FLEETNEWS #287

20.02.25 #287 12 Το E-Mobility Europe είναι, πλέον, η νέα φωνή για το συλλογικό οικοσύστημα ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης (πρώην AVERE). Καλύπτει εθνικές ενώσεις EV, κατασκευαστές οχημάτων, υποδομές, αλυσίδα εφοδιασμού, ιδιοκτήτες στόλων και τεχνολογία. Το E-Mobility Europe υποστηρίζει την επιτυχημένη μετάβαση της Ευρώπης στα ηλεκτρικά οχήματα, με τρόπο που ωφελεί τόσο τους κατοίκους κάθε περιοχής όσο και τις βιομηχανίες της. Είναι δε, επί του προκειμένου, ο συνομιλητής των θεσμικών οργάνων της Ε.Ε. Όπως τονίζεται ειδικότερα, συμβάλλει στην υλοποίηση ενός πλαισίου πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ενθαρρύνει την επιτυχημένη μετάβαση της Ευρώπης στα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2035, με τρόπο κοινά ωφέλιμο για όλους. Οι στόχοι του πιο αναλυτικά: „ Υποστήριξη των ορίων CO2 της ΕΕ 2035 και της ευρύτερης διαδικασίας απανθρακοποίησης. „ Εξασφάλιση αποτελεσματικών κινήτρων από τα κράτη μέλη για την αγορά και τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. „ Επιτάχυνση της ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης σε όλα τα κράτη-μέλη. „ Αντιμετώπιση του κενού ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης για τα ηλεκτρικά οχήματα, τις μπαταρίες και τα υλικά τους. „ «Ξεκλείδωμα» των δυνατοτήτων ευελιξίας των ηλεκτρικών οχημάτων για την υποστήριξη των δικτύων της ΕΕ και την εξοικονόμηση χρημάτων των καταναλωτών. E-MOBILITY EUROPE Με «καθαρό» ορίζοντα το 2035 ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Πού θα πάνε οι τιμές το 2025; Στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 1,5% τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Αυτός ο αριθμός, από το Δείκτη Τιμών του Ομίλου AUTO1, φαίνεται να επιβεβαιώνει τις προβλέψεις ότι το 2025, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα συνεχίσουν την πτώση του περασμένου έτους. Κάποιοι, όμως, διαφωνούν... Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι υπερτιμημένα σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία. Σύμφωνα με το AUTO1, οι τιμές χονδρικής πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο του 2025 εξακολουθούσαν να είναι 14% υψηλότερες από ό,τι πέντε χρόνια νωρίτερα, ακριβώς πριν από το ξέσπασμα της Covid-19. Από αυτή την άποψη, η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει ακόμη πολύ δρόμο προς τα κάτω, για να διορθωθούν πλήρως οι τιμές. Και η συνεχιζόμενη απόσβεση φαίνεται να είναι μια λογική συνέχεια από πέρυσι, όταν οι τιμές χονδρικής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,8%. Σύμφωνα με το Autoscout24, η ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είδε τη ζήτηση να αυξάνεται κατά 17% το 2024, ενώ η προσφορά αυξήθηκε μόνο κατά 5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ωστόσο οι τιμές μειώθηκαν κατά 6% (σε μέσο όρο 24.592 ευρώ). Συγκεκριμένα, η ζήτηση για PHEV αυξήθηκε κατά 69%, ενώ τα BEV είχαν 37% μεγαλύτερη ζήτηση. Περαιτέρω μειώσεις τιμών είναι, επίσης, αυτό που αναμένει μεγάλο μέρος της αγοράς: μια διαδικτυακή έρευνα με περισσότερους από 7.200 αντιπροσώπους αυτοκινήτων σε οκτώ κύριες αγορές της Ευρώπης -και πάλι από το AUTO1- δείχνει ένα σημαντικό πλήθος (44%) που αναμένει πτώση των τιμών των μεταχειρισμένων το 2025. Πάνω από το ένα τρίτο (34,6%) αναμένει ότι οι τιμές θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό σταθερές. Μόλις ένας στους πέντε (21,4%) πιστεύει ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα αυξηθούν. Χρησιμοποιώντας μια διαφορετική μέτρηση, το Autovista24 καταλήγει σε ένα παρόμοιο συμπέρασμα. Με βάση το δείκτη όγκου πωλήσεων (SVI), οι αναλυτές δεδομένων διαπιστώνουν «αποφασιστική μείωση της ευρωπαϊκής ζήτησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων». Διαβάστε περισσότερα εδώ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=