FLEETNEWS #289

27.02.25 #289 13 Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ε.Ε. χρειάζεται μια επείγουσα λύση ώστε να αντιμετωπίσει το δυσανάλογο κόστος του κινδύνου μη συμμόρφωσης με τους στόχους των εκπομπών CO2 2025. Αυτό αφορά αυτοκίνητα και φορτηγά, λόγω της υποτονικής ζήτησης σε οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV) στην Ε.Ε. Χωρίς αυτήν τη λύση, όπως επισημαίνει η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων - ACEA, οι στρατηγικές συμμόρφωσης που ακολουθούν τις ισχύουσες διατάξεις του κανονισμού θα έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα της αυτοκινητοβιομηχανίας της Ε.Ε. και στην ικανότητά της να διατηρήσει θέσεις εργασίας σε μια εποχή που πρέπει να υποστεί μια δαπανηρή μετάβαση, ενώ αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από κινεζικές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Σύμφωνα με την ACEA, χωρίς έλεγχο της πραγματικότητας που να λαμβάνει υπόψη τις θεμελιωδώς διαφορετικές συνθήκες της αγοράς, οι τρέχοντες μηχανισμοί συμμόρφωσης έχουν σημαντικό οικονομικό κόστος και αναγκάζουν τα εργοστάσια να εκτρέψουν τους απαραίτητους πόρους από την επένδυση σε περαιτέρω προσπάθειες απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Αυτό που ζητά ο κλάδος από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής είναι να εξετάσουν δύο επιλογές: σταδιακή εισαγωγή κατά 90% για το 2025 και 95% σταδιακή εισαγωγή για το 2026 ή εισαγωγή ενός μέσου μηχανισμού συμμόρφωσης για τα έτη 2025-2029. Κατανοώντας ότι μπορεί να υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με το εάν αυτές οι προτάσεις θα «μειώσουν τη φιλοδοξία εξοικονόμησης αερίων του θερμοκηπίου», οι κατασκευαστές διευκρινίζουν, μεταξύ άλλων, τα εξής: „ Από τις απόψεις ότι οι ευελιξίες θα «σκοτώσουν τους στόχους CO2» χάνεται το πιο σημαντικό στοιχείο: η αναγνώριση ότι υπάρχει πρόβλημα ζήτησης για οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV) στην ΕΕ. „ Η υπόθεση ότι για κάθε BEV που λείπει, οι κατασκευαστές οχημάτων θα παρήγαν ένα νέο όχημα ICE, είναι εσφαλμένη, καθώς αγνοεί την πραγματικότητα της αγοράς. „ Οι κατασκευαστές έχουν άμεσο συμφέρον να πουλήσουν ZEV εκθετικά, για να είναι έτοιμοι για το στόχο «-55%» το 2030 αντί να διατηρήσουν σταθερές τις πωλήσεις των ZEV. „ Όσον αφορά την πολυετή συμμόρφωση, δεν θα υπάρξουν δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώσεις, καθώς οποιαδήποτε «κακή συμμόρφωση» πρέπει να αντισταθμιστεί. „ Σε σχέση με τη σταδιακή εισαγωγή, αυτό είναι ένα περαιτέρω δοκιμασμένο μέτρο για την αποφυγή δυσανάλογων δαπανών συμμόρφωσης για τους κατασκευαστές, τη στιγμή που πρέπει να επενδύσουν ξανά στη μετάβαση. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΚΑΙ ΦΟΡΤΗΓΑ Ελάφρυνση κυρώσεων ζητεί η ACEA ΕΞΕΛΙΞΗ ΜΕΡΙΔΙΟΥ ΑΓΟΡΑΣ BEVS ΣΤΗΝ ΕΕ Πηγή: ACEA ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΜΕΡΙΔΙΟΥ ΑΓΟΡΑΣ ΒΕΝΖΙΝΗΣ/ΝΤΙΖΕΛ ΣΤΗΝ ΕΕ Πηγή: ACEA Ταξινoμήσεις BEV Μερίδιo BEV Ταξινoμήσεις αυτοκινήτων βενζίνης/ντίζελ Μερίδιο αυτοκινήτων βενζίνης/ντίζελ Μερίδιο αυτοκινήτων βενζίνης/ντίζελ Ταξινoμήσεις αυτοκινήτων βενζίνης/ντίζελ Μερίδιο αυτοκινήτων BEVs Ταξινoμήσεις αυτοκινήτων BEVs

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=