06.03.25 #291 9 ΣΤΗΝ AVTODOM Η AUTOLIV H Autoliv, προμηθευτής συστημάτων ασφαλείας αυτοκινήτων, ολοκλήρωσε την πώληση των ρωσικών δραστηριοτήτων της στον όμιλο αυτοκινήτων Avtodom, ανέφερε το Reuters. Οι λεπτομέρειες της συναλλαγής, συμπεριλαμβανομένης της τιμής πώλησης, παραμένουν άγνωστες. Η εξαγορά περιλαμβάνει μια εγκατάσταση στο Togliatti της Ρωσίας, η οποία προηγουμένως κατασκεύαζε μια σειρά προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων αερόσακων, ζωνών ασφαλείας και συστημάτων διεύθυνσης. Μέχρι Οι Γάλλοι προμηθευτές Valeo και Forvia δήλωσαν ότι θα μετακυλίσουν το πλήρες κόστος των δασμών στις ΗΠΑ (σε αγαθά από το Μεξικό, την Κίνα και τον Καναδά) στους πελάτες τους. Οι προμηθευτές προειδοποιούν ότι δεν μπορούν να αντέξουν μόνοι τους το βάρος των δασμών, καθώς ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει μια επίμονη ύφεση στην παραγωγή αυτοκινήτων. «Έχουμε ορίσει τι θα είναι απαραίτητο για να μεταδοθεί ολόκληρος ο αντίκτυπος στους πελάτες και τους προμηθευτές μας. Γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Forvia, Olivier Durand, σε συνέντευξη Τύπου στις 28 Φεβρουαρίου. Ο διευθύνων σύμβουλος της Valeo, Christophe Perillat δήλωσε: «Έχουμε έτοιμους νέους τιμοκαταλόγους, οι οποίοι έχουν κοινοποιηθεί στους πελάτες μας και ανεξάρτητα από την πραγματικότητα των τιμολογίων που θα εφαρμοστούν, θα λάβουμε 100% άμεση αποζημίωση». VALEO ΚΑΙ FORVIA Στους πελάτες το κόστος των δασμών την αναστολή του το 2022, το εργοστάσιο του Togliatti προμήθευε εξαρτήματα στις ρωσικές εγκαταστάσεις των Volkswagen, Toyota, Nissan, Renault, Peugeot-Citroën και άλλων τοπικών εταιρειών, ανέφερε το Interfax. Τον Απρίλιο του 2024, ο διευθύνων σύμβουλος της Autoliv, Mikael Bratt, είχε δηλώσει ότι σχεδιάζει να εκχωρήσει τη ρωσική επιχείρηση σε έναν ανώνυμο αγοραστή, εν αναμονή των απαραίτητων εγκρίσεων. Η Avtodom είχε στο παρελθόν εξαγοράσει όλα τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία της Mercedes-Benz. Η ρωσική θυγατρική της Autoliv ήταν ανενεργή, με τις δραστηριότητες σε αναμονή μέχρι την ολοκλήρωση αυτής της συμφωνίας. Στον απόηχο των γεωπολιτικών εντάσεων του 2022, η Autoliv, μαζί με άλλους προμηθευτές αυτοκινήτων, ανέστειλε τις δραστηριότητές της στη Ρωσία, η οποία εξυπηρετούσε κυρίως δυτικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Volkswagen και η Renault. Το Hyundai Motor Group, συμπεριλαμβανομένης της Kia, δεν αναμένει να κυκλοφορήσει μπαταρίες EV στερεάς κατάστασης μέχρι το 2030, το νωρίτερο. Η εταιρεία είπε ότι υπάρχει «πολλή αβεβαιότητα» σχετικά με την πολλά υποσχόμενη νέα τεχνολογία μπαταριών. Ποιος άραγε θα είναι ο πρώτος που θα αποκτήσει το «ιερό δισκοπότηρο» της τεχνολογίας μπαταριών στην αγορά; Η MercedesBenz, η Toyota, η Stellantis, η Honda ή οι κινεζικοί γίγαντες μπαταριών CATL και BYD; Κατά τη διάρκεια της Ημέρας EV 2025, ο επικεφαλής προγραμματισμού παραγωγής της Hyundai Motor σε παγκόσμιο επίπεδο, Spencer Cho, εξήγησε ότι η πολλά υποσχόμενη νέα τεχνολογία μπαταριών είναι πολύ πιο περίπλοκη από ό,τι πιστεύουν οι περισσότεροι. Εν τω μεταξύ, η Hyundai και η Kia, που συγκεντρώνουν πόρους, σχεδιάζουν να βελτιώσουν την υπάρχουσα τεχνολογία μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και κοβαλτίου λιθίου νικελίου μαγγανίου (NMC). Η Hyundai θα αποκαλύψει την πιλοτική σειρά μπαταριών της σε στερεά κατάσταση μέσα στο μήνα, οπότε ενδέχεται να μάθουμε περισσότερα σύντομα. ΌΜΙΛΟΣ HYUNDAI Αγώνας δρόμου για νέες μπαταρίες
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=