FLEETNEWS #286

17.02.25 #286 2 Με μείωση των πωλήσεων καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων κατά 16,4% έκλεισε ο Ιανουάριος. Η εξέλιξη αυτή σε ένα βαθμό ήταν αναμενόμενη, καθώς είναι γνωστό ότι οι πρώτοι μήνες του 2024 είχαν χαρακτηριστεί από ένα πλήθος ταξινομήσεων που στην πραγματικότητα ήταν πωλήσεις οι οποίες είχαν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες του 2023, αλλά λόγω της έλλειψης διαθεσιμότητας από αρκετές μάρκες (με πρώτη και καλύτερη την Toyota), δεν είχαν προλάβει να παραδοθούν στους αγοραστές τους εγκαίρως. Οι πρώτες εκτιμήσεις των ανθρώπων της αγοράς δεν είναι αισιόδοξες - κάποιοι μάλιστα θεωρούν πως θα είναι επιτυχία αν το 2025 κλείσει στα επίπεδα του 2024. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό πως προκειμένου να επιτευχθεί μια ανανέωση του ελληνικού στόλου οχημάτων (που επισήμως πλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών αυτοκινήτων - ACEA) είναι ο πιο γερασμένος της Ευρώπης (με μέσο όρο τα 17,5 χρόνια), οι πωλήσεις θα πρέπει να αυξηθούν σημαντικά. Σίγουρο είναι δε πως αν δεν βρεθεί σύντομα διέξοδος σχετικά με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οι φετινές πωλήσεις οχημάτων μηδενικών ρύπων δεν θα είναι αντίστοιχες των περσινών. Διότι μπορεί στον σχετικό πίνακα των πωλήσεων ανά τύπο συστήματος κίνησης (ενέργειας/καυσίμου) να φαίνεται ότι οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων έχουν αυξηθεί κατά 1,5%, όμως και πάλι πρόκειται για αυτοκίνητα που κατά κύριο λόγω παραγγέλθηκαν στο τέλος της χρονιάς με την προσδοκία της (μεγάλης) επιδότησης του κρατικού προγράμματος. Προς το παρόν οι άνθρωποι της αγοράς περιμένουν να δουν πότε θα μπουν στο πρόγραμμα τα 11,0 εκατ. ευρώ που έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση. Στην κατάταξη των εταιρειών, τέλος, βλέπουμε πως η Toyota διατήρησε την πρωτοκαθεδρία της, ακολουθούμενη από την Opel που ανέβηκε στη δεύτερη θέση, ακολουθούμενη από την Peugeot, που διατήρησε την τρίτη θέση. ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΑΓΟΡΆ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ Κάμψη 16,4% τον Ιανουάριο FLEET NEWS #286 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΔΕΚΈΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2025 2024 2024 2023 Βενζίνη 34,40% 40,60% -6,2 33,30% 35,30% -2 Πετρέλαιο 4,40% 12,60% -8,2 11,90% 13,60% -1,6 Υβριδικά (HEV) 48,00% 36,00% 12,1 30,90% 25,80% 5,1 Plug in Υβριδικά (PHEV) 7,00% 6,30% 0,8 7,10% 7,70% -0,6 Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) 5,00% 3,50% 1,5 13,60% 14,60% -1 Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,00% 0,10% -0,1 3,10% 3,00% 0 Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 1,20% 1,00% 0,1 Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ ΜET '25/'24 2025 2024 Επιβατικά 10.663 12.752 -16,40% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 768 1.175 -34,60% Λεωφορεία 133 47 183,00% Πηγή: ΣΕΑΑ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025 ΜΕΡΙΔΙΟ % Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ TOYOTA 17,6% OPEL 10,3% PEUGEOT 9,1% HYUNDAI 7,2% CITROEN 5,7% BMW 5,3% VOLKSWAGEN 4,9% SUZUKI 4,3% MG 4,1% KIA 3,5% ΛΟΙΠΑ 27,9%

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=