FLEETNEWS #287

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 20 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 #287 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Στήριξη από ΕΕ ζητούν ACEA και CLEPA Το E-Mobility Europe παίρνει τη θέση του AVERE Ανανεώνεται το Volvo XC60 Ενίσχυση στη Motor Oil για πράσινο υδρογόνο Από το Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της ΕΕ σελ. 2 Τι θα γίνει με τις τιμές των μεταχειρισμένων το 2025; Εξακολουθούν να είναι υπερτιμημένα μετά την πανδημία σελ. 12 Σε εκδόσεις σεντάν & hatcback το νέο ηλεκτρικό KIA EV4 Μια πρώτη γεύση από την εξωτερική σχεδίαση σελ. 13 Τον οδικό χάρτη και τις φιλοδοξίες του, με την ευκαιρία της πρόσφατης διαδικτυακής εκδήλωσης Peugeot E-Lion Day 2025, ανακοίνωσε ο Alain Favey, νέος διευθύνων σύμβουλος της Peugeot. Στόχος του, όπως είπε, είναι να οδηγήσει τη μάρκα στην πορεία προς το Μηδενικό Ανθρακικό Αποτύπωμα. Σημειώνεται ότι η εταιρεία, με τις πλατφόρμες πολλαπλών ενεργειακών επιλογών, προσφέρει λύσεις που καλύπτουν κάθε ανάγκη των πελατών, από υβριδικά έως πλήρως ηλεκτρικά, καθώς και από κόμπακτ αυτοκίνητα έως SUV και επαγγελματικά οχήματα. Ειδικότερα, εμπλουτίζει περαιτέρω την γκάμα των ηλεκτρικών οχημάτων της, η οποία είναι ήδη η ευρύτερη mainstream γκάμα EV στην Ευρώπη, λανσάροντας τα E-3008 και E-5008 Dual Motor 325 ίππων με τετρακίνηση και το 5-θέσιο E-5008. Παράλληλα, ανακοινώνει την επιτάχυνση αυτής της μετάβασης προς την ανθρακική ουδετερότητας μέσω των 5 «E-πυλώνων» της: Electric (Ηλεκτρικά), Efficiency (Αποδοτικότητα), Experience (Εμπειρία), Education (Εκπαίδευση), Environment (Περιβάλλον). Το 2024, η Peugeot πούλησε σχεδόν 1,1 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως και διπλασίασε τις παραγγελίες της για ηλεκτρικά οχήματα. Στην Ευρώπη, ήταν η μάρκα που γνώρισε τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ιδιώτες πελάτες. Ήταν και πάλι ο ηγέτης στα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη στην κατηγορία Β και στην αγορά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Με την γκάμα υβριδικών μοντέλων της, εξάλλου, η γαλλική εταιρεία επιτρέπει στους πελάτες να κάνουν τα πρώτα τους βήματα προς την ηλεκτροκίνηση. Διαβάστε περισσότερα εδώ PEUGEOT E-LION DAY 2025 Περισσότερα μοντέλα, λιγότεροι ρύποι

20.02.25 #287 2 H Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με απόφαση της 13ης Φεβρουαρίου 2025, ενέκρινε μέτρο κρατικής ενίσχυσης ύψους 111,7 εκατ. ευρώ, προς τη Motor Oil Hellas, βάσει των κανόνων της Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις. Το έργο αυτό εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF) και θα χρηματοδοτηθεί από το Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως ανέφερε η εταιρεία, η εν λόγω ενίσχυση αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του φιλόδοξου έργου της Motor Oil «Πράσινο Υδρογόνο», που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εγκατάσταση στο Διυλιστήριο των Αγίων Θεοδώρων ενός ολοκληρωμένου συστήματος ηλεκτρόλυσης, με μέγιστη δυναμικότητα 7.200 χιλ. τόνους υδρογόνου ανά έτος (από τους ήδη 4.500 χιλ. τόνους, μέσω του ευρωπαϊκού έργου EPHYRA), το οποίο θα τροφοδοτείται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, καθώς και των σχετικών απαιτούμενων περιφερειακών υποδομών. Με τη χρηματοδότηση αυτή τίθενται πλέον στέρεες βάσεις για την ανάπτυξη αλυσίδας υδρογόνου στη χώρα, συμβάλλοντας συγχρόνως στην υλοποίηση των εθνικών και ευρωπαϊκών στόχων. Ταυτόχρονα, αποτελεί μία ακόμη απτή απόδειξη της δέσμευσης και της πρωτοπορίας του ομίλου για καινοτομία, ενεργειακή μετάβαση και βιώσιμη ανάπτυξη. Σημειώνεται ότι ο αναπτυξιακός στόχος του Ομίλου Motor Oil για την παραγωγή νέων και εναλλακτικών καυσίμων, ο οποίος συνδέεται με βασικό πυλώνα της στρατηγικής του, επεκτείνεται και εξελίσσεται με σταθερά και αποδοτικά βήματα. ΜΕ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ «ΣΦΡΑΓΙΔΑ» Ενίσχυση στη Motor Oil για πράσινο υδρογόνο FLEET NEWS #287 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Η πρώτη μέρα της άνοιξης θα είναι και η επίσημη πρώτη μέρα λειτουργίας της Grand Automotive, της νέας αντιπροσωπίας Renault & Dacia στην Ελλάδα. Η εταιρεία, που έχει διατηρήσει τα 2/3 του ανθρώπινου δυναμικού της ΤΕΟΡΕΝ, έχει εγκατασταθεί προς το παρόν σε χώρο γραφείων στον Πειραιά, ωστόσο αναμένεται να μετακομίσει τους επόμενους μήνες στην οριστική της έδρα. Ήδη, τα στελέχη της ετοιμάζονται για μια δυναμική επαν-είσοδο στην αγορά με πέντε λανσαρίσματα εντελώς νέων μοντέλων και ενός face-lift. Ο λόγος για τα Renault Symbioz και Dacia Bigster, που αναμένονται Μάιο-Ιούνιο, Renault 5 (Ιούνιο), Renault 4 και Austral/F-L (καλοκαίρι) και Renault Rafale (φθινόπωρο). Για τιμοκαταλόγους είναι ακόμα πολύ νωρίς να μιλήσουμε, ωστόσο φαίνεται ότι οι τιμές του Renault 5 δεν θα απέχουν πολύ από τις τιμές που το αυτοκίνητο πωλείται στη Γαλλία (25.000 ευρώ με μπαταρία 40 kWh και αυτονομία 300 χλμ.) ΕΤΟΙΜΗ Η ΝΕΑ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΙΑ RENAULT/DACIA

20.02.25 #287 4 Κατά 11 εκατ. ευρώ αυξάνεται ο προϋπολογισμός της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» με Κοινή Υπουργική Απόφαση (28452/17.02.2025). Επίσης, παρατείνονται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων και η ημερομηνία ολοκλήρωσης της δράσης. Πλέον ο προϋπολογισμός του προγράμματος ανέρχεται σε 44 εκατ. ευρώ, η προθεσμία υποβολής αιτήσεων παρατείνεται έως την 30ή Ιουνίου 2025 και ως ημερομηνία ολοκλήρωσης της δράσης ορίζεται η 30ή Απριλίου 2026. Η διάρκειά του μπορεί να συντμηθεί στην περίπτωση που οι διαθέσιμοι πόροι καλυφθούν πριν από την ημερομηνία ολοκλήρωσής της. Η υποβολή νέων αιτήσεων είναι δυνατή στο πληροφοριακό σύστημα της δράσης https://kinoumeilektrika3.gov.gr/ από την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2025. ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΑΝ 11 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ - ΑΝΟΙΚΤΗ Η ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ Σε ατμόσφαιρα συνεργασίας, ενότητας και θετικού κλίματος, πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος, την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου, στο ξενοδοχείο Porto Palace της Θεσσαλονίκης. Η συνάντηση αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για ανταλλαγή απόψεων και συζήτηση επειγόντων θεμάτων που αφορούν τον κλάδο των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, πάντα με γνώμονα την οδική ασφάλεια των Το ρόλο του γενικού διευθυντή της GEO Mobility Hellas, του επίσημου εισαγωγέα της GEELY στην Ελλάδα, ανέλαβε ο Θανάσης Κονιστής, στέλεχος πρώτης γραμμής στο χώρο των εταιρειών αυτοκινήτου. Εδώ και πολλά χρόνια κατείχε θέσεις ευθύνης στην Kosmocar από την οποία αποχώρησε. « Ένα νέο κεφάλαιο ξεκινά!» σημειώνει ο ίδιος σε ανάρτησή του στο LinkedIN. «Είναι απίστευτη τιμή και ευθύνη να ηγηθείς της στρατηγικής κατεύθυνσης και θέσης μιας από τις πιο δυναμικές και καινοτόμες μάρκες αυτοκινήτων στον κόσμο, καθώς εισέρχεται στην ελληνική αγορά. Η Geely επαναπροσδιορίζει την κινητικότητα παγκοσμίως με τεχνολογία αιχμής, ηλεκτρισμό και όραμα προοδευτικής σκέψης. Τώρα, ήρθε η ώρα να φέρουμε αυτήν τη δυναμική στην Ελλάδα, και είναι τιμή μου να πρωτοστατήσω σε αυτό το ταξίδι». ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙ ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ Ο Θαν. Κονιστής στην GEELY ΝΕΟΣ ΤΙΜΟΚΑΤΑΛΟΓΟΣ AUDI πολιτών και τη συνεχή βελτίωση του θεσμού στην Ελλάδα. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, τα μέλη της Ένωσης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Ελλάδος (ΕΙΚΕ) ενίσχυσαν τους δεσμούς τους μέσα από τη συλλογική ανάδειξη προτάσεων και λύσεων, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ενότητας και της συνεργασίας για την αντιμετώπιση των προκλήσεων του κλάδου. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη ετήσια κοπή της πίτας για το έτος 2025. Θ. Κονιστής Καινούργιο τιμοκατάλογο για τα μοντέλα της Audi στην ελληνική αγορά εξέδωσε η Kosmocar. Iσχύει από τις 13.02.2025 και περιλαμβάνει τα νέα: Α6 Sportback e-tron & S6 Sportback e-tron, A6 Avant e-tron & S6 Avant e-tron, RS Q8 SUV & RS Q8 SUV performance και e-tron GT & RS e-tron GT. ΝΈΕΣ ΕΚΔΌΣΕΙΣ ΚΙΝΗΤΉΡΩΝ „ A1 Sportback Inspire TFSI 116 HP „ A3 Sportback Inspire TDSI 116 HP „ A3 Sportback Inspire Plus TFSI Hybrid S tronic 150 HP „ A3 Sport Sedan Inspire TFSI 116 HP „ A3 Sport Sedan Inspire Plus TFSI Hybrid S tronic 116 HP „ Q2 Inspire TFSI 116 HP „ Q2 Inspire Plus TFSI S tronic 150 HP „ Q3 Inspire Plus TFSI S tronic 150 HP „ Q3 Sportback Inspire Plus TFSI S tronic 150 HP „ Q4 e-tron Inspire Plus 204 HP „ Q4 Sportback e-tron Inspire Plus 204 HP Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ

20.02.25 #287 6 ΑΕΡΟΣΑΚΟΣ ΦΤΕΡΝΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ZF Η ZF Lifetec παρουσίασε έναν αερόσακο φτέρνας που έχει σχεδιαστεί για να μειώνει τον κίνδυνο σοβαρών τραυματισμών στον αστράγαλο και στα πόδια των επιβατών στα μπροστινά καθίσματα σε περίπτωση σύγκρουσης. Συγκεκριμένα, αν η σύγκρουση είναι μετωπική, ο αερόσακος ανοίγει κοντά στα πόδια του συνοδηγού και του οδηγού, μειώνοντας την πρόσκρουση και παρέχοντας σταθερότητα για να περιοριστεί ο κίνδυνος βλάβης στα κάτω άκρα. Η ZF Lifetec, η οποία είναι μια αυτόνομη μονάδα του Ομίλου ZF, προηγουμένως αποτελούσε το τμήμα συστημάτων παθητικής ασφάλειας του Γερμανού προμηθευτή. Ο αερόσακος, για τον οποίο υποστηρίζεται ότι συνιστά παγκόσμια πρωτοτυπία, θα είναι διαθέσιμος από το 2028. Στο πλαίσιο μιας επιτυχημένης συνεργασίας ανάμεσα στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing και το Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Landshut, οι φοιτητές ανέπτυξαν μια καινοτόμο λύση για τα logistics της μονάδας. Το νέο ψηφιακό εργαλείο αυτοματοποιεί τη διαδικασία καταμέτρησης των κενών εμπορευματοκιβωτίων (κοντέινερ) χρησιμοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη (AI), εξοικονομώντας χρόνο και αποφεύγοντας τυχόν σφάλματα. Ειδικότερα, στο Dingolfing, καθημερινά διακινούνται περίπου 1.600 διαφορετικοί τύποι κοντέινερ που μεταφέρουν εξαρτήματα για την παραγωγή οχημάτων. Ένα απλό βίντεο που καταγράφεται με κινητό τηλέφωνο ενώ διατρέχει τις σειρές των εμπορευματοκιβωτίων, αρκεί για να προσδιορίσει τον ακριβή αριθμό των διαφορετικών κοντέινερ. Οι κωδικοί QR τοποθετούνται πάνω από τις λωρίδες αποθήκευσης των μπλοκ, που συνδέονται με μια βάση δεδομένων η οποία περιέχει τα στοιχεία των κοντέινερ. Η τεχνητή νοημοσύνη αναλύει το βίντεο και υπολογίζει τον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων. BMW GROUP: ΕΞΥΠΝΗ ΛΥΣΗ LOGISTICS Σε σημαντική ανανέωση υπέβαλε η Volvo το XC60, με βασικές αναβαθμίσεις όσον αφορά τη χρηστικότητα, τη σχεδίαση και την άνεση μαζί με ένα ταχύτερο και πιο λειτουργικό σύστημα ψυχαγωγίας. Από την παρουσίασή της το 2017, η τελευταία γενιά XC60 έγραψε τις περισσότερες πωλήσεις ανάμεσα στην γκάμα των μοντέλων της σουηδικής μάρκας. Παράλληλα, το XC60 υπήρξε ένα από τα πιο δημοφιλή plug-in υβριδικά στην Ευρώπη. Περισσότερα από ενάμισι εκατ. XC60 έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο, ενώ το 2024 σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων. Το ανανεωμένο XC60 είναι διαθέσιμο για παραγγελία σήμερα σε ορισμένες χώρες, αλλά η διαθεσιμότητα και ο χρόνος των παραδόσεων αναλόγως της έκδοσης του ΜΥ2026 διαφέρουν από αγορά σε αγορά. Ειδικότερα, το ανανεωμένο XC60 είναι εξοπλισμένο με στοιχεία ουσίας και εμφάνισης γύρω από τη λεγόμενη «εμπειρία χρήστη» της Volvo Cars, ώστε να είναι πιο ασφαλής και ευχάριστος ο τρόπος αλληλεπίδρασης του οδηγού με την κεντρική οθόνη ψυχαγωγίας του αυτοκινήτου, πιο εστιασμένη/ εξατομικευμένη από πριν με πολλές ενσωματωμένες υπηρεσίες Google. Από φέτος, όλα τα αυτοκίνητα Volvo, άλλωστε, θα περιλαμβάνουν το νέο αυτό χαρακτηριστικό UX (User Experience). Επιπλέον, περίπου 2,5 εκατομμύρια πελάτες σε όλο τον κόσμο θα μπορούν να ενσωματώσουν την αναβαθμισμένη πλατφόρμα στα αυτοκίνητά τους που έχουν κατασκευάστηκαν από το 2020 και έπειτα, μέσω μιας απλής ενημέρωσης over-the-air (αργότερα μέσα στο χρόνο). Μια μεγαλύτερη ανεξάρτητη κεντρική οθόνη αφής 11,2 ιντσών βελτιώνει περαιτέρω την εμπειρία στο XC60, ανοίγοντας έναν κόσμο νέων λειτουργιών, εφαρμογών και ενημερώσεων. Η πυκνότητα των εικονοστοιχείων αυξάνεται κατά 21%, με αποτέλεσμα μια ομοιόμορφη πιο καθαρή εικόνα. Διαβάστε περισσότερα εδώ SUV ΥΨΗΛΗΣ ΔΗΜΟΦΙΛΙΑΣ Volvo XC60: Ακόμη καλύτερο φέτος

20.02.25 #287 8 KIA: ΑΝΑΚΟΙΝΩΝΕΙ ΝΕΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ EV Το Kia EV Day 2025 της Kia Corporation θα πραγματοποιηθεί αργότερα μέσα στο μήνα, στο Tarraco Arena της Tarragona (Ισπανία). Εκεί θα παρουσιαστούν τα πιο πρόσφατα ηλεκτρικά μοντέλα, ιδέες και τεχνολογίες της μάρκας για να προωθήσει την παγκόσμια ηγετική θέση της Kia στα EV στη βιώσιμη μετακίνηση. Η δεύτερη ημέρα Kia EV θα υπογραμμίσει επίσης το ρόλο της Kia ως πρώτου εμπνευστή του Platform Beyond Vehicle (PBV) μέσα από το όραμα μιας νέας στρατηγικής στη χρηστικότητα των EV με οχήματα που προσφέρουν στους χρήστες εξαιρετική ευελιξία μέσω ριζικής αρθρωτής διαμόρφωσης. Η Ημέρα EV 2025 της Kia θα σηματοδοτήσει το παγκόσμιο ντεμπούτο του Kia EV4, που αποκαλύφθηκε σε πρωτότυπη μορφή στην πρώτη Ημέρα EV της μάρκας (2023), και του Kia PV5, του πρώτου αποκλειστικού μοντέλου PBV της Kia, που παρουσιάστηκε ως πρωτότυπο στην Έκθεση CES 2024 στο Λας Βέγκας. Η Kia θα παρουσιάσει επίσης το Concept EV2, ένα συμπαγές EV και το νεότερο μέλος της αποκλειστικής οικογένειας μοντέλων EV. Νέες εκδόσεις κινητήρων, αναβαθμισμένα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, όπως και εμπλουτισμένη γκάμα στάνταρ και προαιρετικού εξοπλισμού, από την Άνοιξη θα καταστήσουν την τρέχουσα γκάμα μοντέλων BMW ακόμα πιο ελκυστική και ευέλικτη. Η χρήση νέων εξαρτημάτων για τα ηλεκτρονικά ισχύος και άλλα μέτρα που έχουν στόχο τη βελτίωση της απόδοσης, πετυχαίνουν εντυπωσιακή αύξηση της αυτονομίας για την αμιγώς ηλεκτρική BMW i5. Σύντομα, ο βασικός εξοπλισμός όλων των μοντέλων της BMW Σειράς 5 θα περιλαμβάνει ατμοσφαιρικό φωτισμό με BMW Interaction Bar, που διαθέτει κρυστάλλινη επιφάνεια, καθώς και οσφυική στήριξη στα μπροστινά καθίσματα και το σύστημα ηχείων HiFi Harman Kardon. Δύο νέες εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 2 Gran Coupé θα είναι διαθέσιμες τον Απρίλιο. Η σειρά BMW X3 θα αποκτήσει έναν ισχυρό εξακύλινδρο εν σειρά κινητήρα diesel. Σχεδόν 50% υψηλότερες θα είναι οι ταχύτητες φόρτισης για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις των BMW X1, BMW Σειρά 2 Active Tourer, BMW Σειρά 7 και BMW XM. Με το ψηφιακό κλειδί BMW Digital Key Plus, οι χρήστες μπορούν, ανάλογα με τον τύπο της κινητής συσκευής, να ενεργοποιήσουν έως και 18 ψηφιακά κλειδιά με ανεξάρτητα διαμορφωμένα δικαιώματα πρόσβασης. Το νέο κιτ επισκευής ελαστικών Plus θα αποτελέσει μέρος του βασικού εξοπλισμού για επιλεγμένα μοντέλα BMW από τον Μάρτιο του 2025. BMW Αναβαθμίσεις μοντέλων την Άνοιξη Η Honda Motorcycles Greece ανακοίνωσε ότι το Σύστημα Φωνητικού Ελέγχου Smartphone της Honda είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα για συσκευές iOS, καθώς και Android. Συγκεκριμένα, το εξατομικευμένο σύστημα συνδεσιμότητας της Honda Smartphone Voice Control (HSVC) για μοτοσυκλέτες και scooter μπορεί να εγκατασταθεί σε συσκευές Android και iOS παρέχοντας όλα τα πλεονεκτήματά του στον αναβάτη. „Η εφαρμογή συνεργάζεται με το Σύστημα Φωνητικού Ελέγχου Smartphone της Honda, επιτρέποντας πρόσβαση στις πιο δημοφιλείς λειτουργίες των smartphone. „Το Σύστημα Φωνητικού Ελέγχου Smartphone της Honda διατίθεται για τα μοντέλα 2024 και 2025 και προσφέρεται ως βασικός εξοπλισμός στα: CB1000 Hornet, CB750 Hornet, CB500 Hornet, NC750X, NX500, CBR500, XL750 Transalp, CB1000R, CBR650, CB650R, CB300R, CB125R, X-ADV, ADV350, Forza 750, Forza 350, Forza 125, PCX125 DX και CMX1100 Rebel. HONDA MOTORCYCLES Φωνητικός έλεγχος για αναβάτες

20.02.25 #287 9 FREE2MOVE: ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΛΥΨΗΣ ΣΤΗ ΜΑΔΡΙΤΗ Η Free2move (μέλος της Stellantis), ένας παγκόσμιος πάροχος κινητικότητας, ανακοινώνει την επέκταση της περιοχής δράσης του για κοινή χρήση αυτοκινήτων στη Μαδρίτη, ανταποκρινόμενη στην αυξανόμενη ζήτηση από χρήστες σε όλη την πόλη. Με άμεση ισχύ, νέες ζώνες στο Palomeras Vallecas και στο San Blas-Canillejas είναι πλέον προσβάσιμες με ένα από τα 700 ηλεκτρικά οχήματα στον διαθέσιμο στόλο της Free2move στη Μαδρίτη. Στην πρώτη συνάντηση Στρατηγικού Διαλόγου για την αντιμετώπιση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές ζήτησαν εφικτές λύσεις για την επίτευξη των στόχων της κλιματικής ουδετερότητας, καθώς η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνεται και οι Ευρωπαίοι Κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλη πίεση σε συνδυασμό με τη φθίνουσα παγκόσμια ανταγωνιστικότητα. Στην πρώτη από τις θεματικές συνεδρίες του Στρατηγικού Διαλόγου αφιερωμένες στις υποδομές και τη ζήτηση, οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας και των προμηθευτών εξέτασαν κοινές ανησυχίες και περιέγραψαν εφικτές ενέργειες για την αντιστάθμιση του αργού ρυθμού αύξησης ως προς το μερίδιο των εξηλεκτρισμένων. Παράλληλα, επέμειναν στην απαλλαγή των οδικών μεταφορών από τις εκπομπές με ένα μακροπρόθεσμο ανοιχτό πλαίσιο εφαρμογής νέων τεχνολογιών. Παρά την πρόοδο που σημειώθηκε τα τελευταία χρόνια, ο ρυθμός εγκατάστασης σημείων επαναφόρτισης/ανεφοδιασμού παραμένει πολύ αργός και δεν επαρκεί για να καλύψει την προβλεπόμενη ζήτηση. Για παράδειγμα, σχεδόν το 60% όλων των σταθμών φόρτισης βρίσκονται μόνο σε τρεις χώρες. Στην περίπτωση των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, σχεδόν δεν υπάρχει διαθέσιμη υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού. Ομοίως, οι κατασκευαστές οχημάτων ζητούν τη δημιουργία εθνικών και πανευρωπαϊκών αγορών και φορολογικών κινήτρων για την τόνωση της ζήτησης. Διαβάστε περισσότερα εδώ ACEA - ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ Υποδομές και τεχνολογία σε πρώτο πλάνο Η νέα τεχνολογία Ford Pro Delivery Assist απενεργοποιεί αυτόματα τον κινητήρα, κλείνει τα παράθυρα, κλειδώνει τις πόρτες και ενεργοποιεί τα φώτα αλάρμ όταν οι οδηγοί των βαν οχημάτων σταματούν για να πραγματοποιήσουν μια παράδοση. Οι επιχειρήσεις διανομής αγαθών θα μπορούν να κερδίσουν πολύτιμο χρόνο σε κάθε στάση, γεγονός που θα αυξήσει τον αριθμό των παραδόσεων, εξασφαλίζοντας συγχρόνως την ασφάλεια των μη επιτηρούμενων βαν οχημάτων και μειώνοντας τον φόρτο εργασίας για τους πολυάσχολους οδηγούς. Η νέα τεχνολογία είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις βαν των Ford E-Transit του 2025 και Ford Transit EcoBlue με κινητήρα ντίζελ και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Θα διατίθεται επίσης στις εκδόσεις βαν του νέου Ford E-Transit Custom, καθώς και στις αντίστοιχες του Ford Transit Custom με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Διαβάστε περισσότερα εδώ FORD PRO: ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ Αυτή η επέκταση αντιπροσωπεύει ένα ακόμη βήμα προς τα εμπρός στην αποστολή της εταιρείας να φέρει επανάσταση στην αστική μετακίνηση και να προσαρμοστεί στις εξελισσόμενες ανάγκες των κατοίκων της πόλης. Καθώς η κοινή χρήση αυτοκινήτου συνεχίζει να διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στο τοπίο της κινητικότητας στη Μαδρίτη, η Free2move επεκτείνει την κάλυψή της για να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση από πελάτες που αναζητούν βελτιωμένη πρόσβαση στις σχετικές υπηρεσίες. Μετά την επιτυχή επαναλειτουργία των αποκλειστικών χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων κοινής χρήσης στους τερματικούς σταθμούς 1, 2, 3 και 4 του αεροδρομίου Μαδρίτης Adolfo Suárez - Barajas τον Ιούνιο του 2024, αυτή η τελευταία επέκταση θα ενισχύσει περαιτέρω την αστική συνδεσιμότητα.

20.02.25 #287 10 STELLANTIS: ΚΙΒΩΤΙΑ ΥΒΡΙΔΙΚΩΝ ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ Η Stellantis θα αρχίσει να κατασκευάζει κιβώτια ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη για υβριδικά οχήματα στο Termoli της Ιταλίας. Tο συγκεκριμένο εργοστάσιο παραγωγής κινητήρων σχεδιαζόταν αρχικά να μετατραπεί σε μονάδα κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά από την κοινοπραξία Να άρει τα διοικητικά εμπόδια και να μειώσει τις υπερβολικές απαιτήσεις συμμόρφωσης, ώστε να απελευθερωθεί το δυναμικό καινοτομίας του ευρωπαϊκού τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, παροτρύνουν την Ε.Ε. κατασκευαστές και προμηθευτές. Πρωτοπόροι στην Ε&Α, οι δύο κλάδοι φημίζονται παγκοσμίως για την καινοτομία. Για παράδειγμα, ο κλάδος των κατασκευαστών προχωρά σταθερά στην ανάπτυξη αυτοματοποιημένων οχημάτων. Αυτοκίνητα που παρκάρουν μόνα τους, φορτηγά που κυκλοφορούν μόνα τους σε χώρους logistics: αυτές οι εφαρμογές είναι ήδη πραγματικότητα. «Χρειαζόμαστε την Ε.Ε. να δώσει κίνητρα και όχι να εμποδίσει το συγκριτικό μας προβάδισμα. Τα αυτοματοποιημένα οχήματα είναι το επόμενο βήμα και ένα πεδίο στο οποίο μπορούμε να λειτουργήσουμε. Αλλά για να γίνει αυτό, απαιτούνται συνθήκες που ευνοούν τη δημιουργία μιας ισχυρής ψηφιακής βιομηχανικής βάσης», δήλωσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). «Οι ΗΠΑ και άλλοι επενδύουν μαζικά σε βασικές τεχνολογίες όπως η τεχνητή νοημοσύνη, το cloud computing, και προηγούνται όσον αφορά τις ψηφιακές αγορές. Η Ευρώπη πρέπει να ανταποκριθεί με τολμηρή προσέγγιση για να εξασφαλίσει μια ακμάζουσα αγορά για υπηρεσίες ψηφιακής κινητικότητας και να εξασφαλίσει επαρκείς επενδύσεις, ώστε να αναπτυχθεί εδώ η επόμενη γενιά συνδεδεμένων και αυτοματοποιημένων οχημάτων», δήλωσε ο Benjamin Krieger, γενικός γραμματέας της CLEPA, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Προμηθευτών Αυτοκινήτων. «Η Ε.Ε. πρέπει να ενισχύσει το οικοσύστημα ηλεκτρονικών ημιαγωγών και των αυτοκινήτων, να προωθήσει την Ε&Α, παγκόσμιες συνεργασίες στην προοπτική μιας ενοποιημένης αγορά για αυτόνομα οχήματα». ΚΟΙΝΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ & ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΩΝ Στήριξη από ΕΕ ζητούν ACEA και CLEPA ΠΡΑΣΙΝΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ RENAUT-GEELY ΣΤΗ ΒΡΑΖΙΛΙΑ Ο Όμιλος Renault και ο Όμιλος Geely Holding ανακοίνωσαν από κοινού μια συμφωνία-πλαίσιο στην παραγωγή και τις πωλήσεις οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων μέσω της Renault do Brasil, ενισχύοντας περαιτέρω τη στρατηγική τους συνεργασία. Η Geely Holding θα επενδύσει στη Renault do Brasil για να γίνει μέτοχος μειοψηφίας, κάτι που θα της επιτρέψει να αποκτήσει πρόσβαση σε τοπικούς πόρους παραγωγής, πωλήσεων και υπηρεσιών. Το εγχείρημα εξακολουθεί να υπόκειται στη σύναψη οριστικών συμφωνιών και την προηγούμενη έγκριση των αρμόδιων ρυθμιστικών αρχών. Μέσω της σκοπούμενης συνεργασίας, οι δύο προηγμένες εγκαταστάσεις παραγωγής του Ayrton Senna Complex του Ομίλου Renault στο São José dos Pinhais (επαρχία Paraná), θα διατεθούν για την παραγωγή αυτών των ολοκαίνουργιων οχημάτων τόσο για την Geely Holding όσο και για τη Renault, επιπλέον της τρέχουσας σειράς Renault. Από την πλευρά των πωλήσεων, η Renault do Brasil θα γίνει διανομέας του χαρτοφυλακίου προϊόντων οχημάτων μηδενικών και χαμηλών εκπομπών ρύπων της Geely Holding στη Βραζιλία. ACC - ένα από τα τρία εργοστάσια παραγωγής μπαταριών EV στην Ευρώπη. Όμως, ενώ ένα gigafactory στη Γαλλία έχει ήδη ξεκινήσει τη λειτουργία του και οι επενδύσεις συνεχίζονται για την ανάπτυξή του, τα σχέδια για δύο παρόμοιες εγκαταστάσεις στην Ιταλία και τη Γερμανία σταμάτησαν επίσημα πέρυσι, καθώς η ACC στράφηκε σε μπαταρίες χαμηλότερου κόστους εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.

20.02.25 #287 11 ΜΕΤΑ ΤΗΝ... ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ ΟΙ ΔΑΣΜΟΙ ΤΡΑΜΠ Ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι θα αποκαλύψει τους νέους δασμούς στα εισαγόμενα αυτοκίνητα, καθώς επιδιώκει να ανανεώσει τις παγκόσμιες εμπορικές σχέσεις και να πιέσει κατασκευαστές να μεταφέρουν την παραγωγή στις ΗΠΑ. «Θα το κάνουμε αυτό γύρω στις 2 Απριλίου», είπε ο Τραμπ σε δημοσιογράφους στις 14 Φεβρουαρίου στο Οβάλ Γραφείο, καθώς υπέγραφε εκτελεστικό διάταγμα για την ενεργειακή πολιτική. Η κίνηση αυτή είναι η πιο πρόσφατη σε έναν ταχέως διευρυνόμενο εμπορικό πόλεμο, καθώς ο Τραμπ εκπληρώνει τις δεσμεύσεις της προεκλογικής του εκστρατείας ότι θα επιβάλει σαρωτικούς δασμούς σε συμμάχους και αντιπάλους. Η απειλή κατά του παγκόσμιου κλάδου του αυτοκινήτου θέτει στο στόχαστρο του Τραμπ μερικές από τις μεγαλύτερες μάρκες στην Ιαπωνία, τη Γερμανία και τη Νότια Κορέα. Οι εισαγωγές αντιπροσώπευαν περίπου το ήμισυ της αγοράς αυτοκινήτων των ΗΠΑ, πέρυσι. Περίπου το 80% των πωλήσεων του Ομίλου Volkswagen εισάγονται στις ΗΠΑ και το 65% των πωλήσεων Hyundai-Kia, σύμφωνα με στοιχεία της Global Data. Η Stellantis NV και η Ayvens ξεκίνησαν συνεργασία για την επισκευή οχημάτων που έχουν ολοκληρώσει τον πρώτο κύκλο ενοικίασης και προορίζονται για νέο συμβόλαιο. Χάρη σε αυτήν τη συνεργασία, τα οχήματα της Stellantis που ενοικιάζονται από την Ayvens θα επισκευάζονται στο Circular Economy Hub στο Mirafiori του Τορίνο, σε μία μονάδα 5.000 τ.μ., με δυνατότητα αρχικής κάλυψης άνω των 1.000 οχημάτων ετησίως. Τα μεταχειρισμένα οχήματα που προορίζονται εκ νέου για ενοικίαση, θα υποβάλλονται πρώτα σε ενδελεχείς ελέγχους και στη συνέχεια θα επισκευάζονται με στοχευμένες μηχανικές παρεμβάσεις και, εάν χρειάζεται, στο αμάξωμα. Εκτός από αυτήν την υπηρεσία, οι πελάτες που επιλέγουν τη λύση ενοικίασης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, θα επωφελούνται από περιοδικούς ελέγχους της μηχανικής κατάστασης του οχήματος και του αμαξώματος σε συνεργεία εξουσιοδοτημένα από τον Όμιλο Stellantis. Η συνεργασία των δύο πλευρών πηγάζει από ένα κοινό ενδιαφέρον για την προώθηση μιας βιώσιμης επιχειρηματικής δραστηριότητας μέσω υιοθέτησης του μοντέλου της κυκλικής οικονομίας που στοχεύει στην παράταση της ωφέλιμης ζωής των εξαρτημάτων και των οχημάτων όσο το δυνατόν περισσότερο, μειώνοντας τα απόβλητα και τη ζήτηση για νέες πρώτες ύλες, προσφέροντας παράλληλα πιο προσιτά προϊόντα και υπηρεσίες. ΜΕ ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΥΚΛΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ Stellantis - Ayvens: Μαζί στα μεταχειρισμένα H κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely Automobile Holdings έχει αναλάβει τον πλήρη έλεγχο της κοινοπραξίας Lynk & Co Automotive Technology Company, μετά από μια προγραμματισμένη αλλαγή στη μετοχική δομή που ανακοινώθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, σύμφωνα με τοπικές αναφορές. Η Lynk & Co ιδρύθηκε αρχικά το 2016 στη Σουηδία ως κοινοπραξία μεταξύ της Geely Auto Group, της Geely Holdings και της σουηδικής Volvo Cars. Μετά από έναν νέο γύρο χρηματοδότησης, η εισηγμένη στο χρηματιστήριο ηλεκτρικών οχημάτων της Geely, Zeekr Intelligent Technology Holding Limited, έχει αποκτήσει μερίδιο 51% στη Lynk & Co, με την Geely Auto Group να κατέχει το υπόλοιπο 49% των μετοχών. Η Volvo Cars, η οποία, πλέον, ανήκει κατά πλειοψηφία στον όμιλο Geely Auto Group, έχει παραιτηθεί από το αρχικό της μερίδιο 30% στην εταιρεία. Η Zeekr πούλησε λίγο περισσότερα από 222.000 ηλεκτρικά οχήματα (BEV) το 2024, κυρίως στην Κίνα, ενώ η Lynk & Co εκτιμάται ότι πούλησε περίπου 280.000, κυρίως, υβριδικά. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΜΕΤΟΧΙΚΑ Στον έλεγχο της Zeekr η Lynk & Co

20.02.25 #287 12 Το E-Mobility Europe είναι, πλέον, η νέα φωνή για το συλλογικό οικοσύστημα ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης (πρώην AVERE). Καλύπτει εθνικές ενώσεις EV, κατασκευαστές οχημάτων, υποδομές, αλυσίδα εφοδιασμού, ιδιοκτήτες στόλων και τεχνολογία. Το E-Mobility Europe υποστηρίζει την επιτυχημένη μετάβαση της Ευρώπης στα ηλεκτρικά οχήματα, με τρόπο που ωφελεί τόσο τους κατοίκους κάθε περιοχής όσο και τις βιομηχανίες της. Είναι δε, επί του προκειμένου, ο συνομιλητής των θεσμικών οργάνων της Ε.Ε. Όπως τονίζεται ειδικότερα, συμβάλλει στην υλοποίηση ενός πλαισίου πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης που ενθαρρύνει την επιτυχημένη μετάβαση της Ευρώπης στα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2035, με τρόπο κοινά ωφέλιμο για όλους. Οι στόχοι του πιο αναλυτικά: „ Υποστήριξη των ορίων CO2 της ΕΕ 2035 και της ευρύτερης διαδικασίας απανθρακοποίησης. „ Εξασφάλιση αποτελεσματικών κινήτρων από τα κράτη μέλη για την αγορά και τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων. „ Επιτάχυνση της ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης σε όλα τα κράτη-μέλη. „ Αντιμετώπιση του κενού ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης για τα ηλεκτρικά οχήματα, τις μπαταρίες και τα υλικά τους. „ «Ξεκλείδωμα» των δυνατοτήτων ευελιξίας των ηλεκτρικών οχημάτων για την υποστήριξη των δικτύων της ΕΕ και την εξοικονόμηση χρημάτων των καταναλωτών. E-MOBILITY EUROPE Με «καθαρό» ορίζοντα το 2035 ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Πού θα πάνε οι τιμές το 2025; Στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 1,5% τον Ιανουάριο, σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα. Αυτός ο αριθμός, από το Δείκτη Τιμών του Ομίλου AUTO1, φαίνεται να επιβεβαιώνει τις προβλέψεις ότι το 2025, οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα συνεχίσουν την πτώση του περασμένου έτους. Κάποιοι, όμως, διαφωνούν... Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα εξακολουθούν να είναι υπερτιμημένα σε σύγκριση με την περίοδο πριν από την πανδημία. Σύμφωνα με το AUTO1, οι τιμές χονδρικής πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τον Ιανουάριο του 2025 εξακολουθούσαν να είναι 14% υψηλότερες από ό,τι πέντε χρόνια νωρίτερα, ακριβώς πριν από το ξέσπασμα της Covid-19. Από αυτή την άποψη, η αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων έχει ακόμη πολύ δρόμο προς τα κάτω, για να διορθωθούν πλήρως οι τιμές. Και η συνεχιζόμενη απόσβεση φαίνεται να είναι μια λογική συνέχεια από πέρυσι, όταν οι τιμές χονδρικής μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 4,8%. Σύμφωνα με το Autoscout24, η ευρωπαϊκή αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είδε τη ζήτηση να αυξάνεται κατά 17% το 2024, ενώ η προσφορά αυξήθηκε μόνο κατά 5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ωστόσο οι τιμές μειώθηκαν κατά 6% (σε μέσο όρο 24.592 ευρώ). Συγκεκριμένα, η ζήτηση για PHEV αυξήθηκε κατά 69%, ενώ τα BEV είχαν 37% μεγαλύτερη ζήτηση. Περαιτέρω μειώσεις τιμών είναι, επίσης, αυτό που αναμένει μεγάλο μέρος της αγοράς: μια διαδικτυακή έρευνα με περισσότερους από 7.200 αντιπροσώπους αυτοκινήτων σε οκτώ κύριες αγορές της Ευρώπης -και πάλι από το AUTO1- δείχνει ένα σημαντικό πλήθος (44%) που αναμένει πτώση των τιμών των μεταχειρισμένων το 2025. Πάνω από το ένα τρίτο (34,6%) αναμένει ότι οι τιμές θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό σταθερές. Μόλις ένας στους πέντε (21,4%) πιστεύει ότι οι τιμές των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα αυξηθούν. Χρησιμοποιώντας μια διαφορετική μέτρηση, το Autovista24 καταλήγει σε ένα παρόμοιο συμπέρασμα. Με βάση το δείκτη όγκου πωλήσεων (SVI), οι αναλυτές δεδομένων διαπιστώνουν «αποφασιστική μείωση της ευρωπαϊκής ζήτησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων». Διαβάστε περισσότερα εδώ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=