ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 27 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 #289 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Επίσημα στην Ελλάδα η OMODA & JAECOO Νέες επενδύσεις στο υδρογόνο στην Ευρωπαϊκή Ένωση Αυξάνονται οι φόροι στα plug in hybrid
27.02.25 #289 2 Στο Θόλο του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος πραγματοποιήθηκε την περασμένη Δευτέρα, 24 Φεβρουαρίου 2025, η επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση της Omoda & Jaecoo, της νέας «διπλής» μάρκας από την Κίνα, με τα τρία πρώτα μοντέλα της, τα SUV Omoda 5, Omoda 5 EV και Jaecoo 7, να κάνουν την πρώτη τους επίσημη εμφάνιση, που σηματοδοτεί και την είσοδό τους στην ελληνική αγορά. Επίσημη αντιπροσωπία αναλαμβάνει η O&J Automotive Hellas / Μονοπρόσωπη Α.Ε., εταιρεία που ανήκει στον μεγάλο ελβετικό όμιλο Emil Frey, ο οποίος, όπως είναι γνωστό, κατέχει και την αντιπροσωπία των Mercedes και Smart στην Ελλάδα, μέσω της Star Automotive. Αυτό άλλωστε εξηγεί και το γεγονός ότι την εκδήλωση άνοιξαν άνθρωποι που γνωρίζουμε χρόνια από τη MercedesBenz, και συγκεκριμένα η υπεύθυνη PR & Corporate Affairs της Star Automotive, Αλεξάνδρα Χρυσού, και ο Head of Emil Frey Group in Greece, Γιάννης Καλίγερος, που έκανε και την αναλυτική παρουσίαση της νέας δομής του ομίλου στην Ελλάδα, με τα στελέχη της νέας αντιπροσωπίας να προέρχονται από τα «σπλάχνα» της Mercedes-Benz. Το ενδιαφέρον στην περίπτωση της Omoda & Jaecoo είναι ότι δεν πρόκειται για εταιρεία που προωθεί στην αγορά μόνο πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, αλλά διαθέτει μία μικρή μεν, αλλά πολύπλευρη γκάμα, που περιλαμβάνει και βενζινοκίνητες και υβριδικές και πλήρως ηλεκτρικές προτάσεις. Έτσι έχουμε το Omoda 5 με βενζινοκινητήρα από 27.500 ευρώ, το πλήρως ηλεκτρικό Omoda 5 EV, από 28.500 ευρώ (με την κρατική επιδότηση), και το Jaecoo 7, μια πρόταση στην κατηγορία των off-road SUV με προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις, που με κινητήρα βενζίνης ξεκινά από τα 33.900 ευρώ και ως SHS (plug in υβριδικό) από τα 39.490 ευρώ. Οι προπαραγγελίες για τα νέα οχήματα Omoda και Jaecoo έχουν ήδη ξεκινήσει μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της μάρκας: www.omoda-jaecoo.gr. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ «ΔΙΠΛΗΣ» ΜΑΡΚΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΙΝΑ Επίσημα η Omoda & Jaecoo στην Ελλάδα FLEET NEWS #289 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Το λανσάρισμα της Omoda & Jaecoo υπήρξε αφορμή και αιτία για μια γενικότερη αναδιοργάνωση του οργανισμού που μέχρι πρότινος γνωρίζαμε ως Mercedes-Benz και Smart στην Ελλάδα. Ο μέχρι πρότινος πρόεδρος και CEO της Star Automotive Hellas, Γιάννης Καλλίγερος, παρουσίασε τη νέα δομή του ομίλου Emil Frey στην Ελλάδα -του οποίου αναλαμβάνει την διοίκηση-, που περιλαμβάνει τέσσερις νέες διευθύνσεις με επικεφαλής τους Παναγιώτη Ριτσώνη (Managing Director Passenger Cars & Vans, Star Automotive Hellas), Αντώνη Ευαγγελούλη (Managing Director, Truck & Buses, Star Automotive Hellas), Παναγιώτη Λουκά (Managing Director, Frey Services Hellas) και τον Στρατή Μπατσολάκη (Managing Director, Ο&J Automotive Hellas). ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ ΟΜΙΛΟ EMIL FREY Managing Director της O&J Automotive Hellas αναλαμβάνει ο Στρατής Μπατσολάκης, Marketing & PR Executive Sales & After Sales η Στέλλα Μάνεση, Sales & After Sales District Manager o Θεόδωρος Γραμματικόπουλος, Digital & Online Marketing Specialist ο Βασίλης Πάσχος, Product & Strategy Manager η Κατερίνα Σταυροπούλου, Market Data & Order Processing Specialist η Λένα Ορφανού, Network Development Manager ο Αλέξανδρος Βογιατζής, Parts Operation Supervisor ο Σταμάτης Κουφάδης και Service Operations Supervisor ο Στρατής Κινικλής.
27.02.25 #289 4 Ο Melchior Wathelet εντάχθηκε στη Nexus Communication ως νέος διευθύνων σύμβουλος και κύριος μέτοχος. Διαθέτει εκτεταμένη πείρα στη διοίκηση των επιχειρήσεων, σε συνδυασμό με μια βαθιά γνώση του τομέα της κινητικότητας, που αναπτύχθηκε μέσα από την πολυετή θητεία του στην ομοσπονδιακή κυβέρνηση του Βελγίου (έχει διατελέσει υπουργός και πρόεδρος της Βαλλωνικής περιοχής) και στο κοινοβούλιο, με ειδική ευθύνη για την κινητικότητα. Μαζί με την Caroline Thonnon, συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλο, ο Melchior Wathelet και ολόκληρη η ομάδα της Nexus εκτιμούν ότι οι αλληλοσυμπληρούμενες δεξιότητες και το κοινό όραμα θα τους επιτρέψουν να βελτιώσουν περαιτέρω τις υπηρεσίες που παρέχουν σε καθέναν από τους αξιόλογους πελάτες της εταιρείας, είτε είναι αγοραστές είτε προμηθευτές στόλου. Ο ιδρυτής της Nexus, Thierry Degives παραμένει Chairman of the Board. Η Nexus θα επικεντρωθεί στη συνεχή ψηφιοποίηση των υπηρεσιών της, στις επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες εκμάθησης και στην επέκταση σε νέες αγορές, ιδίως στη Λατινική Αμερική και την Ασία. Η Nexus Communication είχε πάντα ως γνώμονα τη δέσμευση να παρέχει υψηλής αξίας περιεχόμενο και τεχνογνωσία στους τομείς του στόλου, της κινητικότητας και της πώλησης μεταχειρισμένων οχημάτων. Το Fleet Europe της Nexus είναι η κορυφαία επιχειρηματική πλατφόρμα μέσων ενημέρωσης για διαχειριστές εταιρικών στόλων σε ολόκληρη την Ευρώπη. Προσφέρει ενημέρωση σε βάθος συνεντεύξεις, ανάλυση της αγοράς και βέλτιστες πρακτικές που βοηθούν τους υπεύθυνους διαχείρισης στόλων και τα στελέχη των εταιριών να λαμβάνουν σημαντικές διοικητικές αποφάσεις. Τα μέσα ενημέρωσης που διαθέτει η Nexus καλύπτουν όλες τις πτυχές του οικοσυστήματος διαχείρισης στόλου και κινητικότητας: Οικονομικά μοντέλα, Διαμοιρασμός οχημάτων, Νέες μορφές ενέργειας, Συνδεσιμότητα, Τελευταίο μίλι, Κινητικότητα ως υπηρεσία, Ασφάλεια, Αυτόνομη οδήγηση, Επαναπροώθηση στην αγορά (πωλήσεις μεταχειρισμένων). Η Nexus διοργανώνει επίσης τα κορυφαία events του χώρου του fleet management. Φέτος, και ενώ ήδη έχει πραγματοποιηθεί το Commercial Fleets Summit, το πρόγραμμα περιλαμβάνει το Global Fleet Summit στο Κασκάις της Πορτογαλίας, το Fleet APAC Summit στη Μπανγκόκ, το Fleet LatAm Summit στο Μεξικό και φυσικά το Fleet Europe Days στο Λουξεμβούργο. Σημειώστε ότι η Direction Business Network αποτελεί τον επίσημο και αποκλειστικό συνεργάτη της Nexus Communication στην Ελλάδα από το 2018, δίνοντας το παρών στον χώρο του fleet management και των εταιρικών πωλήσεων μέσω του newsletter Fleet News, του περιοδικού Fleet Business και της ιστοσελίδας www.fleetnews.gr που προσφέρουν έγκυρη και εξειδικευμένη πληροφόρηση σε ένα μεγάλο πλήθος στελεχών ελληνικών επιχειρήσεων. ΝΕΟΣ CEO O MELCHIOR WATHLET Αλλαγές κορυφής στη Nexus Communication Από αριστερά προς τα δεξιά: Melchior Wathelet, Caroline Thonnon και Thierry Degives.
27.02.25 #289 6 Το αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 600e είναι πλέον διαθέσιμο με 23.880 ευρώ, ύστερα από την εφαρμογή της κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», επωφελούμενο από νέα προωθητική ενέργεια της εισαγωγικής. Προ επιδότησης, η τιμή είναι στα 31.500 ευρώ. Όπως σημειώνεται, η νέα τιμή σε συνδυασμό με το πολύ χαμηλό κόστος χρήσης και συντήρησης, καθιστούν το 600e ένα ιδιαιτέρως συμφέρον B-SUV. Διατίθεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, τα RED και la Prima. Και τα δύο διαθέτουν, μεταξύ άλλων, στοιχεία όπως προβολείς Full LED, ψηφιακός πίνακας οργάνων 7”, infotainment με οθόνη αφής 10,25”, αυτόματος κλιματισμός, ατμοσφαιρικός φωτισμός καμπίνας, σύστημα διατήρησης στη λωρίδα κίνησης, αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση των σημάτων του ΚΟΚ και ασύρματο κλειδί. Η κορυφαία έκδοση la Prima των 25.918 ευρώ με την κρατική επιδότηση διαθέτει επιπλέον ζάντες 18”, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικό κάθισμα οδηγού με μασάζ, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με hands-free λειτουργία και ασύρματο κλείδωμα με αισθητήρα εγγύτητας. ΝΕΑ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ FIAT 600e με 23.880 ευρώ DFSK: ΝΕΕΣ ΤΙΜΕΣ Νέο τιμοκατάλογο ανακοίνωσε για τα μοντέλα της η DFSK, περιλαμβάνοντας και εκπτώσεις για παραγγελίες μέχρι τις 28/2. Σημειώνεται ότι η λίστα περιλαμβάνει και το νέο ηλεκτρικό van EC75 (φωτό), για το οποίο θα υπάρξουν λεπτομέρειες σύντομα. Όλες οι τιμές της DFSK περιλαμβάνουν εκπτώσεις: DFSK 500: 2.300 ευρώ, DFSK 600: 5002.000 ευρώ, DFSK Ε5: 2.000 ευρώ, DFSK EC75: 2.000 ευρώ. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΒΕΛΜΑΡ: ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ VOLVO 5.000 ΕΥΡΩ Η Volvo Βελμάρ, σε συνέχεια της ανακοίνωσης της Volvo Car Hellas, προσφέρει επιδότηση ύψους 5.000 ευρώ για τα αμιγώς ηλεκτρικά EX30, EX40 και EC40. Η ενέργεια αφορά συγκεκριμένο αριθμό ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων, για ταξινομήσεις έως την 31η Μαρτίου 2025. Επιπλέον, η επιδότηση ύψους 5.000 ευρώ μπορεί να συνδυαστεί με αίτηση για το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ, το οποίο επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με 9.000 ευρώ. Έτσι, το συνδυαστικό όφελος που θα αποκομίσει ανέρχεται σε 14.000 ευρώ (συν 2.000 ευρώ, εφόσον υπάρχει και απόσυρση). Ενδεικτικά, με την Επιδότηση Volvo οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να αποκτήσουν το Volvo EX30 από μόλις 34.172 ευρώ. ΑΦΟΙ ΦΙΛΟΣΙΔΗ: ΝΕΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΟΜΙΛΟΥ ΣΥΓΓΕΛΙΔΗ Peugeot Open Week στον Βύρωνα Με αφορμή την έναρξη της συνεργασίας της με τον Όμιλο Συγγελίδη και τη λειτουργία της ως Επίσημος Διανομέας και Επισκευαστής Peugeot, η εταιρεία «Αφοι Φιλοσίδη» διοργάνωσε -στην έκθεσή της, Ολύμπου 66, στον Βύρωνα- την εκδήλωση “Peugeot Open Week”, η οποία διήρκεσε από τις 17 έως τις 22 Φεβρουαρίου. Το «παρών» έδωσε, όπως ήταν φυσικό, ολόκληρη η γκάμα της γαλλικής εταιρείας με επιβατικά και επαγγελματικά μοντέλα σε εκδόσεις υβριδικές και ηλεκτρικές, βενζίνης και diesel. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία, κάθε ημέρα από τις 9:00 το πρωί έως τις 9:00 το βράδυ, να δουν από κοντά το αυτοκίνητο που τους ενδιαφέρει και να πραγματοποιήσουν test drive, μπαίνοντας αυτόματα σε κλήρωση με μεγάλο έπαθλο ένα διήμερο roadtrip στην Ελλάδα με ένα Peugeot. Παράλληλα, όσοι προχώρησαν σε αγορά καινούργιου αυτοκινήτου επωφελήθηκαν από την ειδική προσφορά της Αφοι Φιλοσίδη για 3 χρόνια δωρεάν service.
27.02.25 #289 7 Δέκα νέα εργοστάσια μπαταριών ενδέχεται να προσφέρουν σχεδόν διπλάσια αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της Αμερικής στις 421,5 γιγαβατώρες, σε ετήσια βάση. Ασφαλώς, η Κίνα εξακολουθεί να κυριαρχεί στην παγκόσμια παραγωγή μπαταριών, αλλά η Βόρεια Αμερική είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή στον κόσμο σε προγραμματισμένη χωρητικότητα κυψελών. Οι νοτιοκορεατικές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και εξειδικευμένοι γίγαντες στην κατασκευή μπαταριών, πρωτοστατούν στο παραγωγικό “boom”. Το εργοστάσιο μπαταριών της Toyota κόστους 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Λίμπερτι της Βόρειας Καρολίνας είναι έτοιμο και θα ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά, υβριδικά και plug-in τον Απρίλιο. Ο γίγαντας μπαταριών SK On κατασκευάζει τρεις εγκαταστάσεις, δύο σε συνεργασία με τη Ford στο Τενεσί και το Κεντάκι και ένα άλλο με τη Hyundai στη Γεωργία. Και η LG Energy Solution έχει επίσης δημιουργήσει δύο εγκαταστάσεις, μία στο Οχάιο σε συνεργασία με τη Honda και ένα άλλο αυτόνομο εργοστάσιο στην Αριζόνα. ΤΑΧΕΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΔΥΝΑΜΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΠΑ: 10 νέα εργοστάσια μπαταριών Η Dongfeng, σε συνεργασία με τη Nissan και τη Honda, χρησιμοποιώντας την τεχνογνωσία τους εδώ και δύο δεκαετίες, έχει δημιουργήσει τη δική της γκάμα αυτοκινήτων. Στην εποχή των EV, η μάρκα δεν έχει κάνει τόσο μεγάλα βήματα όπως η BYD ή η Geely, αλλά με το τελευταίο SUV της μπορεί να προσβλέπει σε πιο σημαντικά μερίδια αγοράς. Το Dongfeng Nammi 06, ένα μεσαίο crossover, έχει ενδιαφέρον, τουλάχιστον σχεδιαστικά. Μοιάζει κάπως με το Kia EV3 και έχει μήκος 4,3 μ. - σημειωτέον πως υπάρχει και το μικρότερο Nammi 01, το οποίο πωλείται σε ορισμένες αγορές ως Dongfeng Box, ενώ η μάρκα διαθέτει επίσης μια έκδοση του Dacia Spring που ονομάζεται Nammi Box. Δεν γνωρίζουμε ακόμη τις προδιαγραφές της μπαταρίας για το 06, αλλά το κινεζικό MIIT (Υπουργείο Βιομηχανίας και Πληροφορικής) αναφέρει ότι το crossover θα είναι μονού κινητήρα με ισχύ έως και 181 ίππους. Φημολογείται ότι το νέο μοντέλο θα έρθει και στην Ευρώπη. ΗΛΕΤΡΙΚΟ CROSSOVER DONGFENG NAMMI 06 Στην Κίνα από 13.000 δολάρια ΑΙΤΗΣΗ ΠΤΩΧΕΥΣΗΣ ΥΠΕΒΑΛΕ Η NIKOLA Η Nikola, η startup με έδρα το Φίνιξ (Αριζόνα), που επικεντρώνεται στα ηλεκτρικά οχήματα (EV) και τα επαγγελματικά/φορτηγά καυσίμου υδρογόνου, υπέβαλε αίτηση πτώχευσης με βάση το σχετικό νομοθετικό καθεστώς των ΗΠΑ. Η εταιρεία έχει βιώσει μια δύσκολη δεκαετία από την ίδρυσή της το 2014. Το 2020, ο Nikola αποκάλυψε το Badger, ένα σκληροτράχηλο EV pickup με ηλεκτρικά μοτέρ και υδρογόνου. Τα σχέδια έμοιαζαν αρκετά υποσχόμενα, ώστε η General Motors να υπογράψει για να βοηθήσει στην ανάπτυξη πριν από την κυκλοφορία του, το 2022. Η εταιρεία κατηγορήθηκε για απάτη λίγο αργότερα, με τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της Nikola, Trevor Milton, να κρίνεται ένοχος για πολλαπλές κατηγορίες. Αφού ήρθε σε δικαστική διαμάχη με τον Milton, η Nikola άλλαξε πορεία, ακυρώνοντας το Badger και επικεντρώνοντας εκ νέου τις προσπάθειές της σε επαγγελματικά/φορτηγά. Η εταιρεία παρέδωσε τα πρώτα της pickup το 2022, αλλά δεν μπόρεσε στη συνέχεια να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της αγοράς ώστε να έχει κέρδη. Σήμερα, αφού η μετοχή της έπεσε στο ένα δολάριο, επιβεβαιώθηκε ότι έχει υποχρεώσεις μεταξύ 1 και 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων, με χιλιάδες πιστωτές…
27.02.25 #289 8 MERCEDES eACTROS 300: ΚΑΘΑΡΑ ΚΑΙ ΑΘΟΡΥΒΑ Από τις 4 έως τις 16 Φεβρουαρίου, το Saalbach-Hinterglemm στην Αυστρία φιλοξένησε το φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σκι Alpine FIS 2025. Στο προσκήνιο βρέθηκε η Mercedes-Benz, με δύο πλήρως ηλεκτρικά οχήματα συλλογής απορριμμάτων, που διέθεταν αμαξώματα ειδικά προσαρμοσμένα από την εταιρεία Stummer. Τα δύο Mercedes-Benz eActros 300 και τα πληρώματά τους άδειαζαν τους κάδους σκουπιδιών στο πάρκινγκ του Παγκοσμίου Κυπέλλου στην είσοδο της κοιλάδας και στο χώρο στάθμευσης των λεωφορείων. Εκτέλεσαν σιωπηλά την αποστολή τους χάρη στην αθόρυβη και πλήρως ηλεκτρική κίνησή τους. GOODYEAR: ΝΕΑ ΣΕΙΡΑ ΓΙΑ ΦΟΡΤΗΓΑ H Goodyear Tire & Rubber Company παρουσίασε το νέο ελαστικό Cooper Work Series Regional Haul All-position (RHA) 2 για φορτηγά. Η νέα σειρά Cooper Work RHA 2 είναι επαληθευμένη με τεχνολογία SmartWay και προσφέρει μεγάλη χιλιομετρική απόδοση και ομοιόμορφη φθορά για την αυξανόμενη κατηγορία βαρέων οχημάτων. Η νέα σειρά Cooper WORK Series RHA 2 είναι η τελευταία προσθήκη στη σειρά ελαστικών επαγγελματικών φορτηγών Cooper. Περισσότεροι από 170 υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στόλου συμμετείχαν στο πρόσφατο Commercial Fleets Summit του Fleet Europe, την τρίτη ετήσια εκδήλωση και 100% αφιερωμένη στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, αποκαλύπτοντας το βασικό θέμα της Καινοτομίας ως Στρατηγικής για Εξοικονόμηση Κόστους και Αειφορία. Η εκδήλωση, με την υποστήριξη του ιδρυτικού συνεργάτη Sortimo, ξεκίνησε με το Commercial Fleets Advisory Board, που αποτελείται από διεθνείς διαχειριστές στόλου, υπεύθυνους λήψης αποφάσεων από κατασκευαστές, εταιρείες χρηματοδοτικής μίσθωσης και ενοικίασης, ενδιαφερόμενους φορείς του κλάδου και άλλες θυγατρικές, που υποστηρίζουν την ανάπτυξη και συζητούν το μέλλον της κοινότητας LCV στην Ευρώπη. Δόθηκε έμφαση στις πωλήσεις του στόλου LCV σήμερα και στο μέλλον και στις ρυθμιστικές πρωτοβουλίες της Ευρώπης όσον αφορά τις οδικές μεταφορές. Η εναρκτήρια συνεδρίαση περιλάμβανε μια εκτελεστική συζήτηση με τον Thomas Unger από τη Sortimo, τον Jeronimo Saiz από την Kia Europe και τον Pieter Vervaet από την Toyota Motor Europe, αποκαλύπτοντας τις κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία LCV στην Ευρώπη. Αυτοί οι ειδικοί συζήτησαν λύσεις σε κύριες κατηγορίες ανησυχιών, όπως το αυξανόμενο κόστος, η αύξηση των προσδοκιών της αγοράς και η δύσκολη μάχη για τη διαχείριση του ανταγωνισμού, καθόσον μάλιστα τα ηλεκτρικά ελαφρά επαγγελματικά (eLCV) συνεχίζουν να ενσωματώνονται στην αγορά. Το πρόγραμμα της επόμενης ημέρας είχε πολλές παρουσιάσεις βέλτιστων πρακτικών, εργαστήρια με γνώμονα τα αποτελέσματα από ειδικούς στον τομέα, ευκαιρίες δικτύωσης και ζητήματα ηγεσίας σε βασικά θέματα όπως η υπέρβαση του κόστους ηλεκτροκίνησης, λύσεις για τη φόρτιση eLCV, καινοτομία στην τεχνολογία κινητήρων LCV, τακτικές διαχείρισης TCO και τι επιφυλάσσει το μέλλον για τον κλάδο. Το αποκορύφωμα της Ημέρας 2 ήταν η επίσημη ανακοίνωση του Position Paper σχετικά με τον εξηλεκτρισμό (LCV Electrification) που σχηματίστηκε από φορείς εκμετάλλευσης στόλου ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων μελών της Συμβουλευτικής Επιτροπής. Αυτό το έγγραφο αποτύπωσε τις ανησυχίες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι παίκτες του χώρου, περιγράφοντας λεπτομερώς τα εμπόδια και τις πιθανές λύσεις. Διαβάστε περισσότερα εδώ COMMERCIAL FLEETS SUMMIT Εξοικονόμηση κόστους και ηλεκτροκίνηση
27.02.25 #289 9 Η Daimler Buses GmbH γιορτάζει την 30ή επέτειό της. Στις 23 Φεβρουαρίου 1995, η EvoBus GmbH ιδρύθηκε με τη συγχώνευση του πρώην τμήματος λεωφορείων Daimler-Benz AG και του πρώην τμήματος λεωφορείων Karl Kässbohrer Fahrzeugwerke GmbH, με έδρα το Ulm. Έκτοτε, τα λεωφορεία της μάρκας Mercedes-Benz και Setra λειτουργούν κάτω από την ίδια στέγη. Το 2023, η εταιρεία μετονομάστηκε σε Daimler Buses GmbH. Η εξ ολοκλήρου θυγατρική της Daimler Truck είναι υπεύθυνη για τις ευρωπαϊκές δραστηριότητες λεωφορείων και αποτελεί μέρος του παγκόσμιου τμήματος των λεωφορείων Daimler ολόκληρου του ομίλου. Πέρυσι, το τμήμα των λεωφορείων της Daimler πούλησε περίπου 26.600 μονάδες παγκοσμίως και είχε περισσότερους από 15.000 υπαλλήλους, σηματοδοτώντας έτσι μια άλλη επιτυχημένη χρονιά. Η Daimler Buses στοχεύει να τα χρησιμοποιήσει για να προσφέρει μοντέλα ουδέτερων εκπομπών CO2 με βάση μπαταρίες ή υδρογόνο για τοπικές εφαρμογές έως το 2030. Η εστίαση αρχικά θα είναι στις βασικές αγορές της Ευρώπης και της Λατινικής Αμερικής. Μέχρι το 2039, μόνο νέα οχήματα με ουδέτερο CO2 θα πωλούνται για τοπικές εφαρμογές στην κεντρική αγορά της Ευρώπης. Στον τομέα των αστικών λεωφορείων, αυτό θα συμβεί στην Ευρώπη ήδη από το 2030. ΛΕΩΦΟΡΕΊΑ DAIMLER Επέτειος 30 ετών Δύο φορτηγά μηδενικών εκπομπών ρύπων που τροφοδοτούνται με κυψέλες καυσίμου απέκτησε το BMW Group, εγκαινιάζοντας μια πιλοτική λειτουργία στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος H2Haul. Στόχος του προγράμματος είναι η προώθηση της κινητικότητας υδρογόνου στις εμπορευματικές μεταφορές. Τα δύο οχήματα θα εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Λειψίας, Λάντσμπεργκ και Νυρεμβέργης, προκειμένου να αξιολογηθεί η πρακτικότητα αυτής της τεχνολογίας. Για να υποστηριχθεί η λειτουργικότητα των φορτηγών, κατασκευάζονται δύο σύγχρονοι σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου στη Λειψία και στο Χόρμερσντορφ. Αυτοί οι σταθμοί θα παρέχουν τη δυνατότητα γρήγορου ανεφοδιασμού με μεγάλες ποσότητες υδρογόνου, κάτι που είναι κρίσιμο για τη συνεχή χρήση των φορτηγών με κυψέλες καυσίμου στον τομέα των logistics. Το BMW Group συνεργάζεται με την Iveco, την DHL και την TEAL Mobility για την υλοποίηση του προγράμματος H2Haul. Ο στόχος του προγράμματος H2Haul είναι να αξιολογηθούν φορτηγά υδρογόνου με συστήματα κίνησης κυψελών καυσίμου υπό πραγματικές συνθήκες και να διερευνηθεί η σημαντική τους συμβολή στην απαλλαγή των βαρέων οχημάτων από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η δοκιμή αυτής της τεχνολογίας θα ανοίξει το δρόμο για την εμπορευματοποίηση των φορτηγών με κυψέλες καυσίμου στην Ευρώπη. Με τη χρηματοδότηση της Clean Hydrogen Partnership, συνολικά 16 φορτηγά θα κυκλοφορήσουν σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων δύο φορτηγών κυψελών καυσίμου IVECO S-eWay που θα χρησιμοποιηθούν στη Γερμανία από τα Logistics του BMW Group. Εκτός από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα H2Haul, το project με την ονομασία HyCET, το οποίο επικεντρώνεται στη δοκιμή φορτηγών υδρογόνου με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχει επίσης ξεκινήσει υπό την ηγεσία του BMW Group στο πλαίσιο ενός κοινοπρακτικού σχήματος. Σύμφωνα με το πρόγραμμα, το τμήμα logistics του BMW Group θα χρησιμοποιήσει δύο φορτηγά 40 τόνων και ένα φορτηγό 18 τόνων. Σε σύγκριση με τις κυψέλες καυσίμου, ο κινητήρας εσωτερικής καύσης έχει περισσότερη κατανάλωση. Παρ’ όλα αυτά, η ομοιότητά του με τον παραδοσιακό κινητήρα diesel σημαίνει ότι η παραγωγή του κοστίζει λιγότερο. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΜΕ FUEL CELLS ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΣΩΤ. ΚΑΥΣΗΣ BMW Group: Με υδρογόνο στα logistics
27.02.25 #289 10 Το πράσινο υδρογόνο κερδίζει δυναμική ως μια ισχυρή λύση καθαρής ενέργειας και δύο σημαντικοί παίκτες, η TotalEnergies και η Air Liquide, ενισχύουν τις δυνατότητές του. Ανακοινώνοντας μια κοινή επένδυση 600 εκατομμυρίων ευρώ, οι εταιρείες στοχεύουν να αναπτύξουν δύο μεγάλης κλίμακας έργα πράσινου υδρογόνου στην Ολλανδία. Στην καρδιά αυτών των έργων βρίσκονται μονάδες παραγωγής υδρογόνου με βάση την ηλεκτρόλυση. Πώς όμως λειτουργούν όλα; Με απλά λόγια, τα συστήματα ηλεκτρόλυσης χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια, για να χωρίσουν το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο. Όταν τροφοδοτείται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας -όπως η αιολική ή η ηλιακή- η διαδικασία δεν αφήνει ουσιαστικά κανένα αποτύπωμα άνθρακα, καθιστώντας την να ξεχωρίζει στον αγώνα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Οι εγκαταστάσεις ηλεκτρόλυσης Zeeland, το ένα από τα έργα στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, θα έχει παραγωγική ικανότητα 250 MW και αναμένεται να παράγει 30.000 τόνους πράσινου υδρογόνου ετησίως. Η Allianz και η Air Liquide βασίζονται στην προηγμένη τεχνολογία ηλεκτρολύτη της Siemens Energy, για να το καταστήσουν δυνατό. Αυτή η τεχνολογία είναι βελτιστοποιημένη για αποδοτικότητα, μεγιστοποιώντας την ποσότητα πράσινου υδρογόνου που παράγεται ανά μονάδα ανανεώσιμης ενέργειας που καταναλώνεται. Οι δεύτερες εγκαταστάσεις ηλεκτρόλυσης, Elygator, θα βρίσκονται στο Maasvlakte στο Ρότερνταμ. Αυτή η εγκατάσταση, επίσης με ισχύ 250 MW, αναμένεται να παράγει επιπλέον 15.000 τόνους πράσινου υδρογόνου ετησίως. Θα τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας από το υπεράκτιο έργο OranjeWind της TotalEnergies. Μαζί, αυτές οι δύο εγκαταστάσεις έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τους 450.000 τόνους εκπομπών CO2 ετησίως. TOTALENERGIES - AIR LIQUIDE Πράσινο υδρογόνο στην Ολλανδία DAF - TOTALENERGIES: ΒΙΩΣΙΜΕΣ ΛΥΣΕΙΣ Η DAF Trucks NV και η TotalEnergies ανακοίνωσαν την υπογραφή μνημονίου συμφωνίας (MoU) σχετικά με την κοινή τους δέσμευση να αναπτύξουν λύσεις κινητικότητας μηδενικών εκπομπών για τις οδικές μεταφορές. Αυτή η συνεργασία αξιοποιεί την ηγετική θέση της DAF στην κατασκευή φορτηγών και την τεχνογνωσία της TotalEnergies στην ανάπτυξη λύσεων βιώσιμης κινητικότητας. Η συμφωνία επικεντρώνεται σε 3 βασικές πρωτοβουλίες: Διερεύνηση των ευκαιριών για τους πελάτες DAF με σκοπό τη βέλτιστη χρήση του δικτύου φόρτισης TotalEnergies και των υπηρεσιών περιαγωγής τους. Επιτάχυνση της ανάπτυξης συστημάτων φόρτισης Megawatt (MCS) για εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση ηλεκτρικών φορτηγών με μια πιλοτική πρωτοβουλία που βοηθά στη διαμόρφωση του μέλλοντος της υποδομής φόρτισης. Παροχή λύσεων από την TotalEnergies, για ενεργειακά προϊόντα και προσαρμογές στις εγκαταστάσεις παραγωγής DAF, προκειμένου να υποστηριχθεί η DAF στη μείωση των εκπομπών CO2. Η Bosch, παγκόσμια εταιρεία μηχανικής και τεχνολογίας, ανακοίνωσε μια σημαντική στρατηγική αναπροσαρμογή, που υπογραμμίζει τη δέσμευσή της στην τεχνολογία υδρογόνου. Η εταιρεία θα σταματήσει την ανάπτυξη της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου στερεού οξειδίου, μια απόφαση που έχει τις ρίζες της στην πιο αργή από την αναμενόμενη υιοθέτηση αυτών των συστημάτων στην αγορά. Αντίθετα, η Bosch θα δώσει προτεραιότητα στις τεχνολογίες παραγωγής υδρογόνου, ιδιαίτερα στα εξαρτήματα ηλεκτρόλυσης με μεμβράνη ανταλλαγής πρωτονίων (PEM), τα οποία σκοπεύει να φέρει στην αγορά φέτος. Αυτή η αλλαγή αντανακλά τις ευρύτερες προσδοκίες της Bosch για την τεχνολογία υδρογόνου να είναι μια αγορά πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ έως το 2030, καθώς και το όραμά της για το ρόλο του υδρογόνου στην προώθηση των παγκόσμιων προσπαθειών απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. BOSCH: ΑΦΗΝΕΙ ΤΙΣ ΚΥΨΕΛΕΣ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
27.02.25 #289 11 Οι εταιρικοί στόλοι θα αντιμετωπίσουν υψηλότερους φόρους ταξινόμησης οχημάτων, αυξημένα τέλη κυκλοφορίας, μικρότερες φορολογικές ελαφρύνσεις για πράσινες επενδύσεις και αυξημένους φόρους παροχών σε είδος για οδηγούς εταιρικών αυτοκινήτων σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, εξαιτίας των αλλαγών στις επίσημες δοκιμές εκπομπών ρύπων για τα plugin υβριδικά οχήματα (PHEV). Ο νέος κανονισμός Euro 6e-Bis της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου, ενδέχεται να διπλασιάσει τις επίσημες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) των PHEV και θα έχει σημαντικό αντίκτυπο σε χώρες όπου οι φορολογικές πολιτικές βασίζονται στις εκπομπές CO2. Το νέο πρότυπο εκπομπών εισάγει μια αυστηρότερη διαδικασία ελέγχου με στόχο την πιο ακριβή αποτίμηση των συνθηκών οδήγησης στον πραγματικό κόσμο. Αν και όλα τα νέα οχήματα θα υποβληθούν σε αυστηρότερες δοκιμές εκπομπών, που θα καλύπτουν ένα ευρύτερο φάσμα θερμοκρασιών (0°–35°C) και συνθηκών οδήγησης, τα PHEV θα επηρεαστούν ιδιαίτερα από μια αλλαγή που θα τα υποβάλλει σε δοκιμές σε δύο καταστάσεις - με πλήρως φορτισμένη μπαταρία μέχρι την εκκένωσή της και με άδεια μπαταρία. Η ΕΕ εφαρμόζει στη συνέχεια έναν «συντελεστή χρησιμότητας» (UF), που εξαρτάται από την απόσταση που μπορεί να διανύσει το PHEV αποκλειστικά με την μπαταρία, για να υπολογίσει τις εκπομπές CO2. Αυτός ο συντελεστής αυξήθηκε σημαντικά στα 2.200 km (1.375 μίλια) με τον Euro 6e-Bis, από 800 km (500 μίλια) που ίσχυε με τον Euro 6e. Όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση της δοκιμής, τόσο μεγαλύτερο είναι το ποσοστό του ταξιδιού που το PHEV θα καλύψει χρησιμοποιώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αυξάνοντας έτσι τις εκπομπές του. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΛΟΓΩ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ CO2 Αυξημένοι φόροι για τα PHEV ΕΤΣΙ ΜΕΙΩΝΕΙ Η KONE ΤΟ CO2 TOY ΣΤΟΛΟΥ ΤΗΣ Η έκθεση βιωσιμότητας της KONE για το 2023 αναδεικνύει την πρόκληση που αντιμετωπίζει ο παγκόσμιος στόλος των 19.000 οχημάτων της. Τα επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα της παγκόσμιας εταιρείας ανελκυστήρων και κυλιόμενων κλιμάκων αντιπροσωπεύουν το 92% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου της (Scope 1 και 2). Αυτό τα καθιστά βασικό στόχο της κλιματικής δέσμευσης της KONE, που ανακοινώθηκε το 2020, για μείωση κατά το ήμισυ των εκπομπών από τις δικές της δραστηριότητες έως το 2030, σε σύγκριση με το επίπεδο του 2018. Η μετάβαση αρχικά σε στόλο χαμηλών και στη συνέχεια μηδενικών εκπομπών είναι επομένως ζωτικής σημασίας για την επίτευξη των περιβαλλοντικών της δεσμεύσεων. Η εταιρία ξεκίνησε με τον εξηλεκτρισμό των επιβατικών αυτοκινήτων του στόλου της για να ασχοληθεί στη συνέχεια και με τα επαγγελματικά της, φροντίζοντας να έχει χαμηλό συνολικό κόστος ιδιοκτησίας (TCO) με ενέργειες όπως η νυχτερινή φόρτιση κατ’ οίκον κλπ. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΤΟ 93% ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΤΩΝ EV ΜΕΤΑ ΑΠΟ 70.000 ΧΛΜ. Μετά από 70.000 km, η μέση μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος (EV) διατηρεί το 93% της αρχικής της χωρητικότητας – SoH (State of Health). Αυτό το βασικό εύρημα από μια ευρείας κλίμακας μελέτη της Arval ενισχύει τα αυξανόμενα στοιχεία που δείχνουν ότι οι μπαταρίες των EVs έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής από ό,τι αρχικά πιστευόταν. Αλλά γιατί να επιβεβαιώσουμε κάτι που ήδη γνωρίζουμε; Επειδή το άγχος σχετικά με την κατάσταση υγείας της μπαταρίας («SoH anxiety») εξακολουθεί να είναι διαδεδομένο μεταξύ των δυνητικών αγοραστών και εμποδίζει την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων (EVs). Η μπαταρία ενός EV αντιπροσωπεύει το 20%- 30% του συνολικού κόστους του, καθιστώντας την τόσο ζωτικής σημασίας όσο και πολύτιμη. Για τους αγοραστές μεταχειρισμένων EVs, όμως, μπορεί να αποτελέσει πηγή ανησυχίας. Διαβάστε περισσότερα εδώ
27.02.25 #289 12 BYD: ΑΝΟΙΓΜΑ ΣΕ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΕΣ Η BYD, κορυφαία εταιρεία κατασκευής οχημάτων νέας ενέργειας παγκοσμίως, δήλωσε σε προμηθευτές εξαρτημάτων ότι είναι «ανοιχτή σε νέες συνεργασίες» κατά τη διάρκεια συνεδρίου που πραγματοποιήθηκε στην Ιταλία. Περισσότεροι από 500 εκπρόσωποι από 380 κορυφαίους προμηθευτές στην Ιταλία συμμετείχαν στην εκδήλωση στο Τορίνο, η οποία διοργανώθηκε με την υποΗ Free2move, παγκόσμιος ηγέτης στις υπηρεσίες κινητικότητας, συνεχίζει τη στρατηγική της επέκταση στη Γερμανία, ενσωματώνοντας 400 νέα οχήματα Opel Corsa στο στόλο αυτοκινήτων κοινής χρήσης. Αυτή η κίνηση ενισχύει τη δέσμευση του Free2move να παρέχει βιώσιμες, προσβάσιμες και βολικές λύσεις αστικής μετακίνησης για πελάτες σε βασικές γερμανικές πόλεις όπως το Βερολίνο, το Μόναχο και η Φρανκφούρτη. Και τα 400 νέα οχήματα Opel Corsa είναι πλέον διαθέσιμα μέσω της εφαρμογής Free2move, επιτρέποντας στους χρήστες να εντοπίζουν, να κάνουν κράτηση και να ξεκλειδώνουν αυτοκίνητα με ευκολία. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε ολιγόλεπτη, ωριαία ή ημερήσια ενοικίαση, εξασφαλίζοντας μέγιστη ευελιξία για διαφορετικές ανάγκες μετακίνησης. Το ρεκόρ χρήσης Long Term Car Sharing (LTCS) δείχνει σημαντική αύξηση σε ετήσια βάση, με το Βερολίνο να σημειώνει άνοδο +56% τον Αύγουστο και +66% τον Δεκέμβριο (κατά την περίοδο του καλοκαιριού και των Χριστουγέννων αντίστοιχα), ενώ το Μόναχο κατέγραψε αύξηση +29% τον Νοέμβριο. Επιπλέον, η ικανοποίηση από ενοικίαση σε πόλεις όπου το Opel Corsa προστέθηκε στο στόλο αυξήθηκε κατά 11%, υπογραμμίζοντας την καταλληλότητά του για οικογένειες και μεγαλύτερα ταξίδια. Καθώς η αστική κινητικότητα εξελίσσεται, το Free2move παραμένει προσηλωμένο στην ανάπτυξη του αποτυπώματός του στη Γερμανία και πέρα από αυτήν. Η επέκταση του στόλου με τα Opel Corsa υποστηρίζει την αποστολή της εταιρείας να μειώσει τη συμφόρηση και τις εκπομπές άνθρακα μέσω της κοινής χρήσης του οχήματος. Αυτό περιλαμβάνει την εστίαση της Free2move στην προσαρμογή του στόλου στις ανάγκες των πελατών, προσφέροντας μια μεγάλη γκάμα μοντέλων, συμπεριλαμβανομένων των Opel Astra, Mokka, Crossland, Peugeot 208 και 3008. ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΤΟΛΟΥ Free2move: Mε 400 νέα Opel Corsa Το Mercedes-Benz Group AG, ανέφερε πτώση στα οικονομικά του αποτελέσματα για το 2024, επικαλούμενο ασθενέστερη ζήτηση στον τομέα του αυτοκινήτου. Παρά το δύσκολο περιβάλλον, η εταιρεία παραμένει επικεντρωμένη στην προώθηση της ανάπτυξης μέσω μιας εκτεταμένης εκστρατείας κυκλοφορίας νέων προϊόντων και δεσμεύεται να αυξήσει τις επενδύσεις της στην Κίνα. Ο Ola Kaellenius, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ομίλου, χαρακτήρισε τα αποτελέσματα «ισχυρά», σε ένα «πολύ απαιτητικό περιβάλλον». Τα κέρδη του ομίλου προ φόρων και τόκων (EBIT) ανήλθαν συνολικά σε 13,6 δισ. ευρώ, ενώ τα έσοδα ανήλθαν στα 145,6 δισ. ευρώ, αντανακλώντας πτώση 4,46% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο τομέας αυτοκινήτων, ειδικότερα, είχε τη μεγαλύτερη πτώση, με τα EBIT να μειώνονται στα 8,7 δισ. ευρώ. Ήδη, εκπονείται ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα βελτίωσης της απόδοσης για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της ανθεκτικότητάς του Group, με «δεκάδες νέα ή ανανεωμένα μοντέλα να αναμένονται στις αγορές μέχρι το 2027». Ως μέρος του παγκόσμιου προγράμματος λανσαρίσματος προϊόντων, η Mercedes-Benz θα διαθέσει μια σειρά αποκλειστικών προϊόντων σε όλα τα τμήματα της αγοράς και τους τύπους κινητήρων στην Κίνα από φέτος. MERCEDES-BENZ: FOCUS ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ στήριξη της ANFIA (Associazione Nazionale Filiera Industria Automobilistica). Τα ανώτερα στελέχη της BYD ανακοίνωσαν ότι η εταιρεία είναι πρόθυμη και έτοιμη να συνεργαστεί με Ευρωπαίους εταίρους, καθώς προετοιμάζει την εφοδιαστική αλυσίδα της για συνεχή ανάπτυξη στην αγορά επιβατικών αυτοκινήτων.
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=