FLEETNEWS #291

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025 #291 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Νέα πρόσωπα στο ΔΣ της Stellantis ΕΕ - CO2: Περιθώριο στους στόχους H XPENG δικτυώνεται στην Ευρώπη Συνδυάζει την εκλεπτυσμένη κομψότητα ενός sedan, την προσαρμοστικότητα ενός fastback και το ευρύχωρο εσωτερικό σε συνδυασμό με τη μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, που παραπέμπει στα SUV. Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό της Volvo, το ES90, μόλις παρουσιάστηκε και είναι ένα πολυχρηστικό μεγάλο αυτοκίνητο, το οποίο δεν κάνει συμβιβασμούς. Ένα μοντέλο που, σύμφωνα με τους δημιουργούς του, παρέχει τη δυνατότητα περισσότερων αναζητήσεων για μεγαλύτερες οικογένειες, επιτυγχάνοντας την τέλεια ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και ιδιωτικής ζωής. Είναι το έκτο κατά σειρά αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην γκάμα της σουηδικής εταιρείας, δίπλα στα EX90, EM90, EX40, EC40 και EX30, συνεχίζοντας το ταξίδι προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό. Το ES90 έχει σχεδιαστεί για να εξελίσσεται με την πάροδο του χρόνου και τροφοδοτείται από βασικούς υπολογιστές επόμενης γενιάς που αντιπροσωπεύουν οκταπλάσια βελτίωση σε όλους τους τομείς, σε σχέση με την προηγούμενη. Βασίζεται στην αρχιτεκτονική SPA2 και, όπως το EX90, εντάσσεται στη φιλοσοφία «Volvo Cars Superset» με ενημερώσεις over-the-air. Είναι το πρώτο αυτοκίνητο Volvo με τεχνολογία 800V, για μεγαλύτερη αυτονομία και ταχύτερη φόρτιση από οποιοδήποτε ηλεκτρικό της μάρκας στο παρελθόν. Και, φυσικά, έχει σχεδιαστεί με την κλασική σκανδιναβική πρωτοποριακή τεχνολογία ασφαλείας στον πυρήνα του. Μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία 300 χλμ., αν συνδεθεί για 10 μόλις λεπτά σε σταθμούς ταχείας φόρτισης 350 kW. Η συνολική αυτονομία φτάνει έως και 700 χλμ. στο πλαίσιο του κύκλου δοκιμών WLTP. Οι έντονες αναλογίες του ES90 συμβάλλουν επίσης στην απόδοση του αυτοκινήτου και μεταφράζονται σε συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,25. Στο εσωτερικό, η εστίαση είναι στην κορυφαία άνεση και τα αυθεντικά ποιοτικά υλικά. Ο χώρος αποσκευών παρέχει 424 λίτρα και με αναδίπλωση των τριών πίσω καθισμάτων επεκτείνεται στα 733 λίτρα. Τα βιβλία παραγγελιών άνοιξαν ήδη, σε επιλεγμένες αγορές (και στην Ελλάδα), για το νέο αυτό προϊόν του premium χαρτοφυλακίου της Volvo. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΤΟ ΝΕΟ ΠΛΗΡΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ VOLVO ES90 Μία κατηγορία από μόνο του

06.03.25 #291 2 Την άμβλυνση των στόχων για τις εκπομπές ρύπων των αυτοκινητοβιομηχανιών μετά από συνάντηση με εκπροσώπους της αυτοκινητοβιομηχανίας, πρότεινε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν. Εφόσον το σχέδιο προχωρήσει, οι τρέχουσες ετήσιες αναθεωρήσεις των εκπομπών CO2 θα αποσυρθούν και οι κατασκευαστές οχημάτων θα έχουν περιθώριο μέχρι και τρία χρόνια για να φθάσουν τους στόχους τους. Η πρόεδρος της Κομισιόν, ενημερώνοντας τους δημοσιογράφους, ανέφερε ότι εισηγείται μια «συγκεκριμένη τροποποίηση» του κανονισμού για τα πρότυπα εκπομπών CO2 των καινούργιων αυτοκινήτων. «Αντί της ετήσιας συμμόρφωσης, οι εταιρείες θα έχουν τρία χρόνια για να επιτύχουν τους νέους στόχους. Έτσι, η βιομηχανία θα απελευθερωθεί από τα όρια εκπομπών για τα νέα οχήματα που τέθηκαν σε ισχύ φέτος και τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε βαριά πρόστιμα για τις εταιρείες τους». Είχε προηγηθεί η δεύτερη συνάντηση γύρω από τον «Στρατηγικό διάλογο για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας», στο πλαίσιο του οποίου οι κατασκευαστές σε συλλογικό επίπεδο (ACEA) αξιώνουν πιεστικά μεταβολή των κανόνων της Ε.Ε. για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ώστε να μην υπάρξουν κυρώσεις και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων υπογραμμίζει, μάλιστα, ότι η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων κινείται με αργούς ρυθμούς, φρενάροντας και την πρόοδο της ΕΕ ως προς τους στόχους μηδενικών εκπομπών. Η BEUC, ωστόσο, η κορυφαία ένωση καταναλωτών της Ευρώπης εκτιμά πως η πρόταση της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν εκπέμπει «λάθος μήνυμα στους καταναλωτές» και «αποθαρρύνει τους κατασκευαστές αυτοκινήτων από το να επενδύσουν και να προσφέρουν νέα, πιο προσιτά μοντέλα. Οι επιλογές των καταναλωτών θα περιοριστούν στις πιο ακριβές επιλογές της αγοράς». ΕΥΡΩΠΑΪΚΉ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Τριετής παράταση στα όρια CO2 FLEET NEWS #291 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Την ίδια ώρα, πάντως, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στοχεύει να επιταχύνει τη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα σε εταιρικούς στόλους, δίνοντας έμφαση στον τερματισμό των φορολογικών ελαφρύνσεων για τα fleet βενζίνης ή ντίζελ, σύμφωνα με το προσχέδιό της. Η σχετική ανακοίνωση, όπως προκύπτει από ρεπορτάζ του Reuters, αναφέρει ότι οι εταιρικοί στόλοι αποτελούν περίπου το 60% των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. «Για να διασφαλιστεί η επαρκής απορρόφηση οχημάτων μηδενικών εκπομπών στους εταιρικούς στόλους, η κατάργηση των στρεβλωτικών επιδοτήσεων για οχήματα με ορυκτά καύσιμα είναι καθοριστικής σημασίας», σημειώνεται χαρακτηριστικά. Το έγγραφο του προσχεδίου προβλέπει νομοθετική πρόταση της Κομισιόν έως το τέλος του έτους για την απαλλαγή των εταιρικών στόλων από τον άνθρακα, με μέτρα για τη στήριξη της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων. Η ACEA υπογραμμίζει ότι οι περιορισμένες υποδομές φόρτισης ευθύνονται εν μέρει για την αδύναμη ζήτηση, με σχεδόν το 60% των σταθμών φόρτισης να είναι εγκατεστημένοι σε μόλις τρεις χώρες. Ο ξαφνικός τερματισμός των επιδοτήσεων στη Γερμανία και η έλλειψη προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι τώρα έχουν, επίσης, περιορίσει τη ζήτηση. ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟΝ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ΤΩΝ FLEET

06.03.25 #291 4 Η Karenta εγκαινιάζει το πρώτο πλήρως ψηφιοποιημένο κατάστημα Škoda στην καρδιά της εμπορικής ζώνης της Αθήνας, στη Λεωφόρο Κηφισίας 342, σηματοδοτώντας μια νέα εποχή στην εμπειρία αγοράς αυτοκινήτου. Με το νέο Digital Showroom, η Škoda εισάγει μια ξεχωριστή εμπειρία εξυπηρέτησης, φέρνοντας την καινοτομία και την τεχνολογία στο προσκήνιο. Το νέο κατάστημα, όπως σημειώνει η εταιρεία, δεν είναι απλώς ένας εκθεσιακός χώρος αλλά μια ολοκληρωμένη εμπειρία αυτοκίνησης. Μέσω του Digital Showroom Experience (DISE), οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τα μοντέλα της Škoda σε ένα πλήρως διαδραστικό περιβάλλον. Χάρη σε προηγμένες τεχνολογίες, όπως video walls, διαδραστικά information stands, καθώς και οθόνες αφής και touch tables, οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να διαμορφώσουν το ιδανικό τους όχημα και να ανακαλύψουν κάθε λεπτομέρειά του, χωρίς περιορισμούς. Αυτή η πρωτοποριακή εμπειρία μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι επισκέπτες ανακαλύπτουν, διαμορφώνουν και επιλέγουν το ιδανικό τους όχημα, συνδυάζοντας την αιχμή της τεχνολογίας με την απόλυτη διαδραστικότητα και την εξατομικευμένη εξυπηρέτηση. Το νέο κατάστημα φιλοξενεί την γκάμα της Škoda, από τα δημοφιλή Kamiq, Scala, Kodiaq, Octavia, Fabia και Karoq, έως το αμιγώς ηλεκτρικό best seller Enyaq. Οι επισκέπτες μπορούν να προγραμματίσουν test drives και να δοκιμάσουν από πρώτο χέρι την οδηγική εμπειρία που προσφέρει η Škoda. Διαβάστε περισσότερα εδώ KARENTA - ΛΕΩΦΟΡΟΣ ΚΗΦΙΣΙΑΣ 342 Το πρώτο ψηφιοποιημένο κατάστημα Škoda ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ: ΣΤΗΝ AGROTHESSALY 2025 Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, ο οποίος πρωτοπορεί στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι για πάνω από έναν αιώνα, και με παρουσία στην Ελλάδα, την Κύπρο, τη Ρουμανία και τη Βουλγαρία, συμμετέχει στην Agrothessaly 2025, την κορυφαία έκθεση για τη ζωική παραγωγή και τη γεωργία στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη (6 Μαρτίου - 9 Μαρτίου 2025 Σκεπαστή Αγορά Νεάπολης Λάρισας). Στο περίπτερο του ομίλου, οι επισκέπτες θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα τελευταίας τεχνολογίας γεωργικά μηχανήματα Massey Ferguson, τα εξειδικευμένα τηλεσκοπικά μηχανήματα ανυψωτικά Manitou για αγροτικές εφαρμογές, καθώς και τις καινοτόμες λύσεις της UNIA για τη διαχείριση εδάφους, τη σπορά και τη διανομή λιπασμάτων. Η παρουσία του Ομίλου Επιχειρήσεων Σαρακάκη στην Agrothessaly 2025 ενισχύει τη δέσμευσή του για την προώθηση της καινοτομίας και της βιωσιμότητας στον γεωργοκτηνοτροφικό τομέα. Η Agrothessaly 2025 προέρχεται από τη στρατηγική συνεργασία της ΔΕΘHELEXPO και του Δήμου Λαρισαίων, ενώ αποτελεί μια κορυφαία διοργάνωση με πανελλαδική εμβέλεια. Η Andeli συνεχίζει να καινοτομεί στο χώρο του Leasing μοτοσυκλετών και scooter, δίνοντας τη δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να διαλέξει μέσα από όλα τα μοντέλα 2025 της Honda. Η εταιρεία προσφέρει υπηρεσίες χρονομίσθωσης μοτοσυκλετών και scooter κάθε κυβισμού, καλύπτοντας όλες τις εταιρικές και ιδιωτικές ανάγκες. Μεταξύ άλλων, προσφέρει δωρεάν συντήρηση της μοτοσυκλέτας σας σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία ανά την Ελλάδα, χρήση γνήσιων ανταλλακτικών της Honda, απαλλαγή κόστους διαχείρισης της μοτοσυκλέτας, εξοικονόμηση χρόνου, χώρου και χρήματος, απαλλαγή από την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας, 5 χρόνια εγγύηση, 24ωρη γραμμή εξυπηρέτησης και 24ωρη κάλυψη Οδικής Βοήθειας. Ακόμη, παρέχονται ευελιξία σε αναπροσαρμογή προγράμματος, δωρεάν αλλαγή ελαστικών κάθε 15.000 χλμ. ή δύο χρόνια (όποιο έρθει πρώτο), όχημα αντικατάστασης, δωρεάν κράνος οδηγού, καθώς και πλήρες πακέτο ασφάλισης, το οποίο περιλαμβάνει υποχρεωτική αστική ευθύνη, ασφάλεια ολικής κλοπής, επιλογή μικτής ασφάλισης, νομική προστασία και επέκταση εγγύησης για όλη τη διάρκεια της μίσθωσης. ANDELI LEASING ΜΕ HONDA 2025

06.03.25 #291 6 Η Stellantis έχει προτείνει τους Daniel Ramot και Alice Schroeder ως νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία στις 3 Μαρτίου, μια κίνηση που εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω τη θέση της στη Βόρεια Αμερική, την κύρια αγορά της. Πρότεινε, επίσης, την επανεκλογή πέντε άλλων συμβούλων, καθώς λήγει η θητεία επτά από τα 11 μέλη του Δ.Σ. Ο Ramot είναι ο Ισραηλινο-Αμερικανός συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Via, μιας παγκόσμιας εταιρείας τεχνολογίας μεταφορών, ενώ η Schroeder είναι πρώην διευθύνουσα σύμβουλος της Morgan Stanley, που επί του παρόντος συμμετέχει στα διοικητικά συμβούλια εταιρειών, συμπεριλαμβανομένης της HSBC North America. Η όλη εξέλιξη δίνει στον πρόεδρο του ομίλου, John Elkann, περισσότερο έλεγχο στην αυτοκινητοβιομηχανία σε μια περίοδο που αναζητά νέο διευθύνοντα σύμβουλο μετά την παραίτηση του Carlos Tavares τον Δεκέμβριο. Αλλά επίσης μετατοπίζει περαιτέρω την ένταση των δραστηριοτήτων της Stellantis από την Ευρώπη στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθόσον μάλιστα το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους υπήρξαν απώλειες 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων στη Βόρεια Αμερική. Ο Elkann, ως γνωστόν, είναι ο ηγέτης της ιταλικής οικογένειας Agnelli, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Stellantis μέσω της εταιρείας επενδύσεων συμμετοχών Exor, που επενδύει από καιρό στη Via. Το Δ.Σ. της Stellantis πρότεινε, τέλος, την επανεκλογή των σημερινών στελεχών του Fiona Cicconi, Nicolas Dufourcq, Ann Godbehere, Claudia Parzani και Benoit Ribadeau-Dumas. ΣΤΟΧΟΣ Η ΒΟΡΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ Stellantis: Ενίσχυση του Δ.Σ. Η Toyota παρουσίασε μια σειρά νέων χαρακτηριστικών για τη δημοφιλή σειρά Corolla - Hatchback, Touring Sports wagon και Sedan. Ειδικότερα, ακολουθώντας τη λογική που εισήχθη για πρώτη φορά στο ολοκαίνουργιο Toyota C-HR, χρησιμοποιείται ένα υψηλής ποιότητας συνθετικό δέρμα σε τιμόνι και επιλογέα αλλαγής ταχυτήτων. Υπάρχει επίσης μια νέα επιλογή ταπετσαρίας για το Hatchback Mid+ και το Touring Sports, από ανακυκλωμένα υφάσματα διαφορετικών χρωμάτων πιο ανθεκτικά και με ωραία αίσθηση στην αφή. Η χρωματική παλέτα και για τις τρεις εκδόσεις έχει επεκταθεί σε 10 επιλογές με την προσθήκη του νέου Metal Oxide, ενός πλούσιου κόκκινου εξωτερικού φινιρίσματος που προσφέρεται αποκλειστικά με διχρωμία με γυαλιστερή μαύρη οροφή στα μοντέλα Hatchback και Touring Sports και ως μονόχρωμη ή δίχρωμη επιλογή στο Sedan. Τα γυαλιστερά μαύρα καλύμματα καθρεπτών προσφέρουν εξάλλου μια εντυπωσιακή αντίθεση. Για το 2025, υπάρχουν μάλιστα νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών για το επίπεδο εξοπλισμού Mid+ και στα τρία στυλ αμαξώματος. HATCHBACK, TOURING SPORTS ΚΑΙ SEDAN 2025 Toyota Corolla: Τριπλή αναβάθμιση IVECO - SANTANDER: AΝΑΝΕΩΣΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ Ο Όμιλος Iveco, παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας που δραστηριοποιείται στους τομείς των επαγγελματικών και ειδικών οχημάτων, κινητήρων/συστημάτων μετάδοσης και συναφών χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, και η Santander Consumer Bank, ειδική στη χρηματοδότηση οχημάτων, συμφώνησαν να ανανεώσουν τη μακροπρόθεσμη συνεργασία χρηματοδότησης λιανικής για την Iveco στην Ισπανία. Η εξαιρετική συνεργασία μεταξύ των οργανισμών μέσω του Joint Venture Transolver Finance οδήγησε σε σημαντική επέκταση από τη δημιουργία του το 1986, αποτελώντας εγγύηση συνέχειας για το εμπορικό σήμα Iveco Capital ως συνοδό της μάρκας Iveco. Η κάρτα Iveco Capital είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της κοινοπραξίας που προορίζεται για πελάτες Iveco και για τη χρηματοδότηση υπηρεσιών συνεργείου στο δίκτυο Iveco.

06.03.25 #291 8 ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ NISSAN Στο -6% τον Ιανουάριο AUDI: ΝΕΑ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ Η Audi εγκαινίασε μια νέα οργανωτική ομάδα, με τον τίτλο «Μεταμόρφωση, Συμβουλευτική και Οργάνωση», στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων προσπαθειών αναδιάρθρωσης για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της ανταγωνιστικότητάς της. Η εταιρεία προχωρεί σε συγκεκριμένες αλλαγές, για να εξορθολογίσει τις λειτουργίες της, από την 1η Μαρτίου 2025, και η εν λόγω ομάδα θα διευθύνεται από την Yvonne Bettkober, η οποία προηγουμένως επέβλεπε την παγκόσμια οργανωτική ανάπτυξη και τον μετασχηματισμό της Volkswagen και της θυγατρικής λογισμικού της, CARIAD. Η Yvonne Bettkober έχει πάνω από 20 χρόνια πείρας στη διαχείριση, συμπεριλαμβανομένων των υπηρεσιών Volkswagen, Microsoft και Amazon Web Services. Ο διορισμός της αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής του διοικητικού συμβουλίου της Audi για προσαρμογή στις εντεινόμενες οικονομικές συνθήκες και τις ανταγωνιστικές πιέσεις. Η στρατηγική περιλαμβάνει μειώσεις κόστους, βελτιώσεις παραγωγικότητας και καινοτομία για την ενίσχυση της θέσης στην παγκόσμια αγορά. Ο διευθύνων σύμβουλος της Audi, Gernot Döllner, δήλωσε: «Οδηγούμε προς τα εμπρός αυτήν την επανευθυγράμμιση της Audi με την Audi Agenda, και με αυτόν τον τρόπο προετοιμάζουμε την εταιρεία για το μέλλον. Σε αυτό το επόμενο βήμα, ενοποιούμε κεντρικές λειτουργίες στο νέο τμήμα “Μεταμόρφωση, Συμβουλευτική και Οργάνωση”. Αυτό θα μας βοηθήσει να επιταχύνουμε περαιτέρω την υλοποίηση της πορείας που έχουμε θέσει». H BYD έχει θέσει ως στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Ευρώπη, προκειμένου να αντιστρέψει τις μειωμένες πωλήσεις στη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά της ηπείρου. Επιχειρεί να κεφαλαιοποιήσει το γεγονός ότι είναι η κορυφαία εταιρεία οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας της Κίνας, αντιμετωπίζοντας τους γίγαντες της περιοχής, όπως ο Όμιλος Volkswagen και η Stellantis, καθώς και άλλους ανταγωνιστές από την Ασία, όπως η Toyota, η Hyundai και η Kia. Ο δρόμος, βεβαίως, είναι μακρύς. Πέρυσι, οι ταξινομήσεις της εταιρείας στην Ευρώπη ήταν 49.984, αυξημένες κατά 216% σε σχέση με το 2024, αλλά εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλές σε σύγκριση με την κινεζική ανταγωνιστική MG της SAIC, η οποία πούλησε 243.000 αυτοκίνητα. Στη Γερμανία, οι ταξινομήσεις της BYD για το έτος μειώθηκαν κατά 30% στις 2.891. Η στρατηγική της BYD για την Ευρώπη είναι η παραγωγή αυτοκινήτων σε τοπικό επίπεδο και η επέκταση του δικτύου λιανικής. «Πρέπει να βγάλουμε ρίζες εδώ», είπε χαρακτηριστικά η Maria Grazia Davino, ένα από τα κορυφαία ευρωπαϊκά στελέχη της BYD, σε πρόσφατο συνέδριο. ΜΕ ΤΟΠΙΚΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Η BYD προσβλέπει στην Ευρώπη Yvonne Bettkober Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Nissan Motor Corporation ανακοίνωσε πτώση 6% στις παγκόσμιες πωλήσεις σε 251.136 οχήματα τον Ιανουάριο. Οι πωλήσεις στην Ιαπωνία μειώθηκαν κατά 3,3% στις 39.682 μονάδες, ενώ οι εξαγωγές μειώθηκαν κατά 6,4% στις 211.454 μονάδες. Ο κύριος λόγος της παγκόσμιας πτώσης ήταν η Κίνα, όπου οι πωλήσεις μειώθηκαν σχεδόν κατά 31% στις 45.418 μονάδες, καθώς ο ανταγωνισμός από εγχώριους κατασκευαστές συνέχισε να εντείνεται. Οι πωλήσεις στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 2,6% στις 30.175 μονάδες, ενώ οι πωλήσεις σε άλλες αγορές -κυρίως στην Ασία- μειώθηκαν κατά 6% στις 39.827 μονάδες, με τις παραδόσεις να επηρεάζονται από τις διακοπές της Σεληνιακής Πρωτοχρονιάς του περασμένου μήνα. Οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν πάνω από 10% στις 96.034 μονάδες, με τον όγκο των ΗΠΑ να αυξάνεται κατά 14% στις 67.938 μονάδες και στο Μεξικό 20.367 μονάδες (+1,5%). Στον Καναδά η αύξηση ήταν στο +3,2%.

06.03.25 #291 9 ΣΤΗΝ AVTODOM Η AUTOLIV H Autoliv, προμηθευτής συστημάτων ασφαλείας αυτοκινήτων, ολοκλήρωσε την πώληση των ρωσικών δραστηριοτήτων της στον όμιλο αυτοκινήτων Avtodom, ανέφερε το Reuters. Οι λεπτομέρειες της συναλλαγής, συμπεριλαμβανομένης της τιμής πώλησης, παραμένουν άγνωστες. Η εξαγορά περιλαμβάνει μια εγκατάσταση στο Togliatti της Ρωσίας, η οποία προηγουμένως κατασκεύαζε μια σειρά προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων αερόσακων, ζωνών ασφαλείας και συστημάτων διεύθυνσης. Μέχρι Οι Γάλλοι προμηθευτές Valeo και Forvia δήλωσαν ότι θα μετακυλίσουν το πλήρες κόστος των δασμών στις ΗΠΑ (σε αγαθά από το Μεξικό, την Κίνα και τον Καναδά) στους πελάτες τους. Οι προμηθευτές προειδοποιούν ότι δεν μπορούν να αντέξουν μόνοι τους το βάρος των δασμών, καθώς ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει μια επίμονη ύφεση στην παραγωγή αυτοκινήτων. «Έχουμε ορίσει τι θα είναι απαραίτητο για να μεταδοθεί ολόκληρος ο αντίκτυπος στους πελάτες και τους προμηθευτές μας. Γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Forvia, Olivier Durand, σε συνέντευξη Τύπου στις 28 Φεβρουαρίου. Ο διευθύνων σύμβουλος της Valeo, Christophe Perillat δήλωσε: «Έχουμε έτοιμους νέους τιμοκαταλόγους, οι οποίοι έχουν κοινοποιηθεί στους πελάτες μας και ανεξάρτητα από την πραγματικότητα των τιμολογίων που θα εφαρμοστούν, θα λάβουμε 100% άμεση αποζημίωση». VALEO ΚΑΙ FORVIA Στους πελάτες το κόστος των δασμών την αναστολή του το 2022, το εργοστάσιο του Togliatti προμήθευε εξαρτήματα στις ρωσικές εγκαταστάσεις των Volkswagen, Toyota, Nissan, Renault, Peugeot-Citroën και άλλων τοπικών εταιρειών, ανέφερε το Interfax. Τον Απρίλιο του 2024, ο διευθύνων σύμβουλος της Autoliv, Mikael Bratt, είχε δηλώσει ότι σχεδιάζει να εκχωρήσει τη ρωσική επιχείρηση σε έναν ανώνυμο αγοραστή, εν αναμονή των απαραίτητων εγκρίσεων. Η Avtodom είχε στο παρελθόν εξαγοράσει όλα τα ρωσικά περιουσιακά στοιχεία της Mercedes-Benz. Η ρωσική θυγατρική της Autoliv ήταν ανενεργή, με τις δραστηριότητες σε αναμονή μέχρι την ολοκλήρωση αυτής της συμφωνίας. Στον απόηχο των γεωπολιτικών εντάσεων του 2022, η Autoliv, μαζί με άλλους προμηθευτές αυτοκινήτων, ανέστειλε τις δραστηριότητές της στη Ρωσία, η οποία εξυπηρετούσε κυρίως δυτικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως η Volkswagen και η Renault. Το Hyundai Motor Group, συμπεριλαμβανομένης της Kia, δεν αναμένει να κυκλοφορήσει μπαταρίες EV στερεάς κατάστασης μέχρι το 2030, το νωρίτερο. Η εταιρεία είπε ότι υπάρχει «πολλή αβεβαιότητα» σχετικά με την πολλά υποσχόμενη νέα τεχνολογία μπαταριών. Ποιος άραγε θα είναι ο πρώτος που θα αποκτήσει το «ιερό δισκοπότηρο» της τεχνολογίας μπαταριών στην αγορά; Η MercedesBenz, η Toyota, η Stellantis, η Honda ή οι κινεζικοί γίγαντες μπαταριών CATL και BYD; Κατά τη διάρκεια της Ημέρας EV 2025, ο επικεφαλής προγραμματισμού παραγωγής της Hyundai Motor σε παγκόσμιο επίπεδο, Spencer Cho, εξήγησε ότι η πολλά υποσχόμενη νέα τεχνολογία μπαταριών είναι πολύ πιο περίπλοκη από ό,τι πιστεύουν οι περισσότεροι. Εν τω μεταξύ, η Hyundai και η Kia, που συγκεντρώνουν πόρους, σχεδιάζουν να βελτιώσουν την υπάρχουσα τεχνολογία μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και κοβαλτίου λιθίου νικελίου μαγγανίου (NMC). Η Hyundai θα αποκαλύψει την πιλοτική σειρά μπαταριών της σε στερεά κατάσταση μέσα στο μήνα, οπότε ενδέχεται να μάθουμε περισσότερα σύντομα. ΌΜΙΛΟΣ HYUNDAI Αγώνας δρόμου για νέες μπαταρίες

06.03.25 #291 10 H Polestar ανακοίνωσε πρόσθετη χρηματοδότηση, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία θέλει να συνεχίσει να αναπτύσσει τη σειρά ηλεκτρικών οχημάτων της. Συγκεκριμένα, έχει εξασφαλίσει δάνειο διάρκειας αποπληρωμής 12 μηνών μέχρι 450 εκατ. δολάρια, μετά από προηγούμενη χρηματοδότηση 800 εκατομμυρίων δολαρίων (επίσης 12μηνης διάρκειας), που εξασφαλίστηκε από την αυτοκινητοβιομηχανία τον περασμένο Δεκέμβριο. Η Polestar ανανεώνει επίσης μια Ευρωπαϊκή Χρηματοδοτική Διευκόλυνση Πράσινου Εμπορίου (TFF) για 480 εκατομμύρια ευρώ. Δεν διευκρινίζεται ακριβώς από πού προέρχεται η νέα αυτή χρηματοδότηση και αν η παγκόσμια μητρική της Geely έχει παίξει κάποιο ρόλο - είχε γίνει γνωστό ότι το 2022 είχε χρηματοδοτηθεί από «μια κοινοπραξία κορυφαίων παγκόσμιων τραπεζών». Οι μετοχές της Polestar παρουσίασαν πτωτική τάση από τότε που η αυτοκινητοβιομηχανία εισήχθη στο χρηματιστήριο το 2022 μέσω συγχώνευσης με μια εταιρεία εξαγοράς ειδικού σκοπού (SPAC), οπότε η αυτοκινητοβιομηχανία έχασε τους μειωμένους στόχους παράδοσης για το 2023. Τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 θα δημοσιευθούν τον Απρίλιο. POLESTAR Νέο δάνειο 450 εκατ. δολαρίων ΑΠΟ ΤΗΝ JEEP ΣΤΗ RENAULT Ο Όμιλος Renault όρισε τον Eric Laforge, ο οποίος ήταν ο τελευταίος επικεφαλής της Jeep Europe, επικεφαλής εμπορικών υπηρεσιών, με επίβλεψη ενός ευρέος φάσματος δραστηριοτήτων για την υποστήριξη των εμπορικών σημάτων Renault και Dacia. Ο Laforge, 58 ετών, θα αναφέρεται στον CEO του Ομίλου Renault, Luca de Meo. Αντικαθιστά τον Xavier Martinet, ο οποίος άφησε τη Renault για να γίνει επικεφαλής της Hyundai Europe. Ο Laforge, ο οποίος έχει πτυχίο από το ESGF στη Γαλλία, ξεκίνησε την καριέρα του στη Fiat το 1990, και έγινε διευθύνων σύμβουλος της Fiat Chrysler Automobiles στην Ελβετία και τη Γερμανία. Το 2015, έγινε διευθυντής αγοράς στην Mopar (προμηθεύτρια εταιρεία ανταλλακτικών και παροχής υπηρεσιών) και το 2019 διορίστηκε διευθυντής των επιχειρήσεων της Fiat Chrysler Automobiles στην Κεντρική Ευρώπη. Το 2021, η Laforge έγινε επικεφαλής της επιχείρησης επαγγελματικών οχημάτων της Stellantis στην Ευρώπη και το 2023 διορίστηκε επικεφαλής των εμπορικών σημάτων Jeep, Ram και Dodge στην Ευρώπη - Fabio Catone, στο μεταξύ, ανακοινώθηκε ως ο νέος επικεφαλής της Jeep Europe στις αρχές Φεβρουαρίου. Στη νέα του θέση, ο Laforge θα έχει δύο μεγάλους τομείς εποπτείας: Θα ηγείται του δικτύου πωλήσεων και των υπηρεσιών πελατών, συμπεριλαμβανομένων της στρατηγικής, της ικανοποίησης των πελατών και της επιχειρηματικής ευφυΐας, καθώς και του aftermarket (ανταλλακτικά, logistics, μάρκετινγκ και engineering). Οι πωλήσεις της Tesla συνέχισαν πτωτικά στην Ευρώπη τον Φεβρουάριο, με ορισμένες αγορές να δημοσιοποιούν προσωρινά στοιχεία που επιβεβαιώνουν τα συνεχιζόμενα προβλήματα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη. Είχε γίνει γνωστό ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων της Tesla μειώθηκαν περίπου 50% σε ετήσια βάση στην Ευρώπη, τον πρώτο μήνα του 2025. Η πτώση συνεχίζει μια τάση που ξεκίνησε πέρυσι για την Tesla, αλλά φαίνεται να επιταχύνθηκε πολύ το 2025 λόγω ορισμένων παραγόντων, όπως η ανάμειξη του Elon Musk στην πολιτική και η αλλαγή του πιο δημοφιλούς αυτοκινήτου της Tesla, του Model Y. Τώρα, τα οριστικοποιημένα στοιχεία έχουν αρχίσει να συγκεντρώνονται και η πτωτική τάση συνεχίζεται για την Tesla. Οι πρώτες τέσσερις αγορές που γνωστοποίησαν στοιχεία, ήταν η Γαλλία, η Νορβηγία, η Σουηδία και η Δανία, οι οποίες ανέφεραν όλες σημαντικές μειώσεις στις πωλήσεις σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2024. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟΝ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ Πτωτικό σερί της Tesla

06.03.25 #291 11 Αν και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματά της Ford, όπως το νέο Capri, προσφέρουν στους πελάτες τους αυτονομία έως και 627 χλμ., είναι βέβαιο ότι αυτή θα μειωθεί τις κρύες μέρες του χειμώνα. Ακολουθώντας τα 10 παρακάτω tips, οι απώλειες ενέργειας στο ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο μπορούν να μειωθούν σχεδόν στο μισό - κάτι που θα βελτιώσει αντίστοιχα την αυτονομία του. „ Σε όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα της Ford μπορείτε πολύ εύκολα να ξεκινήσετε τη θέρμανση της καμπίνας μέσω της εφαρμογής FordPass. „ Μια ζεστή μπαταρία δέχεται τη φόρτιση πιο αποτελεσματικά σε σχέση με μια κρύα. Εξοικονομήστε χρόνο αλλά και χρήμα κατά τη γρήγορη φόρτιση, έχοντας την μπαταρία ζεστή. „ Αν έχετε τη δυνατότητα, παρκάρετε το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε γκαράζ κατά τη διάρκεια του χειμώνα, διατηρώντας το έτσι λίγο πιο ζεστό. „ Χρησιμοποιήστε τη θέρμανση τιμονιού, αλλά και εκείνη των καθισμάτων αντί να έχετε σε υψηλά επίπεδα τη θερμοκρασία στο σύστημα κλιματισμού. „ Εάν πρόκειται να ταξιδέψετε, φορτίστε το αυτοκίνητό σας ακριβώς πριν να ξεκινήσετε την οδήγηση. „ Προσπαθήστε να αποφεύγετε το άσκοπο φρενάρισμα. Διατηρήστε όσο το δυνατόν πιο σταθερή ταχύτητα κίνησης. „ Για να επωφεληθείτε στο μέγιστο δυνατό από την αναγεννητική πέδηση, θα πρέπει να φρενάρετε σταδιακά, ώστε το αυτοκίνητο να ανακτήσει όσο το δυνατόν περισσότερη ενέργεια. „ Αφαιρέστε το χιόνι από το αυτοκίνητο προτού οδηγήσετε, για τη μείωση τόσο του βάρους του οχήματος όσο και των αεροδυναμικών αντιστάσεων. „ Βεβαιωθείτε ότι τα ελαστικά σας έχουν τη σωστή πίεση. „ Κρατήστε ασφαλείς αποστάσεις και προσαρμόστε έγκαιρα την ταχύτητά σας στις συνθήκες. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΥΨΗΛΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟ ΚΡΥΟ Ford: 10 tips για τα ηλεκτρικά Την 1η Μαρτίου, οι κινεζικές νεοσύστατες εταιρείες οχημάτων νέας ενεργειακής τεχνολογίας (NEV) άρχισαν να δημοσιεύουν τα στοιχεία πωλήσεων του Φεβρουαρίου. Ο Όμιλος Zeekr Technology παρέδωσε συνολικά 31.277 οχήματα. Πρόσφατα, η Zeekr και η Lynk & Co ολοκλήρωσαν τη μεταβίβαση μετοχών για την επίσημη ίδρυση του ομίλου που θα καλύψει τις αγορές EV, PHEV και ICE. Μετά τη συγχώνευση, το 51% των μετοχών της Lynk & Co ανήκει στη Zeekr και το 49% στην Geely. Η Xpeng παρέδωσε 30.453 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 570% σε ετήσια βάση. Μέχρι στιγμής, ο μηνιαίος όγκος παραδόσεων της Xpeng ξεπέρασε τα 30.000 οχήματα για τέσσερις διαδοχικούς μήνες. Συγκεκριμένα, η Xpeng παρέδωσε περισσότερα από 15.000 Mona M03 τον Φεβρουάριο. Η Li Auto παρέδωσε 26.263 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 29,7% σε ετήσια βάση. Η εταιρεία έχει πουλήσει μέχρι σήμερα πάνω από 1.190.062 οχήματα σωρευτικά, διαθέτoντας 500 καταστήματα λιανικής σε 150 κινεζικές πόλεις και έχει εγκαταστήσει 1.874 σταθμούς ταχείας φόρτισης σε όλη την Κίνα με συνολικά 10.008 σημεία φόρτισης. Για την HIMA, αξίζει να σημειωθεί ότι έχει την υψηλότερη μέση τιμή συναλλαγής μεταξύ των κινεζικών εταιρειών αυτοκινήτων, παρόλο που σημείωσε πτώση 38,5% σε ετήσια σύγκριση. Και πάλι, το Aito M9 είναι ο μηνιαίος πρωταθλητής πωλήσεων πολυτελών αυτοκινήτων στα επίπεδα τιμών των 500.000 γιουάν στην κινεζική αγορά για 11 διαδοχικούς μήνες από το 2024. ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ Κίνα: Ανοδικές οι πωλήσεις NEV Κατάταξη NEV Startup Πωλήσεις Φεβρουαρίου Ετήσια Διαφορά 1 Zeekr Group 31.277 – 2 Xpeng 30.453 570% 3 Li Auto 26.263 29,7% 4 Leapmotor 25.287 285% 5 HIMA 21.517 -38,5% 6 GAC Aion 20.863 25% 7 Xiaomi 20.000+ – 8 Deepal 18.738 87% 9 Nio Group 13.192 62,2% 10 Voyah 8.013 152% Πηγή: carnewschina.com

06.03.25 #291 12 Η XPENG συνεχίζει τη σημαντική παγκόσμια επέκτασή της, έτοιμη να μπει στις αγορές της Πολωνίας και της Ταϊλάνδης. Υπενθυμίζεται ότι το καλοκαίρι του 2024 είχε ανακοινωθεί η στρατηγική συνεργασία της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας με το Autohellas Group (Όμιλος Βασιλάκη), εισαγωγέα αυτοκινήτων, διανομέα και πάροχο υπηρεσιών κινητικότητας στην Ελλάδα. Αυτή η στρατηγική συμφωνία αναμένεται να φέρει τρία νέα μοντέλα της XPENG στην ελληνική αγορά: XPENG P7, τo smart sport sedan με εκτεταμένη αυτονομία έως 576 χλμ (WLTP), XPENG G9, τη ναυαρχίδα της μάρκας, ένα SUV εντυπωσιακά ευρύχωρο και με απόδοση μέχρι 551 ίππους, καθώς και το XPENG G6, τo ultra-smart coupe SUV. Όπως πληροφορηθήκαμε όλα βαίνουν καλώς με την τοποθέτηση της μάρκας στη χώρα μας, απλά υπάρχει μικρή καθυστέρηση λόγω των δασμολογικών ανακατατάξεων. Η κινεζική startup έξυπνων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) δημιουργεί υποδομές και συνεργασίες σε πολλές περιοχές, με την πρόθεση να γίνει με τον καιρό μια παγκόσμια μάρκα όπως πχ, η BMW ή η Honda. Οι πωλήσεις XPENG στην Πολωνία θα ξεκινήσουν το β΄ τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Εισέρχεται στην αγορά με τα ίδια μοντέλα που θα έρθουν και στη χώρα μας. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο διανομέας και στρατηγικός εταίρος της στην πολωνική αγορά είναι η Inchcape (Τoyota Group), η κύρια δραστηριότητα της οποίας εκεί είναι η διανομή των αυτοκινήτων BMW. ΕΝΑΡΞΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥΣ ΕΠΟΜΕΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ XPENG: Πάει Πολωνία και Ταϊλάνδη DENZA: ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Η premium κινεζική μάρκα Denza ανακοίνωσε το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο στην Εβδομάδα Σχεδίασης Brera 2025 στο Μιλάνο, η οποία θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 7 και 13 Απριλίου. Η Denza ήταν αρχικά μια αποτυχημένη κοινοπραξία μεταξύ της Mercedes-Benz και της BYD, η οποία ιδρύθηκε το 2011. Κάθε τμήμα κατείχε το 50% και το εγγεγραμμένο κεφάλαιο ήταν περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ. Ωστόσο, η Denza δεν ήταν ποτέ πραγματικά δημοφιλής και οι πωλήσεις ήταν χαμηλές, οπότε δέκα χρόνια αργότερα, τον Δεκέμβριο του 2021, η Mercedes-Benz αποχώρησε από την κοινοπραξία, καθώς η BYD αύξησε την ιδιοκτησία της στο 90%. Η BYD απέκτησε το υπόλοιπο 10% το 2024. CONTINENTAL Αύξηση κερδών το 2024 Η Continental συνέχισε να βελτιώνει τα κέρδη της και πέτυχε τους εταιρικούς της στόχους το περασμένο οικονομικό έτος. Πέτυχε ενοποιημένες πωλήσεις 39,7 δισεκατομμυρίων ευρώ (2023: 41,4 δισεκατομμύρια ευρώ, -4,1%). Το προσαρμοσμένο λειτουργικό της αποτέλεσμα ήταν 2,7 δισ. ευρώ (2023: 2,5 δισ. ευρώ, +6,6%), που αντιστοιχεί σε βελτιωμένο προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT 6,8% (2023: 6,1%). Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024 (2023: 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ, +1,0%). Οι προσαρμοσμένες ελεύθερες ταμειακές ροές ήταν 1,05 δισ. ευρώ (2023: 1,3 δισ. ευρώ, -18,6%). Το 2025, η Continental αναμένει οι όγκοι πωλήσεων να αυξηθούν έως 2%. Με βάση αυτές τις παραδοχές και δεδομένων των συναλλαγματικών ισοτιμιών στην αρχή του οικονομικού έτους, η Continental αναμένει ενοποιημένες πωλήσεις για το 2025 περίπου 38,0 έως 41,0 δισεκατομμύρια ευρώ και προσαρμοσμένο περιθώριο EBIT περίπου 6,5 έως 7,5%. Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Nikolai Setzer, δήλωσε: «Προτεραιότητά μας είναι να δημιουργήσουμε αξία. Με την αυστηρή εφαρμογή αυτής της στρατηγικής, βελτιώσαμε περαιτέρω τα κέρδη μας σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον και πετύχαμε τους ετήσιους στόχους μας για τον Όμιλο Continental». Nikolai Setzer

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=