FLEETNEWS #286

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 #286 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Volvo: 5.000 ευρώ επιδότηση στα ηλεκτρικά Ελληνική αγορά αυτοκινήτου: κάμψη 16,4% τον Ιανουάριο Οι πρωτιές στις νέες δοκιμές του Green NCAP

17.02.25 #286 2 Με μείωση των πωλήσεων καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων κατά 16,4% έκλεισε ο Ιανουάριος. Η εξέλιξη αυτή σε ένα βαθμό ήταν αναμενόμενη, καθώς είναι γνωστό ότι οι πρώτοι μήνες του 2024 είχαν χαρακτηριστεί από ένα πλήθος ταξινομήσεων που στην πραγματικότητα ήταν πωλήσεις οι οποίες είχαν πραγματοποιηθεί τους τελευταίους μήνες του 2023, αλλά λόγω της έλλειψης διαθεσιμότητας από αρκετές μάρκες (με πρώτη και καλύτερη την Toyota), δεν είχαν προλάβει να παραδοθούν στους αγοραστές τους εγκαίρως. Οι πρώτες εκτιμήσεις των ανθρώπων της αγοράς δεν είναι αισιόδοξες - κάποιοι μάλιστα θεωρούν πως θα είναι επιτυχία αν το 2025 κλείσει στα επίπεδα του 2024. Σημειώνουμε στο σημείο αυτό πως προκειμένου να επιτευχθεί μια ανανέωση του ελληνικού στόλου οχημάτων (που επισήμως πλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών αυτοκινήτων - ACEA) είναι ο πιο γερασμένος της Ευρώπης (με μέσο όρο τα 17,5 χρόνια), οι πωλήσεις θα πρέπει να αυξηθούν σημαντικά. Σίγουρο είναι δε πως αν δεν βρεθεί σύντομα διέξοδος σχετικά με το «Κινούμαι Ηλεκτρικά», οι φετινές πωλήσεις οχημάτων μηδενικών ρύπων δεν θα είναι αντίστοιχες των περσινών. Διότι μπορεί στον σχετικό πίνακα των πωλήσεων ανά τύπο συστήματος κίνησης (ενέργειας/καυσίμου) να φαίνεται ότι οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων έχουν αυξηθεί κατά 1,5%, όμως και πάλι πρόκειται για αυτοκίνητα που κατά κύριο λόγω παραγγέλθηκαν στο τέλος της χρονιάς με την προσδοκία της (μεγάλης) επιδότησης του κρατικού προγράμματος. Προς το παρόν οι άνθρωποι της αγοράς περιμένουν να δουν πότε θα μπουν στο πρόγραμμα τα 11,0 εκατ. ευρώ που έχει υποσχεθεί η κυβέρνηση. Στην κατάταξη των εταιρειών, τέλος, βλέπουμε πως η Toyota διατήρησε την πρωτοκαθεδρία της, ακολουθούμενη από την Opel που ανέβηκε στη δεύτερη θέση, ακολουθούμενη από την Peugeot, που διατήρησε την τρίτη θέση. ΕΛΛΗΝΙΚΉ ΑΓΟΡΆ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΟΥ Κάμψη 16,4% τον Ιανουάριο FLEET NEWS #286 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΤΥΠΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ – ΔΕΚΈΜΒΡΙΟΣ Διαφορά (μονάδες μεριδίου) 2025 2024 2024 2023 Βενζίνη 34,40% 40,60% -6,2 33,30% 35,30% -2 Πετρέλαιο 4,40% 12,60% -8,2 11,90% 13,60% -1,6 Υβριδικά (HEV) 48,00% 36,00% 12,1 30,90% 25,80% 5,1 Plug in Υβριδικά (PHEV) 7,00% 6,30% 0,8 7,10% 7,70% -0,6 Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) 5,00% 3,50% 1,5 13,60% 14,60% -1 Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 0,00% 0,10% -0,1 3,10% 3,00% 0 Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 1,20% 1,00% 0,1 Πηγή: ΣΕΑΑ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ ΜET '25/'24 2025 2024 Επιβατικά 10.663 12.752 -16,40% Φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) 768 1.175 -34,60% Λεωφορεία 133 47 183,00% Πηγή: ΣΕΑΑ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2025 ΜΕΡΙΔΙΟ % Πηγή: ΕΛΣΤΑΤ TOYOTA 17,6% OPEL 10,3% PEUGEOT 9,1% HYUNDAI 7,2% CITROEN 5,7% BMW 5,3% VOLKSWAGEN 4,9% SUZUKI 4,3% MG 4,1% KIA 3,5% ΛΟΙΠΑ 27,9%

17.02.25 #286 4 Ο Βασίλης Θεοδώρου, γενικός διευθυντής της Suzuki στην Ελλάδα, ανέλαβε καθήκοντα γενικού διευθυντή και στην BYD, θέση την οποία μέχρι πρόσφατα κατείχε ο Διονύσης Παναγόπουλος, ο οποίος όπως γράψαμε και στο προηγούμενο newsletter, αποχώρησε από την εταιρεία για να αναλάβει καθήκοντα στον Όμιλο Συγγελίδη. Ο κ. Θεοδώρου είναι μηχανολόγος μηχανικός MSc και έχει ήδη μια μακρά επιτυχημένη -εικοσαετή- παρουσία στον Όμιλο Σφακιανάκη. Ανάμεσα στα έργα που θα πρέπει να φέρει σε πέρας είναι και η ανάπτυξη του δικτύου της BYD σε όλη την Ελλάδα. Για το σκοπό αυτό αναμένεται να αξιοποιηθεί το υπάρχον δίκτυο της Suzuki, καθώς οι υπάρχοντες συνεργάτες θα είναι οι πρώτοι που θα προσκληθούν να αναλάβουν και την ανερχόμενη δύναμη της ηλεκτροκίνησης, την BYD, στην περιοχή τους. Θυμίζουμε ότι η κινεζική εταιρεία εντυπωσίασε με τις επιδόσεις της τη χρονιά που μας πέρασε, με τις συνολικές πωλήσεις της να φτάνουν τα 1.578 οχήματα (από τα οποία τα 1.430 ήταν τα πλήρως ηλεκτρικά ATTO3 και Dolphin). ΟΜΙΛΟΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ Ο Βασίλης Θεοδώρου νέος επικεφαλής της BYD Η Toyota Ελλάς προχωρά σε στρατηγική ενίσχυση του δικτύου της. Στο πλαίσιο αυτό, η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε., κορυφαίος Όμιλος στον τομέα της κινητικότητας, εντάσσεται δυναμικά στο δίκτυο της Toyota Ελλάς, επεκτείνοντας τις δραστηριότητές της. Μέσω της νεοσύστατης θυγατρικής εταιρείας «AUTODIRECT ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ αναλαμβάνει ως Εξουσιοδοτημένος Έμπορος Toyota στο νομό Αχαΐας. Από τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2025, οι εγκαταστάσεις της AUTODIRECT στην Πάτρα θα προσφέρουν ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση στους πελάτες, παρέχοντας πλήρη γκάμα προϊόντων και υπηρεσιών (έκθεση, συνεργείο και φανοποιείο). Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, κ. Πάρης Κυριακόπουλος, δήλωσε σχετικά: «Στη ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, η εξέλιξη είναι στο DNA μας. Με την ένταξη μας στο δίκτυό της Toyota, κάνουμε ένα ακόμα σημαντικό βήμα, ενισχύοντας τη θέση μας στον κλάδο της κινητικότητας». Ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Hellas, Hermann Riedl, δήλωσε: «Η υψηλή ποιότητα και η πρωτοπορία αποτελούν τη βάση της σχέσης μας με τους πελάτες μας. Η στρατηγική συνεργασία με τον όμιλο Μοτοδυναμική και η ενίσχυση του δικτύου μας στην Ελλάδα είναι ένα ακόμα βήμα προς την πραγματοποίηση του οράματός μας». ΜΕΣΩ AUTODIRECT ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ H ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ στο Δίκτυο της Toyota Ελλάς Πάρης Κυριακόπουλος Hermann Riedl ΕΤΟΙΜΟΠΑΡΑΔΟΤΑ SKODA ΣΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ Μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, η Skoda εφαρμόζει προωθητική ενέργεια για την απόκτηση συγκεκριμένου αριθμού ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων σε ειδικές τιμές. Οι προσφορές έχουν ως εξής: Skoda Fabia από 119€/μήνα και όφελος έως 860 ευρώ, Skoda Kamiq από 139€/μήνα και όφελος έως 1.000 ευρώ, Skoda Kodiaq από 219€/μήνα και όφελος έως 2.850 ευρώ, Skoda Enyaq από 239€/μήνα και όφελος έως 16.000 ευρώ, Skoda Octavia από 369€/ μήνα και όφελος έως 1.860 ευρώ. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επισκεφθούν το Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Εμπόρων της εταιρείας και να ενημερωθούν για περισσότερες λεπτομέρειες. Όλα τα μοντέλα της Skoda διακρίνονται για τη μοντέρνα σχεδίασή τους, τις πρωτοποριακές τεχνολογίες και την άνεση που παρέχουν στον πελάτη. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ HONDA VISION 110 Το Honda Vision 110 του 2025 (25YM) αναβαθμίζεται με σημαντικά χαρακτηριστικά, προσφέροντας παράλληλα τη γνωστή αξιοπιστία και οικονομία, που το καθιστούν ιδανική επιλογή για καθημερινή μετακίνηση. Με πάνω από 14 χρόνια παρουσίας στην αγορά, το νέο μοντέλο διαθέτει βελτιώσεις όπως η συμμόρφωση με το πρότυπο EURO5+ και η νέα υποδοχή USB-C, ενώ προσφέρεται σε νέες χρωματικές επιλογές.

17.02.25 #286 6 Η δημοσιογραφική εκδήλωση για την παρουσίαση των EQE & E-Class στους δημοσιογράφους του Ειδικού Τύπου απέφερε στη Star Automotive Ελλάς και το συνεργάτη της, Magna Εvents, ένα χρυσό, δύο silver και δύο bronze βραβεία στο θεσμό “Event Awards 2024”, που διοργανώνει κάθε χρόνο η Boussias Events. Στην πολυπληθή και εξαιρετικά ζεστή τελετή βράβευσης, που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Intercontinental, τη Star Automotive Ελλάς εκπροσώπησαν ο Marketing Senior Manager Mercedes-Benz Cars & smart, Παναγιώτης Ριτσώνης, η Events, Retail & Direct Marketing Specialist Α. Μπίτσικα και η υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων και Εταιρικής Επικοινωνίας, Α. Χρυσού, μαζί με τους συνεργάτες της από τη Magna Events. STAR AUTOMOTIVE ΕΛΛΑΣ: 5 ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ Η BYD λανσάρει στην Ελλάδα άλλο ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το Sealion 7. Συνδυάζει χαρακτηριστικά όπως οι σπορ επιδόσεις, η κομψή σχεδίαση SUV και οι τεχνολογίες αιχμής EV με ελκυστική και ευρύχωρη καμπίνα, έξυπνη διεπαφή εντός του οχήματος και διασφάλιση πραγματοποίησης ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων με ταχύτητες φόρτισης έως 230 kW. Το νέο μοντέλο προσφέρεται σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με ισχύ έως 532 ίππους, ενώ επιταχύνεται 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 4,5 δευτερόλεπτα. Παρέχει δυνατότητα επιλογής μπαταριών με αυτονομία έως 502 χλμ. (WLTP) και είναι άμεσα διαθέσιμο στην εγχώρια αγορά με τιμή 49.900 ευρώ που μειώνεται σε 40.900 ευρώ με την κρατική επιδότηση. Το Sealion 7 σχεδιάστηκε στο στούντιο της BYD στη Shenzhen, υπό την επίβλεψη του παγκόσμιου διευθυντή σχεδιασμού της εταιρείας, Wolfgang Egger. Υιοθετεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της σειράς Ocean Series, προσαρμόζοντάς την σε ένα σπορ SUV. Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα με δυναμική, αθλητική παρουσία και ένα εξαιρετικά αεροδυναμικό αμάξωμα. Αν το συγκρίνουμε με το BYD SEAL, έχει συνολικό μήκος αυξημένο κατά 10 χιλιοστά. Ωστόσο, η διαφοροποίησή του αποτυπώνεται κυρίως στο ύψος του, καθώς η οροφή του είναι 160 χιλιοστά ψηλότερη από εκείνη του κουπέ - σεντάν μοντέλου, υπογραμμίζοντας τον SUV χαρακτήρα του. Το Sealion 7 βασίζεται στην προηγμένη e-Platform 3.0, μια αρχιτεκτονική σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, η οποία ενσωματώνει την επαναστατική μπαταρία Blade Battery της BYD. Ξεχωρίζει η Blade Battery για τη βελτιστοποιημένη χωροταξική της απόδοση, καθώς επιτρέπει την τοποθέτηση περισσότερων κυψελών στην ίδια επιφάνεια συγκριτικά με τις συμβατικές μπαταρίες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα έναν λεπτό σχεδιασμό, δίνοντας στους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της BYD τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν καλύτερα τον διαθέσιμο χώρο στην καμπίνα του Sealion 7. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΜΕΣΑΙΟ SUV BYD SEALION 7: Διαθέσιμο με 40.900 ευρώ VOLVO: ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ 5.000 ΕΥΡΩ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ Η Volvo Car Hellas ανακοίνωσε επιδότηση ύψους 5.000 ευρώ για τα αμιγώς ηλεκτρικά EX30, EX40 και EC40. Η ενέργεια αφορά συγκεκριμένο αριθμό ετοιμοπαράδοτων αυτοκινήτων, για ταξινομήσεις έως τις 31 Μαρτίου 2025, και αποφέρει στον πελάτη όφελος 5.000 ευρώ επί της τιμής που αναγράφεται στον τιμοκατάλογο. Με την ταξινόμηση ενός νέου αμιγώς ηλεκτρικού Volvo, ο πελάτης μπορεί, εφόσον το επιθυμεί, να προχωρήσει σε αίτηση για το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ, το οποίο επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου με 9.000 ευρώ. Έτσι, το συνδυαστικό όφελος που θα αποκομίσει, ανέρχεται σε 14.000 ευρώ (συν 2.000 ευρώ, εφόσον υπάρχει και απόσυρση). Διαβάστε περισσότερα εδώ

17.02.25 #286 8 Το εργοστάσιο της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα (VWCV) στο Ανόβερο τροφοδοτείται, από την 1η Ιανουαρίου 2025, αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Η φιλική προς το κλίμα παροχή ενέργειας αποτελεί σημαντικό μοχλό για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα, παράλληλα με διατήρηση των πόρων. Μέχρι το 2040, όλες οι εγκαταστάσεις παραγωγής της VWCV θα παράγουν με κλιματικά ουδέτερο τρόπο. Η μονάδα του Hanover-Stöcken στράφηκε στην ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές στην αλλαγή του έτους. Εκεί παράγονται, μεταξύ άλλων μοντέλων, όλες οι εκδόσεις του αμιγώς ηλεκτρικού ID. Buzz για τη Γερμανία και όλες τις διεθνείς αγορές. Το εργοστάσιο της Volkswagen στο Πόζναν της Πολωνίας, το οποίο ξεκίνησε να λειτουργεί το 2018 και που μεταξύ άλλων παράγει το Caddy, έχει στραφεί πλήρως στην πράσινη ηλεκτρική ενέργεια ήδη από το 2019. Το εργοστάσιο Września, επίσης στην Πολωνία, όπου κατασκευάζεται το Crafter και ξεκίνησε να λειτουργεί το 2019, έχει αυτάρκεια όσον αφορά στην παροχή ενέργειας. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Σεπτέμβριο του 2024, το φωτοβολταϊκό σύστημα του εργοστασίου παρήγαγε αρκετή ηλεκτρική ενέργεια για να τροφοδοτήσει για πρώτη φορά το σύνολο των εργασιών παραγωγής του. Αποτελείται από 25.000 μονάδες χωρητικότητας 15,2 μεγαβάτ (MW) και καλύπτει έκταση 22 εκταρίων. Ο Karl Bernqvist, υπεύθυνος για τη βιωσιμότητα στο Διοικητικό Συμβούλιο της Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα, προσθέτει: «Εργαζόμαστε για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και τη διατήρηση των πόρων σε πολλά τμήματα της εταιρείας. Η μετάβαση στην πράσινη ηλεκτρική ενέργεια στο εργοστάσιο του Ανόβερου είναι ένα άλλο σημαντικό βήμα προς τη βιώσιμη και φιλική προς το περιβάλλον παραγωγή στη Volkswagen Επαγγελματικά Οχήματα». VOLKSWAGEN - ΓΕΡΜΑΝΙΑ - ΠΟΛΩΝΙΑ Πράσινη παραγωγή επαγγελματικών ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΤΟ 2026 Renault: Τρία νέα ηλεκτρικά βαν Renault Estafette, Goelette και Trafic: τρία ξεχωριστά οχήματα με κοινό DNA. Είναι το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας της γαλλικής εταιρείας με τη Flexis, την ανεξάρτητη εταιρεία που ιδρύθηκε από τους Ομίλους Renault, Volvo και CMA CGM. Αυτή η νέα σειρά ηλεκτρικών επαγγελματικών E-Tech 100% αναπτύχθηκε για να καλύψει ένα πλήρες φάσμα επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Με βάση τη νέα πλατφόρμα «skateboard» και την αρχιτεκτονική SDV, αυτά τα συμπαγή, ευρύχωρα βαν ανοίγουν το δρόμο για πολλαπλές λύσεις που θα υποστηρίξουν τους πελάτες κατά τη μετάβαση στη νέα ενέργεια και τεχνολογία. Έχει γίνει σημαντική πρόοδος στο σχεδιασμό έξυπνων οχημάτων, προσφέροντας ευελιξία, εργονομία και συνδεσιμότητα, με πρακτικά άπειρες δυνατότητες προσαρμογής και μειωμένο κόστος λειτουργίας, ενώ εγγυάται υψηλά επίπεδα ασφάλειας και απόδοσης. Τα τρία οχήματα θα κατασκευαστούν στη Γαλλία στο εργοστάσιο Renault Group Sandouville και πρόκειται να βγουν στις αγορές το 2026. BYD: ΠΟΥΛΑΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΡΥΠΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Ο κινεζικός γίγαντας των ηλεκτρικών οχημάτων BYD βρίσκεται σε συνομιλίες για να σχηματίσει μια ομάδα με ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες και να τους πουλήσει δικαιώματα ρύπων, ώστε να τους βοηθήσει να αποφύγουν τα βαριά πρόστιμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις εκπομπές το 2025, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. «Είμαστε σε συζητήσεις, σε καλό δρόμο», δήλωσε ο ειδικός σύμβουλος της BYD για την Ευρώπη, Alfredo Altavilla, κατά την παρουσίαση του μικρού ηλεκτρικού SUV Atto 2 στην Ιταλία. Νωρίτερα φέτος, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανακοίνωσαν τη δημιουργία δύο συμμαχιών, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το ίδιο θέμα, μία μεταξύ Stellantis, Toyota, Ford, Mazda, Subaru και Tesla και μία άλλη μεταξύ Mercedes-Benz, Polestar, Volvo και Smart.

17.02.25 #286 9 Την ανάγκη διόρθωσης πορείας της Aston Martin μέσα σε έναν με ενάμιση χρόνο από τώρα τόνισε ο νέος διευθύνων σύμβουλός της, Adrian Hallmark, στο πλαίσιο ενημερωτικής συνάντησης με δημοσιογράφους. «Δεν λέω ότι θα πετύχουμε οικονομικές επιδόσεις σε επίπεδο Ferrari μέχρι τότε, αλλά έχει καθοριστεί η κατεύθυνση προς τα εκεί που η εταιρεία θα λειτουργήσει σωστά», ανέφερε. Ο ίδιος απέφυγε να δεσμευτεί με οικονομικές προβλέψεις, αλλά, όπως είπε, όταν κοιτάζει την απόδοση της επιχείρησης, βρέθηκε κοντά σε θετικά EBIT δύο φορές τα τελευταία δύο χρόνια και κάθε φορά συνέβαινε κάτι άλλο... Αυτό δεν δικαιολογείται, εξήγησε. «Μερικές φορές ήταν διαρθρωτικά προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού, μετά μειώθηκαν οι πωλήσεις στην Κίνα και μετά είχαμε καθυστερήσεις προϊόντων. Επαναφέραμε το επιχειρηματικό σχέδιο πέρυσι. Επίσης, επαναφέραμε τις προσδοκίες για τα επόμενα πέντε χρόνια, όχι όσον αφορά το τελικό αποτέλεσμα, αλλά το πώς θα φτάσουμε εκεί». Ο κλάδος των υπερπολυτελών αυτοκινήτων σείστηκε πέρυσι με την αναγγελία ότι ο Hallmark, τότε διευθύνων σύμβουλος της Bentley, επρόκειτο να αναλάβει κορυφαία θέση στη χειμαζόμενη Aston Martin. Η πρόσληψη ήταν στοίχημα για τον πρόεδρο της Aston Martin και πλειοψηφικό επενδυτή Lawrence Stroll, δεδομένης της επιτυχίας του Hallmark στην Bentley. Ο Hallmark, ο οποίος εργάσθηκε στο παρελθόν για τον Όμιλο Volkswagen και τη Jaguar Land Rover, έδωσε στον εαυτό του μια αυστηρή προθεσμία για να κάνει την Aston Martin βιώσιμη για πρώτη φορά στα 112 χρόνια της ιστορίας της. ΤΙ ΛΕΕΙ Ο ΝΕΟΣ CEO Aston Martin: Διόρθωση πορείας ΦΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΚΙΝΑ ΜΕΣΩ TESLA Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να δράσουν γρήγορα και αποφασιστικά για να φρενάρουν την κυριαρχία της Κίνας στις μπαταρίες και τα ηλεκτρικά οχήματα και να επιδιώξουν περισσότερες μη κινεζικές συνεργασίες, σύμφωνα με μια έκθεση που εκπονήθηκε από την Dunne Insights για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας για την Ενεργειακή Ασφάλεια (EIES). Για αρχή, οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αγκαλιάσουν την Tesla και να προσπαθήσουν να επωφεληθούν από την αυξανόμενη παρουσία της στην Ευρώπη. Η στενή συνεργασία με την Tesla, η αξιολόγηση των αναγκών της όσον αφορά τις αλυσίδες εφοδιασμού μπαταριών, την επεξεργασία και την ανακύκλωση ορυκτών στην Ευρώπη, θα μπορούσε να παρουσιάσει ευκαιρίες για τις ευρωπαϊκές εταιρείες, σύμφωνα με την έκθεση. Η Nissan, η Honda και η Mitsubishi συμφώνησαν προ ημερών να τερματίσουν τις συζητήσεις για ενδεχόμενη τριμερή σύμπραξη με τη μορφή και τη δομή ενιαίας εταιρείας. Στο εξής, οι τρεις πλευρές θα διατηρήσουν «στρατηγική συνεργασία», η οποία στοχεύει στην εποχή των έξυπνων τεχνολογιών και του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης. Αυτό το πλαίσιο, άλλωστε, είχε καθιερωθεί με το Μνημόνιο Κατανόησης (MOU) της 1ης Αυγούστου 2024, ώστε να μεγιστοποιηθεί η αξία κάθε της εταιρείας. Την ίδια ώρα, η Nissan Motor Co., Ltd εφαρμόζει άμεσα μέτρα για να ανατρέψει τις ισχνές επιδόσεις της και να δημιουργήσει μια πιο ανθεκτική επιχείρηση ικανή να προσαρμόζεται γρήγορα στις αλλαγές της αγοράς. Συγκεκριμένα, σχεδιάζει να μειώσει το σταθερό και μεταβλητό κόστος συνολικά, κατά περίπου 400 δισεκατομμύρια γιεν το οικονομικό έτος 2026, γεγονός που θα μειώσει το λεγόμενο νεκρό σημείο πωλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας (break-even point) το οικονομικό έτος 2026 από 3,1 εκατομμύρια μονάδες σε 2,5 εκατομμύρια μονάδες. Αυτό θα επιτρέψει ένα σταθερό περιθώριο λειτουργίας 4%. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΔΙΑΤΗΡΟΥΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Nissan-Honda-Mitsubishi: Τέλος η ενοποίηση

17.02.25 #286 10 ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ FORD RANGER PHEV Η Ford Pro κάνει κυριολεκτικά πολύ θόρυβο φέτος στην κατηγορία των pick-up οχημάτων στην Ευρώπη με το νέο Ranger PHEV. Αυτό το εξηλεκτρισμένο μοντέλο προσφέρει όλες τις δυνατότητες ενός Ranger όσον αφορά την ικανότητα ρυμούλκησης, το ωφέλιμο φορτίο και τις επιδόσεις εκτός δρόμου, καθώς και 43 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας και ροπή έως και 697 Nm - τα περισσότερα από οποιοδήποτε άλλο Ranger παραγωγής. Το νέο Ford Ranger PHEV εισάγει επίσης στην γκάμα του μοντέλου το Pro Power Onboard, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να τροφοδοτούν με ηλεκτρική ενέργεια εργαλεία ή σπορ εξοπλισμό με ισχύ έως και 6,9 kW απευθείας από την ενσωματωμένη μπαταρία, χωρίς να απαιτείται γεννήτρια. Η παραγωγή του νέου Ford Ranger PHEV βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στο Silverton της Νότιας Αφρικής. Οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες προγραμματίζονται για την άνοιξη του τρέχοντος έτους. «Η επιτυχία του Ranger να αναδειχτεί το πιο δημοφιλές μοντέλο στην κατηγορία του στην Ευρώπη βασίστηκε στη βαθιά κατανόηση των αναγκών των πελατών μας και του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούν τα pick-up τους. Το νέο Ranger PHEV θα χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια για να ανεβάσει την εμπειρία οδήγησης ενός pick-up σε νέα επίπεδα», δήλωσε ο Hans Schep, general manager, Ford Pro, Europe. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Cadillac δίνει το σήμα της V-Series στο πρώτο της ηλεκτρικό όχημα -το μεσαίο crossover Lyriq- ανακοινώνοντας ότι η έκδοση υψηλών επιδόσεων θα είναι το ταχύτερο όχημά της ιστορικά. Το νέο Cadillac Lyriq-V (ΜΥ2026), το οποίο τίθεται σε παραγωγή φέτος στο εργοστάσιο συναρμολόγησης της General Motors στο Spring Hill (Τενεσί), θα ξεπεράσει το αρχικό Lyriq σε απόδοση και θα επιταχύνεται 0-100 χλμ./ώρα σε 3,3 δευτερόλεπτα με ένα πρόγραμμα οδήγησης που ονομάζεται Velocity Max. Το Lyriq-V θα ξεκινά από τα 79.990 δολάρια με τα έξοδα αποστολής, 20.000 περισσότερα από την τυπική βασική τιμή του παρόντος μοντέλου. Θα πωλείται παγκοσμίως, με εκκίνηση σε πρώτη φάση στις ΗΠΑ και τον Καναδά. «Οι παραδοσιακοί πελάτες μας θα έρθουν στη μάρκα γιατί θα έχουν μια εξαιρετική εμπειρία Cadillac. Αλλά πιστεύω επίσης ότι θα προσφέρουμε ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην αγορά με την εικόνα και μόνο του αυτοκινήτου σε σύγκριση με άλλα που κυκλοφορούν στο δρόμο», δήλωσε ο John Roth, αντιπρόεδρος κόσμου της Cadillac. Το Lyriq-V του 2026 θα προσφέρει 615 ίππους με τετρακίνηση διπλού κινητήρα. Αυτό ξεπερνά δραματικά τους 365 ίππους της βασικής έκδοσης Lyriq του 2025 με μονό κινητήρα πίσω και αρκούντως τους 515 ίππους της τετρακίνητης έκδοσης. H CUPRA ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΣΤΑ BAFTA 2025 H Cupra είναι ιδιαίτερα χαρούμενη που συνεργάστηκε με τα Κινηματογραφικά Βραβεία BAFTA 2025 ως ο Επίσημος Αυτοκινητιστικός Συνεργάτης. Ένας στόλος ηλεκτρικών Cupra Tavascan μετέφερε τους κινηματογραφικούς αστέρες και καλεσμένους στο κόκκινο χαλί. Αυτή η συνεργασία ακολουθεί αρκετές παρόμοιες συνεργασίες της Cupra στο χώρο της ψυχαγωγίας και αντικατοπτρίζει την επιθυμία της μάρκας να υπερασπιστεί το δημιουργικό ταλέντο στην κινηματογραφική βιομηχανία. Πλήθος διάσημων προσωπικοτήτων ήταν υποψήφιοι για τα βραβεία αυτήν τη χρονιά και παραβρέθηκε την Κυριακή 16 Φεβρουαρίου στην τελετή στο Southbank Centre’s Royal Festival Hall στο Λονδίνο. ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ Cadillac Lyriq-V: Με 615 ίππους

17.02.25 #286 11 Ένας από τους μεγαλύτερους λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου μείωσε δραστικά τον ετήσιο λογαριασμό του καυσίμου, μετά την εγκατάσταση τεχνολογίας καθοδήγησης οδηγών «επί του πεδίου» στο στόλο επαγγελματικών οχημάτων του. Η αλυσίδα τεχνολογίας Currys, η οποία λειτουργεί περίπου 300 καταστήματα στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει βελτιώσει την οικονομία καυσίμου των 262 Ford Transits και 410 φορτηγών Iveco Daily 7,2 τόνων κατά 10,8% από τότε που εφάρμοσε το σύστημα καθοδήγησης οδηγού σε πραγματικό χρόνο και την πλατφόρμα ανταμοιβής της Lightfoot. Ο περιορισμός της κατανάλωσης καυσίμου ισοδυναμεί με περίπου 11% μείωση των εκπομπών από το στόλο των ντίζελ, με οικονομικό αντίκρισμα σε λιγότερες δαπάνες 500.000 ευρώ μόνο τον τελευταίο χρόνο. Το Lightfoot παρέχει ηχητικές και οπτικές ειδοποιήσεις ως συνεχείς υπενθυμίσεις για να ενθαρρυνθούν οι οδηγοί να παραμένουν στο ιδανικό επίπεδο λειτουργίας του κινητήρα και να αποφεύγουν την υπερβολική επιτάχυνση, τις γρήγορες στροφές και τις μεγάλες ταχύτητες εν γένει. Ανταγωνιστικοί πίνακες πρωταθλημάτων οδηγών, καθώς και μηνιαίες ανταμοιβές σε μετρητά και βραβεία, αποτελούν κίνητρα για τη συμμετοχή των οδηγών στο σύστημα. Ο Chris Georgiou, επικεφαλής Συμμόρφωσης για Λειτουργίες Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Εξυπηρέτησης της Currys, δήλωσε ότι η ανατροφοδότηση του οδηγού σε πραγματικό χρόνο έχει αποδειχθεί ότι αλλάζει το παιχνίδι ως προς την επιτυχία του συστήματος τηλεματικής. «Είναι ένα άλμα στη χρήση της τηλεματικής και έχει βοηθήσει τους οδηγούς μας να βελτιώσουν τα πρότυπα οδήγησης, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να εργάζονται πιο ήρεμα και με μεγαλύτερη ασφάλεια», ανέφερε. Το σύστημα έχει επίσης προσφέρει σημαντική μείωση των ατυχημάτων λόγω υπαιτιότητας που αφορούν το στόλο της Ford και της Iveco, με την Currys να καταγράφει μείωση 15,8% στις σημαντικές συγκρούσεις. Η εταιρεία μοιράζεται ενεργά αυτά τα δεδομένα με τους ασφαλιστές και τους brokers. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΜΑΤΙΚΗΣ LCV: Εκπαίδευση οικονομικής οδήγησης Η Porsche σχεδιάζει να περικόψει 1.900 θέσεις εργασίας στη Γερμανία ως μέρος των μέτρων μείωσης του κόστους για την αναστροφή της ολισθαίνουσας κερδοφορίας εν μέσω της αδύναμης ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων και των «προκλητικών γεωπολιτικών και οικονομικών συνθηκών». Οι εργαζόμενοι στο κύριο εργοστάσιο της Porsche στη Στουτγάρδη (Τσουφενχάουζεν) και στο εργοστάσιο έρευνας και ανάπτυξης στο Βάισαχ θα επηρεαστούν από τις απώλειες θέσεων εργασίας. Ο στόχος είναι να μειωθεί ο αριθμός των θέσεων εργασίας κατά 15% έως το 2029, δήλωσε εκπρόσωπος της Porsche. Η εταιρεία σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των εργαζομένων μέσω εθελούσιας και πρόωρης συνταξιοδότησης. PORSCHE: ΚΟΒΕΙ 1.900 ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ TOYOTA: Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ROE Στις 5 Φεβρουαρίου, η Toyota πραγματοποίησε την ενημέρωση των αποτελεσμάτων της για το τρίτο τρίμηνο του οικονομικού έτους που λήγει τον Μάρτιο του 2025. Έμφαση δόθηκε στον βασικό οικονομικό δείκτη για τους επενδυτές, το ROE, και στο πώς σχεδιάζει η Toyota να το ενισχύσει -πρόκειται για την απόδοση ιδίων κεφαλαίων που υπολογίζεται ως το καθαρό εισόδημα (άλλως πώς, τα κέρδη μιας εταιρείας στο τέλος του έτους), διαιρούμενο με τα ίδια κεφάλαια και εκφράζεται ως ποσοστό. Ο διευθύνων σύμβουλος του Accounting Group, Masahiro Yamamoto, δήλωσε ότι ο πιο σημαντικός στόχος είναι να ολοκληρωθεί η μετατροπή της Toyota σε εταιρεία κινητικότητας. Το ROE, προσέθεσε, είναι ένας σημαντικός οικονομικός δείκτης και ένα κριτήριο για τον έλεγχο του πόσο καλά προχωράμε προς αυτόν το στόχο». Masahiro Yamamoto

17.02.25 #286 12 Το Green NCAP ανακοίνωσε τους κορυφαίους νικητές ως τα πιο «πράσινα» αυτοκίνητα στις κατηγορίες τους για το 2024. Ως γνωστόν, πρόκειται για μια ανεξάρτητη πρωτοβουλία του Euro NCAP, που επιβραβεύει την ανάπτυξη αυτοκινήτων τα οποία είναι καθαρά, ενεργειακά αποδοτικά και προκαλούν όσο το δυνατόν λιγότερη βλάβη στο περιβάλλον. Το 2024, οκτώ αυτοκίνητα από την Κίνα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, έθεσαν το πράσινο πρότυπο, αποκαλύπτοντας τη δυνατότητα των οχημάτων να ελαχιστοποιούν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε σχέση με τις εκπομπές ρύπων και τις επιδόσεις στο δρόμο. Οι πρωτιές στη συγκεκριμένη περίπτωση αφορούν το BYD Dolphin Design Electric, το Honda Civic 2.0 i-MMD e:HEV Hybrid, το Hyundai Ioniq 6 First Edition Electric, το Kona Electric, το Jeep Avenger Summit Electric, τα Opel/Vauxhall Corsa Electric, το Peugeot 308 1.5 BlueHDI Diesel και το βενζινοκίνητο VW Taigo 1.0 TSI. Η Hyundai εντυπωσιάζει με δύο από τα οχήματά της που περιλαμβάνονται στη σειρά των κορυφαίων επιδόσεων. Τα Opel/Vauxhall Corsa, από την κατηγορία Supermini και City Car, παίρνουν από κοινού το βραβείο Αμιγώς Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου με τις Καλύτερες Επιδόσεις και είναι, μάλιστα, το κυρίαρχο συνολικά σε πράσινες επιδόσεις το 2024. Γεγονός είναι πως τα ηλεκτρικά οχήματα τείνουν να κυριαρχούν στα βραβεία. Ωστόσο, το Green NCAP έχει αξιολογήσει ξεχωριστά τους νικητές σε υβριδικά, ντίζελ και βενζίνης. Αυτά μπορεί να έχουν χαμηλότερες αξιολογήσεις σε αστέρια, αλλά εξακολουθούν να είναι αποτελεσματικά στη μείωση των εκπομπών και στη βελτίωση της αποτελεσματικότητάς τους. Το Peugeot 308 καταλαμβάνει την πρώτη θέση στην κατηγορία ντίζελ. Το πιο πράσινο αυτοκίνητο βενζίνης είναι το VW Taigo και το πιο αποτελεσματικό περιβαλλοντικά υβριδικό αυτοκίνητο είναι το Honda Civic. Η Green NCAP κατανοεί ότι δεν είναι μόνο τα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά που προσελκύουν τους αγοραστές σε πιο πράσινο ή ηλεκτρικό, αλλά και τα εύσημα, όσον αφορά τις οδηγικές επιδόσεις και την ισχύ τους. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, κατέγραψαν επίσης διαφορετικά χαρακτηριστικά που ενδιαφέρουν τους καταναλωτές. Στη νέα βαθμολογία του Green NCAP που θα κυκλοφορήσει αργότερα για το τρέχον έτος όλα ΟΙ ΠΡΩΤΙΕΣ ΣΕ ΟΚΤΩ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ Green NCAP: Τα πιο «πράσινα» του 2024 Δείκτης Καθαρού Αέρα Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Δείκτης Αερίων Θερμοκηπίου Δείκτης Καθαρού Αέρα Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Δείκτης Αερίων Θερμοκηπίου Δείκτης Καθαρού Αέρα Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Δείκτης Αερίων Θερμοκηπίου Δείκτης Καθαρού Αέρα Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Δείκτης Αερίων Θερμοκηπίου Δείκτης Καθαρού Αέρα Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Δείκτης Αερίων Θερμοκηπίου Δείκτης Καθαρού Αέρα Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Δείκτης Αερίων Θερμοκηπίου

17.02.25 #286 13 τα στάδια των δοκιμών θα περιλαμβάνουν Αξιολόγηση Κύκλου Ζωής και θα δίνουν πληροφορίες σχετικά με τη διαφορετική συμπεριφορά και τις δυνατότητες φόρτισης των οχημάτων, την απόδοση σε κρύο καιρό, την αυτονομία και περισσότερες λεπτομέρειες για την ενεργειακή απόδοση. Ακολουθεί η πλήρης λίστα με τους κορυφαίους εκπροσώπους κάθε κατηγορίας: „Μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο: Hyundai Ioniq 6 First Edition Electric „Μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο: BYD Dolphin Design Electric „Μικρό MPV: Jeep Avenger Summit Electric „Μικρό SUV: Hyundai Kona Electric „Πλήρες ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Opel/Vauxhall Corsa Electric „Αυτοκίνητο Diesel: Peugeot 308 1.5 BlueHDI Diesel „Βενζινοκίνητο: VW Taigo 1.0 TSI Βενζίνη „Υβριδικό αυτοκίνητο: Honda Civic 2.0 i-MMD e:HEV Hybrid Το Green NCAP απαιτεί τουλάχιστον τρία αυτοκίνητα που έχουν δοκιμαστεί σε μια συγκεκριμένη κατηγορία. Για να διασφαλιστεί ότι όλα τα οχήματα αξιολογούνται με τα ίδια κριτήρια, η σύγκριση των νικητών κατηγορίας πραγματοποιείται αποκλειστικά μέσα σε κάθε ημερολογιακό έτος, καθώς τα κριτήρια για κάθε βαθμολογικό αστέρι γίνονται σταδιακά πιο αυστηρά με την πάροδο του χρόνου. Για να οριστεί ο νικητής της κατηγορίας, γίνεται ένας υπολογισμός της μέσης τιμής της βαθμολογίας ενός οχήματος σε καθέναν από τους τρεις δείκτες: Καθαρός Αέρας, Ενεργειακή Απόδοση και Αέρια Θερμοκηπίου. Ίσος σε σημασία, καθένας από τους τρεις δείκτες αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο της μέσης βαθμολογίας. Ο μέσος όρος της βαθμολογίας δίνεται ως ποσοστό και χρησιμοποιείται ως βάση για τη σύγκριση των οχημάτων, όπου το όχημα με τον υψηλότερο μέσο όρο βαθμολογίας είναι το πρώτο της κατηγορίας. Δείκτης Καθαρού Αέρα Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Δείκτης Αερίων Θερμοκηπίου Δείκτης Καθαρού Αέρα Δείκτης Ενεργειακής Απόδοσης Δείκτης Αερίων Θερμοκηπίου Ένα νέο σύστημα κυψελών καυσίμου/ υδρογόνου (Fuel Cell - FC) ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή, 14/2, ότι έχει αναπτύξει η Toyota. Το ολοκαίνουργιο σύστημα FC 3ης γενιάς έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες ανάγκες του τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, έχοντας την ίδια ανθεκτικότητα με τους συμβατικούς κινητήρες ντίζελ. Επιπλέον, το νέο σύστημα διαθέτει σημαντικές βελτιώσεις στην απόδοση, συμπεριλαμβανομένης της αποδοτικότητας του καυσίμου, και προσφέρει επίσης σημαντική μείωση του κόστους σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του. Εκτός από τα επιβατικά οχήματα, το Σύστημα FC 3ης γενιάς θα επεκταθεί για χρήση σε βαρέα επαγγελματικά οχήματα και σχεδιάζεται να εισαχθεί σε αγορές κυρίως στην Ιαπωνία, την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα μετά το 2026 το νωρίτερο. ΝΕΑ ΓΕΝΙΑ ΚΥΨΕΛΩΝ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ TOYOTA

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=