FLEETNEWS #292

10.03.25 #292 8 Η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που έλαβε έγκριση για ειδικά φώτα σήμανσης για αυτοματοποιημένη οδήγηση στη Γερμανία, είναι η Mercedes-Benz. Αυτή η έγκριση ισχύει για σκοπούς δοκιμών και αρχικά περιορίζεται μέχρι τον Ιούλιο του 2028. Η Γερμανία υπογραμμίζει για άλλη μια φορά τον πρωτοποριακό της ρόλο στον τομέα της αυτοματοποιημένης οδήγησης, αφού ήταν η πρώτη που επέτρεψε την αυτοματοποιημένη οδήγηση υπό όρους (SAE-Επίπεδο 3). Η Mercedes-Benz έλαβε την πρώτη διεθνώς έγκυρη έγκριση τύπου για αυτοματοποιημένη οδήγηση υπό όρους για το Drive Pilot στα τέλη του 2021. Ο εξωτερικός φωτισμός που επιτρέπεται πλέον με ειδική εξαίρεση, υποδεικνύει στους άλλους χρήστες του δρόμου εάν είναι ενεργοποιημένη η υπό όρους αυτοματοποιημένη λειτουργία οδήγησης. Αυτό επιτρέπει επίσης στις αρχές κυκλοφορίας και την αστυνομία να αναγνωρίζουν την κατάσταση του συστήματος πιο εύκολα και να προσδιορίζουν εάν ο οδηγός επιτρέπεται να συμμετέχει σε άλλες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια αυτοματοποιημένης οδήγησης υπό όρους. Τα ειδικά φώτα σήμανσης είναι ενσωματωμένα στα εμπρός και πίσω φώτα καθώς και στα πλαϊνά φλας στους εξωτερικούς καθρέπτες. Όταν είναι ενεργοποιημένο το Drive Pilot, αυτά τα φώτα ανάβουν συνεχώς σε τιρκουάζ χρώμα, το οποίο στοχεύει να δημιουργήσει για αυτοματοποιημένη οδήγηση υπό όρους και υψηλότερα. Το τιρκουάζ έχει ήδη συμπεριληφθεί σε διάφορα πρότυπα και σχέδια κανονισμών (SAE J3134, UNECE και China Compulsory Certification). Διαβάστε περισσότερα εδώ ΓΕΡΜΑΝΙΑ - MERCEDES-BENZ Έγκριση δοκιμής φώτων σήμανσης για αυτο-οδήγηση Το 2024 σηματοδότησε μια ιστορική καμπή για τις δημόσιες συγκοινωνίες στην Ευρώπη: για πρώτη φορά, τα ηλεκτρικά λεωφορεία (συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών) ξεπέρασαν τις πωλήσεις των μοντέλων ντίζελ το τελευταίο τρίμηνο του έτους. Σε τρεις ευρωπαϊκές χώρες -Λουξεμβούργο, Φινλανδία και Δανία- τα λεωφορεία μηδενικών εκπομπών κάλυπταν πάνω από τα δύο τρίτα της συνολικής αγοράς λεωφορείων και πούλμαν. Αυτή η αλλαγή στην αγορά των ηλεκτρικών λεωφορείων επισημαίνεται από το Διεθνές Συμβούλιο Καθαρών Μεταφορών-ICCT σε μια έκθεση που δείχνει ότι 35.000 λεωφορεία και πούλμαν πωλήθηκαν στην Ευρώπη πέρυσι, με 6.000 (17%) να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Ο αριθμός διαφέρει από τα 7.700 λεωφορεία BEV που καταμετρήθηκαν από το DVV Media, και αυτό θα πρέπει να οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι το ICCT καταγράφει τα 27 κράτη-μέλη της Ε.Ε., ενώ το DVV περιλαμβάνει το Ηνωμένο Βασίλειο στην καταγραφή. Μια άλλη διαφορά είναι η ομάδα οχημάτων: το ICCT περιλαμβάνει λεωφορεία άνω των 3,5 τόνων και το DVV άνω των 8 τόνων. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ICCT, το μερίδιο των λεωφορείων μηδενικών εκπομπών στις συνολικές ταξινομήσεις λεωφορείων και πούλμαν αυξήθηκε το 2024 από 16 σε 17% (4.500 λεωφορεία του είδους ταξινομήθηκαν το 2023). Ταυτόχρονα, οι ταξινομήσεις αστικών λεωφορείων μηδενικών εκπομπών αυξήθηκαν κατά 33%, ενώ η συνολική αγορά λεωφορείων και πούλμαν αυξήθηκε κατά 31% το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ «Πήραν κεφάλι» τα εξηλεκτρισμένα ΠΟΡΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ-ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ Πηγή: ICCT report “Race to Zero: European Heavy-Duty Vehicle Market Development Quarterly (January–December 2024)” Πωλήσεις (μπάρες) Μερίδια (κουκίδες) Μερίδια οχ. μηδενικών ρύπων Q4 Q3 Q2 Q1

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=