17.03.25 #294 7 Μια νέα μελέτη με βάση επιστημονικές εργασίες και αναφορές απορρίπτει την άποψη ότι οι στόλοι θα μπορούν να βασίζονται σε συνθετικά καύσιμα (e-fuels) για εταιρικά αυτοκίνητα ή ακόμα και για φορτηγά. Η ανάλυση καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα ηλεκτρονικά καύσιμα θα περιοριστούν στη βιομηχανία, την αεροπορία και τη ναυτιλία, όπου οι εναλλακτικές λύσεις αντί των ορυκτών καυσίμων αποδεικνύεται πολύ πιο δύσκολο να αναπτυχθούν. Τα συνθετικά καύσιμα παράγονται από τη μετατροπή της αλκοόλης σε συνθετικά καύσιμα. Μπορούν να προκύψουν από γεωργικά απόβλητα ή με συνδυασμό υδρογόνου και διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό καθιστά τα συνθετικά καύσιμα ανανεώσιμα και η παραγωγή τους μπορεί να είναι κλιματικά ουδέτερη, εφόσον η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται παράγεται από πηγές μηδενικών εκπομπών. Επιπλέον, εάν η αρχική πηγή είναι οι αγροτικές καλλιέργειες, οι υποστηρικτές των e-fuel υποστηρίζουν ότι το καύσιμο είναι ουδέτερο από άνθρακα, επειδή το CO2 που παράγεται στην εξάτμιση αντισταθμίζεται από το CO2 που απορροφάται, καθώς αναπτύσσονται τα φυτά. Από την άποψη του στόλου, τα συνθετικά καύσιμα μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, αποφεύγοντας τα ζητήματα του ωφέλιμου φορτίου, της αυτονομίας, της φόρτισης και του χρόνου διακοπής λειτουργίας που σχετίζονται με ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία. Οι στόλοι βαρέων επαγγελματικών οχημάτων και ορισμένοι στόλοι ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τη χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων ως εναλλακτική λύση στην ισχύ της μπαταρίας. Πριν από δύο χρόνια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φαινόταν να σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά την πώληση νέων αυτοκινήτων ICE από το 2035, προτού αφήσει ανοιχτή την πόρτα στα οχήματα ICE που κινούνται με συνθετικά καύσιμα. Ωστόσο, η μετα-μελέτη από το Forum Ecological and Social Market Economy (FÖS) αναιρεί την ιδέα ότι τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να παρέχουν μια βιώσιμη εναλλακτική λύση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV). Διαβάστε περισσότερα εδώ ΝΕΑ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΛΟΥΣ Συνθετικά καύσιμα (e-fuels): Αμφιβολίες για το μέλλον τους Η Arval είδε το στόλο της να αυξάνεται σε μέγεθος το 2024. Καθώς η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων επανήλθε σε κανονικούς ρυθμούς, τα κέρδη μειώθηκαν, αλλά το οικονομικό περιθώριο και το περιθώριο των υπηρεσιών αυξήθηκαν. «Είμαστε έτοιμοι για την επόμενη φάση», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Alain van Groenendael σε μια αποκλειστική συνέντευξη στο FleetEurope. Όπως ανέφερε, «σε ένα πλαίσιο σταδιακής ομαλοποίησης των τιμών των μεταχειρισμένων οχημάτων, που ήταν σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα τα τελευταία δύο χρόνια, η απόδοσή μας ήταν πολύ καλή, με αύξηση του στόλου και αύξηση των εξόδων, που είναι χαμηλότερη από τα έσοδα και την αύξηση του στόλου μας, γεγονός που δείχνει πόσο υγιής είναι ο οργανισμός μας». Επίσης, όπως είπε ο Alain van Groenendael, τα λειτουργικά έξοδα είναι υπό έλεγχο, καθώς αυξήθηκαν μόνο κατά 4,3%, -σημαντικά πιο αργά από το στόλο-, λόγω της αποτελεσματικότητας και των σημαντικών μέτρων ψηφιοποίησης. Η μείωση των κερδών έχει να κάνει με την ομαλοποίηση των τιμών των μεταχειρισμένων. Το ακαθάριστο λειτουργικό εισόδημα της εταιρείας, εξαιρουμένου του αποτελέσματος των πωλήσεων αυτοκινήτων, αυξήθηκε κατά 14,7% με το περιθώριο των συμβολαίων μίσθωσης να αυξάνεται κατά 18,5% σε σύγκριση με το 2023. «Νομίζω λοιπόν ότι πρέπει να είμαστε περήφανοι γι’ αυτό, αλλά πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι πετύχαμε τους στόχους μας και κάναμε μεγάλα βήματα στο στόχο μας να είμαστε μια εταιρεία βιώσιμης κινητικότητας», πρόσθεσε. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΥΞΗΘΗΚΕ Ο ΣΤΟΛΟΣ ΤΗΣ ARVAL Έτοιμη για την επόμενη φάση Alain van Groenendael
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=