FLEETNEWS #285

13.02.25 #285 6 Η δημιουργία πράσινων εταιρικών στόλων φορτηγών και λεωφορείων θα μπορούσε να οδηγήσει σε κέρδη για απορρόφηση του κόστους μηδενικών εκπομπών σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Σημειώνεται ειδικότερα ότι οι τρέχουσες συζητήσεις σχετικά με μια πιθανή σχετική νομοθέτηση εκ μέρους της Ε.Ε., προκειμένου να ενισχυθεί η ζήτηση για οχήματα μηδενικών εκπομπών (ZEV), επικεντρώνονται σε μεγάλο βαθμό στα επιβατικά αυτοκίνητα, αγνοώντας το τμήμα βαρέων επαγγελματικών, όπου θα μπορούσαν να προκύψουν σημαντικά οφέλη και να τονωθεί και αυτή η αγορά. Κατά την ACEA, με το τρέχον μερίδιο αγοράς ZEV μόλις 2,3% (βαρέα φορτηγά >3,5 τόνοι) και 15,6% (αστικά λεωφορεία/πούλμαν), οι οδικές μεταφορές βαρέων οχημάτων «χρειάζονται επειγόντως κίνητρα για την επιτάχυνση της ανανέωσης του στόλου». Οι κατασκευαστές υπογραμμίζουν, βεβαίως, ότι ενώ η αύξηση του μεριδίου των αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών στους εταιρικούς στόλους μπορεί εύκολα να γίνει με την προσαρμογή των δημοσιονομικών καθεστώτων σε εθνικό επίπεδο, το τμήμα των βαρέων επαγγελμάτων απαιτεί στοχευμένη προσέγγιση και ενέργειες, όχι μόνο σε επίπεδο Ε.Ε. αλλά και σε επίπεδο κρατών-μελών. Συγκεκριμένα, εισηγούνται προς κάθε αρμόδιο φορέα τα εξής: „Προτεραιότητα σε φορτηγά και λεωφορεία μηδενικών εκπομπών για δημόσια οχήματα και υπηρεσίες μεταφορών. Η οδηγία για τα καθαρά οχήματα θα πρέπει να αναθεωρηθεί και να ευθυγραμμιστεί με τους φιλόδοξους στόχους μείωσης του CO2. Μια διάταξη για την «ευρωπαϊκή αλυσίδα αξίας» θα πρέπει να υπογραμμίσει τη σημασία των τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών για την ενίσχυση της βιομηχανικής βάσης της Ευρώπης και τη στήριξη της οικονομικής ευημερίας σε αυτό τον τομέα. „Εντολή στους αποστολείς και τους αγοραστές υπηρεσιών μεταφορών να αυξάνουν σταδιακά το μερίδιο των αποστολών τους που διακινούνται από οχήματα μηδενικών εκπομπών. „Χρησιμοποίηση μηχανισμών χρηματοδότησης της Ε.Ε., όπως το Ταμείο Καινοτομίας ή το Ταμείο Κοινωνικού Κλίματος, για να υποστηριχθούν πρώιμες και σταθερές επενδύσεις σε ZEV για τους λειτουργούς εμπορικών οδικών μεταφορών. „Εφαρμογή τελών χρήσης του δρόμου με βάση το CO2 σε όλα τα κράτη μέλη. Διασφάλιση της ταχείας και συνεπούς εφαρμογής της οδηγίας για την ευρωβινιέτα και παράταση των εξαιρέσεων από τα διόδια για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών έως το 2030, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητά τους ως προς το κόστος. „Εφαρμογή ενός συνεκτικού πλαισίου πολιτικής μεταφορών τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και σε επίπεδο κρατών-μελών για την αποστολή συνεπών μηνυμάτων επιτάχυνσης της στροφής προς τα οχήματα μηδενικών εκπομπών. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ACEA Κίνητρα ανανέωσης των στόλων βαρέων οχημάτων Η Μπολόνια και η Φεράρα αναλαμβάνουν έργα ανάπτυξης λεωφορείων υδρογόνου. Η TPER, η κύρια εταιρεία δημόσιων μεταφορών στην περιοχή Εμίλια-Ρομάνια, παρέλαβε τα πρώτα 37 από τα 137 λεωφορεία υδρογόνου που παραγγέλθηκαν για την Μπολόνια και τη Φεράρα. Το Solaris Urbino 12 hydrogen είναι ένα όχημα πλήρως μηδενικών εκπομπών, που προσφέρει αθόρυβη λειτουργία και περιβαλλοντικά βιώσιμη λύση. Η κυψέλη καυσίμου παράγει ηλεκτρική ενέργεια, συνδυάζοντας υδρογόνο με οξυγόνο, παράγοντας μόνο υδρατμούς ως υποπροϊόν. Η κυψέλη καυσίμου 70 kW αντλεί υδρογόνο από πέντε δεξαμενές τοποθετημένες στην οροφή συνολικής χωρητικότητας 37,5 kg. Τα λεωφορεία υδρογόνου Urbino διαθέτουν σχεδίαση πλήρως χαμηλού δαπέδου και είναι εξοπλισμένα με κλιματισμό, σύστημα παρακολούθησης και πλατφόρμα για αναπηρικά καροτσάκια και καροτσάκια. SOLARIS: ΠΡΩΤΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΣΤΗΝ ΜΠΟΛΟΝΙΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=