27.02.25 #289 11 Οι εταιρικοί στόλοι θα αντιμετωπίσουν υψηλότερους φόρους ταξινόμησης οχημάτων, αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, μικρότερες φορολογικές ελαφρύνσεις για πράσινες επενδύσεις και αυξημένους φόρους παροχών σε είδος για οδηγούς εταιρικών αυτοκινήτων σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, εξαιτίας των αλλαγών στις επίσημες δοκιμές εκπομπών ρύπων για τα plugin υβριδικά οχήματα (PHEV). Ο νέος κανονισμός Euro 6e-Bis της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, ενδέχεται να διπλασιάσει τις επίσημες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) των PHEV και θα έχει σημαντικό αντίκτυπο σε χώρες όπου οι φορολογικές πολιτικές βασίζονται στις εκπομπές CO2. Το νέο πρότυπο εκπομπών εισάγει μια αυστηρότερη διαδικασία ελέγχου με στόχο την πιο ακριβή αποτίμηση των συνθηκών οδήγησης στον πραγματικό κόσμο. Αν και όλα τα νέα οχήματα θα υποβληθούν σε αυστηρότερες δοκιμές εκπομπών, που θα καλύπτουν ένα ευρύτερο φάσμα θερμοκρασιών (0°–35°C) και συνθηκών οδήγησης, τα PHEV θα επηρεαστούν ιδιαίτερα από μια αλλαγή που θα τα υποβάλλει σε δοκιμές σε δύο καταστάσεις - με πλήρως φορτισμένη μπαταρία μέχρι την εκκένωσή της και με άδεια μπαταρία. Η ΕΕ εφαρμόζει στη συνέχεια έναν «συντελεστή χρησιμότητας» (UF), που εξαρτάται από την απόσταση που μπορεί να διανύσει το PHEV αποκλειστικά με την μπαταρία, για να υπολογίσει τις εκπομπές CO2. Αυτός ο συντελεστής αυξήθηκε σημαντικά στα 2.200 km (1.375 μίλια) με τον Euro 6e-Bis, από 800 km (500 μίλια) που ίσχυε με τον Euro 6e. Όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση της δοκιμής, τόσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό του ταξιδιού που το PHEV θα καλύψει χρησιμοποιώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αυξάνοντας έτσι τις εκπομπές του. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ CO2 Αυξημένοι φόροι για τα PHEV ΕΤΣΙ ΜΕΙΩΝΕΙ Η KONE ΤΟ CO2 TOY ΣΤΟΛΟΥ ΤΗΣ Η έκθεση βιωσιμότητας της KONE για το 2023 αναδεικνύει την πρόκληση που αντιμετωπίζει ο παγκόσμιος στόλος των 19.000 οχημάτων της. Τα επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα της παγκόσμιας εταιρείας ανελκυστήρων και κυλιόμενων κλιμάκων αντιπροσωπεύουν το 92% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της (Scope 1 και 2). Αυτό τα καθιστά βασικό στόχο της κλιματικής δέσμευσης της KONE, που ανακοινώθηκε το 2020, για μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών από τις δικές της δραστηριότητες έως το 2030, σε σύγκριση με το επίπεδο του 2018. Η μετάβαση αρχικά σε στόλο χαμηλών και στη συνέχεια μηδενικών εκπομπών είναι επομένως ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των περιβαλλοντικών της δεσμεύσεων. Η εταιρία ξεκίνησε με τον εξηλεκτρισμό των επιβατικών αυτοκινήτων του στόλου της για να ασχοληθεί στη συνέχεια και με τα επαγγελματικά της, φροντίζοντας να έχει χαμηλό συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) με ενέργειες όπως η νυχτερινή φόρτιση κατ’ οίκον κλπ. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΤΟ 93% ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΤΩΝ EV ΜΕΤΑ ΑΠΟ 70.000 ΧΛΜ. Μετά από 70.000 km, η μέση μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος (EV) διατηρεί το 93% της αρχικής της χωρητικότητας – SoH (State of Health). Αυτό το βασικό εύρημα από μια ευρείας κλίμακας μελέτη της Arval ενισχύει τα αυξανόμενα στοιχεία που δείχνουν ότι οι μπαταρίες των EVs έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από ό,τι αρχικά πιστευόταν. Αλλά γιατί να επιβεβαιώσουμε κάτι που ήδη γνωρίζουμε; Επειδή το άγχος σχετικά με την κατάσταση υγείας της μπαταρίας («SoH anxiety») εξακολουθεί να είναι διαδεδομένο μεταξύ των δυνητικών αγοραστών και εμποδίζει την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων (EVs). Η μπαταρία ενός EV αντιπροσωπεύει το 20%- 30% του συνολικού κόστους του, καθιστώντας την τόσο ζωτικής σημασίας όσο και πολύτιμη. Για τους αγοραστές μεταχειρισμένων EVs, όμως, μπορεί να αποτελέσει πηγή ανησυχίας. Διαβάστε περισσότερα εδώ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=