ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΤΡΙΤΗ 4 ΜΑΡΤΙΟΥ 2025 #290 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Αλλάζει στρατηγική η Mercedes Στο -2,6% βρέθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην ΕΕ τον Ιανουάριο Ξαναρχίζουν συνομιλίες Honda - Nissan; Μια πρόταση με πολλές ιδιαιτερότητες στο χώρο των SUV, και ως προς την άνεση που προσφέρει στους επιβαίνοντες και ως προς τις μεταφορικές του ικανότητες, αλλά και -κυρίως- ως προς τον τρόπο που κινείται σε εκτός δρόμου διαδρομές, επανέρχεται στο προσκήνιο απευθυνόμενη σε αγοραστικό κοινό που επίσης χαρακτηρίζεται από ιδιαιτερότητες σε σχέση με τις απαιτήσεις του. Ο λόγος για το ολοκαίνουργιο, έκτης γενιάς, Subaru Forester, που οδηγήσαμε την περασμένη Πέμπτη, στο πλαίσιο της παρουσίασης στους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου που οργάνωσε η ελληνική αντιπροσωπία της ιαπωνικής εταιρείας Πλειάδες Motors και περιελάμβανε ένα περιεκτικό test drive στην ορεινή Αχαΐα, με αφετηρία και τερματισμό στην έδρα της, στο Χαλάνδρι. Οι διαστάσεις του νέου μοντέλου είναι «γενναιόδωρες» (ΜΠΥ: 4.670x1.830x1.730 mm, Μεταξόνιο: 2.670 mm), γεγονός που εξηγεί την αφθονία χώρων στο ντυμένο με υψηλής ποιότητας υλικά σαλόνι, αλλά και το μεγάλο πορτμπαγκάζ των 508 λίτρων. Όμως εκείνο που κάνει τη διαφορά είναι ο συνδυασμός του 48V υβριδικού συστήματος κίνησης (4-κύλινδρος 2.0L DOHC 16V βενζινοκινητήρας 136 PS, συνδυασμένος με ηλεκτροκινητήρα 16,7 PS [e-Boxer], τετρακίνηση “Symmetrical AWD” και αυτόματο κιβώτιο “CVT Lineartronic”) με την εξελιγμένη ανάρτηση. To νέο Forester 2.0i e-BOXER προσφέρεται σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού: “Free” 45.920 ευρώ, “Style” 48.970 ευρώ, “Adventure” 52.650 ευρώ και “Premium” 54.250 ευρώ. Είναι δε όλες οι εκδόσεις καλά εξοπλισμένες, με το πακέτο 14 προηγμένων συστημάτων ασφαλείας EyeSight να είναι στάνταρ. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το Forester κατασκευάζεται στην Ιαπωνία και καλύπτεται από 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση - και μάλιστα χωρίς όριο χιλιομέτρων. ΝΕΟ SUBARU FORESTER: ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Boxer και τετρακίνηση: η 6η γενιά Από αριστερά προς τα δεξιά: Γιάννης Κώτσης (διευθυντής Πωλήσεων), Έφη Γανιάρη (Marketing & PR) και Γιάννης Χεκιμιάν (πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Πλειάδες Motors).
04.03.25 #290 2 Το προωθητικό πρόγραμμα «Honda Dream Offers» ανανεώνεται, προσφέροντας μοναδικά προνόμια για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν άμεσα ένα ολοκαίνουργιο Honda ZR-V. Συγκεκριμένα, προβλέπονται εκπτώσεις/μείωση τιμής στις εκδόσεις Elegance και Sport των ετοιμοπαράδοτων ZR-V, καθώς και χρηματοδότηση με προνομιακό επιτόκιο 5,5% (σταθερή μηνιαία δόση, ελάχιστη προκαταβολή από 0%, περίοδος αποπληρωμής έως 84 μήνες). Οι εκπτώσεις του προωθητικού προγράμματος διαμορφώνονται ως εξής: Για την έκδοση Elegance MY24, η ανώτατη προτεινόμενη τιμή λιανικής είναι 39.800 ευρώ και με έκπτωση 3.910 ευρώ πέφτει στα 34.990 ευρώ. Για την έκδοση Sport MY23, η ανώτατη προτεινόμενη τιμή λιανικής είναι 41.900 ευρώ και με έκπτωση 2.910 ευρώ πέφτει στα 38.990 ευρώ. Η Honda στην Ελλάδα προσφέρει σε όλα τα νέα της μοντέλα το μεταλλικό χρώμα και ένα ολοκληρωμένο πακέτο εγγύησης και οδικής βοήθειας χωρίς καμιά επιπλέον οικονομική επιβάρυνση: 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση ή 100.000 χλμ. (όποιο από τα δύο έρθει πρώτο) για το υβριδικό σύστημα (Hybrid / i-MMD), 3 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση ή 100.000 χλμ., με επέκταση 2 επιπλέον ετών μέσω του δικτύου των επίσημων εμπόρων Honda, 5 χρόνια εγγύηση συστήματος εξάτμισης, 12 χρόνια εγγύηση κατά της διάβρωσης δομικών μερών, 3 χρόνια εγγύηση βαφής και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια μέσω του προγράμματος Honda Assist. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «HONDA DREAM OFFERS»: ZR-V ΑΠΟ 34.900 € Με τα νέα Mokka Electric, Grandland Electric και Frontera Electric, η Opel διαθέτει πλέον μια φρέσκια γκάμα αμιγώς ηλεκτρικών SUV. Oι τιμές που ανακοινώνει σε συνδυασμό με την ισχύουσα κρατική επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» και την προωθητική ενέργεια της ελληνικής εισαγωγικής, φέρνουν τις ηλεκτρικές εκδόσεις σχεδόν στις ίδιες τιμές με τις αντίστοιχες εκδόσεις Hybrid με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ειδικότερα, το Νέο Opel Mokka Electric έχει νέες σχεδιαστικές πινελιές και τεχνολογίες αυτοκινήτων μεγαλύτερης κατηγορίας. Ο ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 115 kW/156 ίππων και ροπή 260 Nm προσφέρει αυτονομία έως 403 χλμ. με μία φόρτιση, με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Οι τιμές για το Mokka Electric ξεκινούν από τα 24.410 ευρώ. Το ολοκαίνουργιο Opel Grandland Electric, με την μπαταρία των 73 kWh, μπορεί να διανύσει έως και 523 χλμ., ενώ με την μπαταρία των 82 kWh η αυτονομία φτάνει τα 582 χλμ. Οι τιμές για το Grandland Electric ξεκινούν από τα 34.900 ευρώ για την έκδοση Grandland Plus. Tο νέο Opel Frontera Electric έχει μήκος 4,38 μ και προσφέρει χώρο για έως και επτά άτομα. Η μπαταρία των 44 kWh προσφέρει αυτονομία έως και 305 χλμ., ενώ η έκδοση “Long Range”, που θα είναι διαθέσιμη μελλοντικά, υπόσχεται αυτονομία έως περίπου 400 χλμ. Οι τιμές για το Frontera Electric ξεκινούν από τα 19.975 ευρώ για την έκδοση Edition. Διαβάστε εδώ περισσότερα OPEL MOKKA, GRANDLAND & FRONTERA: ΑΠΟ 19.975 ΕΥΡΩ Νέα γκάμα ηλεκτρικών SUV FLEET NEWS #290 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.
04.03.25 #290 4 Το εποπτικό συμβούλιο της Porsche επέλεξε στελέχη της εταιρείας για να αντικαταστήσει τους επικεφαλής οικονομικών και πωλήσεων, καθώς η πολυτελής μάρκα του Ομίλου Volkswagen επιδιώκει αναπροσαρμογή στρατηγικής λόγω πτώσης της ζήτησης στην Κίνα και των αργών πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Ο Jochen Breckner θα αντικαταστήσει τον Lutz Meschke ως οικονομικός διευθυντής, ενώ ο Matthias Becker θα αναλάβει επικεφαλής πωλήσεων από τον Detlev von Platen, δήλωσε η Porsche. Το διοικητικό συμβούλιο της Porsche ξεκίνησε συνομιλίες για τη λήξη των συμβολαίων του Meschke και του von Platen στις αρχές Φεβρουαρίου, αφού και οι δύο δέχθηκαν έντονη κριτική για την κακή απόδοση της εταιρείας και την αδύναμη τιμή της μετοχής. ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΣΤΗΝ PORSCHE Τα νέα μοντέλα της MercedesBenz θα προσφέρουν τόσο πλήρως ηλεκτρικά συστήματα κίνησης όσο και συστήματα θερμικών κινητήρων, στο πλαίσιο αλλαγής της στρατηγικής που είχε οδήγησε σε μια ξεχωριστή σειρά EQ για μοντέλα σεντάν και SUV των E-Class και S-Class. Το EQ δεν θα είναι πλέον η κύρια ονομασία για τα ηλεκτρικά οχήματα της μάρκας. Τα νέα μοντέλα της Mercedes θα έχουν εξηλεκτρισμένες εκδόσεις και άλλες με κινητήρα εσωτερικής καύσης, με την «EQ Technology» να χρησιμοποιείται ως ετικέτα για τα αμιγώς ηλεκτρικά (EV) και την «EQ Hybrid Technology» για τα plug-in υβριδικά (PHEV), δήλωσε πρόσφατα εκπρόσωπος της εταιρείας. Για παράδειγμα, η πλήρως ηλεκτρική έκδοση του νέου CLA, που θα κυκλοφορήσει στα μέσα του έτους, θα ονομάζεται «CLA με τεχνολογία EQ» (CLA with EQ Technology). Η Mercedes σηματοδότησε αυτήν τη στροφή πέρυσι στους αντιπροσώπους των ΗΠΑ , οι οποίοι αναζήτησαν μεγαλύτερη ευελιξία στο σύστημα μετάδοσης κίνησης εν μέσω αργών πωλήσεων των μοντέλων EQE και EQS. Ο διευθύνων σύμβουλος Ola Kallenius ενίσχυσε αυτό το μήνυμα στην ενημέρωση των επενδυτών στις 20 Φεβρουαρίου. «Παραμένουμε στην πορεία», είπε, αναφερόμενος στο τελευταίο σχέδιο στρατηγικής της Mercedes, από το 2022, το οποίο έδινε έμφαση στις πωλήσεις high-end και EV. «Αλλά αν αλλάξει ο κόσμος, πρέπει να προσαρμοστείς. Αυτό κάνουμε στη “διπλή πίστα” BEV/ICE», πρόσθεσε. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΣΩΤ. ΚΑΥΣΗΣ Mercedes: Αλλαγή στρατηγικής στα «EQ» STELLANTIS: ΣΥΓΚΡΑΤΗΜΕΝΗ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ Μετά από ένα δύσκολο 2024, η Stellantis αναμένει μικρή βελτίωση στην κερδοφορία το 2025, καθώς σκοπεύει να αναζωογονήσει τις πωλήσεις με νέο CEO μετά την παραίτηση του Carlos Tavares στα τέλη του περασμένου έτους. Ο όμιλος προβλέπει προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο «μεσαίου μονοψήφιου» το 2025, με «θετικές» ελεύθερες ταμειακές ροές και αύξηση καθαρών εσόδων, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία στις 26 Φεβρουαρίου. Η καθοδήγηση αντικατοπτρίζει το «πρώιμο στάδιο της εμπορικής ανάκαμψης καθώς και τις αυξημένες αβεβαιότητες του κλάδου», όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά. «Είμαστε σταθερά επικεντρωμένοι στην απόκτηση μεριδίου αγοράς και στη βελτίωση των οικονομικών επιδόσεων καθώς προχωρά το 2025», ανέφερε ο πρόεδρος John Elkann. Οι αναλυτές της Citi είπαν ότι η ανάκαμψη του περιθωρίου θα μπορούσε να είναι ορατή μόνο από το επόμενο έτος. «Είναι πολύ δύσκολο να επιτύχεις ανάκαμψη στις εταιρείες αυτοκινήτων. Η αντικατάσταση της γκάμας των προϊόντων και η εκ νέου τιμολόγηση σε ελκυστικά επίπεδα για τους καταναλωτές είναι μια μακροπρόθεσμη και δαπανηρή διαδικασία», ανέφεραν σε σημείωμά τους. Το λειτουργικό περιθώριο το 2024 ήταν 5,5% -μειωμένο από 12,8% το 2023- με προσαρμοσμένο λειτουργικό εισόδημα 8,6 δισεκατομμυρίων. Jochen Breckner Matthias Becker
04.03.25 #290 6 Συνολικά 378 λεωφορεία κυψελών καυσίμου υδρογόνου ταξινομήθηκαν σε όλη την Ευρώπη το 2024, σημειώνοντας αύξηση +82% σε σχέση με το 2023. Η Solaris πέτυχε μερίδιο αγοράς 65% χάρη στις 245 μονάδες που παραδόθηκαν πέρυσι. Κορυφαία αγορά η Γερμανία. Τα στοιχεία προέρχονται από εθνικούς στατιστικούς φορείς, τα οποία επεξεργάστηκε η DVV και αναφέρθηκαν στο γερμανικό εμπορικό μέσο omnibus.news. Αν ληφθεί υπόψη η αγορά λεωφορείων μηδενικών εκπομπών στην ήπειρο (συμπεριλαμβανομένων και των ηλεκτρικών λεωφορείων με μπαταρία), τα λεωφορεία υδρογόνου καλύπτουν μόλις το 4,6 αυτής της αγοράς, με τα λεωφορεία BEV να καλύπτουν το υπόλοιπο 95%. Η Πολωνική Solaris ξεπέρασε σημαντικά τους ανταγωνιστές της Wrightbus (54 μονάδες, μερίδιο αγοράς 14%) και Caetano (31 μονάδες, μερίδιο αγοράς 8,2%). Πρέπει να σημειωθεί ότι η ίδια η Solaris, στα ηλεκτρικά λεωφορεία με μπαταρία, σημείωσε απότομη μείωση 36,6% στις ταξινομήσεις, πέφτοντας από 725 το 2023 σε μόλις 460 το 2024. ΕΥΡΩΠΗ - ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ: ΔΥΝΑΤΟ ΤΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ ΣΤΗ SCANIA Η NORTHVOLT Η σουηδική εταιρεία κατασκευής μπαταριών Northvolt φέρεται να πούλησε το τμήμα βιομηχανικών συστοιχιών μπαταριών του, Northvolt Systems Industrial, στον μακροχρόνιο πελάτη και συνεργάτη της, Scania. Η συμφωνία σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα στις προσπάθειες αναδιάρθρωσης της Northvolt, καθώς επιδιώκει να εξορθολογίσει τις δραστηριότητες και να σταθεροποιήσει την οικονομική της θέση. Οι όροι της συναλλαγής, συμπεριλαμβανομένης της τιμής πώλησης, δεν έχουν γνωστοποιηθεί επί του παρόντος από καμιά εταιρεία. Ενώ η Northvolt δεν αποκάλυψε αρχικά τη Scania ως αγοραστή, στην επίσημη δήλωσή της η γνωστή κατασκευάστρια φορτηγών επιβεβαίωσε την απόκτηση της μονάδας, η οποία θα ενσωματωθεί τώρα στο τμήμα λύσεων ισχύος της αγοράστριας. Αυτός ο κλάδος εστιάζει στην προμήθεια κινητήρων και εξαρτημάτων για βιομηχανίες όπως οι κατασκευές, η γεωργία και η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό Volvo ES90 εφοδιάζεται με τεχνολογία 800V, η οποία το βοηθά να πηγαίνει πιο μακριά και να φορτίζει ταχύτερα σε σχέση με οποιοδήποτε προηγούμενο ηλεκτρικό Volvo. Mπορεί να ανακτήσει αυτονομία 300 χλμ., σε μόλις 10 λεπτά φόρτισης και παρέχει συνολική αυτονομία έως και 700 χλμ. Σημειώνει, επίσης, περαιτέρω πρόοδο στην αποδοτικότητα και τη βιωσιμότητα, χάρη σε ανακυκλωμένα και φυσικά υλικά. Ειδικότερα, για να δημιουργηθεί το νέο σύστημα των 800V, κάθε εξάρτημα του ηλεκτρικού συστήματος αναβαθμίστηκε για να είναι συμβατό με αυτό, συμπεριλαμβανομένων των κυψελών της μπαταρίας, των ηλεκτροκινητήρων, του μετατροπέα, της φόρτισης, καθώς και των συστημάτων κλιματισμού και θέρμανσης. Αυτό αποφέρει οφέλη σε επίπεδο φόρτισης, εξοικονόμησης ενέργειας και επιδόσεων. Ένα σύστημα πιο υψηλής τάσης μπορεί να παρέχει μεγαλύτερη ισχύ σε κιλοβάτ (kW) και αυξημένη αυτονομία με το ίδιο ρεύμα ενός συστήματος 400-volt. Αυτή η προσέγγιση παράγει λιγότερη θερμότητα, κάτι που σημαίνει ότι η μπαταρία μπορεί να φορτίζεται ταχύτερα με έως και 350 kW χωρίς να υπερφορτώνει το ηλεκτρικό σύστημα. Το εντελώς νέο, εσωτερικά εξελιγμένο λογισμικό για τη διαχείριση της μπαταρίας έχει ως αποτέλεσμα μια πιο δυναμική εμπειρία φόρτισης. Σε σύγκριση με άλλα ηλεκτρικά Volvo, το καινούργιο λογισμικό μειώνει κατά 30% το χρόνο που χρειάζεται για τη φόρτιση της μπαταρίας του ES90 από το 10% έως το 80%, στα 20 λεπτά. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην ενσωμάτωση του προσαρμοστικού λογισμικού φόρτισης της Breathe Battery Technologies, μιας εταιρείας στην οποία επένδυσε η Volvo το προηγούμενο έτος. VOLVO ES90 ME ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ 800V 700 χλμ. αυτονομία
04.03.25 #290 7 O κορυφαίος κατασκευαστής μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων (EV) της Κίνας Contemporary Amperex Technology Company Limited (CATL) ολοκλήρωσε την ίδρυση μιας νέας κοινοπραξίας ανταλλαγής μπαταριών με την τοπική εταιρεία παροχής υπηρεσιών μεταφοράς με μίσθωση οχήματος (ride-hailing) Didi Chuxing Technology Company, καθώς προσπαθεί να επιταχύνει την επέκταση του δικτύου της σε εθνικό επίπεδο. Με την ονομασία Contemporary Orange (Xiamen) New Energy Technology Company Ltd, η νέα κοινοπραξία έχει εγγεγραμμένο κεφάλαιο 45 εκατ. δολαρίων, με την CATL να κατέχει το 70% και τη θυγατρική της Didi, Beijing Orange Technology Company Ltd, το υπόλοιπο 30%. Η νέα εταιρεία θα επικεντρωθεί στην πώληση εξοπλισμού ανταλλαγής μπαταριών, στη λειτουργία της υποδομής φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων (EV), στην πώληση και στη μίσθωση μπαταριών EV. Θα συνεργαστεί στενά με τη θυγατρική της CATL για την ανταλλαγή μπαταριών EVOGO. Τον περασμένο Δεκέμβριο, η CATL ενίσχυσε τις δραστηριότητές της στο aftermarket μπαταριών με το λανσάρισμα της υπηρεσίας ChocoSwap, βασισμένη σε δύο αρχικά τυποποιημένα σχέδια μπαταριών με δυνατότητα ανταλλαγής, συμβατών με έναν αυξανόμενο αριθμό μοντέλων EV που χρησιμοποιούνται στην Κίνα. Η εταιρεία έχει ήδη συνάψει συμφωνίες με μια σειρά από τοπικές αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των FAW Group, Changan Automobile, GAC Group, BAIC Group και SAIC-GM-Wuling, για την τυποποίηση των σχεδίων μπαταριών EV με δυνατότητα ανταλλαγής. Η CATL στοχεύει να έχει 1.000 σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών (που θα προσφέρουν ταχύτατη αντικατάσταση της άδειας μπαταριίας ενός ηλεκτρικού οχήματος με μία γεμάτη) σε όλη την Κίνα μέχρι το τέλος του έτους και έως 10.000 μονάδες μέχρι το τέλος της δεκαετίας. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΜΕ ΤΗΝ DIDI ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ CATL: Επέκταση του δικτύου HYUNDAI - SAMSUNG: ΣΥΜΠΡΑΞΗ ΚΟΡΥΦΗΣ Η Samsung Electronics Co., Ltd ανακοίνωσε ότι η εταιρεία ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη end-to-end δοκιμή Reduced Capability (RedCap) του κλάδου, μέσω ιδιωτικού 5G δικτύου, με τη Hyundai Motor Company (Hyundai Motor). Η δοκιμή αυτή αναδεικνύει τις δυνατότητες της επόμενης γενιάς, βιομηχανικής, ιδιωτικής συνδεσιμότητας 5G και θα παρουσιαστεί στο περίπτερο της Samsung κατά τη διάρκεια του Mobile World Congress (MWC 2025). Οι δύο εταιρείες συνεργάζονται για να μεταμορφώσουν το εργοστάσιο Ulsan της Hyundai Motor - το μεγαλύτερο εργοστάσιο αυτοκινήτων στον κόσμο, το οποίο παράγει κατά μέσο όρο 6.000 οχήματα την ημέρα. Οι μηχανικοί της Mercedes-Benz συνεργάστηκαν με μηχανικούς κυψελών Factorial πάνω σε ένα ολοκαίνουργιο πρόγραμμα δοκιμών μπαταρίας στερεάς κατάστασης (solid state), με αποτέλεσμα το πρώτο αυτοκίνητο που τροφοδοτείται από μπαταρία λιθίου-μετάλλου στερεάς κατάστασης να βγει στο δρόμο. Η Mercedes AMG High Performance Powertrains (HPP), μια εξ ολοκλήρου θυγατρική του Ομίλου Mercedes-Benz που ειδικεύεται στις κορυφαίες στον κλάδο τεχνολογίες Formula 1, και το Κέντρο Ικανότητας της Mercedes-Benz για Συστήματα Μπαταριών, σχεδίασαν και ανέπτυξαν ένα εντελώς νέο καινοτόμο σύστημα μπαταριών. Εκτός από την ικανότητα στην πίστα, η εταιρεία είναι σε θέση να μεταφέρει γρήγορα τεχνολογίες και τεχνογνωσία F1 σε project αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης. Μετά από εντατικές δοκιμές στο εργαστήριο, η πρωτότυπη μπαταρία στερεάς κατάστασης ενσωματώθηκε σε μια Mercedes-Benz EQS Sedan στα τέλη του 2024. Το όχημα τροποποιήθηκε ελαφρώς για να ταιριάζει στην εν λόγω μπαταρία και εξοπλίστηκε με όλα τα αξεσουάρ για τη λειτουργία της. Οι πρώτες εργαστηριακές δοκιμές οχημάτων διεξήχθησαν στη Στουτγάρδη στα τέλη του 2024 για να προετοιμαστούν για τις οδικές δοκιμές που ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 2025. MERCEDES-BENZ Δοκιμές με μπαταρίες solid state
04.03.25 #290 8 Λίγο πριν από το δεύτερο «Kia EV Day», που πραγματοποιήθηκε στην Tarragona της Ισπανίας στις 24 Φεβρουαρίου, η Kia Corporation αποκάλυψε τον εξωτερικό σχεδιασμό των μοντέλων PV5 Passenger και PV5 Cargo. Το μεσαίου μεγέθους PV5, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε ως Concept PV5 στην έκθεση CES 2024, είναι το πρώτο μοντέλο που λανσάρεται στο πλαίσιο της νέας παγκόσμιας επιχειρηματικής στρατηγικής PBV (Platform Beyond Vehicle) της Kia. Σχεδιασμένο για να επαναπροσδιορίσει τις έννοιες του χώρου και της κινητικότητας, το PV5 αξιοποιεί την κορυφαία τεχνολογία ηλεκτροκίνησης της Kia και ικανοποιεί τις ανάγκες ενός ευρέος φάσματος πελατών, προσφέροντας πρωτοφανή ευελιξία και εξατομίκευση μέσω καινοτόμου αρθρωτού σχεδιασμού. Η Kia θα προσφέρει το PV5 σε διάφορες διαμορφώσεις, συμπεριλαμβανομένων των βασικών εκδόσεων: την «Passenger Van», η οποία έχει σχεδιαστεί για άνεση επιβατών, και την «Cargo Van», που βελτιστοποιείται για μεταφορά φορτίων. Επιπλέον, στο 2025 Kia EV Day θα παρουσιαστούν και άλλες παραλλαγές και εξειδικευμένες εκδόσεις. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΛΑΦΡΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ Kia PV5: Νέα κινητικότητα Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault ίσως και να επιθυμεί να αγοράσει ξανά το πλειοψηφικό της μερίδιο στην κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας Avtovaz. Σε αυτή την περίπτωση, όμως, θα πρέπει να πληρώσει τουλάχιστον 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια, για να καλύψει τις επενδύσεις που έγιναν από τότε που πουλήθηκε μόνο για ένα ρούβλι το 2022, σύμφωνα με τη ρωσική εταιρεία. Οι προσπάθειες των ΗΠΑ να εξασφαλίσουν μια γρήγορη συμφωνία για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, έχουν πυροδοτήσει εικασίες ότι δυτικές εταιρείες θα μπορούσαν να επιδιώξουν να επιστρέψουν στη Ρωσία σε περίπτωση που υπογραφεί ειρηνευτική συμφωνία. Η θέση της Avtovaz, στην προκειμένη περίπτωση είναι μια πρώτη ένδειξη για το πόσο σκληρά οι ρωσικές εταιρείες θα μπορούσαν να πιέσουν τους πρώην δυτικούς εταίρους τους στις διαπραγματεύσεις. Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, Λούκα ντε Μέο, δήλωσε προ ημερών ότι η επαναγορά της Avtovaz ήταν μια «επιλογή». Ωστόσο, όπως σημείωναν κύκλοι του γαλλικού ομίλου, θα ήταν «πολύ απίθανο» να επιστρέψει το brand στη Ρωσία υπό τους όρους της εξόδου που είχε συμφωνήσει - συμπεριλαμβανομένης της ρήτρας εξαγοράς έξι ετών, κατά την πώληση του 67,6% του μεριδίου της στην Avtovaz στο ρωσικό κράτος, τον Μάιο του 2022. Δηλαδή, μετά την εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία. Η συμφωνία περιλάμβανε επίσης το εργοστάσιο της Renault στη Μόσχα, αλλά αυτό πουλήθηκε χωρίς ρήτρα επαναγοράς… Τότε, ο τότε υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου, Ντένις Μαντούροφ, ξεκαθάριζε ότι το κόστος της επιστροφής θα περιλαμβάνει επενδύσεις που θα πραγματοποιήσει η Ρωσία στο ενδιάμεσο. Διαβάστε περισσότερα εδώ RENAULT - ΡΩΣΙΑ: ΑΚΡΙΒΗ Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ BENTLEY MOTORS: ΝΕΟ ΜΕΛΟΣ ΣΤΟ Δ.Σ. Η Bentley Motors ανακοίνωσε το διορισμό του Axel Dewitz ως μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου για τα Οικονομικά και την Πληροφορική. Θα αναφέρεται στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Dr. FrankSteffen Walliser, αρχής γενομένης από την 1η Απριλίου 2025, ενώ διαδέχεται τον Jan-Henrik Lafrentz. Η ένταξη του Axel στο Δ.Σ. επεκτείνει τη 22ετή πορεία του στον όμιλο, όπου κατείχε διάφορες ανώτερες θέσεις, κυρίως στην AUDI AG. Ο προηγούμενος ρόλος του ήταν Executive Vice President, Head Corporate Finance and Mergers and Acquisitions της AUDI. Προηγουμένως είχε αναλάβει την ευθύνη για την Εταιρική Στρατηγική, τα Φορολογικά, τα Τελωνεία και τις Επενδύσεις. Επιπλέον, ο Axel διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην IPO της Porsche AG, αναλαμβάνοντας ρόλο διαχείρισης έργων ομάδας. Axel Dewitz Φωτ. wikipedia/Milhouse35
04.03.25 #290 10 Ο ευρωπαϊκός οργανισμός αξιολόγησης νέων αυτοκινήτων Euro NCAP συνεργάζεται με την ασφαλιστική QBE, στο πλαίσιο του νέου προγράμματος δοκιμών Safer Trucks. Ο Euro NCAP είναι το ανεξάρτητο όργανο πίσω από την ασφάλεια των οχημάτων που ξεκίνησε το πρόγραμμα δοκιμών Safer Trucks τον Νοέμβριο του περασμένου έτους, για να δημιουργήσει για πρώτη φορά ένα πρότυπο ασφάλειας για HGV (Heavy Goods Vehicles). Το νέο πρόγραμμα δοκιμών Safer Trucks φιλοδοξεί να αποτελέσει ένα ορόσημο για τους οδηγούς HGV και την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου. Λόγω του μεγέθους και του βάρους τους, τα βαρέα οχήματα αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 3% των οχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης, αλλά εμπλέκονται σχεδόν στο 15% όλων των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Τα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται βαρέα επαγγελματικά οχήματα, ξεχωρίζουν λόγω των σοβαρών συνεπειών τους, συχνά στους επιβάτες άλλων μικρότερων οχημάτων και στους ευάλωτους χρήστες του δρόμου, ιδιαίτερα στις πόλεις. Η QBE είναι μία από τις κορυφαίες ασφαλιστικές εταιρείες στον κόσμο που παρέχει κάλυψη σε περισσότερες από 180 χώρες. Η συνεργασία στην προκειμένη περίπτωση σημαίνει περισσότερη δράση για τη βελτίωση της ασφάλειας των επαγγελματικών οχημάτων και πιο ολοκληρωμένη διαχείριση κινδύνων. Το πρόγραμμα δοκιμών Safer Trucks θέτει βέλτιστες πρακτικές για τις Αρχές των οδικών δικτύων, τους μεταφορείς, τους οδηγούς, τους ασφαλιστές, τους κατασκευαστές φορτηγών και τις επιχειρήσεις που αποστέλλουν και μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους με ασφάλεια. Το πρώτο σύνολο αξιολογήσεων Safer Trucks αξιολόγησε εννέα φορτηγά με τα μοντέλα FH Aero και FM της Volvo να κερδίζουν και τα δύο βαθμολογία πέντε αστέρων. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ SAFER TRUCKS Συνεργασία Euro NCAP - QBE Η Honda Motor Co. εγκαταλείπει τον μακροχρόνιο συνεργάτη της, General Motors, προκειμένου να προχωρήσει μόνη της στην ανάπτυξη και την κατασκευή του δικού της συστήματος κυψελών καυσίμου υδρογόνου επόμενης γενιάς. Η ιαπωνική εταιρεία προανήγγειλε το επερχόμενο σύστημα κυψελών καυσίμου της στις 19 Φεβρουαρίου, στη Διεθνή Έκθεση Hydrogen & Fuel Cell Expo, στο Τόκιο. Επιτυγχάνει διπλάσια αντοχή και τριπλάσια ογκομετρική πυκνότητα ισχύος με το μισό κόστος του τρέχοντος συστήματος που αναπτύχθηκε με την GM και παράγεται στις ΗΠΑ. Η Honda δήλωσε ότι η μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος, ένα μέτρο της ποσότητας ενέργειας που προκύπτει ανά μονάδα όγκου, επιτρέπει στο σύστημα να είναι πιο συμπαγές, ώστε να μπορεί να ταιριάζει με ευελιξία σε διαφορετικές διατάξεις. Η συνολική ισχύς εξόδου είναι 150 kW, από 78 kW της κοινής μονάδας με την GM. Kατά το οικονομικό έτος που λήγει την 31η Μαρτίου 2028, η Honda έκανε γνωστό ότι θα αρχίσει να κατασκευάζει το νέο εσωτερικό σύστημα κυψελών καυσίμου στην Ιαπωνία σε ένα νέο εργοστάσιο που κατασκευάζεται στη Μόκα, μια πόλη βόρεια του Τόκιο στην επαρχία Tochigi. Η εγκατάσταση θα βρίσκεται στο χώρο ενός παλιού αχρησιμοποίητου εργοστασίου κινητήρων. HONDA: ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ FUEL CELLS ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ GM ASTON MARTIN: ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ 5% Η Aston Martin θα μειώσει περίπου το 5% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού της (170 υπαλλήλους), για να μειώσει περαιτέρω το κόστος και να οδηγήσει σε μελλοντικές επενδύσεις. Η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στη μέση μιας ανάκαμψης υπό τον δισεκατομμυριούχο Lawrence Stroll, ο οποίος έσωσε την εταιρεία το 2020. Οι μετοχές της έχουν πέσει κάθετα μετά από πολλαπλές αυξήσεις κεφαλαίου, καθυστερήσεις μοντέλων και δύο πρόσφατες προειδοποιήσεις για ζημιές. Ο Stroll προσέλαβε τον πρώην επικεφαλής της Bentley, Adrian Hallmark, ως διευθύνοντα σύμβουλο πέρυσι, για να μεθοδεύσει την αλλαγή πορείας.
04.03.25 #290 11 BMW MANUFACTURING Πρώτη σε αξία στις ΗΠΑ Η BMW Manufacturing επιβεβαίωσε την πρωτοκαθεδρία της ως ο κορυφαίος εξαγωγέας αυτοκινήτων σε αξία στις ΗΠΑ για το 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα το Υπουργείο Εμπορίου της χώρας. Το εργοστάσιο στο Spartanburg εξήγαγε σχεδόν 225.000 SAV και Coupe οχήματα της BMW το περασμένο έτος, με την αξία τους να ξεπερνά τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια. Επιπλέον, από το 2014, το εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα έχει εξαγάγει πάνω από 2,7 εκατομμύρια BMW -αριθμός που αντιπροσωπεύει περίπου το 63% της συνολικής παραγωγής- με αξία εξαγωγών άνω των 104 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι BMW που κατασκευάζονταν στο εργοστάσιο της Νότιας Καρολίνας εξάγονταν κυρίως μέσω του λιμανιού του Τσάρλεστον, καθώς και από τέσσερα επιπλέον λιμάνια στην Ανατολική Ακτή. Οι μεγαλύτερες εξαγωγικές αγορές από το εργοστάσιο του Spartanburg περιλάμβαναν τη Γερμανία, τη Νότια Κορέα, την Κίνα, τον Καναδά και τη Μεγάλη Βρετανία. Η ομάδα της BMW Manufacturing συναρμολόγησε πέρυσι 396.117 οχήματα SAV και Coupe, εκ των οποίων πάνω από 57.000 ήταν plug-in υβριδικά ηλεκτρικά, αντιπροσωπεύοντας περισσότερο από το 14% της συνολικής παραγωγής του εργοστασίου. Σχεδόν το 50% όλων των BMW που πωλήθηκαν στις ΗΠΑ, προήλθαν από το εργοστάσιο του Spartanburg. Η ιαπωνική Nissan Motor εξετάζει το ενδεχόμενο να αντικαταστήσει τον σημερινό της διευθύνοντα σύμβουλο Makoto Uchida με μια λίστα με πιθανούς υποψηφίους να καταρτίζεται επί του παρόντος, σύμφωνα με αναφορές στην Ιαπωνία που επικαλούνται ανώνυμες πηγές. Η αποχώρηση του διευθύνοντος συμβούλου θα μπορούσε να αναζωπυρώσει τις συζητήσεις συγχώνευσης με τη Honda Motor, η οποία κατέρρευσε πολύ γρήγορα τον Ιανουάριο. Νωρίτερα, τον Φεβρουάριο, ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Toshiro Mibe, δήλωσε απογοητευμένος με αυτή την εξέλιξη, αλλά ήταν πρόθυμος να εξετάσει το ενδεχόμενο συνέχισης των διαπραγματεύσεων, εφόσον ο Makoto Uchida θα έφευγε από τη θέση του. Η τιμή της μετοχής της Nissan εκτινάχθηκε κατά 5% μετά την είδηση ότι ο διευθύνων σύμβουλός της μπορεί να βρίσκεται σε φάση απομάκρυνσης. Ο Makoto Uchida ανέλαβε από τον Carlos Ghosn ως διευθύνων σύμβουλος το 2019, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει καταφέρει να θέσει την εταιρεία σε σταθερές βάσεις και να πραγματοποιήσει την τόσο αναγκαία αναδιάρθρωση. NISSAN: ΠΟΡΤΑ ΕΞΟΔΟΥ ΣΤΟΝ CEO Ξαναρχίζουν οι συνομιλίες με τη Honda;
04.03.25 #290 12 Κατά 2,6% ήταν μειωμένες οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), που εκπροσωπεί τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων της Ευρώπης. Συγκεκριμένα, πτώση κατέγραψαν οι μεγάλες αγορές της Ε.Ε., στη Γαλλία 6,2%, την Ιταλία 5,8% και τη Γερμανία 2,8%. Δεν συνέβη το ίδιο και για την Ισπανία, που είχε αύξηση 5,3%. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV) διαμόρφωσαν μερίδιο αγοράς 15% τον πρώτο μήνα του 2025, ενώ πέρυσι την αντίστοιχη περίοδο ήταν στο 10,9%. Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα αυξήθηκαν, κατακτώντας σχεδόν το 34,9% της αγοράς και έγιναν και πάλι η πρώτη πιο προτιμώμενη επιλογή μεταξύ των αγοραστών αυτοκινήτων της Ε.Ε. Την ίδια ώρα, το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε στο 39,4% τον Ιανουάριο του 2025, από 48,7% πριν από ένα χρόνο, σημειώνει η ACEA. ΤΑ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΈΝΑ Πιο αναλυτικά, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 34% στις 124.341 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, που μαζί αντιπροσωπεύουν το 64% όλων των ταξινομήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (με μπαταρία), είχαν ισχυρά διψήφια κέρδη: Γερμανία (+53,5%), Βέλγιο (+37,2%), Ολλανδία (+28,2%), ενώ η Γαλλία σημείωσε ελαφρά πτώση -0,5%. Οι ταξινομήσεις καινούργιων υβριδικών (Hybrid) αυτοκινήτων στην Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 18,4%, ενισχυμένες από τη σημαντική ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Γαλλία (+52,2%), Ισπανία (+23,5%), Γερμανία (+13,7%) και Ιταλία (+10,6%). Το γεγονός αυτό οδήγησε σε ταξινομήσεις 290.014 μονάδων τον πρώτο μήνα του 2025, που αντιπροσωπεύουν το 34,9% του μεριδίου αγοράς της Ε.Ε. Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών (PHEV) αυτοκινήτων μειώθηκαν τον Ιανουάριο του 2025 κατά 8,5% στις 61.406 μονάδες. Αυτό οφείλεται κυρίως σε σημαντικές μειώσεις σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (-66,6%) ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Μείωση πωλήσεων 2,6% στην Ε.Ε. τον Ιανουάριο ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΚΑΥΣΙΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΕ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025 ΜΕΡΙΔΙΟ % ■ Βενζίνης ■ Ντίζελ ■ BEV ■ PHEV ■ HEV ■ Λοιπά Πηγή: ACEA 34,9% 29,4% 10,0% 15,0% 7,4% 3,3% NEW CAR REGISTRATIONS, EUROPEAN UNION 1 EMBARGOED PRESS RELEASE 6.00 CET (5.00 GMT), 25 February 2025 ΦΕΒ ΜΑΡ ΑΠΡ ΜΑΪ ΙΟΥΝ ΙΟΥΛ ΑΥΓ ΣΕΠ ΟΚΤ ΝΟΕ ΔΕΚ IAN ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 12ΜΗΝΗ ΤΑΣΗ Πηγή: ACEA 2023 2024 2025 -5,2% +1,1% -18,3% +4,3% -3,0% +0,2% -6,1% +10,1% +13,7% -1,9% +5,1% -2,6% 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΕ 1.200.000 1.000.000 800.000 600.000 400.000 200.000 0 ΜΗΝΙΑΙΑ ΤΑΣΗ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ Πηγή: ACEA -6,0% +6,8% +9,5% -24,0% +6,9% -5,1% +11,7% -7,5% +11,3% +12,1% -2,6% ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΑΝΑ ΑΓΟΡΑ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ ΜΟΝΆΔΕΣ 2025 2024 ΜΕΤ 25/24 Αυστρία 20.448 17.552 +16,5 Βέλγιο 40.594 46.667 -13,0 Βουλγαρία 2.780 3.977 -30,1 Κροατία 4.472 4.492 -0,4 Κύπρος 1.565 1.527 +2,5 Τσεχία 19.347 20.361 -5,0 Δανία 10.834 8.839 +22,6 Εσθονία 531 1.577 -66,3 Φινλανδία 5.742 6.590 -12,9 Γαλλία 114.673 122.285 -6,2 Γερμανία 207.640 213.553 -2,8 Ελλάδα 10.659 12.752 -16,4 Ουγγαρία 9.125 8.049 +13,4 Ιρλανδία 33.473 31.407 +6,6 Ιταλία 133.731 142.019 -5,8 Λιθουανία 1.343 1.202 +11,7 Λιθουανία 2.836 2.132 +33,0 Λουξεμβούργο 3.718 3.636 +2,3 Μάλτα 640 616 +3,9 Ολλανδία 32.804 34.392 -4,6 Πολωνία 44.248 42.796 +3,4 Πορτογαλία 14.504 15.737 -7,8 Ρουμανία 11.920 12.733 -6,4 Σλοβακία 6.605 7.935 -16,8 Σλοβενία 5.015 4.573 +9,7 Ισπανία 72.322 68.689 +5,3 Σουηδία 19.632 17.161 +14,4 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 831.201 853.249 -2,6 Ισλανδία 594 457 +30,0 Νορβηγία 9.343 5.122 +82,4 Ελβετία 14.788 15.236 -2,9 ΕΖΕΣ 24.725 20.815 +18,8 Ηνωμένο Βασίλειο 139.345 142.876 -2,5 EΕ + ΕΖΕΣ+ ΗΒ 995.271 1.016.940 -2,1 Πηγή: ACEA - Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας
04.03.25 #290 13 και η Γαλλία (-54%). Ως αποτέλεσμα, τα PHEV αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,4% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ε.Ε. ΤΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΆ Βενζίνη: Οι ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων έδειξαν σημαντική πτώση 18,9%, τον Ιανουάριο, με όλες τις μεγάλες αγορές να παρουσιάζουν αρνητική εικόνα. Η Γαλλία είχε τη μεγαλύτερη κάθοδο (-28,2%), ακολουθούμενη από τη Γερμανία (-23,7%), την Ιταλία (-17%) και την Ισπανία (-11,1%). Με 244.763 νέα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον περασμένο μήνα, το μερίδιο αγοράς για τη βενζίνη μειώθηκε στο 29,4%, από 35,4% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Πετρέλαιο: Και η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 27%, με αποτέλεσμα το μερίδιο για οχήματα του είδους να αγγίζει, τον Ιανουάριο, το 10%. Συνολικά, διψήφιες μειώσεις παρατηρήθηκαν στις περισσότερες αγορές της Ε.Ε. ΟΙ ΌΜΙΛΟΙ ΣΤΗΝ ΕΥΡΏΠΗ Ενδιαφέρον έχει, εξ άλλου, να δούμε τη συνολική πορεία των ομίλων των κατασκευαστών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο (ΕΕ+ΕΖΕΣ+ΗΒ), τον Ιανουάριο, ώστε να αντιληφθούμε και τις γενικότερες τάσεις των καταναλωτών. Στο top 10 βρίσκεται στην κορυφή το Volkswagen Group με πωλήσεις 229.898 μονάδων, στη δεύτερη θέση ο Όμιλος Stellantis με πωλήσεις 133.506 μονάδων και στην τρίτη το Renault Group με πωλήσεις 90.362 μονάδων. Ακολουθούν: Toyota Group (72.027), Hyundai Group (64.416), BMW Group (55.284), Mercedes-Benz (34.734), Ford (24.617), Volvo Cars (19.876) και SAIC Motor (17.291). ΤΑ ΜΟΝΤΈΛΑ Κοιτώντας τα δημοφιλέστερα μοντέλα, το Dacia Sandero ξεκίνησε το 2025 όπως έκλεισε ολόκληρο το 2024, ως το best seller της Ευρώπης. Το μικρό hatchback κέρδισε τον ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΑ ΜΑΡΚΑ / EΕ + EΖΕΣ + ΗΒ ΜΕΡΙΔΙΟ % 1 ΜΟΝΆΔΕΣ ΜΕΤ % 2025 2024 2025 2024 25/24 Volkswagen Group 27,0 25,1 268.409 254.840 +5,3 Volkswagen 11,3 9,5 112.844 96.817 +16,6 Skoda 6,0 6,1 59.465 61.587 -3,4 Audi 4,9 5,2 49.220 53.364 -7,8 Cupra 2,1 1,3 20.855 13.310 +56,7 Seat 1,7 2,0 17.161 20.062 -14,5 Porsche 0,8 0,9 8.120 9.038 -10,2 Λοιποί2 0,1 0,1 744 662 +12,4 Stellantis 15,5 18,0 154.079 183.319 -16,0 Peugeot 5,6 5,6 55.445 57.390 -3,4 Opel/Vauxhall 2,9 3,9 28.449 39.355 -27,7 Citroen 2,7 3,2 27.170 32.658 -16,8 Fiat3 2,4 2,9 23.608 29.650 -20,4 Jeep 1,1 1,2 10.984 12.154 -9,6 Alfa Romeo 0,5 0,4 4.792 3.950 +21,3 DS 0,2 0,4 2.191 3.717 -41,1 Lancia/Chrysler 0,1 0,4 1.052 3.926 -73,2 Λοιποί4 0,0 0,1 388 519 -25,2 Renault Group 9,8 9,1 97.910 92.897 +5,4 Dacia 4,9 5,1 48.998 51.666 -5,2 Renault 4,9 4,0 48.443 41.020 +18,1 Alpine 0,0 0,0 469 211 +122,3 Hyundai Group 8,4 8,5 83.297 86.540 -3,7 Kia 4,2 4,4 41.762 44.737 -6,6 Hyundai 4,2 4,1 41.535 41.803 -0,6 Toyota Group 8,1 8,3 80.270 83.957 -4,4 Toyota 7,3 7,7 72.804 78.761 -7,6 Lexus 0,8 0,5 7.466 5.196 +43,7 BMW Group 7,1 7,1 70.192 72.320 -2,9 BMW 6,0 6,0 59.765 60.847 -1,8 Mini 1,0 1,1 10.427 11.473 -9,1 Mercedes-Benz 4,3 4,3 42.532 43.596 -2,4 Mercedes 4,3 4,1 42.472 41.227 +3,0 Smart 0,0 0,2 60 2.369 -97,5 Ford 3,2 3,5 31.516 35.888 -12,2 Volvo Cars 2,5 2,6 25.172 25.932 -2,9 Nissan 2,5 2,7 25.108 27.212 -7,7 SAIC Motor 2,3 1,7 22.994 16.807 +36,8 Suzuki 1,5 1,6 14.469 15.812 -8,5 Jaguar Land Rover Group 1,1 1,2 11.197 12.206 -8,3 Land Rover 1,0 1,0 10.220 10.351 -1,3 Jaguar 0,1 0,2 977 1.855 -47,3 Mazda 1,1 1,2 11.064 12.606 -12,2 Tesla 1,0 1,8 9.945 18.161 -45,2 Honda 0,5 0,6 4.994 5.964 -16,3 Mitsubishi 0,3 0,5 3.450 4.911 -29,7 Πηγή: ACEA - Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας 1 Εκτίμηση ACEA βάσει συνόλου ανά αγορά 2 Bentley, Bugatti, Lamborghini, MAN 3 Περιλαμβάνει Abarth 4 Dodge, Maserati και RAM Dacia Sandero
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=