FLEETNEWS #287

20.02.25 #287 10 STELLANTIS: ΚΙΒΩΤΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ Η Stellantis θα αρχίσει να κατασκευάζει κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη για υβριδικά οχήματα στο Termoli της Ιταλίας. Tο συγκεκριμένο εργοστάσιο παραγωγής κινητήρων σχεδιαζόταν αρχικά να μετατραπεί σε μονάδα κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά από την κοινοπραξία Να άρει τα διοικητικά εμπόδια και να μειώσει τις υπερβολικές απαιτήσεις συμμόρφωσης, ώστε να απελευθερωθεί το δυναμικό καινοτομίας του ευρωπαϊκού τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, παροτρύνουν την Ε.Ε. κατασκευαστές και προμηθευτές. Πρωτοπόροι στην Ε&Α, οι δύο κλάδοι φημίζονται παγκοσμίως για την καινοτομία. Για παράδειγμα, ο κλάδος των κατασκευαστών προχωρά σταθερά στην ανάπτυξη αυτοματοποιημένων οχημάτων. Αυτοκίνητα που παρκάρουν μόνα τους, φορτηγά που κυκλοφορούν μόνα τους σε χώρους logistics: αυτές οι εφαρμογές είναι ήδη πραγματικότητα. «Χρειαζόμαστε την Ε.Ε. να δώσει κίνητρα και όχι να εμποδίσει το συγκριτικό μας προβάδισμα. Τα αυτοματοποιημένα οχήματα είναι το επόμενο βήμα και ένα πεδίο στο οποίο μπορούμε να λειτουργήσουμε. Αλλά για να γίνει αυτό, απαιτούνται συνθήκες που ευνοούν τη δημιουργία μιας ισχυρής ψηφιακής βιομηχανικής βάσης», δήλωσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). «Οι ΗΠΑ και άλλοι επενδύουν μαζικά σε βασικές τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, το cloud computing, και προηγούνται όσον αφορά τις ψηφιακές αγορές. Η Ευρώπη πρέπει να ανταποκριθεί με τολμηρή προσέγγιση για να εξασφαλίσει μια ακμάζουσα αγορά για υπηρεσίες ψηφιακής κινητικότητας και να εξασφαλίσει επαρκείς επενδύσεις, ώστε να αναπτυχθεί εδώ η επόμενη γενιά συνδεδεμένων και αυτοματοποιημένων οχημάτων», δήλωσε ο Benjamin Krieger, γενικός γραμματέας της CLEPA, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Προμηθευτών Αυτοκινήτων. «Η Ε.Ε. πρέπει να ενισχύσει το οικοσύστημα ηλεκτρονικών ημιαγωγών και των αυτοκινήτων, να προωθήσει την Ε&Α, παγκόσμιες συνεργασίες στην προοπτική μιας ενοποιημένης αγορά για αυτόνομα οχήματα». ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ & ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ Στήριξη από ΕΕ ζητούν ACEA και CLEPA ΠΡΑΣΙΝΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ RENAUT-GEELY ΣΤΗ ΒΡΑΖΙΛΙΑ Ο Όμιλος Renault και ο Όμιλος Geely Holding ανακοίνωσαν από κοινού μια συμφωνία-πλαίσιο στην παραγωγή και τις πωλήσεις οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων μέσω της Renault do Brasil, ενισχύοντας περαιτέρω τη στρατηγική τους συνεργασία. Η Geely Holding θα επενδύσει στη Renault do Brasil για να γίνει μέτοχος μειοψηφίας, κάτι που θα της επιτρέψει να αποκτήσει πρόσβαση σε τοπικούς πόρους παραγωγής, πωλήσεων και υπηρεσιών. Το εγχείρημα εξακολουθεί να υπόκειται στη σύναψη οριστικών συμφωνιών και την προηγούμενη έγκριση των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών. Μέσω της σκοπούμενης συνεργασίας, οι δύο προηγμένες εγκαταστάσεις παραγωγής του Ayrton Senna Complex του Ομίλου Renault στο São José dos Pinhais (επαρχία Paraná), θα διατεθούν για την παραγωγή αυτών των ολοκαίνουργιων οχημάτων τόσο για την Geely Holding όσο και για τη Renault, επιπλέον της τρέχουσας σειράς Renault. Από την πλευρά των πωλήσεων, η Renault do Brasil θα γίνει διανομέας του χαρτοφυλακίου προϊόντων οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων της Geely Holding στη Βραζιλία. ACC - ένα από τα τρία εργοστάσια παραγωγής μπαταριών EV στην Ευρώπη. Όμως, ενώ ένα gigafactory στη Γαλλία έχει ήδη ξεκινήσει τη λειτουργία του και οι επενδύσεις συνεχίζονται για την ανάπτυξή του, τα σχέδια για δύο παρόμοιες εγκαταστάσεις στην Ιταλία και τη Γερμανία σταμάτησαν επίσημα πέρυσι, καθώς η ACC στράφηκε σε μπαταρίες χαμηλότερου κόστους εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=