της SAIC, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας έρευνας αγοράς Dataforce. Αυτό αντιστοιχούσε σε μερίδιο αγοράς 4,1%, αυξημένο από το 2,5% τον Φεβρουάριο του 2024. Οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) που εισάγονται από την Κίνα μειώθηκαν κατά 3,4%, φτάνοντας τις 11.116 μονάδες, παρά την αύξηση κατά 26% των συνολικών ευρωπαϊκών πωλήσεων BEV. Τα κινεζικά BEV υπόκεινται πλέον σε δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που φτάνουν έως και σχεδόν 40%, ανάλογα με τον κατασκευαστή. Αντίθετα, τα plug-in hybrid ηλεκτρικά οχήματα (PHEV) που κατασκευάζονται στην Κίνα και δεν επηρεάζονται από τους νέους δασμούς της Ε.Ε., άρχισαν να κερδίζουν έδαφος, με τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 321% μέσα στο μήνα, φτάνοντας τις 4.744 μονάδες. Το μεσαίου μεγέθους plug-in hybrid SUV BYD Seal U σημείωσε 2.281 πωλήσεις τον Φεβρουάριο, ακολουθούμενο από το MG HS με 1.079 πωλήσεις και το Jaecoo 7 της Chery, που είχε ένα ισχυρό ντεμπούτο με 971 πωλήσεις μέσα στον μήνα. Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του Seal U σημείωσε 519 πωλήσεις. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΤΑ PHEV ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ Φεβρουάριος - ΕΕ: Τα κινεζικά στο +64% STELLANTIS: «ΟΧΙ» ΣΕ ΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, δήλωσε ότι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν χρειάζονται τη βιομηχανία άμυνας για να επιβιώσουν, μετά από εκκλήσεις ορισμένων κυβερνήσεων προς τις αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεισφέρουν σε μια στρατιωτική ενίσχυση. «Η Κίνα και οι ΗΠΑ διαθέτουν τόσο μια ισχυρή πολεμική βιομηχανία όσο και μια ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία», ανέφερε ο Elkann κατά τη διάρκεια κοινοβουλευτικής ακρόασης στη Ρώμη στις 20 Μαρτίου. «Δεν πιστεύουμε ότι πρέπει να επιλέξουμε ανάμεσα στη βιομηχανία πολέμου και τη βιομηχανία αυτοκινήτου - είναι δυνατόν να έχουμε και τις δύο το ίδιο ισχυρές, όπως συμβαίνει σε αυτές τις χώρες». CYBERTRUCK: 2η ΑΝΑΚΛΗΣΗ Ενάμιση χρόνο μετά την πρώτη αποκάλυψη του πρωτότυπου Tesla Cybertruck τον Νοέμβριο του 2019, ο Elon Musk είχε αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο το pickup να μην έχει επιτυχία. Προ ημερών το κοινό έμαθε πόσα pickups έχει πουλήσει η εταιρεία στις ΗΠΑ με έναν δυσάρεστο τρόπο, με μια ακόμα ανάκληση ασφαλείας. Σύμφωνα με αναφορά που κατατέθηκε στην Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας των ΗΠΑ (NHTSA), η Tesla εκτιμά ότι το 1% από τα 46.096 Cybertrucks που ανακαλεί έχουν ελάττωμα. Κομμάτια από ατσάλινη επένδυση στο εξωτερικό του οχήματος είναι συνδεδεμένα με μια κόλλα που, όπως ανέφερε η εταιρεία, είναι «ευάλωτη σε περιβαλλοντική εξασθένηση». Η Tesla δήλωσε ότι θα καλύψει το κόστος αντικατάστασης των πάνελ με νέα που πληρούν τις προδιαγραφές αντοχής. Ωστόσο, μέχρι τις 18 Μαρτίου -την ημέρα που υπέβαλε την αναφορά ανάκλησης- η εταιρεία δεν είχε διορθώσει ακόμα το πρόβλημα στην παραγωγή. Υπολόγιζε να το επιλύσει την 21η Μαρτίου ή λίγο αργότερα. Αυτή είναι η δεύτερη φορά που η Tesla ανακαλεί το Cybertruck λόγω προβλήματος με την επένδυση του οχήματος. Η προηγούμενη ήταν τον Ιούνιο του περασμένου έτους, όταν η εταιρεία ανακάλεσε το μοντέλο δύο φορές μέσα σε μία μέρα (το άλλο ελάττωμα αφορούσε αστοχία στο μοτέρ του υαλοκαθαριστήρα).
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=