06.03.25 #291 12 Η XPENG συνεχίζει τη σημαντική παγκόσμια επέκτασή της, έτοιμη να μπει στις αγορές της Πολωνίας και της Ταϊλάνδης. Υπενθυμίζεται ότι το καλοκαίρι του 2024 είχε ανακοινωθεί η στρατηγική συνεργασία της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας με το Autohellas Group (Όμιλος Βασιλάκη), εισαγωγέα αυτοκινήτων, διανομέα και πάροχο υπηρεσιών κινητικότητας στην Ελλάδα. Αυτή η στρατηγική συμφωνία αναμένεται να φέρει τρία νέα μοντέλα της XPENG στην ελληνική αγορά: XPENG P7, τo smart sport sedan με εκτεταμένη αυτονομία έως 576 χλμ (WLTP), XPENG G9, τη ναυαρχίδα της μάρκας, ένα SUV εντυπωσιακά ευρύχωρο και με απόδοση μέχρι 551 ίππους, καθώς και το XPENG G6, τo ultra-smart coupe SUV. Όπως πληροφορηθήκαμε όλα βαίνουν καλώς με την τοποθέτηση της μάρκας στη χώρα μας, απλά υπάρχει μικρή καθυστέρηση λόγω των δασμολογικών ανακατατάξεων. Η κινεζική startup έξυπνων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) δημιουργεί υποδομές και συνεργασίες σε πολλές περιοχές, με την πρόθεση να γίνει με τον καιρό μια παγκόσμια μάρκα όπως πχ, η BMW ή η Honda. Οι πωλήσεις XPENG στην Πολωνία θα ξεκινήσουν το β΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Εισέρχεται στην αγορά με τα ίδια μοντέλα που θα έρθουν και στη χώρα μας. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο διανομέας και στρατηγικός εταίρος της στην πολωνική αγορά είναι η Inchcape (Τoyota Group), η κύρια δραστηριότητα της οποίας εκεί είναι η διανομή των αυτοκινήτων BMW. ΕΝΑΡΞΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥΣ ΕΠΟΜΕΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ XPENG: Πάει Πολωνία και Ταϊλάνδη DENZA: ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Η premium κινεζική μάρκα Denza ανακοίνωσε το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο στην Εβδομάδα Σχεδίασης Brera 2025 στο Μιλάνο, η οποία θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 7 και 13 Απριλίου. Η Denza ήταν αρχικά μια αποτυχημένη κοινοπραξία μεταξύ της Mercedes-Benz και της BYD, η οποία ιδρύθηκε το 2011. Κάθε τμήμα κατείχε το 50% και το εγγεγραμμένο κεφάλαιο ήταν περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ. Ωστόσο, η Denza δεν ήταν ποτέ πραγματικά δημοφιλής και οι πωλήσεις ήταν χαμηλές, οπότε δέκα χρόνια αργότερα, τον Δεκέμβριο του 2021, η Mercedes-Benz αποχώρησε από την κοινοπραξία, καθώς η BYD αύξησε την ιδιοκτησία της στο 90%. Η BYD απέκτησε το υπόλοιπο 10% το 2024. CONTINENTAL Αύξηση κερδών το 2024 Η Continental συνέχισε να βελτιώνει τα κέρδη της και πέτυχε τους εταιρικούς της στόχους το περασμένο οικονομικό έτος. Πέτυχε ενοποιημένες πωλήσεις 39,7 δισεκατομμυρίων ευρώ (2023: 41,4 δισεκατομμύρια ευρώ, -4,1%). Το προσαρμοσμένο λειτουργικό της αποτέλεσμα ήταν 2,7 δισ. ευρώ (2023: 2,5 δισ. ευρώ, +6,6%), που αντιστοιχεί σε βελτιωμένο προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT 6,8% (2023: 6,1%). Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024 (2023: 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ, +1,0%). Οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές ήταν 1,05 δισ. ευρώ (2023: 1,3 δισ. ευρώ, -18,6%). Το 2025, η Continental αναμένει οι όγκοι πωλήσεων να αυξηθούν έως 2%. Με βάση αυτές τις παραδοχές και δεδομένων των συναλλαγματικών ισοτιμιών στην αρχή του οικονομικού έτους, η Continental αναμένει ενοποιημένες πωλήσεις για το 2025 περίπου 38,0 έως 41,0 δισεκατομμύρια ευρώ και προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT περίπου 6,5 έως 7,5%. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Nikolai Setzer, δήλωσε: «Προτεραιότητά μας είναι να δημιουργήσουμε αξία. Με την αυστηρή εφαρμογή αυτής της στρατηγικής, βελτιώσαμε περαιτέρω τα κέρδη μας σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον και πετύχαμε τους ετήσιους στόχους μας για τον Όμιλο Continental». Nikolai Setzer
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=