FLEETNEWS #293

13.03.25 #293 10 Μπορεί η αμερικανική διοίκηση να απάλλαξε στις 5 Μαρτίου, για ένα μήνα, τις αυτοκινητοβιομηχανίες από τους δασμούς 25%, εφόσον συμμορφώνονται με τους όρους της Συμφωνίας Ηνωμένων Πολιτειών-Μεξικού-Καναδά, όμως όλα είναι έτοιμα για να τεθούν σε ισχύ. Άλλωστε, ο Ντόναλν Τραμπ αύξησε ήδη τους δασμούς στις εισαγωγές από την Κίνα στο 20% από το 10%. Περίπου 3,6 εκατομμύρια οχήματα εισήχθησαν στις ΗΠΑ από τον Καναδά και το Μεξικό το 2024, σύμφωνα με την S&P Global Mobility. Η κυβέρνηση Τραμπ έχει πει ότι οι δασμοί στον Καναδά και το Μεξικό θα αντιμετωπίσουν την παράνομη μετανάστευση στις ΗΠΑ και τη ροή ναρκωτικών όπως η φαιντανύλη στη χώρα. Ο Αμερικανός πρόεδρος βλέπει επίσης τους δασμούς ως τρόπο προσέλκυσης της μεταποίησης στις ΗΠΑ. Καναδοί και Μεξικανοί αξιωματούχοι έχουν δώσει σήμα ότι θα απαντήσουν σε τυχόν αμερικανικούς δασμούς με αντίποινα. Ο Καναδάς, για παράδειγμα, παρουσίασε ένα σχέδιο τον Φεβρουάριο για να επιβάλει φόρους εισαγωγών 25% σε προϊόντα των ΗΠΑ έως και 105 δισεκατομμύρια δολάρια. Το ερώτημα, ωστόσο, είναι τι θα σημαίνουν οι δασμοί για την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα. Ένας εμπορικός πόλεμος μεταξύ των ΗΠΑ, του Καναδά και του Μεξικού θα ήταν σημαντικό σοκ για την περίπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων της Βόρειας Αμερικής, εκτιμούν αναλυτές, καθόσον στήθηκαν και αναπτύχθηκαν χωρίς πρόβλεψη εμπορικών εμποδίων. Τα ανταλλακτικά μπορούν να περάσουν τα σύνορα πολλές φορές πριν ολοκληρωθεί ένα όχημα. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν λίγες επιλογές για να μετατοπίσουν την παραγωγή ή την προμήθεια ανταλλακτικών για να μειώσουν την έκθεση στα τιμολόγια λόγω των πολυετών κύκλων των προϊόντων και των τεράστιων επενδυτικών απαιτήσεων. Οι προμηθευτές αναμένεται σε μεγάλο βαθμό να μετακυλίσουν το κόστος στους πελάτες τους. Στελέχη ορισμένων από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ανταλλακτικών στον κόσμο προειδοποίησαν ότι τα προτεινόμενα τιμολόγια είναι «αβάσιμα», ειδικά για μικρότερες εταιρείες που ενδέχεται να μην έχουν τους πόρους για να απορροφήσουν το κόστος. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΗΠΑ: H αποτίμηση των δασμών ΙΝΔΙΑ - ΣΤΟΧΟΙ «ΚΑΘΑΡΟΥ ΜΗΔΕΝ» Tata Motors: Δοκιμές φορτηγών υδρογόνου Η Tata Motors, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων της Ινδίας, έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα προόδου στις βιώσιμες μεταφορές. Η εταιρεία ξεκίνησε επίσημα τις πρώτες δοκιμές στη χώρα για βαρέα φορτηγά που κινούνται με υδρογόνο. Αυτή η πρωτοποριακή πρωτοβουλία ευθυγραμμίζεται στενά με το στόχο της μεγάλης αυτής χώρας να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2070 και σηματοδοτεί ένα μέλλον καθαρότερων και αποτελεσματικότερων εμπορευματικών μεταφορών. Αυτές οι δοκιμές θα διαρκέσουν έως και 24 μήνες, δοκιμάζοντας 16 προηγμένα φορτηγά εξοπλισμένα με τεχνολογίες αιχμής που βασίζονται στο υδρογόνο σε κρίσιμες εμπορευματικές διαδρομές. Κάθε φορτηγό υδρογόνου έχει σχεδιαστεί με αυτονομία μεταξύ 300 και 500 χιλιομέτρων ανά περίοδο ανεφοδιασμού. Τα οχήματα διαθέτουν προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας υποβοήθησης του οδηγού που στοχεύουν τόσο στην παραγωγικότητα όσο και στην οδική ασφάλεια, ενώ προσφέρουν βελτιωμένη άνεση στην καμπίνα για μείωση της κόπωσης του οδηγού. Οι δοκιμές ειδικότερα αφορούν: „Μηχανές εσωτερικής καύσης υδρογόνου (H2-ICE). Αυτοί οι κινητήρες λειτουργούν παρόμοια με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο αντί για ντίζελ ή βενζίνη. „Ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου (H2-FCEV). Οι κυψέλες καυσίμου παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μέσω μιας ηλεκτροχημικής αντίδρασης μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου, χωρίς καύση. Διαβάστε περισσότερα εδώ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=