24.02.25 #288 11 Προκαταβολή ομοσπονδιακού φόρου 1.000 δολαρίων για τα ηλεκτρικά οχήματα, επιπλέον των κρατικών προσαυξήσεων, εισηγούνται Αμερικανοί Γερουσιαστές. Επί του παρόντος, παρά τις τολμηρές αρχικές εκτελεστικές πράξεις του Προέδρου Τραμπ, δεν επηρεάζεται άμεσα η δυνατότητα των αγοραστών αυτοκινήτων να διεκδικούν την φοροαπαλλαγή 7.500 δολαρίων (ανάλογη των ευρωπαϊκών επιδοτήσεων) ή να έχουν πρόσβαση σε ευνοϊκές μισθώσεις EV. Για αυτό, θα χρειαζόταν πράξη του Κογκρέσου, αλλά με βάση νομοσχέδιο που κατατέθηκε προς συζήτηση τις τελευταίες ημέρες, μπορεί να είναι πολύ κοντά ο χρόνος κατάργησης των ευνοϊκών ρυθμίσεων, βάσει ολοκληρωμένης πρότασης 14 Ρεπουμπλικανών γερουσιαστών. Εάν περάσει η πρόταση, τότε σε μόλις 30 ημέρες μετά την ψήφιση του ν/σ θα τελειώσει το θέμα και αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες θα ζοριστούν με τις επιπλέον επιβαρύνσεις - με εξαίρεση την GM και τη Ford που επιδιώκουν, ουσιαστικά, τη σταδιακή κατάργηση της έκπτωσης φόρου για τα ηλεκτρικά οχήματα. Και να γιατί: Η φοροαπαλλαγή για EV δεν είναι μόνο μία αλλά τρεις διαφορετικές «πιστώσεις προσιτής τιμής», οι οποίες, κατά ορισμένους, επιδοτούν την αμερικανική βιομηχανία. Εκτός από το IRS 30D, κοινώς γνωστό ως πίστωση φόρου EV, ο λογαριασμός περιλαμβάνει την πίστωση μεταχειρισμένων καθαρών οχημάτων (25E) για μεταχειρισμένα EV και την πίστωση Commercial Clean Vehicle (45W) για τα επαγγελματικά EV. Η φοροαπαλλαγή, λοιπόν, επαγγελματικού οχήματος περιέχει ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα εδάφια, το λεγόμενο «παραθυράκι μίσθωσης», το οποίο ήταν αποτέλεσμα ερμηνείας του Υπουργείου Οικονομικών που πολλοί νομοθέτες είπαν ότι δεν ικανοποιεί την αρχική πρόθεση του νόμου. Επιτρέπει, ουσιαστικά, σε θυγατρικές (εταιρείες δεσμευμένων πιστώσεων) των κατασκευαστών να λαμβάνουν έκπτωση φόρου 7.500 δολαρίων για κάθε EV που μισθώνουν, ανεξάρτητα από την τιμή καταλόγου ή τον τόπο κατασκευής του, άρα ευνοούνται ανταγωνιστικές προς τους δύο μεγάλους αμερικανικούς ομίλους βιομηχανίες. ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ GM-FORD ΗΠΑ - Ηλεκτρικά: Προς κατάργηση των απαλλαγών Η Ford μελετά τη φόρτιση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από πολλαπλές θύρες φόρτισης ταυτόχρονα, προκειμένου να συντομεύσει τους χρόνους. Η ιδέα περιγράφεται σε μια πρόσφατη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας που δημοσιεύθηκε από το Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας και Εμπορικών Σημάτων των Ηνωμένων Πολιτειών (USPTO) στις 12 Νοεμβρίου 2024, αλλά αρχικά είχε κατατεθεί από τη Ford στις 8 Δεκεμβρίου 2021. Δείχνει μια ρύθμιση με διπλές θύρες φόρτισης που η καθεμία θα είναι υπεύθυνη για τη φόρτιση τμήματος της μπαταρίας από μία μόνο πηγή τροφοδοσίας. Περιγράφεται, ειδικότερα, ως ένα σύστημα που θα επέτρεπε σε δύο ή περισσότερα τμήματα της μπαταρίας να αποσυνδεθούν και να φορτιστούν μεμονωμένα ή να συνδεθούν μεταξύ τους για συμβατική φόρτιση. Η διαδοχική φόρτιση θα γίνεται με έναν προσαρμογέα με splitter του καλωδίου για να φτάσει στις δύο θύρες φόρτισης του οχήματος. Ορισμένα EV, πάντως, διαθέτουν ήδη διπλές θύρες φόρτισης. Οι Porsche Taycan και τα Audi E-Tron GT διαθέτουν θύρες AC και στις δύο πλευρές, με θύρα ταχείας φόρτισης DC επίσης στη δεξιά πλευρά. Αλλά, αυτό είναι μόνο για ευκολία, καθώς δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν και οι δύο θύρες ταυτόχρονα. Η MercedesBenz CLA του 2026 θα έχει επίσης διπλές θύρες -μία J1772, για AC και μία NACS, για DC- για να προσφέρει στους οδηγούς μεγαλύτερη ευελιξία. Το concept της Ford θα είναι κάτι διαφορετικό από όλα αυτά, αν φτάσει στην παραγωγή. ΓΙΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΧΡΟΝΟΥ Ford: Διπλές θύρες φόρτισης;
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=