06.03.25 #291 2 Την άμβλυνση των στόχων για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινητοβιομηχανιών μετά από συνάντηση με εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, πρότεινε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Εφόσον το σχέδιο προχωρήσει, οι τρέχουσες ετήσιες αναθεωρήσεις των εκπομπών CO2 θα αποσυρθούν και οι κατασκευαστές οχημάτων θα έχουν περιθώριο μέχρι και τρία χρόνια για να φθάσουν τους στόχους τους. Η πρόεδρος της Κομισιόν, ενημερώνοντας τους δημοσιογράφους, ανέφερε ότι εισηγείται μια «συγκεκριμένη τροποποίηση» του κανονισμού για τα πρότυπα εκπομπών CO2 των καινούργιων αυτοκινήτων. «Αντί της ετήσιας συμμόρφωσης, οι εταιρείες θα έχουν τρία χρόνια για να επιτύχουν τους νέους στόχους. Έτσι, η βιομηχανία θα απελευθερωθεί από τα όρια εκπομπών για τα νέα οχήματα που τέθηκαν σε ισχύ φέτος και τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βαριά πρόστιμα για τις εταιρείες τους». Είχε προηγηθεί η δεύτερη συνάντηση γύρω από τον «Στρατηγικό διάλογο για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», στο πλαίσιο του οποίου οι κατασκευαστές σε συλλογικό επίπεδο (ACEA) αξιώνουν πιεστικά μεταβολή των κανόνων της Ε.Ε. για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ώστε να μην υπάρξουν κυρώσεις και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων υπογραμμίζει, μάλιστα, ότι η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων κινείται με αργούς ρυθμούς, φρενάροντας και την πρόοδο της ΕΕ ως προς τους στόχους μηδενικών εκπομπών. Η BEUC, ωστόσο, η κορυφαία ένωση καταναλωτών της Ευρώπης εκτιμά πως η πρόταση της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν εκπέμπει «λάθος μήνυμα στους καταναλωτές» και «αποθαρρύνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων από το να επενδύσουν και να προσφέρουν νέα, πιο προσιτά μοντέλα. Οι επιλογές των καταναλωτών θα περιοριστούν στις πιο ακριβές επιλογές της αγοράς». ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Τριετής παράταση στα όρια CO2 FLEET NEWS #291 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Την ίδια ώρα, πάντως, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στοχεύει να επιταχύνει τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα σε εταιρικούς στόλους, δίνοντας έμφαση στον τερματισμό των φορολογικών ελαφρύνσεων για τα fleet βενζίνης ή ντίζελ, σύμφωνα με το προσχέδιό της. Η σχετική ανακοίνωση, όπως προκύπτει από ρεπορτάζ του Reuters, αναφέρει ότι οι εταιρικοί στόλοι αποτελούν περίπου το 60% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. «Για να διασφαλιστεί η επαρκής απορρόφηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών στους εταιρικούς στόλους, η κατάργηση των στρεβλωτικών επιδοτήσεων για οχήματα με ορυκτά καύσιμα είναι καθοριστικής σημασίας», σημειώνεται χαρακτηριστικά. Το έγγραφο του προσχεδίου προβλέπει νομοθετική πρόταση της Κομισιόν έως το τέλος του έτους για την απαλλαγή των εταιρικών στόλων από τον άνθρακα, με μέτρα για τη στήριξη της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων. Η ACEA υπογραμμίζει ότι οι περιορισμένες υποδομές φόρτισης ευθύνονται εν μέρει για την αδύναμη ζήτηση, με σχεδόν το 60% των σταθμών φόρτισης να είναι εγκατεστημένοι σε μόλις τρεις χώρες. Ο ξαφνικός τερματισμός των επιδοτήσεων στη Γερμανία και η έλλειψη προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι τώρα έχουν, επίσης, περιορίσει τη ζήτηση. ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ΤΩΝ FLEET
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=