ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 13 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025 #293 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Νέος CEO στη Nissan Motor Co 9 νέα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα από Toyota και Lexus Στροφή στο leasing των μεταχειρισμένων Η νέα έκδοση της Alfa Romeo Junior, η Ibrida Q4, θα είναι διαθέσιμη πολύ σύντομα για παραγγελίες στην Ελλάδα, συνοδευόμενη από 4 χρόνια εγγύησης και πολύ πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Ακολουθώντας ένα πολύ δυναμικό εμπορικό ξεκίνημα με πάνω από 27.000 παραγγελίες σε 38 χώρες, έρχεται να ολοκληρώσει την γκάμα του μοντέλου. Το ολοκαίνουργιο σύστημα τετρακίνησης λειτουργεί χωρίς μηχανική σύνδεση των εμπρός τροχών με τους πίσω, αυξάνει ελάχιστα το συνολικό βάρος και διατηρεί χαμηλά την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2, που δεν ξεπερνούν τα 120 g/km. Το σύνολο αποτελείται από έναν κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων με ισχύ 136 ίππων και δύο ηλεκτρικούς των 21 kW. Ο πρώτος ηλεκτρικός βρίσκεται ενσωματωμένος στο 6τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ ο δεύτερος έχει τοποθετηθεί στο πίσω σύστημα, ανάμεσα στους τροχούς. Σημαντικό χαρακτηριστικό της Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 είναι, επίσης, το νέο πίσω σύστημα ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων. Τα αμορτισέρ, τα ελατήρια και οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν νέες ρυθμίσεις ειδικές για τη συγκεκριμένη έκδοση, προκειμένου να υποστηρίζονται ακόμα καλύτερα τα οφέλη της τετρακίνησης. Έτσι, οι ολισθηροί δρόμοι, το χιόνι και η λάσπη δεν αποτελούν εμπόδιο για την τετρακίνητη Junior, ενώ η τεχνολογία “Power Looping” εξασφαλίζει την τροφοδοσία του πίσω ηλεκτροκινητήρα με ενέργεια, ανεξάρτητα από το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος. Το «παρών» δίνει, τέλος, ο επιλογέας οδηγικού προφίλ Alfa DNA, που παρέχει τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να προσαρμόζεται στις ανάγκες του οδηγού και στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος. ΜΕ ΟΛΟΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΕΤΡΑΚΙΝΗΣΗΣ Alfa Romeo Junior Ibrida Q4
13.03.25 #293 2 Η Toyota ενισχύει τη στρατηγική της προσέγγισης της βιωσιμότητας μέσω πολλαπλών τεχνολογιών, αυτής που διεθνώς αναφέρεται ως «Toyota multi-pathway», προσφέροντας νέες λύσεις μετακίνησης για όλους. Αυτή η στρατηγική περιλαμβάνει μια πλήρη γκάμα συστημάτων κίνησης: από υβριδικά οχήματα παγκοσμίως και οχήματα με εναλλακτικά καύσιμα στη Νότια Αμερική, μέχρι και μοντέλα με κυψέλες υδρογόνου στην Ιαπωνία. Παράλληλα, η Toyota εξετάζει τις δυνατότητες των καυσίμων ουδέτερου άνθρακα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε το λανσάρισμα εννέα συνολικά νέων πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων (BEV - Battery Electric Vehicles) από Toyota και Lexus τα επόμενα δύο χρόνια, στη μεγάλη διεθνή δημοσιογραφική παρουσίαση «TOYOTA KENSHIKI», που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στις Βρυξέλλες. Πρόκειται για ένα event που έχει μετατραπεί σε θεσμό, μέσω του οποίου η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου δίνει κάθε φορά το στίγμα της. Η Toyota διευρύνει λοιπόν την γκάμα των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της, παρουσιάζοντας συνολικά έξι νέες προτάσεις στην Ευρώπη: τρεις νέες επιλογές (όλες SUV) το 2025 και ακόμα τρεις το 2026. Το αναβαθμισμένο Toyota bZ4X προσφέρει αυξημένη ισχύ, πιο σπορ εμφάνιση, βελτιωμένες επιδόσεις και αυξημένη αυτονομία - στοιχεία που συνδυάζονται με έως και διπλάσιες ταχύτητες φόρτισης. Το εντελώς νέο και βασισμένο στην αποκλειστική πλατφόρμα e-TNGA Toyota C-HR+ διατηρεί την τολμηρή εξωτερική σχεδίαση του δημοφιλέστατου Toyota C-HR, παραπέμποντας σε κουπέ, αλλά διατηρώντας τα πλεονεκτήματα ενός SUV. Θα διατίθεται δε σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Έτσι, μαζί με το Urban Cruiser, που ανακοινώθηκε πρόσφατα, η Toyota εισάγει τρία νέα BEV στις κατηγορίες B-SUV, C-SUV και D-SUV, που βρίσκονται στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία των Toyota και Lexus στην Ευρώπη να φτάσει τα 14 μοντέλα μέχρι το 2026. Η Lexus, από την πλευρά της, θα λανσάρει τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2025, συμπεριλαμβανομένου του νέου Lexus RZ με τεχνολογία steer-by-wire. «TOYOTA KENSHIKI»: ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΙΣ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ 6+3 νέα ηλεκτρικά από Toyota και Lexus FLEET NEWS #293 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Ο Yoshihiro Nakata, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Motor Europe, υπογράμμισε ότι «το 77% των οχημάτων Toyota που πωλούνται στην Ευρώπη κατασκευάζονται επίσης στην Ευρώπη». Επιπλέον, εξέφρασε την εκτίμησή του «για τις ισχυρές συνεργασίες με άλλους κατασκευαστές και τους πολλούς προμηθευτές σε όλη την Ευρώπη, οι οποίοι μας στηρίζουν σε αυτήν τη διαδικασία παραγωγής μεγάλης κλίμακας. Αυτό το εκτενές δίκτυο παραγωγής και εφοδιασμού συμβάλλει στην προσφορά βιώσιμης απασχόλησης για οικογένειες και κοινότητες σε όλη την Ευρώπη». Σημειώστε ότι το 2024 η Toyota κατέγραψε υψηλές επιδόσεις στην Ευρώπη, με πωλήσεις ρεκόρ 1,217 εκατομμυρίων οχημάτων το 2024. Από την άλλη, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Lexus αυξήθηκαν σε πάνω από 851.000 οχήματα, με τις πωλήσεις στην Ευρώπη να σημειώνουν ποσοστιαία άνοδο 20% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας ρεκόρ 88.184 μονάδων. ΤΟΥΟΤΑ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΓΙΑ ΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ Yoshihiro Nakata
13.03.25 #293 4 XEV YOYO: ΠΡΩΤΙΑ ΤΟ 2024 Το Xev Yoyo αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση για μετακινήσεις μέσα στην πόλη και γύρω από αυτή, σύμφωνα με το ελληνικό κοινό, αφού την περασμένη χρονιά βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας του. Έχοντας ταξινομήσει 131 αυτοκίνητα μέσα στο 2024, είναι και επίσημα το πιο δημοφιλές μοντέλο της κατηγορίας L7e. Η τιμή του είναι 13.900 ευρώ, η οποία με την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» μειώνεται στα 10.900 ή στα 9.900 ευρώ για νέους έως 29 ετών. Τα ετήσια αποτελέσματα για το 2024 ανακοίνωσε ο Όμιλος Autohellas, καταγράφοντας, για τέταρτη συνεχή χρονιά, ιστορικό υψηλό σε επίπεδο κερδοφορίας μετά φόρων. Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών ανήλθε σε €985,7 εκατ. έναντι €1.002,7 εκατ. το 2023 παρουσιάζοντας οριακή μείωση 1,7%. Τα κέρδη προ τόκων φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ανήλθαν στα €278,4 εκατ. παρουσιάζοντας αύξηση 2,3% ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε €89,5 εκ. με αύξηση 5% από το 2023. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας που αντιστοιχούν στους μετόχους της Autohellas είχαν μεγαλύτερη αύξηση 9,9% από το 2023 επηρεαζόμενα από την θετική δυναμική των μισθώσεων (όπου δεν υπάρχουν μέτοχοι μειοψηφίας). Συνολικά η δραστηριότητα των βραχυχρόνιων και μακροχρόνιων μισθώσεων στην Ελλάδα, και στις 8 ακόμη χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος, είχε θετική δυναμική τόσο σε κύκλο εργασιών όσο και σε αποτελέσματα, φτάνοντας να απασχολεί στόλο που υπερβαίνει τα 60.000 αυτοκίνητα. Η δραστηριότητα της εμπορίας των αυτοκινήτων ήταν εκείνη που παρουσίασε μικρή κάμψη από τα υψηλά επίπεδα του 2023 και οδήγησε στην οριακή μείωση του κύκλου εργασιών. Με βάση τα αποτελέσματα του έτους, το ΔΣ θα προτείνει στην επερχόμενη Γενική Συνέλευση μέρισμα 0,85 ευρώ ανά μετοχή για την χρήση του 2024. ΓΙΑ 4η ΣΥΝΕΧΗ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ 2024 Autohellas: Ιστορικό υψηλό κερδών μετά φόρων ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Ποσά σε ‘000€ 2024 2023 % Δ Κύκλος εργασιών 985.688 1.002.674 -1,7% EBITDA 278.407 272.055 2,3% Κέρδη προ φόρων (EBT) 105.392 106.141 -0,7% Κέρδη μετά από φόρους (EAT) 89.498 84.985 5,3% Κέρδη μετά από φόρους αποδιδόμενα στους ιδιοκτήτες της μητρικής 84.892 77.233 9,9% Την ανάληψη καθηκόντων του Σπύρου Αρέθα ως γενικού διευθυντή της ΜΑΝ Hellas Truck & Bus SMSA ανακοίνωσε η Kosmocar, ως ένα δυναμικό βήμα προς την ενίσχυση της παρουσίας της στην ελληνική αγορά των βαρέων οχημάτων, μετά την επιτυχημένη εξαγορά της ΜΑΝ. Ο κ. Αρέθας διαθέτει 25ετή πείρα στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχοντας υπηρετήσει σε ηγετικές θέσεις που του προσέφεραν βαθιά γνώση της αγοράς και των προσδοκιών των πελατών. Ο CEO της Kosmocar, Ιωάννης Εμιρζάς, δήλωσε σχετικά: «Η ανάληψη της γενικής διεύθυνσης της ΜΑΝ Hellas Truck & Bus SMSA από τον κ. Σπύρο Αρέθα σηματοδοτεί ένα δυναμικό βήμα προς την ανάπτυξη και την καινοτομία. Με την εμπειρία του και τις εξειδικευμένες γνώσεις του, είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να ενισχύσει την παρουσία της εταιρείας στην αγορά και να προσφέρει σύγχρονες λύσεις στους επαγγελματίες του κλάδου». Ο κ. Αρέθας ευχαρίστησε τη Διοίκηση της Kosmocar και υπογράμμισε τη δέσμευσή του να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που δημιουργεί η νέα εποχή για την εταιρεία, δίνοντας έμφαση στην καινοτομία, την πελατοκεντρική προσέγγιση και τη συνεχή προσαρμογή στις απαιτήσεις της αγοράς. ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΤΗΣ ΜΑΝ ΗELLAS Ο ΣΠ. ΑΡΕΘΑΣ Σπύρος Αρέθας
13.03.25 #293 6 Η Kosmocar-Škoda παρουσιάζει το νέο Škoda Elroq, το αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, με καινοτόμο σχεδιασμό, πρωτοποριακές τεχνολογίες και εντυπωσιακή αυτονομία. Σύμφωνα με την εταιρεία, αποτελεί την ιδανική επιλογή για όσους αναζητούν μια συναρπαστική, σύγχρονη και βιώσιμη οδηγική εμπειρία. Πριν από το επίσημο λανσάρισμά του, το Škoda Elroq ταξιδεύει στο δίκτυο Eξουσιοδοτημένων Eμπόρων Škoda σε όλη την Ελλάδα, δίνοντας στους ενδιαφερόμενους την ευκαιρία να το γνωρίσουν από κοντά και να απολαύσουν μια αποκλειστική δοκιμαστική οδήγηση. Η Škoda προσκαλεί όλους τους λάτρεις της αυτοκίνησης να ανακαλύψουν την επόμενη γενιά ηλεκτροκίνησης μέσα από το Škoda Elroq. SKODA ELROQ Γνωριμία στο δίκτυο GRABBER AT3 ΑΠΟ ΤΗΝ GENERAL TIRE Η Mercedes-AMG συνιστά το Grabber AT3 της General Tire για το SUV G63, τη σπορ έκδοση της Mercedes-Benz G-Class. Το εξαιρετικής απόδοσης SUV μπορεί πλέον να εξοπλιστεί όχι μόνο με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης αλλά και με το Grabber AT3 20 ιντσών, με ειδική σήμανση ελαστικού MO1A. Το all-terrain AT3 προσφέρει μέγιστη ασφάλεια, ακόμη και κατά την οδήγηση εκτός δρόμου, αποδίδοντας εξίσου καλά σε χαλίκι, λάσπη και άμμο. Το all season ελαστικό φέρει το σύμβολο της χιονονιφάδας, ενώ δίνει σταθερή επαφή με το χαλαρό έδαφος, χάρη στις πολυάριθμες ακμές πρόσφυσης στο πέλμα, προσφέροντας βέλτιστη μετάδοση της κίνησης και των δυνάμεων πέδησης. Το Mercedes-AMG G63 καλύπτεται στις ακόλουθες διαστάσεις: General Tire Grabber AT3 MO1A, 275/50 R 20 113H XL. Τα ελαστικά General Tire είναι διαθέσιμα πανελλαδικά, σε πληθώρα διαστάσεων, μέσα από το δίκτυο καταστημάτων των επίσημων συνεργατών της Continental. Η Kosmocar ανακοίνωσε προ ημερών την ολοκλήρωση της θητείας του Στήβεν Σίρτη από το Διοικητικό Συμβούλιο της εταιρείας, ύστερα από μια μακροχρόνια και ιδιαίτερα εποικοδομητική συνεργασία, όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, ο κ. Σίρτης συνέβαλε ουσιαστικά στη στρατηγική ανάπτυξη της εταιρείας, προσφέροντας τις γνώσεις και την εμπειρία του. Ο πρόεδρος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου εξέφρασαν την εκτίμησή τους για τη συμβολή του στην εύρυθμη λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου και ευχήθηκαν κάθε επιτυχία στα μελλοντικά του εγχειρήματα. KOSMOCAR: OΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΗΒΕΝ ΣΙΡΤΗ H Used Car Expo ανοίγει τις πύλες της για πρώτη φορά στο ΟΑΚΑ, από τις 30 Μαΐου έως την 1η Ιουνίου 2025, προσφέροντας στους επισκέπτες τη μοναδική ευκαιρία να επιλέξουν το επόμενο αυτοκίνητό τους με σιγουριά και ασφάλεια. Διοργανώνεται από την Expo & Events IKE, η οποία είχε διοργανώσει και την τελευταία έκθεση αυτοκινήτου Auto Athina 2024. Τι θα βρουν οι επισκέπτες στην Used Car Expo 2025: Εκατοντάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από κορυφαίες αντιπροσωπίες και εμπόρους, σε άριστη κατάσταση, με εγγύηση και έτοιμα για αγορά. Ηλικία Οχημάτων: Μέχρι 10 ετών. Διανυθείσα Απόσταση: Έως 125.000 χλμ. Κατάσταση: 100% Ατρακάριστα. Ιστορικό Σέρβις: Πλήρες και Διαθέσιμο. Προετοιμασία: Βιολογικός καθαρισμός πριν από την έκθεση. Πιστοποιητικό ΚΤΕΟ: Ελληνικό ή ξένο σε ισχύ. Εξειδικευμένες λύσεις χρηματοδότησης και ασφάλισης, καθώς και πλήρεις, after-sales υπηρεσίες για ξέγνοιαστη ιδιοκτησία. Αποκλειστικές προσφορές και προγράμματα αγορών που καλύπτουν κάθε ανάγκη και προϋπολογισμό. Ημέρες και ώρες λειτουργίας Used Car Expo: Παρασκευή 30 Μαΐου: 11:00 - 20:00. Σάββατο 31 Μαΐου και Κυριακή 1η Ιουνίου: 10:00 - 20:00. Η ΠΡΩΤΗ ΕΚΘΕΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Στήβεν Σίρτης
13.03.25 #293 7 H BMW «ΚΕΡΔΙΣΕ» ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ Συνέχεια διακρίσεων και το 2025 Διπλή νίκη στην ψηφοφορία «Best Cars» του γερμανικού περιοδικού «auto motor und sport» γιορτάζει η BMW, σηματοδοτώντας μια επιτυχημένη αρχή για το 2025. Η BMW Σειρά 2 Coupé αναδείχθηκε νικήτρια στην compact κατηγορία για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, συγκεντρώνοντας το 13,2% των ψήφων. Παράλληλα, η BMW X1 κατέκτησε και πάλι την πρώτη θέση στην κατηγορία «Compact SUV/Off-road Vehicle» με ποσοστό 8,4%. Τρία ακόμα μοντέλα της BMW απέσπασαν διακρίσεις στο θεσμό «Car of the Year Awards» του 2025, που διοργανώνει το βρετανικό περιοδικό «What Car?». Όπως και πέρυσι, η BMW Σειρά 4 κέρδισε στην κατηγορία «Best Coupé/Cabrio». Η BMW M3 Touring επικράτησε ως «Best Performance Car» για την εξαιρετική της δυναμική συμπεριφορά και την καθημερινή χρηστικότητα. Πρόκειται για ένα ακόμα μοντέλο που επανέλαβε την επιτυχία του από το προηγούμενο έτος. Ο τίτλος «Best Luxury Car» απονεμήθηκε και πάλι στην BMW X7, όπως και το 2024. Με τα πρόσφατα βραβεία της, η BMW συνεχίζει το σερί επιτυχιών της σε περίοπτους εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς από το 2024, όπου μοντέλα της εταιρείας από διάφορες κατηγορίες της αγοράς αναδείχτηκαν κορυφαία, με βάση τόσο τις προτιμήσεις των αναγνωστών όσο και τις αξιολογήσεις ειδικών επιτροπών. Στα τέλη του 2024, μια επιτροπή 40 δημοσιογράφων αυτοκινήτου απένειμε στη νέα BMW Σειρά 5 τον τίτλο «Γερμανικό Αυτοκίνητο της Χρονιάς». Με αυτή την απόφαση, η τελευταία γενιά του executive sedan αναγνωρίστηκε ως το κορυφαίο νέο αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε στη γερμανική αγορά κατά τους προηγούμενους δώδεκα μήνες. Πολυάριθμες διακρίσεις υπογραμμίζουν την διεθνή σημασία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της BMW στην παγκόσμια αγορά. Τον Φεβρουάριο του 2025, η «Ένωση Δημοσιογράφων Αυτοκινήτου του Καναδά» (AJAC) απένειμε στην BMW i4 το περίοπτο βραβείο «Canadian Electric Car of the Year» για δεύτερη φορά. ALPINE: ΝΕΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Ο Jean-Antoine Bergue διορίστηκε οικονομικός διευθυντής της Alpine, αντικαθιστώντας τον Duncan Minto, ο οποίος αναλαμβάνει διευθυντής Οικονομικού του Ομίλου Renault. Συμμετέχει στην Επιτροπή Διαχείρισης της Alpine και θα αναφέρεται στον Philippe Krief, διευθύνοντα σύμβουλο και διευθυντή Τεχνολογίας της Alpine, και στον Duncan Minto. Μετά από 35 χρόνια στον όμιλο, ο Jean-Antoine Bergue κατείχε στο παρελθόν τη θέση του Chief Financial Officer της The Future Is Neutral, μιας εταιρείας που δημιουργήθηκε από τον Όμιλο Renault για την ανάπτυξη της κυκλικής οικονομίας σε όλες τις πτυχές της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Nissan Motor Co. διόρισε τον Ivan Espinosa νέο διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου. Ο μέχρι σήμερα επικεφαλής σχεδιασμού προϊόντων θα συμμετάσχει σε ένα δυναμικό σχέδιο ανάκαμψης, που ξεκίνησε από τον απερχόμενο Makoto Uchida, ο οποίος παραιτείται έπειτα από μια δύσκολη πενταετία. Ο τελευταίος οδήγησε την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στη μετά Carlos Ghos εποχή. Σε συνέντευξη Τύπου, ο Uchida ζήτησε συγγνώμη που δεν μπόρεσε να συγκεντρώσει την υποστήριξη των εργαζομένων και είπε ότι ήρθε η ώρα να παραδώσει τα κλειδιά σε έναν «νέο οδηγό». Ο Espinosa, 46 ετών, επιλέχθηκε στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της 11ης Μαρτίου και ξεκινά ως παγκόσμιος CEO την 1η Απριλίου. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ NISSAN MOTOR Co Νέος CEO ο Ivan Espinosa Jean-Antoine Bergue
13.03.25 #293 8 Η Lotus Robotics ανακοίνωσε συνεργασία με την CaoCao Mobility, τη μονάδα στην οποία έχει επενδύσει στρατηγικά η Geely Holding για την ανάπτυξη των λύσεων αυτόνομης οδήγησης παγκοσμίως. Μαζί, οι δύο μάρκες κυκλοφόρησαν το πρώτο πλήρως ολοκληρωμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης στην Κίνα, που τροφοδοτείται από τη Lotus Robotics. Διαθέτει πλήρως προσαρμοσμένο αυτοκίνητο για μη επανδρωμένη οδήγηση και αυτοματοποιημένες λειτουργίες. Ήδη, ολοκληρώθηκε με επιτυχία ένα πιλοτικό πρόγραμμα στη Suzhou και τη Hangzhou στην Κίνα, με την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης να επιτυγχάνει 13.545 χλμ. οδήγησης σε περιοχές δοκιμών χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση - αποδεικνύοντας την πραγματική ασφάλεια και αξιοπιστία του λογισμικού και των υπηρεσιών Lotus Robotics. Η τελευταία και η CaoCao Mobility θα συνεχίσουν να λειτουργούν και στις δύο πόλεις της Κίνας, καθώς προσπαθούν να βελτιώσουν το μοντέλο ενοποίησης «όχημα-δρόμος-σύννεφο», συνδυάζοντας την τεχνητή νοημοσύνη του οχήματος με την υποδομή για την αντιμετώπιση επίμονων προκλήσεων, συμπεριλαμβανομένων των διασταυρώσεων με πεζούς. LOTUS ROBOTICS - CAOCAO MOBILITY Νέοι παίκτες στην αυτo-οδήγηση NISSAN: ΠΡΟΗΓΜΕΝΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΧΩΡΙΣ ΟΔΗΓΟ Η Nissan Motor Co., Ltd παρουσίασε την τελευταία της τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης (AD) στην περιοχή Minato Mirai της Yokohama. Για πρώτη φορά στην Ιαπωνία, ένα δοκιμαστικό όχημα χωρίς οδηγό κινήθηκε σε δημόσιο δρόμο σε πολύπλοκο αστικό περιβάλλον. Η εταιρεία έχει αναπτύξει αυτήν την αποκλειστική τεχνολογία για μια υπηρεσία κινητικότητας που σχεδιάζει να λανσάρει στην Ιαπωνία. Αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα για την ενδυνάμωση της κινητικότητας με την επίλυση των προκλήσεων των υπηρεσιών μεταφοράς που αντιμετωπίζουν οι τοπικές κοινότητες, όπως οι ελλείψεις οδηγών που οφείλονται στη γήρανση του πληθυσμού. Αξιοποιώντας την τεχνολογία της, η Nissan θα παρέχει ένα ευρύ φάσμα νέων υπηρεσιών που επιτρέπουν την ελευθερία της μετακίνησης. Τα τελευταία οχήματα δοκιμών βασίζονται στο Serena -το κορυφαίο σε πωλήσεις μίνι βαν της Ιαπωνίας- και ενσωματώνουν 14 κάμερες, εννέα ραντάρ και έξι αισθητήρες LiDAR. Οι αισθητήρες που είναι τοποθετημένοι στην οροφή, προσφέρουν σημαντικά διευρυμένη ανίχνευση, εκμεταλλευόμενοι το ύψος του Serena και επιτρέποντας ακριβέστερη ανίχνευση του περιβάλλοντός του, σε σύγκριση με προηγούμενα οχήματα δοκιμής. Επιπλέον, η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης έχει βελτιώσει σημαντικά την αναγνώριση, την πρόβλεψη και την κρίση της συμπεριφοράς, καθώς και τον έλεγχο, παρέχοντας ομαλή λειτουργία σε μια ποικιλία σύνθετων σεναρίων. Η Hyundai Motor Company υπέγραψε μνημόνιο κατανόησης με τη spinoff Yandex Avride, με στόχο την επιτάχυνση της αυτόνομης κινητικότητας. Στο πλαίσιο της συνεργασίας, και οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν και θα λειτουργήσουν από κοινού οχήματα ικανά για πλήρως αυτόνομη οδήγηση. Προβλέπεται ο συνδυασμός της τεχνολογίας της πλατφόρμας ηλεκτρικών (EV) της Hyundai, με την τεχνογνωσία της Avride στην αυτόνομη οδήγηση, για τη γενικότερη ανάπτυξη μελλοντικών λύσεων κινητικότητας, όπως τα ρομποταξί και οι αυτόνομες υπηρεσίες παράδοσης. Η συμφωνία θα οδηγήσει σε αύξηση του στόλου της Avride με βάση το IONIQ 5. Το πρώτο από αυτά τα οχήματα σχεδιάζεται να αναπτυχθεί τους επόμενους μήνες. Τα ειδικά διαμορφωμένα αυτοκίνητα θα συναρμολογηθούν στις νέες εγκαταστάσεις παραγωγής Hyundai Motor Group Metaplant America (HMGMA), στην Τζώρτζια, και στη συνέχεια, θα εξοπλιστούν με την τεχνολογία της Avride. Αυτά τα robotaxis, που έχουν προγραμματιστεί να παρουσιαστούν στο Ντάλας αργότερα φέτος, θα λειτουργούν αποκλειστικά στην πλατφόρμα της Uber. HYUNDAI - AVRIDE Συνεργασία για ρομποταξί
13.03.25 #293 9 Η ετήσια δεξίωση της ACEA πραγματοποιήθηκε στις 5 Μαρτίου 2025 στην Bibliothèque Solvay στις Βρυξέλλες, συγκεντρώνοντας περισσότερους από 250 καλεσμένους, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων CEOs της αυτοκινητοβιομηχανίας, υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και βασικούς ενδιαφερόμενους του κλάδου. Η εκδήλωση χρησίμευσε ως κρίσιμη πλατφόρμα για συζητήσεις σε μια αποφασιστική στιγμή πριν από την έναρξη του Σχεδίου Δράσης της ΕΕ για την Αυτοκινητοβιομηχανία. Η γενική διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries, καλωσόρισε τους παρευρισκόμενους, θέτοντας το έδαφος για διορατικές ανταλλαγές σχετικά με την ανταγωνιστικότητα, τη βιωσιμότητα και το ρυθμιστικό πλαίσιο της Ε.Ε. Μεταξύ των βασικών ομιλητών της βραδιάς ήταν ο Christian Levin, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου Εμπορικών Οχημάτων ACEA και διευθύνων σύμβουλος της Scania, και ο Ola Källenius, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz. Και οι δύο τόνισαν τη δέσμευση του κλάδου για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, ενώ εξήραν την ανάγκη για ρεαλιστικές πολιτικές για τη στήριξη της μετάβασης. Με δέσμευση υψηλού επιπέδου και εποικοδομητικό διάλογο, η εκδήλωση επιβεβαίωσε την αφοσίωση του κλάδου στη συνεργασία για τη διαμόρφωση του μέλλοντος κινητικότητας της Ευρώπης. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΤΗΣΙΑ ΔΕΞΙΩΣΗ ACEA 2025 Συνεργασία για το μέλλον Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αναγνωρίζει τη ρεαλιστική στροφή στο Σχέδιο Δράσης της Επιτροπής εν μέσω αναταραχής της παγκόσμιας αγοράς, αλλά προειδοποιεί ότι βασικά στοιχεία εξακολουθούν να λείπουν. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές οχημάτων έχουν δεσμευτεί για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, έχοντας ήδη επενδύσει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ στη μετάβαση. Ωστόσο, όπως δείχνουν τα στοιχεία της αγοράς, οι κατασκευαστές μόνοι τους δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση με το ρυθμό που απαιτεί η νομοθεσία της Ε.Ε. Απαιτούνται φιλόδοξες ενέργειες για την ενίσχυση των υποδομών, η ζήτηση κινήτρων και μέτρα για τη μείωση του κόστους κατασκευής για αυτοκίνητα, φορτηγά, φορτηγά και λεωφορεία. «Το Σχέδιο Δράσης προσδιορίζει πολλούς βασικούς τομείς στους οποίους απαιτείται άμεση εργασία. Η προτεινόμενη ευελιξία για την επίτευξη των στόχων CO2 τα επόμενα χρόνια είναι ένα ευπρόσδεκτο πρώτο βήμα προς μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές που υπαγορεύεται από την αγορά και τη γεωπολιτική πραγματικότητα. Κρατάει την υπόσχεση για μικρή ανάσα των κατασκευαστών αυτοκινήτων και φορτηγών, υπό την προϋπόθεση ότι θα τεθούν σε εφαρμογή τα τόσο αναγκαία μέτρα υποδομών ζήτησης και φόρτισης», δήλωσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). «Παρ’ όλα αυτά και παρά την περιγραφή πολλών υποσχόμενων μέτρων για την ενίσχυση της ανάπτυξης των υποδομών και της απορρόφησης βαρέων επαγγελματικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών, από αυτήν την κατηγορία οχημάτων εξακολουθεί να λείπει η ρητή δέσμευση να ξεκινήσει την αναθεώρηση των προτύπων CO2 το 2025, συμπεριλαμβανομένης μιας επείγουσας αξιολόγησης των συνθηκών που επιτρέπουν την εφαρμογή», πρόσθεσε η de Vries. Η ACEA χαιρετίζει την αναγνώριση από το Σχέδιο Δράσης της ανάγκης εξορθολογισμού των ρυθμίσεων, εργασιών για την απλούστευση των κανονισμών και λήψης μέτρων για την ενίσχυση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της Ευρώπης σε άλλους τομείς, όπως η αυτόνομη οδήγηση. Η ACEA είναι έτοιμη να συνεχίσει το διάλογο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να διαμορφώσει μια ολοκληρωμένη μακροπρόθεσμη στρατηγική απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές και να εξασφαλίσει μια πιο ανθεκτική, ανταγωνιστική, βιώσιμη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ - ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ CO2 ACEA: Αξιολόγηση των συνθηκών
13.03.25 #293 10 Μπορεί η αμερικανική διοίκηση να απάλλαξε στις 5 Μαρτίου, για ένα μήνα, τις αυτοκινητοβιομηχανίες από τους δασμούς 25%, εφόσον συμμορφώνονται με τους όρους της Συμφωνίας Ηνωμένων Πολιτειών-Μεξικού-Καναδά, όμως όλα είναι έτοιμα για να τεθούν σε ισχύ. Άλλωστε, ο Ντόναλν Τραμπ αύξησε ήδη τους δασμούς στις εισαγωγές από την Κίνα στο 20% από το 10%. Περίπου 3,6 εκατομμύρια οχήματα εισήχθησαν στις ΗΠΑ από τον Καναδά και το Μεξικό το 2024, σύμφωνα με την S&P Global Mobility. Η κυβέρνηση Τραμπ έχει πει ότι οι δασμοί στον Καναδά και το Μεξικό θα αντιμετωπίσουν την παράνομη μετανάστευση στις ΗΠΑ και τη ροή ναρκωτικών όπως η φαιντανύλη στη χώρα. Ο Αμερικανός πρόεδρος βλέπει επίσης τους δασμούς ως τρόπο προσέλκυσης της μεταποίησης στις ΗΠΑ. Καναδοί και Μεξικανοί αξιωματούχοι έχουν δώσει σήμα ότι θα απαντήσουν σε τυχόν αμερικανικούς δασμούς με αντίποινα. Ο Καναδάς, για παράδειγμα, παρουσίασε ένα σχέδιο τον Φεβρουάριο για να επιβάλει φόρους εισαγωγών 25% σε προϊόντα των ΗΠΑ έως και 105 δισεκατομμύρια δολάρια. Το ερώτημα, ωστόσο, είναι τι θα σημαίνουν οι δασμοί για την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα. Ένας εμπορικός πόλεμος μεταξύ των ΗΠΑ, του Καναδά και του Μεξικού θα ήταν σημαντικό σοκ για την περίπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού αυτοκινήτων της Βόρειας Αμερικής, εκτιμούν αναλυτές, καθόσον στήθηκαν και αναπτύχθηκαν χωρίς πρόβλεψη εμπορικών εμποδίων. Τα ανταλλακτικά μπορούν να περάσουν τα σύνορα πολλές φορές πριν ολοκληρωθεί ένα όχημα. Οι περισσότερες εταιρείες έχουν λίγες επιλογές για να μετατοπίσουν την παραγωγή ή την προμήθεια ανταλλακτικών για να μειώσουν την έκθεση στα τιμολόγια λόγω των πολυετών κύκλων των προϊόντων και των τεράστιων επενδυτικών απαιτήσεων. Οι προμηθευτές αναμένεται σε μεγάλο βαθμό να μετακυλίσουν το κόστος στους πελάτες τους. Στελέχη ορισμένων από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ανταλλακτικών στον κόσμο προειδοποίησαν ότι τα προτεινόμενα τιμολόγια είναι «αβάσιμα», ειδικά για μικρότερες εταιρείες που ενδέχεται να μην έχουν τους πόρους για να απορροφήσουν το κόστος. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΗΠΑ: H αποτίμηση των δασμών ΙΝΔΙΑ - ΣΤΟΧΟΙ «ΚΑΘΑΡΟΥ ΜΗΔΕΝ» Tata Motors: Δοκιμές φορτηγών υδρογόνου Η Tata Motors, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής επαγγελματικών οχημάτων της Ινδίας, έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα προόδου στις βιώσιμες μεταφορές. Η εταιρεία ξεκίνησε επίσημα τις πρώτες δοκιμές στη χώρα για βαρέα φορτηγά που κινούνται με υδρογόνο. Αυτή η πρωτοποριακή πρωτοβουλία ευθυγραμμίζεται στενά με το στόχο της μεγάλης αυτής χώρας να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2070 και σηματοδοτεί ένα μέλλον καθαρότερων και αποτελεσματικότερων εμπορευματικών μεταφορών. Αυτές οι δοκιμές θα διαρκέσουν έως και 24 μήνες, δοκιμάζοντας 16 προηγμένα φορτηγά εξοπλισμένα με τεχνολογίες αιχμής που βασίζονται στο υδρογόνο σε κρίσιμες εμπορευματικές διαδρομές. Κάθε φορτηγό υδρογόνου έχει σχεδιαστεί με αυτονομία μεταξύ 300 και 500 χιλιομέτρων ανά περίοδο ανεφοδιασμού. Τα οχήματα διαθέτουν προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας υποβοήθησης του οδηγού που στοχεύουν τόσο στην παραγωγικότητα όσο και στην οδική ασφάλεια, ενώ προσφέρουν βελτιωμένη άνεση στην καμπίνα για μείωση της κόπωσης του οδηγού. Οι δοκιμές ειδικότερα αφορούν: Μηχανές εσωτερικής καύσης υδρογόνου (H2-ICE). Αυτοί οι κινητήρες λειτουργούν παρόμοια με τους παραδοσιακούς κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά χρησιμοποιούν υδρογόνο ως καύσιμο αντί για ντίζελ ή βενζίνη. Ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου (H2-FCEV). Οι κυψέλες καυσίμου παράγουν ηλεκτρική ενέργεια μέσω μιας ηλεκτροχημικής αντίδρασης μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου, χωρίς καύση. Διαβάστε περισσότερα εδώ
13.03.25 #293 11 LIME GEN4.1 E-SCOOTER Η Lime, πάροχος κοινόχρηστων ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, ανανεώνει το στόλο της στην Ελλάδα με την εισαγωγή του μοντέλου νέας γενιάς GEN4.1, προσφέροντας τις τελευταίες καινοτομίες στον τομέα της ασφάλειας, της άνεσης και της βιωσιμότητας για τους Έλληνες χρήστες. Καθώς η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη συνεχίζουν να αγκαλιάζουν τη μικροκινητικότητα, η Lime επενδύει στην τεχνολογία αιχμής, για να προσφέρει μια πιο αξιόπιστη και προσιτή λύση μετακίνησης, τόσο για τους καθημερινούς χρήστες όσο και για τους επισκέπτες. Το LimePass προσφέρει ευέλικτες επιλογές τιμολόγησης: 30 λεπτά - 4,99 ευρώ 60 λεπτά - 8,99 ευρώ 160 λεπτά - 21,99 ευρώ 280 λεπτά - 35,99 ευρώ Με την κυκλοφορία του GEN4.1, η Lime συνεχίζει να προάγει την καινοτομία στη μικροκινητικότητα στις πόλεις, εξασφαλίζοντας μια ασφαλή, αξιόπιστη και βιώσιμη εμπειρία για τους χρήστες σε όλη την Ελλάδα. Η Lime διαθέτει πάνω από 250.000 κοινόχρηστα ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως, με περισσότερα από 190.000 ηλεκτρικά πατίνια σε 280 πόλεις και περισσότερα από 50.000 ηλεκτρικά ποδήλατα σε σχεδόν 50 πόλεις. Διαβάστε περισσότερα εδώ Για την υλοποίηση της πράσινης μετάβασης, σύμφωνα με τα σενάρια που έχει εξετάσει Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ευρώπη θα απαιτήσει μεταξύ 15 και 60% των παγκόσμιων προμηθειών κρίσιμων μετάλλων. Αυτό καταγράφει μελέτη που διεξήχθη από ερευνητές του IVL Σουηδικού Ινστιτούτου Περιβαλλοντικής Έρευνας και του Πανεπιστημίου της Ουψάλα, ως μέρος του ερευνητικού προγράμματος Fairtrans. Η στρατηγική που επέλεξαν η Σουηδία και η Ευρώπη για την πράσινη μετάβαση περιλαμβάνει μια μαζική επέκταση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και την εκτεταμένη ηλεκτροδότηση των μεταφορών και των βιομηχανικών τομέων. Τόσο η ανανεώσιμη ενέργεια όσο και η ηλεκτροδότηση απαιτούν πρόσβαση σε ορισμένα κρίσιμα μέταλλα. Για παράδειγμα, νεοδύμιο, νικέλιο και ψευδάργυρος χρησιμοποιούνται συχνά σε ανεμογεννήτριες. Το γάλλιο, το ίνδιο και το τελλούριο χρησιμοποιούνται στα ηλιακά κύτταρα, ενώ οι μπαταρίες και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν κοβάλτιο, λίθιο και νικέλιο. Στη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Environmental Development, ερευνητές στο IVL και στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα συνέκριναν τις εκτιμώμενες απαιτήσεις με τα παγκόσμια αποθέματα και την παγκόσμια παραγωγική ικανότητα που είναι διαθέσιμη. Σύμφωνα με τη μελέτη, η Ε.Ε. απαιτεί περίπου το 25% έως 35% των σημερινών παγκόσμιων αποθεμάτων ψευδαργύρου, κοβαλτίου και λιθίου. Ακόμη και με αισιόδοξες υποθέσεις, έως το 2030 η Ε.Ε. θα χρησιμοποιεί περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας για λίθιο και 25% έως 30% για κοβάλτιο και δυσπρόσιο. Από τα 14 μέταλλα που αξιολογήθηκαν, μόνο στις περιπτώσεις του γαλλίου, του ινδίου και του μαγγανίου η Ε.Ε. χρησιμοποιεί λιγότερο από το 5% -δηλαδή λιγότερο από το κατά κεφαλήν μερίδιό της- της παγκόσμιας παραγωγικής ικανότητας. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΥΡΩΠΗ - ΠΡΑΣΙΝΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ Μη βιώσιμες οι απαιτήσεις για κρίσιμα μέταλλα Το Zontes G368, το Hi-TECH Adventure Scooter ανεβάζει τον πήχυ στην κατηγορία του και είναι πλέον διαθέσιμο στα καταστήματα συνεργατών της Zontes σε όλη τη χώρα (Γκοργκόλης Α.Ε.). Με προηγμένη τεχνολογία, κορυφαίες επιδόσεις και εξοπλισμό που καλύπτει κάθε σύγχρονη ανάγκη, το G368 συνδυάζει μοναδικά την άνεση στην καθημερινή μετακίνηση με τη δυνατότητα εξερεύνησης και σε off-road διαδρομές. Με ισχύ 39 ίππων και 40 Νm ροπής, διαθέτει Bosch EFI, ελαστικά Tubeless Adventure σχεδίασης, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις εμπρός/ πίσω, ρυθμιζόμενο Off-Road ABS και πολλά άλλα. ΝΕΟ ZONTES G368
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=