ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 24 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025 #296 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Επίσημη παρουσίαση του νέου Volvo EX90 Ένα χρόνο στην Ελλάδα η BYD με πολύ θετικά αποτελέσματα Νέα στρατηγική της Μazda
24.03.25 #296 2 Αυτοκίνητο-ορόσημο για τη δεκαετία χαρακτήρισε το νέο πλήρως ηλεκτρικό Volvo EX90, τη νέα ναυαρχίδα της σουηδικής εταιρείας, ο Αλέξανδρος Κωστήρογλου, Head of Marketing Operations & Communications της Volvo Cars Hellas, απευθυνόμενος στους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου κατά την παρουσίαση του νέου μοντέλου. «Πρέπει και εμείς οι ίδιοι στη Volvo να κάνουμε ένα reboot, για να κατανοήσουμε την ουσία αυτού του μοντέλου, το οποίο σηματοδοτεί ένα μέλλον που είναι εδώ. Η συζήτηση δεν πρέπει να γίνεται για το αν η Ελλάδα είναι έτοιμη να δεχτεί την ηλεκτροκίνηση, γνωρίζουμε όλοι τις ελλείψεις σε υποδομές. Πρέπει όμως να συμβουλέψουμε τον πελάτη για το τι θα συμβεί σε ορίζοντα επταετίας και για το πώς θα έχει διαμορφωθεί η αγορά τότε». Ο κ. Κωστήρογλου επεσήμανε επίσης ότι το EX90 είναι το ασφαλέστερο Volvo που κατασκευάστηκε ποτέ, καθώς ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία ασφάλειας που έχει συσσωρεύσει η εταιρεία, ενώ παράλληλα είναι και ένα αυτοκίνητο που θα έχει τη δυνατότητα να βελτιώνεται στην πορεία του χρόνου μέσω συνεχών ενημερώσεων λογισμικού. Πρόκειται δηλαδή για ένα Software Defined Vehicle (SDV). Σημειώνουμε ότι το νέο EX90 είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με μπαταρία 111 kWh σε δύο τετρακίνητες εκδόσεις: Twin Motor / 408 hp (112.654 ευρώ) και Twin Motor Performance / 517 hp (117.986 ευρώ) με μικτή αυτονομία έως 613 χιλιόμετρα, και στις δύο περιπτώσεις. Προσφέρεται δε με ένα πακέτο υπηρεσιών μεταξύ των οποίων 3 χρόνια service και μπορεί να αποκτηθεί είτε με χρηματοδότηση (Volvo Financial Services) είτε με leasing (Volvo Car Leasing σε συνεργασία με την Ayvens). Οι άνθρωποι της Volvo θεωρούν ότι το 95% των πωλήσεων θα αφορά απόκτηση μέσω leasing. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ VOLVO EX90 Ορόσημο δεκαετίας για τη Volvo FLEET NEWS #296 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Συνεχίζουμε την παρουσίαση των λανσαρισμάτων νέων μοντέλων που ξεκινήσαμε στην προηγούμενη έκδοση του Fleet News, που όπως επισημάναμε, θα είναι και φέτος πολλά, λόγω και της εισόδου καινούργιων «παικτών» στην ελληνική αγορά. Παραθέτουμε λοιπόν τη σχετική λίστα με την πληροφόρηση για το πότε αναμένεται κάθε μοντέλο: Citroën C3 Electric: Απρίλιο Citroën C3 Hybrid: Μάιο Citroën C3 Aircross: Μάιο Citroën C3 VAN: Ιούνιο Citroën C5 Aircross: Νοέμβριο Cupra Raval: τέλη 2025 DS 4: Σεπτέμβριος DS 4 E-TENSE (BEV): Σεπτέμβριος DS 8: Δ΄ τρίμηνο Geely Galaxy EX5: Καλοκαίρι Jaecoo 7: Α΄ τρίμηνο MG 3 1.5L: Α΄ τρίμηνο MG HS PHEV: Α΄ τρίμηνο Omoda 5: Α΄ τρίμηνο Omoda 5 EV: Α΄ τρίμηνο Opel Frontera Hybrid & Electric: Απρίλιο Opel Grandland PHEV: Καλοκαίρι Opel Grandland Hybrid: Α΄ τρίμηνο Opel Grandland Electric: Α΄ τρίμηνο Opel Grandland Electric LR: Καλοκαίρι Opel Mokka ICE, Hybrid & Electric: Α΄ τρίμηνο Peugeot 308 (FL): Δ΄ τρίμηνο Peugeot E-408: Σεπτέμβριος Peugeot Ε-5008: Σεπτέμβριος E3008 AWD & LR: Σεπτέμβριος E5008 AWD & LR: Σεπτέμβριος Seat Arona (FL): τέλη 2025 Seat Ibiza (FL): τέλη 2025 Smart #5: Καλοκαίρι Volvo ES90: Ιούλιο Volvo EX90: Α΄ τρίμηνο Volvo XC90: Α΄ τρίμηνο Όπου FL: μοντέλα που ανανεώνονται, LR: ηλεκτρικά αυξημένης αυτονομίας (Long Range), ICE: μοντέλα με κινητήρες εσωτ. καύσης. Σημειώστε ότι το Volvo ES90 είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα μόνο κατόπιν παραγγελίας. ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΛΑΝΣΑΡΟΝΤΑΙ ΤΟ 2025 Αλέξανδρος Κωστήρογλου
24.03.25 #296 4 Η τετρακίνητη έκδοση Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 είναι ήδη διαθέσιμη στην Ελλάδα. Ξεκινά από τα 36.500 ευρώ, διαθέτοντας κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού. Χρησιμοποιεί ένα ιδιαίτερα εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης, που ενσωματώνει ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 21 kW για την κίνηση των πίσω τροχών, χωρίς καμιά μηχανική σύνδεση με τους εμπρός. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς της συγκριμένης έκδοσης είναι 145 ίπποι και ένα ειδικό χαρακτηριστικό της είναι η ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση. Όπως όλες οι Alfa Romeo Junior έτσι και η Ibrida Q4 συνοδεύεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη, καθώς και το ψηφιακό πιστοποιητικό NFT. ALFA ROMEO JUNIOR IBRIDA Q4: AΠΟ 36.500 ΕΥΡΩ Η Skoda φέρνει τους πελάτες πιο κοντά σε δύο από τα πιο αγαπημένα της μοντέλα, το Fabia και το Kamiq, με άτοκη χρηματοδότηση 0% και προσιτές τιμές, που κάνουν την απόκτησή τους πιο εύκολη από ποτέ. Τώρα, μπορούν να αποκτήσουν το Fabia από 18.750 ευρώ και το Kamiq από 22.150 ευρώ: 0% ονομαστικό επιτόκιο - Χωρίς επιπλέον επιβαρύνσεις, Ελάχιστη προκαταβολή 25% - Εύκολη απόκτηση χωρίς υψηλή αρχική δαπάνη, Μέγιστη διάρκεια δανείου 24 μήνες - Ευέλικτο πρόγραμμα αποπληρωμής, Πλήρης ασφάλεια Allianz “Auto Protection Gold” για μέγιστη σιγουριά και 4 χρόνια Εγγύηση. Η προσφορά ισχύει μέχρι το τέλος Απριλίου 2025! Mε στόχο να πρωτοστατήσει στην επέκταση των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, το αμιγώς ηλεκτρικό SUV Toyota bZ4X αναβαθμίζεται ουσιαστικά. Αναμένεται να είναι διαθέσιμο για παραγγελίες στη χώρα μας από τον Απρίλιο 2025. Το νέο πλαίσιο τεχνολογικών αναβαθμίσεων θα ενισχύσει την απόδοση και τις επιδόσεις του μοντέλου, καθώς και την οδηγοκεντρική του συμπεριφορά, προσφέροντας παράλληλα ακόμα περισσότερη ευκολία και εμπιστοσύνη κατά τη χρήση του. Από το λανσάρισμά του στην αγορά, το bZ4X έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πέντε κορυφαία μοντέλα με τις υψηλότερες πωλήσεις στην κατηγορία του σε όλη την Ευρώπη. Οι πρόσφατες αυτές αλλαγές θα ενδυναμώσουν ακόμα περισσότερο τη θέση του στην πρώτη γραμμή του ολοένα και πιο διευρυμένου χαρτοφυλακίου BEV της Toyota. Το bZ4X έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί ως ένα αυθεντικό SUV, με προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης, που παρέχει αυξημένες δυνατότητες ελέγχου και γνήσιες ικανότητες σε δύσκολες διαδρομές. Η ενεργειακή του αποδοτικότητα στηρίζεται στη μακροχρόνια ηγετική θέση της Toyota στις τεχνολογίες εξηλεκτρισμένων συστημάτων κίνησης, μια εμπειρία που βελτιώνει επίσης την ποιότητα, την αντοχή και την αξιοπιστία της μπαταρίας. Η Toyota προσφέρει το μοναδικό Πρόγραμμα Φροντίδας Μπαταρίας που καλύπτει την μπαταρία με εγγύηση κάθε χρόνο και για έως 10 χρόνια από την ημερομηνία αγοράς του οχήματος ή έως και ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα οδήγησης, υπό την προϋπόθεση ετήσιου ελέγχου της κατάστασης υγείας της μπαταρίας. Η νέα γκάμα του bZ4X θα διευρυνθεί με την εισαγωγή δύο επιλογών μπαταρίας. Το μεσαίου μεγέθους SUV θα προσφέρεται τώρα με μπαταρία 57,7 kWh ή 73,1 kWh (μικτής χωρητικότητας), δίνοντας στους πελάτες τη δυνατότητα να επιλέξουν την έκδοση που ανταποκρίνεται καλύτερα στις οδηγικές τους απαιτήσεις και στον προϋπολογισμό τους. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ SUV Toyota bZ4X: Παραγγελίες από Απρίλιο SKODA FABIA & KAMIQ: 0% ΕΠΙΤΟΚΙΟ
24.03.25 #296 6 Με τη μαζική παραγωγή της πέμπτης γενιάς της BMW Σειράς 3 Sedan ξεκίνησε η λειτουργία του εργοστασίου του BMW Group την 1η Μαρτίου 2005, στη Λειψία. Η ανέγερσή του είχε ανακοινωθεί τέσσερα χρόνια νωρίτερα, τον Ιούλιο του 2001, μετά από μια εκτενή διαδικασία επιλογής ανάμεσα σε περισσότερες από 250 υποψήφιες τοποθεσίες. Έκτοτε, έχουν κατασκευαστεί εκεί περίπου 3,75 εκατομμύρια αυτοκίνητα, ενώ το εργοστάσιο επεκτείνεται και αναβαθμίζεται συνεχώς. Το BMW Group έχει επενδύσει μέχρι στιγμής περισσότερα από 5 δισ. ευρώ στις εγκαταστάσεις και σκοπεύει να συνεχίσει να αξιοποιεί την ευελιξία του εργοστασίου στο μέλλον. Το εργοστάσιο του BMW Group στη Λειψία κατασκευάζει σήμερα τέσσερα μοντέλα με τρεις διαφορετικούς τύπους κίνησης από δύο διαφορετικές μάρκες, όλα στην ίδια γραμμή παραγωγής: τις BMW Σειρά 1, BMW Σειρά 2 Active Tourer (με την plug-in υβριδική έκδοση) και BMW Σειρά 2 Gran Coupé, καθώς και το MINI Countryman, σε αμιγώς ηλεκτρική αλλά και συμβατική έκδοση. Διαβάστε περισσότερα εδώ 5,0 ΔΙΣ. ΕΥΡΩ - 3,75 ΕΚΑΤ. ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ BMW Group: 20ή επέτειος στη Λειψία XIAOMI EV: ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ 200.000 ΜΟΝΑΔΩΝ Στις 18 Μαρτίου, ο πρόεδρος της Xiaomi, Lei Jun, ανακοίνωσε μέσω του λογαριασμού του στο Weibo ότι οι συνολικές παραδόσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της Xiaomi ξεπέρασαν τις 200.000 μονάδες, με το επετειακό όχημα να είναι ένα Xiaomi SU7 στη νέα απόχρωση «Radiant Magenta». Ο Lei σημείωσε επίσης ότι εκείνη την ημέρα ξεκίνησαν επίσημα οι παραδόσεις για αυτήν τη «ζωντανή» επιλογή χρώματος. Αυτό το επίτευγμα επιτεύχθηκε σε λιγότερο από ένα χρόνο από τότε που η Xiaomi ξεκίνησε τις παραδόσεις οχημάτων, υπογραμμίζοντας την ισχυρή αποδοχή της αγοράς για το πρώτο όχημα της μάρκας, το Xiaomi SU7. Το μεσαίου έως μεγάλου μεγέθους σεντάν κυκλοφόρησε επίσημα στην αγορά στις 28 Μαρτίου 2024, με τιμές μεταξύ 215.900 γουάν και 299.900 γουάν (27.500 - 38.300 €). Στις 27 Φεβρουαρίου 2025, η Xiaomi παρουσίασε το υψηλών επιδόσεων SU7 Ultra, διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις: μια στάνταρ έκδοση με τιμή 529.900 γουάν (67.500 €) και μια Nürburgring Limited Edition στα 814.900 γουάν (104.000 €). Αξιοσημείωτο είναι ότι, παρά την υψηλή τιμολόγηση, το SU7 Ultra παρουσίασε τεράστια ζήτηση κατά την κυκλοφορία του, με τις προπαραγγελίες να ξεπερνούν τις 6.900 μονάδες μέσα σε 10 λεπτά από την έναρξη της αγοράς και να υπερβαίνουν τις 10.000 μονάδες σε μόλις δύο ώρες, επιτυγχάνοντας τον ετήσιο στόχο πωλήσεων που είχε θέσει η Xiaomi EV για το μοντέλο σε χρόνο ρεκόρ. TOYOTA CIRCULAR FACTORY Κέντρο Ανακύκλωσης Η Toyota Motor Europe (TME) ανακοίνωσε τη δημιουργία του Toyota Circular Factory, με σκοπό την προσεκτική και συστηματική επεξεργασία των οχημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους, ώστε να μεγιστοποιηθούν τα περιβαλλοντικά οφέλη από την ανακύκλωση, την επαναχρησιμοποίηση και την ανακατασκευή. Η πρώτη εγκατάσταση, που βρίσκεται στο εργοστάσιο της Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) στο Burnaston, θα ξεκινήσει τη λειτουργία της το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Στόχος είναι να αποτελέσει κέντρο αριστείας για μελλοντικές ανακυκλωτικές δραστηριότητες σε όλη την Ευρώπη και παγκοσμίως. Αυτή η πρωτοβουλία θα υλοποιηθεί παράλληλα με την κύρια δραστηριότητα του εργοστασίου TMUK Burnaston, που είναι η παραγωγή των οχημάτων Toyota Corolla. Σε επόμενη φάση, οι δραστηριότητες του Toyota Circular Factory αναμένεται να επεκταθούν σε όλη την Ευρώπη και πέρα από αυτήν, συμπεριλαμβανομένης της συνεργασίας με οργανισμούς που μοιράζονται τις ίδιες αξίες.
24.03.25 #296 7 Στις νέες υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της BYD στον Άλιμο πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 21 Μαρτίου 2025 η πανελλήνια παρουσίαση του ATTO 2 του B-SUV της μάρκας και της ναυαρχίδας του κινεζικού κολοσσού, του SEALION 7. Οι δημοσιογράφοι του Ειδικού Τύπου είχαν την ευκαιρία για μια σύντομη οδηγική εμπειρία με τα καινούργια αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Επιπλέον, περιηγήθηκαν στους χώρους της εντυπωσιακής έκθεσης και των συνοδών μονάδων, περίπου 3.000 τ.μ. σε συνολική έκταση 7 στρεμμάτων. Ο πρόεδρος και CEO του Ομίλου Σφακιανάκη, Σταύρος Τάκη, καλωσορίζοντας τους εκπροσώπους του Τύπου και των ΜΜΕ, τόνισε ότι από την έναρξη λειτουργίας της BYD στη χώρα μας έως τώρα, διευρύνθηκε η γκάμα των προϊόντων από τέσσερα μοντέλα σε επτά, καλύπτοντας διαφορετικές ανάγκες των πελατών και την πλειονότητα των segment της αγοράς. Ξεπεράστηκε το ορόσημο των 2,5 χιλιάδων παραγγελιών και των 2.000 ταξινομήσεων, γεγονός που αποδεικνύει τη μεγάλη ζήτηση αυτοκινήτων της μάρκας. Όπως είπε, η BYD κατέχει πλέον ηγετική θέση στην αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων με μερίδιο 21,7% από τον Απρίλιο έως και τον Δεκέμβριο του 2024 και 32,4% στο α' δίμηνο του 2025. Υπογραμμίζεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της φετινής περιόδου Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου, κάθε δύο ηλεκτρικά που πωλούνται, το ένα είναι BYD, που αντικατοπτρίζει μερίδιο 50% στη λιανική. Ο κ. Τάκη έδωσε εξάλλου έμφαση στην επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό (46 άτομα εξειδικευμένα) και υποδομές, χτίζοντας μια ισχυρή βάση για βιώσιμη ανάπτυξη -με 3 καταστήματα Σφακιανάκης στην Αττική και ένα στη Θεσσαλονίκη- ενώ το δίκτυο επεκτείνεται διαρκώς και σε άλλα σημεία της χώρας, με στόχο τα 35 σημεία έως το τέλος του έτους. ΝΕΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΛΙΜΟ BYD: Ένας χρόνος στην Ελλάδα ■■uΤο BYD ΑΤΤΟ 2, το νέο αστικό SUV διαθέσιμο στην Ελλάδα, είναι πιο προσιτό έως τώρα SUV της BYD, με επαναστατική μπαταρία τύπου Blade Battery και δομή Cell-to-Body, άνετη «έξυπνη» καμπίνα με κορυφαίες για την κατηγορία τεχνολογίες και ευέλικτη διάταξη με πρακτικό χώρο αποσκευών 400 λίτρων. Η βασική τιμή του είναι 29.990 ευρώ (22.735 ευρώ με την κρατική επιδότηση) και πλήρη εξοπλισμό. ■■uΤο BYD SEALION 7, το υψηλών επιδόσεων, αμιγώς ηλεκτρικό μεσαίο SUV είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με ισχύ έως 390 kW (532 ίππους), επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα και έχει δυνατότητα επιλογής μπαταριών με αυτονομία έως 502 χλμ (WLTP). Η τιμή του είναι 49.900 ευρώ (40.900 ευρώ με την κρατική επιδότηση).
24.03.25 #296 8 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ MAGNA STEYR ΜΕ XPENG ΚΑΙ GAC Η Magna Steyr, αυστριακή εταιρεία κατασκευής οχημάτων, βρίσκεται κοντά στην ολοκλήρωση συμβολαίων με τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες Xpeng και GAC Motor Co. για τη συναρμολόγηση ηλεκτρικών οχημάτων στο εργοστάσιό της στο Γκρατς της Αυστρίας, χρησιμοποιώντας ημι-αποσυναρμολογημένα κιτ που θα εισάγονται από την Κίνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τα συμβόλαια αναμένεται να υπογραφούν τον Ιούνιο, επιτρέποντας στις δύο κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αποφύγουν τους υψηλούς πρόσθετους δασμούς που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα κατασκευής Κίνας τον Οκτώβριο. Αυτές οι συμφωνίες θα φέρουν επίσης νέα επιχειρηματική δραστηριότητα στη Magna Steyr, η οποία αναζητά νέους πελάτες, καθώς τα τρέχοντα συμβόλαιά της πλησιάζουν στη λήξη τους. Ωστόσο, οι δύο κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες δεν αναμένεται να πραγματοποιήσουν σημαντικές επενδύσεις στα έργα αρχικά, καθώς σκοπεύουν να συναρμολογήσουν μικρό αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων για να δοκιμάσουν τη ζήτηση της αγοράς στην Ευρώπη. Η Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL) και η NIO υπέγραψαν συμφωνία στρατηγικής συνεργασίας στις 17 Μαρτίου 2025, με στόχο την από κοινού ανάπτυξη ενός δικτύου ανταλλαγής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα. Βάσει της συμφωνίας, οι δύο εταιρείες θα αξιοποιήσουν την τεχνογνωσία τους για να δημιουργήσουν ένα προηγμένο και μεγάλης κλίμακας δίκτυο υπηρεσιών ανταλλαγής μπαταριών για επιβατικά οχήματα. Ένας βασικός στόχος είναι η τυποποίηση, με σκοπό τη βελτίωση της προσβασιμότητας και της αποδοτικότητας των υπηρεσιών αυτών. Η CATL θα υποστηρίξει την επέκταση του δικτύου ανταλλαγής μπαταριών της NIO, ενώ η υπο-μάρκα Firefly της NIO θα ενσωματώσει το πρότυπο ChocoSwap της CATL στα μελλοντικά της μοντέλα. Οι δύο εταιρείες θα λειτουργήσουν ένα διπλό επιχειρηματικό μοντέλο δικτύου, προσφέροντας απρόσκοπτες υπηρεσίες ανταλλαγής μπαταριών για τη βελτίωση της ευκολίας μετακίνησης με ηλεκτρικά οχήματα. Μακροπρόθεσμα, σκοπεύουν επίσης να συμβάλουν στην ανάπτυξη και προώθηση εθνικών προτύπων για την ανταλλαγή μπαταριών, διασφαλίζοντας τη συμβατότητα μεταξύ διαφορετικών μαρκών και μοντέλων οχημάτων. CATL - NIO Στρατηγική συνεργασία DONGFENG - VOYAH: ΜΕ ΤΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Στις 14 Μαρτίου, ένα ειδικό τρένο εμπορευματικών μεταφορών Κίνας-Ευρώπης (Wuhan) με την επωνυμία «Dongfeng», πλήρως φορτωμένο με οχήματα μάρκας Voyah της Dongfeng Motor, αναχώρησε από τη Wuhan, την πρωτεύουσα της επαρχίας Hubei, ξεκινώντας ένα ταξίδι 8.909 χιλιομέτρων προς τη Μόσχα. Το πρώτο αυτό τρένο «Dongfeng» μεταφέρει 96 οχήματα Voyah και αναμένεται να φτάσει στη Μόσχα στα τέλη του μηνός, υποστηρίζοντας περαιτέρω την επέκταση της Voyah στην ευρωπαϊκή αγορά. Από την έναρξη της παγκόσμιας επέκτασής της το 2022, η Voyah έχει εισέλθει σε περισσότερες από δέκα χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Νορβηγίας, της Δανίας, των Κάτω Χωρών, της Γερμανίας, της Ελβετίας και της Ιταλίας, ενώ επιταχύνει την παρουσία της στην Κεντρική Ασία, τη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική. Ως βασικός διάδρομος logistics που συνδέει την επαρχία Hubei με χώρες κατά μήκος της Πρωτοβουλίας Belt and Road, το τρένο εμπορευματικών μεταφορών Κίνας-Ευρώπης (Wuhan) διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη διευκόλυνση του εμπορίου μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Το τρένο «Dongfeng», μια προσαρμοσμένη υπηρεσία για την Dongfeng Motor, στοχεύει στη μείωση του συνολικού κόστους logistics και στην ενίσχυση της αποδοτικότητας των εξαγωγών οχημάτων, επιταχύνοντας τη διεθνή εμβέλεια των αυτοκινήτων που παράγονται στην «Κοιλάδα Αυτοκινήτων» της Wuhan.
24.03.25 #296 9 Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας προετοιμάζεται για ενδεχόμενες «σημαντικές» περικοπές στην εγχώρια παραγωγή, εάν οι δασμοί των ΗΠΑ στις αποστολές αυτοκινήτων τεθούν σε ισχύ σε δύο εβδομάδες. Οι Ιάπωνες κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των Toyota, Honda και Nissan, προσπαθούν να περιορίσουν τις επιπτώσεις στο σύστημα των εξαγωγών και την εφοδιαστική αλυσίδα της χώρας. Οι «προσαρμογές» στην παραγωγή αποτελούν μία από τις αντιδράσεις στους δασμούς ύψους 25% που αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή στις 2 Απριλίου, δήλωσε ο Masanori Katayama, πρόεδρος της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Ιαπωνίας (JAMA). Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της JAMA, συμπεριλαμβανομένων των επικεφαλής των Toyota Motor Corp., Honda Motor Co. και Nissan Motor Co., πρόσθεσαν το ζήτημα των δασμών ως «επείγον θέμα» στην τακτική τους συνεδρίαση. Το όργανο συζήτησε στρατηγικές με αξιωματούχους του Υπουργείου Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας στις 19 Μαρτίου, ανέφερε ο Katayama. Ο Katayama, που είναι επίσης πρόεδρος της εταιρείας κατασκευής φορτηγών Isuzu Corp., αρνήθηκε να δώσει λεπτομέρειες σχετικά με τα αντίμετρα που εξετάζονται. ΙΑΠΩΝΙΑ: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΔΑΣΜΩΝ ΤΡΑΜΠ Μια νέα ένωση των κορυφαίων δικτύων υπερταχείας φόρτισης της Γαλλίας, με την επωνυμία Charge France, ζητά την παροχή περισσότερων κινήτρων για την υποστήριξη του εξηλεκτρισμού των εταιρικών στόλων οχημάτων. Η Charge France επιθυμεί την εισαγωγή «φιλόδοξων κανονισμών για την οικολογική αναβάθμιση των εταιρικών στόλων», με ιδιαίτερη έμφαση στα φορολογικά κίνητρα. Αυτή η στρατηγική, όπως αναφέρει, θα υποστηρίξει επίσης την ανάπτυξη μιας ισχυρής δευτερογενούς αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων για ιδιώτες καταναλωτές. Η Charge France συγκεντρώνει 13 φορείς εκμετάλλευσης σημείων φόρτισης, με στόχο την επιτάχυνση της ανάπτυξης της δημόσιας υποδομής φόρτισης και την εκπροσώπηση του κλάδου, προωθώντας τις κατάλληλες ρυθμιστικές και οικονομικές συνθήκες για τη διατήρηση της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης. Η ένωση καλεί την κυβέρνηση να διατηρήσει τους τρέχοντες στόχους εκπομπών της Ε.Ε., καθώς και την απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035. Οι 13 συνεργαζόμενοι φορείς έχουν δεσμευτεί να επενδύσουν επιπλέον 3 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια, προσθέτοντας 30.000 νέους φορτιστές στο δίκτυο υπερταχείας φόρτισης της Γαλλίας. Τα τελευταία δύο χρόνια, η Γαλλία έχει επωφεληθεί από μια αύξηση 115% στην υποδομή υπερταχείας φόρτισης, καθιστώντας την την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη. Τα μέλη της Charge France έχουν ήδη εγκαταστήσει περίπου 10.000 υπερταχείς φορτιστές σε περισσότερους από 2.000 σταθμούς φόρτισης, με το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης να έχει ολοκληρωθεί τους τελευταίους 24 μήνες. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΦΟΡΕΙΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΣΗΜΕΙΩΝ ΦΟΡΤΙΣΗΣ Charge France: Περισσότερα κίνητρα για EV MERCEDES-BENZ: ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟΕΙΔΗ ΡΟΜΠΟΤ Η Mercedes-Benz έχει ξεκινήσει ένα πιλοτικό έργο με ανθρωποειδή ρομπότ, τα οποία, όπως αναφέρει, θα μπορούσαν να αρχίσουν να εργάζονται δίπλα σε εργαζομένους στη γραμμή συναρμολόγησης μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Κατά τη διάρκεια μιας παρουσίασης στο εργοστάσιό της στο Βερολίνο, ένα λευκό λεπτό ρομπότ με το όνομα Apollo χαιρέτησε τους δημοσιογράφους κουνώντας τα χέρια του, προτού εκτελέσει μερικές απλές εργασίες για να επιδείξει τις ικανότητές του. Σε μία από τις επιδείξεις, ο Apollo, καθισμένος σε έναν πάγκο εργασίας, συναρμολόγησε ένα απλό εξάρτημα και, αφού ολοκλήρωσε τη διαδικασία, έκανε μια κίνηση με τον αντίχειρα προς τα πάνω σε ένδειξη επιτυχίας. Masanori Katayama
24.03.25 #296 10 TESLA: ΛΟΓΙΣΤΙΚO ΚΕΝO 1,4 ΔΙΣ. Οι λογιστικές πρακτικές της Tesla (TSLA) εγείρουν ανησυχίες, καθώς μια νέα αναφορά από τους Financial Times δείχνει ότι υπάρχει κενό 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων - συγκρίνοντας τις κεφαλαιουχικές δαπάνες κατά τους τελευταίους έξι μήνες του 2024 με την αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων στα οποία δαπανήθηκαν αυτά τα χρήματα. Η Tesla δεν έδωσε καμιά απάντηση, ενώ το άρθρο παραθέτει τους ισχυρισμούς της ότι δαπάνησε 6,3 δισεκατομμύρια δολάρια για «αγορές ακινήτων και εξοπλισμού, εξαιρουμένων των χρηματοδοτικών μισθώσεων, καθαρές από πωλήσεις» στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, τα δε ακίνητα, τα εργοστάσια και ο εξοπλισμός αυξήθηκαν μόνο κατά 4,9 δισεκατομμύρια δολάρια την ίδια περίοδο. Η Audi επεκτείνει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης πέρα από την αρχικά προγραμματισμένη ημερομηνία διακοπής το 2032 και θα δώσει μεγαλύτερη έμφαση στα plug-in υβριδικά βενζινοκίνητα ηλεκτρικά οχήματα (PHEV), προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές CO2 και να συμμορφωθεί με τους κανονιστικούς στόχους. Η Audi θα λανσάρει 10 νέα PHEV φέτος, στο πλαίσιο μιας στρατηγικής που διατηρεί ποικιλία στις επιλογές κινητήρων της, καθώς η αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων παραμένει αδύναμη. Τα PHEV αποτελούν μια «σημαντική τεχνολογία μετάβασης», που θα βοηθήσει τόσο την εταιρεία όσο και τους πελάτες της να στραφούν στα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δήλωσε ο CEO της Audi, Gernot Döllner, κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας για το 2024, στις 18 Μαρτίου. Τα PHEV θα βοηθήσουν την Audi να μειώσει τις εκπομπές ρύπων «σε εκείνες τις ευρωπαϊκές χώρες όπου η μετάβαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προχωρά με διαφορετικούς ρυθμούς», πρόσθεσε ο Döllner. Η θυγατρική του Ομίλου Volkswagen παρουσιάζει στις 25 Μαρτίου μια PHEV έκδοση του νέου μεσαίου μοντέλου A5, το οποίο αντικαθιστά το A4. Παράλληλα, η Audi λανσάρει και PHEV εκδόσεις του συμπαγούς A3. Άλλα PHEV μοντέλα που αναμένονται φέτος περιλαμβάνουν μια έκδοση του νέου μεσαίου SUV Q5 και του νέου station wagon A6 Avant, τα οποία βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα Premium Platform Combustion με το A5. ΛΑΝΣΑΡΕΙ ΦΕΤΟΣ 10 ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ Audi: Εστιάζει στα PHEV ως «μεταβατικά» Προκειμένου να αναβαθμίσει την εξέλιξη του λογισμικού της για την ασφάλεια, όπως είναι τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), η Volvo Cars χρησιμοποιεί εικονικούς κόσμους μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης (AI). Είναι πλέον σε θέση να συνδυάζει δεδομένα περιστατικών τα οποία συλλέγονται από τους προηγμένους αισθητήρες στα αυτοκίνητά της, όπως δεδομένα για το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και τους απότομους ελιγμούς στο σύστημα διεύθυνσης, με ή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση. Αυτό της επιτρέπει να τα δοκιμάζει να τα ανασυνθέτει και να τα διερευνά με νέους τρόπους, ώστε να κατανοήσει καλύτερα το πώς ένα συμβάν θα μπορούσε να αποφευχθεί. Αυτό είναι εφικτό χάρη σε μια προηγμένη υπολογιστική τεχνική που ονομάζεται Gaussian splatting, η οποία μπορεί να δημιουργεί έναν τεράστιο αριθμό από ρεαλιστικές τρισδιάστατες ψηφιακές σκηνές υψηλής πιστότητας και αντικείμενα από εικόνες του πραγματικού κόσμου. Το εικονικό περιβάλλον μπορεί, για παράδειγμα, να αναδιαμορφωθεί μέσω προσθήκης ή αφαίρεσης χρηστών του δρόμου και αλλαγών στη συμπεριφορά όσων συμμετέχουν στην κυκλοφορία ή εμποδίων στον δρόμο - προκειμένου να παραχθούν διαφορετικά αποτελέσματα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΤΟΧΟΣ Η ΜΕΓΙΣΤΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Volvo Cars: AI και εικονικοί κόσμοι
24.03.25 #296 11 Στο στάδιο της εικασίας παραμένουν τα σχέδια για την είσοδο της BYD στην αμερικανική αγορά, δεδομένου του τρέχοντος πολιτικού κλίματος υπό την κυβέρνηση Τραμπ και της επικείμενης εμπορικής σύγκρουσης, όχι μόνο με την Κίνα αλλά και με τις γειτονικές των ΗΠΑ χώρες, το Μεξικό και τον Καναδά. Μέχρι πρότινος, η BYD είχε κάνει σημαντική πρόοδο στη διεθνή στρατηγική όσον αφορά την παραγωγή των προϊόντων της, συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας νέων εγκαταστάσεων στη Βραζιλία, την Ουγγαρία και την Ινδονησία. Από το 2023, η BYD εργάζεται επίσης για την ανέγερση μιας νέας εγκατάστασης στο Μεξικό και έχει ήδη παραδώσει ορισμένα μοντέλα στη χώρα, συμπεριλαμβανομένου του Yuan Plus. Σύμφωνα με μια νέα αναφορά, ωστόσο, τα σχέδια της εταιρείας στο Μεξικό έχουν ανασταλεί από το Υπουργείο Εμπορίου της Κίνας. Το υπουργείο διστάζει να εγκρίνει την κατασκευή του εργοστασίου, φοβούμενο ότι η τεχνολογία της αυτοκινητοβιομηχανίας θα μπορούσε ευκολότερα να φτάσει στα κέντρα έρευνας και ανάπτυξης των κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ. ΦΡΕΝΟ ΣΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΤΗΣ BYD ΣΤΟ ΜΕΞΙΚΟ; Οι Κινέζοι φοβούνται διαρροή τεχνολογίας προς ΗΠΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ SK ON - NISSAN Η SK On θα προμηθεύσει μπαταρίες τη Nissan για ηλεκτρικά οχήματα που θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, ανακοίνωσαν οι δύο εταιρείες. Η συμφωνία προβλέπει την προμήθεια στοιχείων χωρητικότητας σχεδόν 100 γιγαβατωρών από το 2028 έως το 2033. Αυτές οι μπαταρίες θα χρησιμοποιηθούν σε EV που θα παράγονται στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της Nissan στο Κάντον του Μισισιπή. Η Nissan σκοπεύει να κατασκευάσει τουλάχιστον τέσσερα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων σε αυτό το εργοστάσιο, τόσο για τη βασική της μάρκα όσο και για τη μάρκα πολυτελείας Infiniti. «Θα υποστηριχθούν» 1.700 θέσεις εργασίας στις ΗΠΑ στην SK On και περιλαμβάνει επένδυση ύψους 661 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Nissan επενδύει 500 εκατομμύρια δολάρια, για να προετοιμάσει το εργοστάσιο για την παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, επομένως, χωρίς να υπολογίζονται άλλοι προμηθευτές, το συνολικό κόστος ξεπερνά το 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Η συμφωνία αυτή αποτελεί ένδειξη ότι η Nissan βρίσκεται πλέον κοντά στην έναρξη παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων στο Κάντον, μετά από πολλαπλές καθυστερήσεις. Ο πρόεδρος Τραμπ και η γενική εισαγγελέας Μπόντι έχουν υπαινιχθεί ότι κάποιος «συντονίζει και χρηματοδοτεί» τα περιστατικά βανδαλισμού κατά αυτοκινήτων και εκθέσεων της Tesla στις ΗΠΑ. Αφού έκανε λόγο για «εγχώρια τρομοκρατία» ξανά σε νέα συνέντευξή του, ο Τραμπ δήλωσε ότι πιστεύει πως μετά τις πρώτες συλλήψεις βανδάλων, θα αποδειχθεί ότι «η αριστερά τούς χρηματοδοτεί». Επιπλέον, η γενική εισαγγελέας Μπόντι εξέδωσε επίσημη δήλωση σχετικά με τις τελευταίες «επιθέσεις σε ιδιοκτησίες της Tesla», υποστηρίζοντας επίσης ότι πίσω από αυτές βρίσκονται άτομα που «συντονίζουν και χρηματοδοτούν αυτά τα εγκλήματα». Ωστόσο, δεν παρουσίασε καμιά απόδειξη που να υποστηρίζει τον ισχυρισμό αυτό. Τα σχόλια των δύο κυβερνητικών αξιωματούχων αντικατοπτρίζουν ατεκμηρίωτες δηλώσεις που έκανε την περασμένη εβδομάδα ο Ίλον Μασκ, διευθύνων σύμβουλος της Tesla και ο μεγαλύτερος πολιτικός δωρητής του Τραμπ. Ο Μασκ έχει κάνει γενικές δηλώσεις ότι «η αριστερά βρίσκεται πίσω από τη βία», ενώ έχει ισχυριστεί άμεσα ότι οι ActBlue, Ρέιντ Χόφμαν και Τζορτζ Σόρος χρηματοδοτούν τις ειρηνικές διαδηλώσεις στα καταστήματα της Tesla, χωρίς να παρουσιάσει καμιά απόδειξη για αυτό. Το κίνημα «Tesla Takedown», το οποίο χαρακτηρίζεται από τους οργανωτές του ένα αυθόρμητο λαϊκό κίνημα, σχεδιάζει περισσότερες από 100 διαδηλώσεις έξω από καταστήματα της Tesla τις επόμενες εβδομάδες. ΒΑΝΔΑΛΙΣΜΟΙ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΕΙΣ ΤΗΣ TESLA Θεωρίες συνωμοσίας στις ΗΠΑ
24.03.25 #296 12 Η Mazda Motor Corp. πρωτοπορεί στην εξαιρετικά αποδοτική λιτή παραγωγή. Τώρα, η εταιρεία παρουσιάζει κάτι νέο, τη Στρατηγική Λιτών Περιουσιακών Στοιχείων (Lean Asset Strategy). Ο CEO Masahiro Moro περιέγραψε αυτήν τη στρατηγική ως το μυστικό όπλο της Mazda για τη διατήρηση της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας σε μια εποχή πρωτοφανούς αλλαγής και αβεβαιότητας στη βιομηχανία. Παρουσιάζοντας την ιδέα σε συνέντευξη Τύπου στις 18 Μαρτίου, ο Moro και άλλα κορυφαία στελέχη δήλωσαν ότι αυτή η στρατηγική θα εξοικονομήσει δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030 και θα βοηθήσει στη μείωση της επένδυσης, του ανθρώπινου δυναμικού και του χρόνου ανάπτυξης για την πρώτη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων που αναπτύσσει εσωτερικά η Mazda, τα οποία θα κυκλοφορήσουν το 2027. Οι καινοτομίες στην ανάπτυξη και την παραγωγή θα καταστήσουν τα νέα ηλεκτρικά οχήματα της Mazda ανταγωνιστικά σε κόστος έναντι των κινεζικών μαρκών, που προκαλούν τους διεθνείς παίκτες της αγοράς, ανέφεραν οι εκτελεστικοί διευθυντές. Χρησιμοποιώντας νέα ψηφιακά εργαλεία, μοντελοποίηση οχημάτων, τεχνητή νοημοσύνη και ένα διευρυμένο δίκτυο συνεργατών, η Mazda δηλώνει ότι έχει απλοποιήσει τη μηχανολογία και την παραγωγή. Το αποτέλεσμα είναι μια μικρού μεγέθους εταιρεία, που εξακολουθεί να μπορεί να παράγει μια ευρεία γκάμα οχημάτων και κινητήρων. «Ως μικρός παίκτης στον κλάδο, η Mazda ακολουθεί μια στρατηγική λιτών περιουσιακών στοιχείων, για να ελαχιστοποιήσει τον επιχειρηματικό κίνδυνο και να αυξήσει την ανταγωνιστικότητα», δήλωσε ο Moro, προσθέτοντας: «Θα επιτύχουμε βιώσιμη ανάπτυξη μέσω χαμηλών επενδύσεων, υψηλής απόδοσης περιουσιακών στοιχείων και ανταγωνιστικών τεχνολογιών και προϊόντων». Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΠΟΡΩΝ ΓΙΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ Mazda: Με νέα στρατηγική KIA: 4 ΒΡΑΒΕΙΑ Η Kia απέσπασε τέσσερα βραβεία στα iF Design Awards 2025, αναδεικνύοντας την ηγετική της θέση στο σχεδιασμό και την τεχνολογική καινοτομία σε διάφορους τομείς. Παγκοσμίως γνωστά για την αναγνώριση της εξαιρετικής σχεδιαστικής αριστείας, τα iF Design Awards ξεχώρισαν τα σύγχρονα σχέδια οχημάτων και τις ψηφιακές εξελίξεις της Kia, ενισχύοντας τη φήμη της μάρκας για καινοτομία. Τα κυριότερα σημεία του βραβείου σχεδίασης iF 2025 της Kia Kia EV3: Κατηγορία Αυτοκινήτων Σχεδιασμός περιπτέρου CES 2024 ( Ένας τόπος έμπνευσης): Κατηγορία Εμπορικής Έκθεσης Ταινία CES 2024 (A Place of Inspiration): Κατηγορία 3D Digital Animation Kia Mobile App UI/UX: Κατηγορία εφαρμογής σχεδίασης διεπαφής χρήστη για κινητά. ΓΙΑ ΣΤΟΛΟΥΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΣΤΟ ΤΟΚΙΟ Τεχνολογία εναλλαγής μπαταριών Η startup Ample, με έδρα την Καλιφόρνια, σχεδιάζει να αναπτύξει την τεχνολογία εναλλαγής μπαταριών της σε στόλους ηλεκτρικών φορτηγών διανομής στο Τόκιο. Η Ample άνοιξε τους πρώτους σταθμούς εναλλαγής μπαταριών στην Ιαπωνία στις αρχές του 2024, στο Κιότο, αλλά αυτό το νέο project στοχεύει σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα. H Ample ανακοίνωσε ότι θα δημιουργήσει ένα δίκτυο σταθμών στο Τόκιο, με τον καθένα να υποστηρίζει πάνω από 100 οχήματα. Δεν παρουσιάζεται ως πιλοτικό πρόγραμμα, επομένως το δίκτυο μπορεί να έχει αόριστη διάρκεια λειτουργίας. Τα οχήματα θα παρέχονται από τη Mitsubishi και τη Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, την ξεχωριστή εταιρεία που ανήκει στην Daimler Trucks και εξειδικεύεται σε επαγγελματικά οχήματα. Τα φορτηγά τύπου box της τελευταίας είναι συνηθισμένο θέαμα στις διαδρομές τοπικών διανομών στις ΗΠΑ. Η εναλλαγή μπαταριών παρακάμπτει ένα εμπόδιο που συναντούν και οι σταθμοί ταχείας φόρτισης - την υψηλή ζήτηση φορτίου από το δίκτυο, σε περιοχές όπου μπορεί να μην είναι διαθέσιμη. Masahiro Moro
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=