FLEETNEWS #290

04.03.25 #290 6 Συνολικά 378 λεωφορεία κυψελών καυσίμου υδρογόνου ταξινομήθηκαν σε όλη την Ευρώπη το 2024, σημειώνοντας αύξηση +82% σε σχέση με το 2023. Η Solaris πέτυχε μερίδιο αγοράς 65% χάρη στις 245 μονάδες που παραδόθηκαν πέρυσι. Κορυφαία αγορά η Γερμανία. Τα στοιχεία προέρχονται από εθνικούς στατιστικούς φορείς, τα οποία επεξεργάστηκε η DVV και αναφέρθηκαν στο γερμανικό εμπορικό μέσο omnibus.news. Αν ληφθεί υπόψη η αγορά λεωφορείων μηδενικών εκπομπών στην ήπειρο (συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρικών λεωφορείων με μπαταρία), τα λεωφορεία υδρογόνου καλύπτουν μόλις το 4,6 αυτής της αγοράς, με τα λεωφορεία BEV να καλύπτουν το υπόλοιπο 95%. Η Πολωνική Solaris ξεπέρασε σημαντικά τους ανταγωνιστές της Wrightbus (54 μονάδες, μερίδιο αγοράς 14%) και Caetano (31 μονάδες, μερίδιο αγοράς 8,2%). Πρέπει να σημειωθεί ότι η ίδια η Solaris, στα ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία, σημείωσε απότομη μείωση 36,6% στις ταξινομήσεις, πέφτοντας από 725 το 2023 σε μόλις 460 το 2024. ΕΥΡΩΠΗ - ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ: ΔΥΝΑΤΟ ΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΣΤΗ SCANIA Η NORTHVOLT Η σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Northvolt φέρεται να πούλησε το τμήμα βιομηχανικών συστοιχιών μπαταριών του, Northvolt Systems Industrial, στον μακροχρόνιο πελάτη και συνεργάτη της, Scania. Η συμφωνία σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα στις προσπάθειες αναδιάρθρωσης της Northvolt, καθώς επιδιώκει να εξορθολογίσει τις δραστηριότητες και να σταθεροποιήσει την οικονομική της θέση. Οι όροι της συναλλαγής, συμπεριλαμβανομένης της τιμής πώλησης, δεν έχουν γνωστοποιηθεί επί του παρόντος από καμιά εταιρεία. Ενώ η Northvolt δεν αποκάλυψε αρχικά τη Scania ως αγοραστή, στην επίσημη δήλωσή της η γνωστή κατασκευάστρια φορτηγών επιβεβαίωσε την απόκτηση της μονάδας, η οποία θα ενσωματωθεί τώρα στο τμήμα λύσεων ισχύος της αγοράστριας. Αυτός ο κλάδος εστιάζει στην προμήθεια κινητήρων και εξαρτημάτων για βιομηχανίες όπως οι κατασκευές, η γεωργία και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo ES90 εφοδιάζεται με τεχνολογία 800V, η οποία το βοηθά να πηγαίνει πιο μακριά και να φορτίζει ταχύτερα σε σχέση με οποιοδήποτε προηγούμενο ηλεκτρικό Volvo. Mπορεί να ανακτήσει αυτονομία 300 χλμ., σε μόλις 10 λεπτά φόρτισης και παρέχει συνολική αυτονομία έως και 700 χλμ. Σημειώνει, επίσης, περαιτέρω πρόοδο στην αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα, χάρη σε ανακυκλωμένα και φυσικά υλικά. Ειδικότερα, για να δημιουργηθεί το νέο σύστημα των 800V, κάθε εξάρτημα του ηλεκτρικού συστήματος αναβαθμίστηκε για να είναι συμβατό με αυτό, συμπεριλαμβανομένων των κυψελών της μπαταρίας, των ηλεκτροκινητήρων, του μετατροπέα, της φόρτισης, καθώς και των συστημάτων κλιματισμού και θέρμανσης. Αυτό αποφέρει οφέλη σε επίπεδο φόρτισης, εξοικονόμησης ενέργειας και επιδόσεων. Ένα σύστημα πιο υψηλής τάσης μπορεί να παρέχει μεγαλύτερη ισχύ σε κιλοβάτ (kW) και αυξημένη αυτονομία με το ίδιο ρεύμα ενός συστήματος 400-volt. Αυτή η προσέγγιση παράγει λιγότερη θερμότητα, κάτι που σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται ταχύτερα με έως και 350 kW χωρίς να υπερφορτώνει το ηλεκτρικό σύστημα. Το εντελώς νέο, εσωτερικά εξελιγμένο λογισμικό για τη διαχείριση της μπαταρίας έχει ως αποτέλεσμα μια πιο δυναμική εμπειρία φόρτισης. Σε σύγκριση με άλλα ηλεκτρικά Volvo, το καινούργιο λογισμικό μειώνει κατά 30% το χρόνο που χρειάζεται για τη φόρτιση της μπαταρίας του ES90 από το 10% έως το 80%, στα 20 λεπτά. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην ενσωμάτωση του προσαρμοστικού λογισμικού φόρτισης της Breathe Battery Technologies, μιας εταιρείας στην οποία επένδυσε η Volvo το προηγούμενο έτος. VOLVO ES90 ME ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ 800V 700 χλμ. αυτονομία

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=