10.03.25 #292 11 ΚΡΙΤΙΚΗ Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ VOLVO Ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Jim Rowan, είναι «εξαιρετικά απογοητευμένος» για το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ανοίγει ένα τριετές παράθυρο στις αυτοκινητοβιομηχανίες, ώστε να επιτύχουν αυστηρότερους στόχους CO2. «Αυτό που κάνει είναι ότι μειώνει την εμπιστοσύνη μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της βιομηχανίας», είπε ο Rowan στο περιθώριο εταιρικής παρουσίασης. «Τα κράτη- μέλη υπέγραψαν αυτό. Αυτό είναι νόμος και έχει αλλάξει. Αν είστε μια μικρή εταιρεία και δεν έχετε τόση μόχλευση όσο οι μεγάλες εταιρείες, τότε πώς είναι ίσοι οι όροι του ανταγωνισμού;», πρόσθεσε. Ο Rowan επέκρινε επίσης την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), από την οποία η Volvo αποχώρησε το 2022. Είπε ότι η ένωση επηρέασε την απόφαση για την εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων για το CO2 το 2025. Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για χαλάρωση των κανόνων εκπομπών που υποτίθεται ότι θα γίνονταν αυστηρότεροι φέτος, ήταν καλοδεχούμενη από μεγάλους ομίλους. Επιτρέποντας στις αυτοκινητοβιομηχανίες να υπερβούν τους αυστηρότερους στόχους το 2025 και να αποφύγουν τα πρόστιμα, η πρόεδρος Ursula von der Leyen υπέκυψε τελικά στην πίεση πολλών μηνών από μια βιομηχανία που ήδη αμφιταλαντευόταν για την ηλεκτροκίνηση. Η VW, η Stellantis και η Renault φέρονται ικανοποιημένες από την αλλαγή πολιτικής, η οποία πρέπει, βεβαίως, να εγκριθεί από τα κράτη-μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Και οι τρεις μαζί πωλούν περισσότερα από τα μισά νέα οχήματα που είναι ταξινομημένα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence θα δυσκολεύονταν πολύ με τη συμμόρφωση στους αυστηρότερους κανόνες για το CO2 φέτος. Η άρση του βάρους των εκπομπών θα μπορούσε να αυξήσει τα κέρδη των εταιρειών κατά σχεδόν 3 δισεκατομμύρια ευρώ, εκτιμά ο ανώτερος αναλυτής της, Michael Dean. Ειδικότερα, το Volkswagen Group και ο Όμιλος Stellantis έχουν επαναβαθμονομήσει τα προϊοντικά τους σχέδια, μετά την απομάκρυνση των διευθυντικών στελεχών που πόνταραν επιθετικά στα ηλεκτρικά οχήματα και τα οποία οι καταναλωτές δεν ήταν ακόμη έτοιμοι να αγοράσουν. «Τα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών για νέα αυτοκίνητα και φορτηγά παρέχουν μακροπρόθεσμη βεβαιότητα στους επενδυτές. Άρα, παραμένουν», είπε στους δημοσιογράφους ο Απόστολος Τζιτζικώστας, επίτροπος Μεταφορών, επισημαίνοντας: «Αλλά πρέπει επίσης να είμαστε πραγματιστές». Πρόσθεσε ότι η Επιτροπή θα προωθήσει στο δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους την αναθεώρησή της για τους στόχους του 2026, στην προοπτική μηδενικών εκπομπών για το 2035. VW - STELLANTIS - RENAULT Ανακούφιση για το CO2 ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΗΠΑ: Φρένο στους δασμούς σε Καναδά-Μεξικό Ο Λευκός Οίκος ανακοίνωσε προ ημερών την εξαίρεση της επιβολής δασμών στην αυτοκινητοβιομηχανία του Καναδά και του Μεξικού για ένα μήνα. Και αυτό για να αποφευχθούν «οι οικονομικές ζημίες» που θα προέκυπταν για τους Αμερικανούς κατασκευαστές, ανέφερε η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Κάρολαϊν Λίβιτ. «Μιλήσαμε με τρεις μεγάλους κατασκευαστές, θα τους χορηγήσουμε εξαίρεση ενός μήνα για τα οχήματα που εισάγονται στο πλαίσιο της συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου. Ο πρόεδρος (Τραμπ) επέτρεψε αυτήν την εξαίρεση ώστε να μην υποστούν οικονομική ζημία», είπε επί λέξει. Η ίδια σημείωσε ότι ο Ντόναλντ Τραμπ είναι «ανοιχτός» να ακούσει επιχειρήματα και για άλλες εξαιρέσεις από τους δασμούς. Προηγουμένως, ο Αμερικανός πρόεδρος είχε μίλησε με τους διευθύνοντες συμβούλους και προέδρους των αυτοκινητοβιομηχανιών GM, Ford και Stellantis, ενώ ύστερα από συνομιλία του με την Πρόεδρο του Μεξικού Κλαούντια Σέινμπαουμ στις 6 Μαρτίου επιβεβαίωσε ότι πρόκειται να απαλλάξει το Μεξικό από τους δασμούς σε αγαθά που υπόκεινται στη Συμφωνία USMCA έως τις 2 Απριλίου. Jim Rowan
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=