20.03.25 #295 8 ΤΑΪΛΑΝΔΗ: ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΣΕ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ EV Η Επιτροπή της Ταϊλάνδης για την Εθνική Ενίσχυση της Ανταγωνιστικότητας για Στοχευμένες Βιομηχανίες, σε συνεδρίασή της ενέκρινε μια επένδυση μιας μονάδας της κινεζικής Sunwoda Electronic αξίας άνω του ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων στην παραγωγή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και συστήματος αποθήκευσης ενέργειας (ESS) σε επίπεδο κυψελών. Πρόκειται για μια κίνηση που θα ενισχύσει την αλυσίδα εφοδιασμού της χώρας και θα στηρίξει την εγχώρια αγορά EV. Η Sunwoda σχεδιάζει να κατασκευάσει τις εγκαταστάσεις παραγωγής της στην περιοχή Eastern Economic Corridor της Ταϊλάνδης. Το πρώτο εργοστάσιο, που βρίσκεται στην επαρχία Chonburi, θα παράγει στοιχεία μπαταρίας ιόντων λιθίου για κατασκευαστές EV. ΚΑΤΕΒΑΖΕΙ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΟΠΤΕΣ ΤΩΝ ΦΟΡΤΙΣΤΩΝ Η κυβέρνηση Τραμπ κλείνει τους φορτιστές EV σε όλα τα ομοσπονδιακά κυβερνητικά κτίρια και αναμένεται, επίσης, να πουλήσει τα πρόσφατα αγορασμένα ηλεκτρικά οχήματα της Γενικής Διοίκησης Υπηρεσιών (GSA). Η GSA, η οποία διαχειρίζεται όλα τα κτίρια που ανήκουν στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση, διαχειρίζεται επίσης τους φορτιστές EV των ομοσπονδιακών κτιρίων. Ομοσπονδιακά EV και προσωπικά EV που ανήκουν σε υπαλλήλους χρεώνονται σε αυτές τις 8.000 θύρες φόρτισης. Το αμερικανικό site τεχνολογίας, Verge, αναφέρει επικαλούμενο αξιόπιστες πηγές ότι τα σχέδια θα ανακοινωθούν επίσημα, εσωτερικά, σε λίγες ημέρες και υπάρχει σχετικό email που έχει ήδη στείλει η GSA στα περιφερειακά γραφεία. Χωρίς την έκπτωση φόρου, ερευνητές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις εξηλεκτρισμένων αυτοκινήτων (EV) στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 30% έως το 2027 και σχεδόν 40% έως το 2030. Αυτό μπορεί να μειώσει το προβλεπόμενο μερίδιο αγοράς EV από 18% σε 13% το 2026 και από 40% σε 24% το 2030, σύμφωνα με σχετική μελέτη του REPEAT Project, μια ομάδας του Πανεπιστημίου του Πρίνστον που αναλύει την περιβαλλοντική πολιτική. Μια τέτοια επιβράδυνση θα μπορούσε να οδηγήσει σε ακύρωση του 100% των προγραμματισμένων επεκτάσεων των εργοστασίων συναρμολόγησης ηλεκτρικών στις ΗΠΑ και θα μπορούσε να καταστήσει περιττό το 29% έως 72% της χωρητικότητας κατασκευής μπαταριών στις ΗΠΑ. Τα εργοστάσια που είναι σε αδράνεια -ή δεν χτίστηκαν ποτέ εξ αρχής- σημαίνουν λιγότερες θέσεις εργασίας. Εάν η κυβέρνηση Τραμπ καταργήσει την ομοσπονδιακή πίστωση φόρου για ηλεκτρικά οχήματα, αυτό θα μπορούσε να έχει καταστροφικές επιπτώσεις στην αμερικανική παραγωγή, προειδοποιούν οι αναλυτές. Συγκεκριμένα, η κατάργηση της έκπτωσης φόρου των 7.500 δολαρίων θα μείωνε τη ζήτηση ηλεκτρικών οχημάτων και θα έθετε σε κίνδυνο τις θέσεις εργασίας που σχετίζονται με την κατασκευή αυτών των οχημάτων και των μπαταριών που τα τροφοδοτούν. «Η έκθεση είναι επίσης η μόνη ανάλυση που γνωρίζω μέχρι σήμερα και η οποία αφορά την αμερικανική παραγωγή», είπε ο Jesse D. Jenkins, επίκουρος καθηγητής στο Πρίνστον και επικεφαλής του έργου της μελέτης, σε δήλωσή του. Οι αναλυτές θεώρησαν την έκπτωση φόρου ως ζωτικής σημασίας για τη συνέχιση της αύξησης των πωλήσεων EV στις ΗΠΑ. Ήταν μεταξύ των τάσεων που οδήγησαν την S&P Global Mobility, το 2023, να προβλέψει ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να υπερδιπλασιαστούν έως το 2030. Ωστόσο, η κυβέρνηση Τραμπ αναμένεται να σταματήσει την πολιτική της επιδότησης, μαζί με άλλες πολιτικές της κυβέρνησης Μπάιντεν που σχετίζονται με τις υποδομές των παρόχων και τα πρότυπα εκπομπών. ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΗΠΑ: Υπό απειλή οι κατασκευαστές
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=