27.02.25 #289 7 Δέκα νέα εργοστάσια μπαταριών ενδέχεται να προσφέρουν σχεδόν διπλάσια αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της Αμερικής στις 421,5 γιγαβατώρες, σε ετήσια βάση. Ασφαλώς, η Κίνα εξακολουθεί να κυριαρχεί στην παγκόσμια παραγωγή μπαταριών, αλλά η Βόρεια Αμερική είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στον κόσμο σε προγραμματισμένη χωρητικότητα κυψελών. Οι νοτιοκορεατικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και εξειδικευμένοι γίγαντες στην κατασκευή μπαταριών, πρωτοστατούν στο παραγωγικό “boom”. Το εργοστάσιο μπαταριών της Toyota κόστους 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Λίμπερτι της Βόρειας Καρολίνας είναι έτοιμο και θα ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά, υβριδικά και plug-in τον Απρίλιο. Ο γίγαντας μπαταριών SK On κατασκευάζει τρεις εγκαταστάσεις, δύο σε συνεργασία με τη Ford στο Τενεσί και το Κεντάκι και ένα άλλο με τη Hyundai στη Γεωργία. Και η LG Energy Solution έχει επίσης δημιουργήσει δύο εγκαταστάσεις, μία στο Οχάιο σε συνεργασία με τη Honda και ένα άλλο αυτόνομο εργοστάσιο στην Αριζόνα. ΤΑΧΕΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΠΑ: 10 νέα εργοστάσια μπαταριών Η Dongfeng, σε συνεργασία με τη Nissan και τη Honda, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία τους εδώ και δύο δεκαετίες, έχει δημιουργήσει τη δική της γκάμα αυτοκινήτων. Στην εποχή των EV, η μάρκα δεν έχει κάνει τόσο μεγάλα βήματα όπως η BYD ή η Geely, αλλά με το τελευταίο SUV της μπορεί να προσβλέπει σε πιο σημαντικά μερίδια αγοράς. Το Dongfeng Nammi 06, ένα μεσαίο crossover, έχει ενδιαφέρον, τουλάχιστον σχεδιαστικά. Μοιάζει κάπως με το Kia EV3 και έχει μήκος 4,3 μ. - σημειωτέον πως υπάρχει και το μικρότερο Nammi 01, το οποίο πωλείται σε ορισμένες αγορές ως Dongfeng Box, ενώ η μάρκα διαθέτει επίσης μια έκδοση του Dacia Spring που ονομάζεται Nammi Box. Δεν γνωρίζουμε ακόμη τις προδιαγραφές της μπαταρίας για το 06, αλλά το κινεζικό MIIT (Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής) αναφέρει ότι το crossover θα είναι μονού κινητήρα με ισχύ έως και 181 ίππους. Φημολογείται ότι το νέο μοντέλο θα έρθει και στην Ευρώπη. ΗΛΕΤΡΙΚΟ CROSSOVER DONGFENG NAMMI 06 Στην Κίνα από 13.000 δολάρια ΑΙΤΗΣΗ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΥΠΕΒΑΛΕ Η NIKOLA Η Nikola, η startup με έδρα το Φίνιξ (Αριζόνα), που επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά οχήματα (EV) και τα επαγγελματικά/φορτηγά καυσίμου υδρογόνου, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης με βάση το σχετικό νομοθετικό καθεστώς των ΗΠΑ. Η εταιρεία έχει βιώσει μια δύσκολη δεκαετία από την ίδρυσή της το 2014. Το 2020, ο Nikola αποκάλυψε το Badger, ένα σκληροτράχηλο EV pickup με ηλεκτρικά μοτέρ και υδρογόνου. Τα σχέδια έμοιαζαν αρκετά υποσχόμενα, ώστε η General Motors να υπογράψει για να βοηθήσει στην ανάπτυξη πριν από την κυκλοφορία του, το 2022. Η εταιρεία κατηγορήθηκε για απάτη λίγο αργότερα, με τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της Nikola, Trevor Milton, να κρίνεται ένοχος για πολλαπλές κατηγορίες. Αφού ήρθε σε δικαστική διαμάχη με τον Milton, η Nikola άλλαξε πορεία, ακυρώνοντας το Badger και επικεντρώνοντας εκ νέου τις προσπάθειές της σε επαγγελματικά/φορτηγά. Η εταιρεία παρέδωσε τα πρώτα της pickup το 2022, αλλά δεν μπόρεσε στη συνέχεια να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της αγοράς ώστε να έχει κέρδη. Σήμερα, αφού η μετοχή της έπεσε στο ένα δολάριο, επιβεβαιώθηκε ότι έχει υποχρεώσεις μεταξύ 1 και 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με χιλιάδες πιστωτές…
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=