FLEETNEWS #290

04.03.25 #290 15 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ (ΣΥΝΕΧΕΙΑ) ΛΟΙΠΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ2 ΒΕΝΖΙΝΗΣ ΝΤΙΖΕΛ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ % ΜΕΤ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ % ΜΕΤ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ % ΜΕΤ 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 2025 2024 25/24 Αυστρία 0 4 -100,0 6.505 5.681 +14,5 3.074 3.506 -12,3 Βέλγιο 293 266 +10,2 16.600 17.461 -4,9 1.535 2.803 -45,2 Βουλγαρία 0 0 2.228 3.270 -31,9 294 435 -32,4 Κροατία 142 127 +11,8 1.977 2.045 -3,3 576 903 -36,2 Κύπρος 0 0 609 630 -3,3 25 85 -70,6 Τσεχία 378 581 -34,9 9.362 11.167 -16,2 3.760 4.323 -13,0 Δανία 0 0 1.955 3.277 -40,3 351 333 +5,4 Εσθονία 0 9 -100,0 82 413 -80,1 35 281 -87,5 Φινλανδία 0 19 -100,0 706 801 -11,9 255 354 -28,0 Γαλλία 3.521 6.561 -46,3 29.974 41.728 -28,2 4.956 9.620 -48,5 Γερμανία 864 1.923 -55,1 62.358 81.724 -23,7 32.956 40.936 -19,5 Ελλάδα 123 138 -10,9 3.671 5.177 -29,1 463 1.603 -71,1 Ουγγαρία 55 15 +266,7 2.369 2.551 -7,1 1.319 901 +46,4 Ιρλανδία 0 0 9.454 9.729 -2,8 5.456 6.825 -20,1 Ιταλία 13.670 15.761 -13,3 36.004 43.388 -17,0 12.816 21.936 -41,6 Λετονία 36 33 +9,1 763 772 -1,2 334 279 +19,7 Λιθουανία 73 64 +14,1 525 697 -24,7 440 175 +151,4 Λουξεμβούργο 0 0 867 1.042 -16,8 408 572 -28,7 Μάλτα 0 0 228 173 +31,8 23 11 +109,1 Ολλανδία 55 221 -75,1 6.388 10.133 -37,0 270 263 +2,7 Πολωνία 969 1.385 -30,0 14.496 15.785 -8,2 3.679 2.894 +27,1 Πορτογαλία 1.125 1.102 +2,1 3.771 5.851 -35,5 1.092 1.557 -29,9 Ρουμανία 1.511 1.257 +20,2 3.002 3.929 -23,6 959 1.701 -43,6 Σλοβακία 114 216 -47,2 2.784 3.494 -20,3 1.013 1.312 -22,8 Σλοβενία 23 22 +4,5 2.952 2.843 +3,8 921 817 +12,7 Ισπανία 3.105 2.754 +12,7 21.322 23.988 -11,1 4.975 7.538 -34,0 Σουηδία 1.678 678 +147,5 3.811 3.929 -3,0 957 1.717 -44,3 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 27.735 33.136 -16,3 244.763 301.678 -18,9 82.942 113.680 -27,0 Ισλανδία 0 0 53 42 +26,2 68 84 -19,0 Νορβηγία 0 0 33 44 -25,0 137 103 +33,0 Ελβετία 2 7 -71,4 3.822 4.965 -23,0 1.221 1.698 -28,1 ΕΖΕΣ 2 7 -71,4 3.908 5.051 -22,6 1.426 1.885 -24,4 Ηνωμένο Βασίλειο 0 0 41.630 58.236 -28,5 3.698 4.326 -14,5 ΕΕ+ EFΖΕΣ + ΗΒ 27.737 33.143 -16,3 290.301 364.965 -20,5 88.066 119.891 -26,5 Πηγή: ACEA – Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας 2 Περιλαμβάνει ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV), οχήματα φυσικού αερίου (NGV), LPG, E85/αιθανόλης και λοιπά καύσιμα του 2024, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία. Οι πωλήσεις 17.354 μονάδων του Golf ήταν 6,2% κάτω από το σύνολό του για τον ίδιο μήνα πέρυσι, ενώ το 208 αυξήθηκε κατά 6,3% στις 17.320. Τον Ιανουάριο, το VW Tiguan σημείωσε τη μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ των αυτοκινήτων στο top 10. Οι πωλήσεις του συμπαγούς SUV αυξήθηκαν 29% στις 17.142 σε σύγκριση με τον περσινό Ιανουάριο, αφήνοντάς το ως κρίσιμο παράγοντα κλεισίματος των πέντε κορυφαίων πωλήσεων της Ευρώπης για τον μήνα. Ένα άλλο μοντέλο που ξεκίνησε δυναμικά το 2025, ήταν το Peugeot 3008, σημειώνοντας άνοδο 36% στις 11.488 μονάδες. Αυτό ανέβασε το 3008 στη 17η θέση από την 31η τον ίδιο μήνα πέρυσι. Στα 50 πιο καλοπουλημένα μοντέλα ήταν το VW T-Cross (+42), το Skoda Kodiaq (+39%) και η Mercedes-Benz GLC (+33%), σύμφωνα πάντα με τα προσωρινά στοιχεία της Dataforce. Ο Ιανουάριος ήταν, πάντως, ένας δύσκολος μήνας για το μπεστ σέλερ της Tesla. Η ζήτηση για το Model Y -Νο. 1 στην Ευρώπη το 2023 και Νο. 4 συνολικά το 2024- μειώθηκε 49% τον Ιανουάριο στις 6.066 μονάδες. Έτσι, το Model Y έπεσε στο Νο. 45 στις πωλήσεις της Ευρώπης από την 20ή θέση τον Ιανουάριο του περασμένου έτους.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=