04.03.25 #290 4 Το εποπτικό συμβούλιο της Porsche επέλεξε στελέχη της εταιρείας για να αντικαταστήσει τους επικεφαλής οικονομικών και πωλήσεων, καθώς η πολυτελής μάρκα του Ομίλου Volkswagen επιδιώκει αναπροσαρμογή στρατηγικής λόγω πτώσης της ζήτησης στην Κίνα και των αργών πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ο Jochen Breckner θα αντικαταστήσει τον Lutz Meschke ως οικονομικός διευθυντής, ενώ ο Matthias Becker θα αναλάβει επικεφαλής πωλήσεων από τον Detlev von Platen, δήλωσε η Porsche. Το διοικητικό συμβούλιο της Porsche ξεκίνησε συνομιλίες για τη λήξη των συμβολαίων του Meschke και του von Platen στις αρχές Φεβρουαρίου, αφού και οι δύο δέχθηκαν έντονη κριτική για την κακή απόδοση της εταιρείας και την αδύναμη τιμή της μετοχής. ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΤΗΝ PORSCHE Τα νέα μοντέλα της MercedesBenz θα προσφέρουν τόσο πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης όσο και συστήματα θερμικών κινητήρων, στο πλαίσιο αλλαγής της στρατηγικής που είχε οδήγησε σε μια ξεχωριστή σειρά EQ για μοντέλα σεντάν και SUV των E-Class και S-Class. Το EQ δεν θα είναι πλέον η κύρια ονομασία για τα ηλεκτρικά οχήματα της μάρκας. Τα νέα μοντέλα της Mercedes θα έχουν εξηλεκτρισμένες εκδόσεις και άλλες με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με την «EQ Technology» να χρησιμοποιείται ως ετικέτα για τα αμιγώς ηλεκτρικά (EV) και την «EQ Hybrid Technology» για τα plug-in υβριδικά (PHEV), δήλωσε πρόσφατα εκπρόσωπος της εταιρείας. Για παράδειγμα, η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του νέου CLA, που θα κυκλοφορήσει στα μέσα του έτους, θα ονομάζεται «CLA με τεχνολογία EQ» (CLA with EQ Technology). Η Mercedes σηματοδότησε αυτήν τη στροφή πέρυσι στους αντιπροσώπους των ΗΠΑ , οι οποίοι αναζήτησαν μεγαλύτερη ευελιξία στο σύστημα μετάδοσης κίνησης εν μέσω αργών πωλήσεων των μοντέλων EQE και EQS. Ο διευθύνων σύμβουλος Ola Kallenius ενίσχυσε αυτό το μήνυμα στην ενημέρωση των επενδυτών στις 20 Φεβρουαρίου. «Παραμένουμε στην πορεία», είπε, αναφερόμενος στο τελευταίο σχέδιο στρατηγικής της Mercedes, από το 2022, το οποίο έδινε έμφαση στις πωλήσεις high-end και EV. «Αλλά αν αλλάξει ο κόσμος, πρέπει να προσαρμοστείς. Αυτό κάνουμε στη “διπλή πίστα” BEV/ICE», πρόσθεσε. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΣΩΤ. ΚΑΥΣΗΣ Mercedes: Αλλαγή στρατηγικής στα «EQ» STELLANTIS: ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΗ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ Μετά από ένα δύσκολο 2024, η Stellantis αναμένει μικρή βελτίωση στην κερδοφορία το 2025, καθώς σκοπεύει να αναζωογονήσει τις πωλήσεις με νέο CEO μετά την παραίτηση του Carlos Tavares στα τέλη του περασμένου έτους. Ο όμιλος προβλέπει προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο «μεσαίου μονοψήφιου» το 2025, με «θετικές» ελεύθερες ταμειακές ροές και αύξηση καθαρών εσόδων, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία στις 26 Φεβρουαρίου. Η καθοδήγηση αντικατοπτρίζει το «πρώιμο στάδιο της εμπορικής ανάκαμψης καθώς και τις αυξημένες αβεβαιότητες του κλάδου», όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά. «Είμαστε σταθερά επικεντρωμένοι στην απόκτηση μεριδίου αγοράς και στη βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων καθώς προχωρά το 2025», ανέφερε ο πρόεδρος John Elkann. Οι αναλυτές της Citi είπαν ότι η ανάκαμψη του περιθωρίου θα μπορούσε να είναι ορατή μόνο από το επόμενο έτος. «Είναι πολύ δύσκολο να επιτύχεις ανάκαμψη στις εταιρείες αυτοκινήτων. Η αντικατάσταση της γκάμας των προϊόντων και η εκ νέου τιμολόγηση σε ελκυστικά επίπεδα για τους καταναλωτές είναι μια μακροπρόθεσμη και δαπανηρή διαδικασία», ανέφεραν σε σημείωμά τους. Το λειτουργικό περιθώριο το 2024 ήταν 5,5% -μειωμένο από 12,8% το 2023- με προσαρμοσμένο λειτουργικό εισόδημα 8,6 δισεκατομμυρίων. Jochen Breckner Matthias Becker
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=