13.02.25 #285 10 Η FuelCell Energy συνεχίζει να διευρύνει τα όρια της καθαρής ενέργειας με την καινοτόμο τεχνολογία Ηλεκτρόλυσης Στερεού Οξειδίου (SOEC). Επί του παρόντος, το σύστημα υποβάλλεται σε δοκιμές στο διάσημο Εθνικό Εργαστήριο του Αϊντάχο του Υπουργείου Ενέργειας των ΗΠΑ (INL). Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα στην παραγωγή υδρογόνου, την απόδοση και την ικανότητα να συμπληρώνει την πυρηνική ενέργεια. Αλλά, αυτό που κάνει αυτή την εξέλιξη ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα, είναι η δυνατότητά της να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο με τον οποίο σκεφτόμαστε το καθαρό, προσιτό υδρογόνο και το ρόλο του στο ενεργειακό μίγμα. Στον πυρήνα της, η τεχνολογία SOEC της FuelCell Energy είναι ένας ηλεκτρολύτης, που διασπά τα μόρια του νερού (H2O) σε υδρογόνο (H2) και οξυγόνο (O2) χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια. Το σύστημα, στην προκειμένη περίπτωση, ενσωματώνει θερμότητα από εξωτερικές πηγές (όπως π.χ., πυρηνικοί αντιδραστήρες) και μπορεί να λειτουργήσει με έως και 100% απόδοση, μειώνοντας έως και 30% το κόστος παραγωγής υδρογόνου, ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στην ευρεία υιοθέτησή του ως πηγή ενέργειας. Στο INL, ο ηλεκτρολύτης παράγει 150 κιλά υδρογόνου την ημέρα από 250 κιλοβάτ ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από πυρηνικά. Αυτή η εντυπωσιακή απόδοση θα μπορούσε να προσφέρει ένα επεκτάσιμο, οικονομικά αποδοτικό μοντέλο για το συνδυασμό της παραγωγής υδρογόνου και άλλων ενεργειακών τομέων. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ SOEC ΤΗΣ FUELCELL ENERGY Πρωτοποριακή παραγωγή υδρογόνου FOXCONN - NISSAN: ΣΤΟ ΦΟΝΤΟ Η RENAULT Ο πρόεδρος της Foxconn (Ταϊβάν), Young Liu, δήλωσε ότι στόχος της εταιρείας του είναι η συνεργασία με τη Nissan και όχι η εξαγορά της, καθώς το μέλλον της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κρέμεται από μια κλωστή, μετά την αποχώρησή της, ουσιαστικά, από τις συνομιλίες συγχώνευσης με τη Honda. Η Nissan βρίσκεται και πάλι σε ένα δύσκολο σταυροδρόμι, αφού οι διαπραγματεύσεις με τη μεγαλύτερη και ανταγωνιστική Honda για τη δημιουργία της Νο. 4 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο προσέκρουσαν σε μεγάλες διαφορές των δύο πλευρών. Η Nissan είναι τώρα ανοιχτή στη συνεργασία με νέους συνεργάτες όπως η Foxconn, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρονικών ειδών στον κόσμο και ο κύριος κατασκευαστής iPhone της Apple. Η Foxconn θα μπορούσε να προσφέρει στη Nissan μια σανίδα σωτηρίας, αγοράζοντας το μερίδιο της Renault σε αυτήν. Μιλώντας σε δημοσιογράφους στα κεντρικά γραφεία της Foxconn στη Νέα Ταϊπέι, ο Liu είπε ότι η εταιρεία του δεν επιδιώκει να εξαγοράσει τη Nissan, αλλά θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αποκτήσει κάποιο μερίδιο, εάν αυτό χρειαζόταν για τη συνεργασία τους. Η Renault κατέχει το 36% της Nissan, συμπεριλαμβανομένου του 18,7% σε γαλλικό καταπίστευμα. Η Nissan και η Renault αρνήθηκαν να σχολιάσουν τα σχόλια του Liu. Η Goodyear Tire & Rubber Company ανακοίνωσε ότι ο David Anckaert διορίστηκε επικεφαλής Στρατηγικής και Σχεδιασμού Προϊόντος, ο οποίος θα αναφέρεται στον διευθύνοντα σύμβουλο και τον πρόεδρο Mark Stewart, με άμεση ισχύ. Ο Anckaert εντάχθηκε στην Goodyear το 2000 και κατείχε μια σειρά από θέσεις στην Ε&Α, τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ. Το 2018, διορίστηκε αντιπρόεδρος, Commercial Europe, και μετά από αυτό, υπηρέτησε ως αντιπρόεδρος, Consumer Replacement Europe. Πιο πρόσφατα, υπηρέτησε ως αντιπρόεδρος του κλάδου καταναλωτών Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής. Ως επικεφαλής Στρατηγικής και Σχεδιασμού Προϊόντων, ο Anckaert θα αξιοποιήσει την πείρα του για τον εντοπισμό ευκαιριών, την προώθηση της καινοτομίας και την ανάπτυξη ενός ισχυρού παγκόσμιου χαρτοφυλακίου προϊόντων. GOODYEAR Αναβάθμιση ηγετικού στελέχους David Anckaert
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=