20.03.25 #295 10 Ένα νέο έγγραφο του Κοινωνικού Ιδρύματος Αγοράς (SMF) προσδιορίζει την ανεπαρκή συγκέντρωση σημείων φόρτισης ως σημαντικό εμπόδιο για την αντιμετώπιση αυτού του κοινωνικού ζητήματος της λεγόμενης «φτώχειας στις μεταφορές». Επηρεάζει τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις λόγω ανεπάρκειας στη διαθεσιμότητα, την προσβασιμότητα και την οικονομική προσιτότητα. Περιορίζεται η κινητικότητα και βλάπτεται η οικονομία. Η ευρύτερη απορρόφηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών μπορεί να προσφέρει ευκαιρίες ανάπτυξης των δημοσίων μεταφορών, καθώς το κόστος τους είναι συνήθως μικρότερο από αυτό των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε πολλά κράτη-μέλη της Ε.Ε., παρά την υψηλότερη αρχική δαπάνη. Οι κατασκευαστές καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να μειώσουν το κόστος των ηλεκτρικών οχημάτων, παρά το περίπλοκο και δαπανηρό πλαίσιο κατασκευής στην Ευρώπη. Σήμερα, υπάρχουν περισσότερα από 370 μοντέλα EV στην αγορά, 16 από τα οποία είναι διαθέσιμα για λιγότερο από 30.000 ευρώ - με πολλά περισσότερα μοντέλα χαμηλού κόστους «στα σκαριά». Ωστόσο, η βραδύτερη από την απαιτούμενη εγκατάσταση δημόσιων σημείων φόρτισης δεν ταιριάζει με το ρυθμό χρήσης των ηλεκτρικών οχημάτων, υπονομεύοντας την πρόοδο στην αντιμετώπιση της φτώχειας στις μεταφορές. Στην πραγματικότητα, χρειάζονται 1,2 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης για αυτοκίνητα και φορτηγά ετησίως μέχρι το 2030 - σήμερα ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε κάτι περισσότερο από 210.000 ετησίως. Η χρηματοδότηση στο πλαίσιο του Ταμείου της Ε.Ε. για το Κοινωνικό Κλίμα παρέχει την ευκαιρία στα κράτη-μέλη να αυξήσουν τις φιλοδοξίες τους και να αντιμετωπίσουν τη φτώχεια των μεταφορών ως μέρος των εθνικών σχεδίων δράσης. Η εγκατάσταση σημείων φόρτισης είναι ένα από τα μέτρα που πρέπει να συμπεριλάβουν τα κράτη-μέλη στα σχέδιά τους για το κοινωνικό κλίμα, εφαρμόζοντας το Ταμείο Κοινωνικού Κλίματος. Οι δημόσιες αρχές πρέπει να επικεντρωθούν περισσότερο στην παροχή κινήτρων για την ανάπτυξη της υποδομής φόρτισης και στην επέκταση των κυβερνητικών προγραμμάτων που καθιστούν τα EV πιο προσιτά και διαθέσιμα. Όπως προσδιορίζει το έγγραφο SMF, τα συστήματα κοινωνικής μίσθωσης μπορούν να αποτελέσουν μέρος της λύσης, συμβάλλοντας στην ελάφρυνση του αρχικού κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων. Ωστόσο, είναι σημαντικό να αναγνωριστεί ότι τα συστήματα κοινωνικής μίσθωσης δεν αποτελούν πανάκεια. Ο αντίκτυπος και η αποτελεσματικότητά τους δεν πρέπει να υπερεκτιμώνται, καθώς αντιπροσωπεύουν μόνο ένα κομμάτι του παζλ. Απαιτείται μια ευρύτερη, πιο ολοκληρωμένη στρατηγική για τη δημιουργία μιας ισχυρής αγοράς για οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. ΕΕ - ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ Κίνητρα για υποδομές φόρτισης και αγορά EV YANGWANG U7 ΣΤΙΣ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ Η BYD ανακοίνωσε επίσημα ότι το μοντέλο Yangwang U7 θα κυκλοφορήσει στην αγορά στις 27 Μαρτίου. Τοποθετημένο ως ένα κορυφαίο νέο ενεργειακό εμβληματικό sedan, το μοντέλο άνοιξε για προπαραγγελίες στο Auto Guangzhou 2024 και θα είναι διαθέσιμο σε εκδόσεις BEV (ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία) και PHEV (plug-in hybrid). TERAMONT PRO ΑΠΟ ΤΗΝ SAIC VW Στις 10 Μαρτίου, η SAIC Volkswagen παρουσίασε επίσημα το Teramont Pro στην αγορά, προσφέροντας τρία επίπεδα εξοπλισμού με τιμή μεταξύ 309.900 και 359.900 γιουάν. Με μη ευνοϊκή τιμή εκκίνησης των 269.900 γιουάν, το νέο μοντέλο είναι ένα SUV μεσαίου/μεγάλου μεγέθους που τροφοδοτείται από τον πιο πρόσφατο κινητήρα EA888 πέμπτης γενιάς, o οποίος διαθέτει τεχνολογία VTG (μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου) για βελτιωμένη απόδοση.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=