24.02.25 #288 13 Το 2024, η αγορά ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων στην Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου) αυξήθηκε κατά 22% σε σχέση με το 2023, φτάνοντας τα 7.779 οχήματα (πάνω από 8 τόνους). Η συνεισφορά της βρετανικής αγοράς στη συνολική εικόνα ήταν σημαντική: ενώ η αγορά του κλάδου στην Ε.Ε. των 27 είδε τις Daimler Buses και Iveco Bus να κατακτούν τις δύο πρώτες θέσεις, οι Yutong και Wrightbus σάρωσαν κυριολεκτικά σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, λόγω των επιδόσεών τους στη Βρετανία - τα στοιχεία προέρχονται από ευρωπαϊκούς εθνικούς στατιστικούς φορείς. Έτσι, στην κορυφή της γενικής κατάταξης το 2024 βρέθηκε η Yutong, η οποία σημείωσε μια εκπληκτική αύξηση 126,1% στις ταξινομήσεις, φτάνοντας τα 1.092 ηλεκτρικά λεωφορεία, από 483 το 2023. Αυτή η απότομη άνοδος έχει εξασφαλίσει στον Κινέζο κατασκευαστή μερίδιο αγοράς 14% στην Ευρώπη, σχεδόν διπλάσιο από το 7,23% του προηγούμενου έτους. Στο +105,8% στη δεύτερη θέση με 918 λεωφορεία σε σύγκριση με 446 το 2023, έκλεισε η Mercedes κατακτώντας μερίδιο αγοράς 11,8%, από 7% το προηγούμενο 12μηνο. Το ισχυρότερο άλμα της μπροστά τα τελευταία τρία χρόνια σημείωσε η North Irish Wrightbus, με 861 ηλεκτρικά λεωφορεία να ταξινομούνται το 2024, ήτοι αύξηση 83,6% από το προηγούμενο έτος - και το 2023 ο ίδιος κατασκευαστής είχε ανέβει 4 φορές πάνω σε πωλήσεις. Η Iveco Bus ανέφερε ισχυρή ανάπτυξη, με τις ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά 130,6% φτάνοντας τα 821 λεωφορεία, από 356 το 2023. Το μερίδιο αγοράς της αυξήθηκε σε 10,6%, από 5,6%. Η BYD, παρά τη μέτρια αύξηση 19%, διατήρησε ισχυρή παρουσία με 426 οχήματα, εξασφαλίζοντας μερίδιο αγοράς 5,5%. Η Irizar παρουσίασε επίσης θετικές επιδόσεις με άνοδο 24,6%, εγγράφοντας πωλήσεις 263 λεωφορείων, από 211 το 2023, διατηρώντας σταθερό μερίδιο αγοράς 3,4%. Αρκετά αξιοσημείωτες επιδόσεις πέτυχε η VDL, η οποία έγραψε αύξηση πωλήσεων +271% φτάνοντας τα 401 οχήματα. Από την άλλη πλευρά, η Solaris σημείωσε απότομη μείωση 36,6% στις πωλήσεις της, υποχωρώντας από 725 το 2023 σε μόλις 460 το 2024. Κατά συνέπεια, το μερίδιο αγοράς της συρρικνώθηκε από 11,4% σε 5,9%. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι το 2023, για την πολωνική κατασκευάστρια, είχε υπάρξει μια πολύ καλή χρονιά με πωλήσεις 785 ηλεκτρικών λεωφορείων. Η MAN σημείωσε επίσης σημαντική πτώση της τάξης του 44,6%, με τις ταξινομήσεις να μειώνονται από 785 το 2023 σε 435 το 2024, με αποτέλεσμα την κάθοδο του μεριδίου αγοράς από 12,4% σε 5,6%. ΜΠΡΟΣΤΑ YUTONG - MERCEDES - WRIGHTBUS Στο +22% τα ηλεκτρικά λεωφορεία στην Ευρώπη ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ 2024 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ 2023 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ 2022 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ 2021 ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ 2020 ΔΙΑΦΟΡΑ 2024-2023 (%) ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ 2024 (%) ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ 2023 Yutong 1092 483 479 303 164 126,1 14,0 7,6 Mercedes 918 446 405 333 99 105,8 11,8 7 Wrightbus 861 469 112 μη διαθέσιμα στοιχεία μη διαθέσιμα στοιχεία 83,6 11,1 7,4 Iveco Bus 821 356 347 274 114 130,6 10,6 5,6 Solaris 460 725 342 390 416 -36,6 5,9 11,4 MAN 435 785 230 134 25 -44,6 5,6 12,4 BYD 426 358 322 257 424 19,0 5,5 5,6 VDL 401 108 344 178 127 271,3 5,2 1,7 BYD - ADL 352 448 465 375 190 -21,4 4,5 7 Volvo Buses 272 345 232 211 217 -21,2 3,5 5,4 Irizar 263 211 110 201 25 24,6 3,4 3,3 Zonson 195 232 μη διαθέσιμα στοιχεία μη διαθέσιμα στοιχεία μη διαθέσιμα στοιχεία -15,9 2,5 3,7
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=