ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025 #284 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Κόλλησε η συγχώνευση Honda - Nissan; Μεγάλη διεθνής παρουσίαση της Volkswagen στην Αθήνα Η ΕΕ «στριμώχνει» τα plug in hybrid
10.02.25 #284 2 Δύο ολόκληρους μήνες θα κρατήσει η πραγματικά τεράστια -και με παγκόσμια εμβέλεια- εκδήλωση της Volkswagen, η οποία θα πραγματοποιηθεί στην ελληνική πρωτεύουσα, με επίκεντρο τις εγκαταστάσεις του Grand Resort Lagonissi. Και ενώ οι πρώτοι άνθρωποι της εταιρείας ήδη προσγειώθηκαν στο Ελευθέριος Βενιζέλος την περασμένη Παρασκευή, σήμερα, Δευτέρα, 10 Φεβρουαρίου, ξεκινά και επισήμως η διαδικασία αυτού που η Volkswagen ονομάζει International Media Drive & Brand Experience. Πρόκειται για μια μεγάλη εκδήλωση, με δύο σκέλη: α) αυτό που αφορά την ενημέρωση των εκπροσώπων του ειδικού Τύπου (με τους Γερμανούς να επικεντρώνονται στις μεγάλες «επαγγελματικές» αγορές | Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Αυστρία, Ισπανία, Γαλλία) και β) αυτό που έχει να κάνει με την ενημέρωση του δικτύου αλλά και των στελεχών και των συνεργατών της εταιρείας. Η εκδήλωση αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός με οικονομικές προεκτάσεις, αφού υπολογίζεται ότι περίπου 10.000 στελέχη και dealers της Volkswagen απ’ όλες τις αγορές που η εταιρεία δίνει το «παρών», θα επισκεφτούν τη χώρα μας κατά τη διάρκειά της. Και ενώ οι δημοσιογράφοι θα επικεντρωθούν στο νέας γενιάς Transporter, στη διάθεση των υπολοίπων θα βρίσκεται η πλήρης γκάμα των επαγγελματικών μοντέλων της εταιρείας - κάπου 300 οχήματα μεταξύ των οποίων και αρκετά πλήρως ηλεκτρικά ID. Buzz. Σημειώνουμε ότι η επικοινωνιακή στρατηγική η VW σε σχέση με το νέο Transporter βασίζεται στο ότι η γερμανική εταιρεία θεωρεί εαυτόν διαμορφωτή της κατηγορίας των μίνι bus, καθώς το Bulli, η επιβατική έκδοση του Transporter, έγραψε τη δική της ιστορία. Θυμίζουμε ότι στο παρελθόν η Volkswagen έχει πραγματοποιήσει ακόμα δύο διεθνείς παρουσιάσεις: για το Passat (στο δίκτυό της) και για το EOS (δημοσιογραφική). Το νέας γενιάς Transporter αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη Φεβρουαρίου/αρχές Μαρτίου, ενώ προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί ο τιμοκατάλογος. INTERNATIONAL MEDIA DRIVE ΚΑΙ BRAND EXPERIENCE Νέο Volkswagen Transporter: Παγκόσμια παρουσίαση στην Αθήνα FLEET NEWS #284 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιηθεί η επίσημη δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Subaru Forester (MY25) από την εισαγωγική εταιρεία Πλειάδες Motors, στην Αθήνα. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει και δοκιμαστική οδήγηση εντός και εκτός πόλης με επιλεγμένες διαδρομές on & off road. H νέα γενιά διατηρεί τον διακριτικό συνδυασμό της Μόνιμης Συμμετρικής τετρακίνησης με ήπιο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης e-BOXER και βελτιστοποιημένο άμεσο ψεκασμό του 2λιτρου τετρακύλινδρου κινητήρα, με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων Lineartronic για περαιτέρω ενίσχυση της δυναμικής απόδοσης και της αξιοπιστίας. SUBARU FORESTER MY2025: ΕΠΙΣΗΜΗ ΠΡΩΤΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
10.02.25 #284 4 Υπεγράφη από τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιο για τις Μεταφορές, Βασίλη Οικονόμου, το έγγραφο ενημέρωσης των ΟΤΑ (Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης) για έναρξη της πιλοτικής λειτουργίας της Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΗΠΣΒΑΚ), η οποία είναι διαθέσιμη στο σύνδεσμο https://svak.yme.gov.gr, καθώς και μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ). Η ΗΠΣΒΑΚ, όπως τονίζεται, είναι το επόμενο μεγάλο βήμα για τη στρατηγική βελτίωσης της προσβασιμότητας, της μείωσης των ρύπων, της υιοθέτησης νέων τεχνολογιών στις μεταφορές και της αναβάθμισης των υποδομών μετακίνησης. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΕ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας BYD ΑΤΤΟ 2: ΔΙΑΘΕΣΙΜΟ ΑΠΟ 22.735 ΕΥΡΩ Το BYD ATTO 2 βρίσκεται ήδη στην ελληνική αγορά, με βασική τιμή 29.990 ευρώ (22.735 ευρώ με την κρατική επιδότηση) και κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού. Έχει σχεδιαστεί για όσους επιθυμούν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, που προσφέρει ένα SUV σε ένα προσιτό πακέτο, το οποίο συγχρόνως είναι κατάλληλο για κίνηση και εύκολη στάθμευση σε αστικούς δρόμους. Ενσωματώνει όλα τα πλεονεκτήματα της εταιρείας στις μπαταρίες, τους ηλεκτροκινητήρες και τη δομή Cell-to-Body σε ένα συμπαγές πακέτο που φέρνει νέες έξυπνες τεχνολογίες στην κατηγορία των αστικών SUV. Το ATTO 2 είναι εξοπλισμένο με έναν κινητήρα τοποθετημένο μπροστά που αποδίδει 130 kW (177 ίπποι) και 290 Nm ροπής, τιμές ικανές προκειμένου να εξασφαλίσουν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Η μπαταρία τύπου Blade Battery χωρητικότητας 45,12 kWh προσφέρει συνδυασμένη αυτονομία 312 χλμ. σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, ενώ η αυτονομία σε αστικές συνθήκες φτάνει τα 463 χλμ. Διαβάστε περισσότερα εδώ Η Volkswagen έδωσε στα στελέχη της μια πρώτη γεύση από ένα νέο χαμηλού κόστους αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη το 2027 με τιμή περίπου 20.000 ευρώ. Το μίνι αυτοκίνητο θα είναι το βασικό μοντέλο της σειράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της μάρκας VW με το σήμα ID. Είναι πιθανό να φέρει το σήμα ID1 και θα ανταγωνιστεί χαμηλού κόστους μικρά EV από κινεζικές και κορεατικές μάρκες, καθώς και από Ευρωπαίους αντιπάλους της VW όπως η Renault. Το νέο EV θα είναι ένα «προσιτό, υψηλής ποιότητας και κερδοφόρο ηλεκτρικό Volkswagen από την Ευρώπη για την Ευρώπη», είπε ο διευθύνων σύμβουλος της μάρκας VW, Thomas Schaefer, στους εργαζομένους στα κεντρικά γραφεία της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Wolfsburg της Γερμανίας, στις 5 Φεβρουαρίου. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ Ηλεκτρικό με 20.000 € ετοιμάζει η VW Από την 1η Νοεμβρίου 2024 έχει ενταχθεί στο δυναμικό του τμήματος After Sales του Ομίλου Συγγελίδη ο Χρήστος Θεοδωρόπουλος, ο οποίος αναλαμβάνει τη θέση του Chief of Technical Operations and After Sales Business Development Manager. Ο Πέτρος Πιπερίδης, γενικός διευθυντής των μαρκών Peugeot, Citroen, DS Automobiles και Opel του ομίλου, σημείωσε: «Με 20 χρόνια εμπειρίας στον κλάδο του αυτοκινήτου και εξειδικευμένες σπουδές, ο κ. Θεοδωρόπουλος διαθέτει σε βάθος γνώση και καινοτόμες προσεγγίσεις, οι οποίες αναμένεται να συμβάλουν καθοριστικά στην περαιτέρω ανάπτυξη και εξέλιξη της στρατηγικής του ομίλου μας στο After Sales και στην ικανοποίηση του πελάτη, που ο όμιλός μας υπηρετεί με ιδιαίτερη ευαισθησία». ΟΜΙΛΟΣ ΣΥΓΓΕΛΙΔΗ: ΝΕΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ AFTER SALES
10.02.25 #284 5 Εν αναμονή της έλευσης των νέων SUV Mokka, Frontera και Grandland στην ελληνική αγορά, η Opel ξεκίνησε δυναμικά το 2025, θέτοντας τις βάσεις για μια εμπορικά επιτυχημένη χρονιά. Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο η εταιρεία βρέθηκε στη δεύτερη θέση των ταξινομήσεων στην Ελλάδα (επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα), πετυχαίνοντας μερίδιο 10,6%. Έγραψε 1.211 ταξινομήσεις, πετυχαίνοντας αύξηση μεγαλύτερη του 23%, συγκριτικά με τις ταξινομήσεις του περσινού Ιανουαρίου. Αξιοσημείωτη είναι η επίδοση της μάρκας και στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών, όπου κατέκτησε την τρίτη θέση της συνολικής κατάταξης. Το Opel Corsa αποτέλεσε τη νούμερο ένα επιλογή του αγοραστικού κοινού! Το δημοφιλές supermini σημείωσε 665 ταξινομήσεις και βρέθηκε στην πρώτη θέση της αγοράς, ανεξαρτήτως κατηγορίας, με μερίδιο αγοράς 6,2%. Ομοίως, και το Opel Astra ξεχώρισε στην αγορά κατά τον Ιανουάριο, σημειώνοντας 276 ταξινομήσεις και μερίδιο σχεδόν 30% στην κατηγορία του, αποδεικνύοντας για ακόμα μία φορά ότι αποτελεί ένα διαχρονικό best seller στην ελληνική αγορά και σημείο αναφοράς για την compact κατηγορία. Σημαντική ήταν η επίδοση της μάρκας και στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, με πρωταγωνιστή το Opel Combo Cargo. Το ευέλικτο van της Opel σημείωσε μερίδιο 29,3% στην κατηγορία του, φέρνοντας την Opel στην πρώτη θέση της αγοράς των επαγγελματικών κλειστού τύπου. Επιπλέον, η Opel βρέθηκε και στην πρώτη θέση της αγοράς των αμιγώς ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, κάτι που αποδεικνύει την εμπιστοσύνη των επαγγελματιών στην αποτελεσματικότητα, την ευελιξία και την αξιοπιστία των μοντέλων της εταιρείας. ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΘΕΣΗ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ Ξεκίνησε δυνατά το 2025 η Opel ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Νέο Audi e-tron GT: Από 592 ίππους με 134.980 ευρώ Το νέο Audi e-tron GT θα κυκλοφορήσει στην Ελλάδα στις αρχές Ιουνίου και είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελία. Οι ανώτατες προτεινόμενες τιμές λιανικής ξεκινούν από 134.980 ευρώ για το S e-tron GT quattro 592 hp (αυτονομία 605 χλμ.), 162.980 ευρώ για το RS e-tron GT quattro 775 hp (αυτονομία 593 χλμ.) και από 173.980 ευρώ για το RS e-tron GT Performance quattro 843 hp (αυτονομία 584 χλμ.). Σημειώνεται ότι το Audi e-tron GT quattro ήταν το κορυφαίο ηλεκτρικό και σπορ μοντέλο της Audi από το 2021, συνδυάζοντας επιβλητική σχεδίαση, ισχυρές επιδόσεις και δυναμικό χειρισμό. Όλες οι νέες εκδόσεις του e-tron GT έχουν βελτιωθεί σημαντικά όσον αφορά την αυτονομία, την απόδοση, τη φόρτιση και την οδική συμπεριφορά. Παρά τη σημαντική αύξηση της ισχύος, η Audi κατάφερε να μειώσει το βάρος του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα κατά περίπου δέκα κιλά, επανασχεδιάζοντας εξαρτήματα και βελτιστοποιώντας το σύστημα ψύξης. Παράλληλα, μειώθηκε και το βάρος της μπαταρίας υψηλής τάσης (HV) κατά εννέα κιλά στα 625, ενώ αυξήθηκε η συνολική χωρητικότητα αποθήκευσης στα 105 kWh (καθαρά: 97 kWh). Η μέγιστη ισχύς φόρτισης ανέβηκε κατά 50 kW, συνολικά στα 320 kW. Υπό ιδανικές συνθήκες, η μπαταρία υψηλής τάσης των μοντέλων e-tron GT μπορεί να φορτίσει από 10 έως 80% σε μόλις 18 λεπτά σε σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος (HPC). Σε μόλις 10 λεπτά, η μπαταρία επαναφορτίζεται για αυτονομία έως και 280 χιλιομέτρων. Σημειώνεται ότι με το RS e-tron GT Performance, η Audi παρουσιάζει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων RS. Με μέγιστη ισχύ έως 925 hp (στη λειτουργία Launch Control), διαθέτει μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία και αποτελεί το πιο ισχυρό μοντέλο παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η Audi.
10.02.25 #284 6 Για ενδεχόμενη απόφαση της Nissan να αποσυρθεί από το μνημόνιο συνεννόησης με τη Honda στην προοπτική συγχώνευσής τους σε μια εταιρεία χαρτοφυλακίου, έκανε λόγο ο επιχειρηματικός ενημερωτικός ιστότοπος Nikkei της Ιαπωνίας. Η Nissan συζητούσε διευρυμένη ενσωμάτωση μετά την ανακοίνωση της πρόθεσής της να προχωρήσουν σε νέα κοινή εταιρεία, μέχρι τον Αύγουστο του 2026. Ωστόσο, οι συνομιλίες τορπιλίστηκαν από την πρόταση της Honda Motor Co. να αποκτήσει απευθείας μερίδιο στη Nissan Motor Co. και να την καταστήσει, ούτε λίγο ούτε πολύ, θυγατρική της. Ο κρατικός ραδιοτηλεοπτικός σταθμός NHK της Ιαπωνίας είχε δημοσιοποιήσει την πρόταση της Honda μία ημέρα νωρίτερα. Οι δύο πλευρές θα κάνουν, όπως φαίνεται, μια προσωρινή παύση των συζητήσεων και θα εξετάσουν άλλους τρόπους, με σκοπό την ολοκλήρωση μιας πιθανής κοινοπραξίας ή τη συνεργασία, μεταξύ άλλων, στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων. Ένας από τους όρους της Honda για να προχωρήσει σε συγχώνευση ήταν η σημαντική πρόοδος της οικονομικά ταλαιπωρημένης Nissan όσον αφορά το πρόγραμμα εσωτερικής αναδιάρθρωσης. Αλλά αυτή κυλούσε αργά… Η Nissan, πάλι, ήθελε την ενσωμάτωση επί ίσοις όροις, απορρίπτοντας την πρόταση της Honda. Πάντως, επισήμως, η Nissan δήλωσε ότι οι εταιρείες εξακολουθούν να βρίσκονται σε καλό δρόμο, ώστε έως τα μέσα Φεβρουαρίου να προβούν σε σχετική ενημέρωση. «Το άρθρο (του Nikkei) δεν βασίζεται σε πληροφορίες που ανακοίνωσε η Nissan. Στόχος μας είναι να οριστικοποιήσουμε την κατεύθυνσή μας μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου και θα το ανακοινώσουμε εκείνη τη στιγμή», είπε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Honda, στο ίδιο μήκος κύματος, αλλά με μερικές επιπλέον λέξεις που μάλλον επιβεβαίωναν το πρόβλημα, δήλωσε ότι «αυτήν τη στιγμή βρίσκονται σε διαδικασία συζήτησης για διάφορα θέματα, συμπεριλαμβανομένων των γεγονότων που αναφέρθηκαν στα μέσα ενημέρωσης» και ότι, όντως, σκόπευαν να κάνουν μια ανακοίνωση γύρω στα μέσα του μήνα. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΚΙΝΔΥΝΕΥΕΙ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗΣ Μετ’ εμποδίων οι συζητήσεις Nissan-Honda ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ Η ΠΡΩΤΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ FERRARI H Ferrari θα παρουσιάσει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα στην ετήσια ενημέρωση των επενδυτών που έχει προγραμματιστεί για τις 9 Οκτωβρίου, δήλωσε ο CEO Benedetto Vigna. Το EV θα είναι μεταξύ των έξι νέων μοντέλων που η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει φέτος. Η Ferrari, γνωστή για τους ηχηρούς βενζινοκινητήρες, άρχισε Με ηλεκτρισμό ξεκινά το 2025 στις δημόσιες συγκοινωνίες της ιταλικής πόλης Asti, με μια ευρωπαϊκή πρεμιέρα: ο φορέας δημόσιων μεταφορών Asti Servizi Pubblici SpA παρέλαβε τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία Mercedes eCitaro K, που έχουν κατασκευαστεί από την έναρξη της πρώτης σειράς παραγωγής (φθινόπωρο του 2024). Τέσσερα οχήματα με μήκος μόλις 10,63 μέτρα παραδόθηκαν μαζί με 12 λεωφορεία τακτικής υπηρεσίας eCitaro 12 μέτρων μετά από διαγωνισμό, ενώ έχει παραγγελθεί ένα ακόμη λεωφορείο eCitaro από το περασμένο φθινόπωρο. DAIMLER TRUCK: ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟΥ eCITARO K να προσφέρει στους εύπορους πελάτες της υβριδικά μοντέλα το 2019. Τα σχέδιά της για τον εξηλεκτρισμό δεν θα επηρεαστούν από τις πολιτικές της κυβέρνησης Τραμπ ή από τον κίνδυνο ενός εμπορικού πολέμου. «Δεν είμαστε σε ηλεκτρική μετάβαση, μάλλον κάνουμε ηλεκτρική προσθήκη», είπε ο Vigna. Το ηλεκτρικό supercar θα κοστίζει πάνω από 500.000 ευρώ, σύμφωνα με πληροφορίες που δεν έχει, ωστόσο, επιβεβαιώσει η Ferrari. Η εταιρεία επένδυσε 200 εκατομμύρια ευρώ σε μια νέα μονάδα, στο Μαρανέλο, στη βόρεια Ιταλία, όπου θα κατασκευάζεται το αυτοκίνητο.
10.02.25 #284 7 DAVANTI TYRES: ΣΤΟ ATTART OFF ROAD PARK Η Davanti Tyres, που εκπροσωπείται από τη Spanos Group, είναι ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών του Attart Off Road Park για το 2025. Τα off road ελαστικά Davanti Terratoura A/T εξασφαλίζουν τη βέλτιστη πρόσφυση και αντοχή στις απότομες κλίσεις, στα τεχνητά εμπόδια, στη λάσπη, στις πέτρες, στις λίμνες και στις υπόλοιπες δοκιμασίες του Attart Off Road Park. Εξελιγμένα με στόχο να παρέχουν ασφαλείς μετακινήσεις τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, τα Davanti Terratoura A/T διαθέτουν 5 σειρές τακουνιών με αυξημένη ακαμψία και σχεδιασμό πέλματος με φαρδιά διαμήκη και λεπτά εγκάρσια αυλάκια, για βέλτιστη πρόσφυση σε λάσπη, άμμο και χιόνι. Παράλληλα, η άνεση στην άσφαλτο διατηρείται σε πολύ υψηλό επίπεδο, ενώ η πιστοποίηση 3PMSF εξασφαλίζει τη νόμιμη χρήση τους σε χειμερινές συνθήκες. Η γκάμα της εταιρείας περιλαμβάνει και τα Terratoura M/T, για ακόμα υψηλότερες απαιτήσεις. Η Honda διατηρεί την ηγετική της θέση στην παγκόσμια και ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλετών μέσω μιας στρατηγικής που συνδυάζει την καινοτομία, την τεχνολογική υπεροχή και τη βιωσιμότητα. Όπως τονίστηκε σε πρόσφατη ενημέρωση στο Τόκιο της Ιαπωνίας, με έμφαση τόσο στην αναβάθμιση των ηλεκτρικών μοντέλων όσο και στη συνεχή εξέλιξη των μοτοσυκλετών εσωτερικής καύσης, η εταιρεία εισάγει τεχνολογίες αιχμής, όπως το Dual Clutch Transmission (DCT), το E-Clutch και ο πρώτος κινητήρας V3 με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή, στοχεύοντας σε μια ξεχωριστή εμπειρία οδήγησης. Επιπλέον, δεσμεύεται για ουδετερότητα άνθρακα μέχρι το 2040, ενσωματώνοντας πράσινες τεχνολογίες και πρακτικές παραγωγής. Ειδικότερα, η εταιρεία μπορεί να παράγει πάνω από 20 εκατομμύρια μονάδες ετησίως, μέσω 37 εργοστασίων παραγωγής σε 23 χώρες, εξυπηρετώντας πελάτες μέσα από 30.000 σημεία πώλησης. Η Honda βρίσκεται σε τροχιά να φτάσει, μέσα στο 2025, τα 500 εκατομμύρια αθροιστικά συνολικής παγκόσμιας παραγωγής μοτοσυκλετών. Διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στην παραγωγή καινοτόμων μοντέλων, με την επίτευξη του στόχου για 20,2 εκατομμύρια πωλήσεις το οικονομικό έτος 2025, καταλαμβάνοντας το 40% της παγκόσμιας αγοράς μοτοσυκλετών. Στην Ευρώπη, όπου η ζήτηση για μοτοσυκλέτες άνω των 500 κ.εκ. είναι υψηλή, η Honda συνεχίζει να ενισχύει την ελκυστικότητα των -ήδη- δημοφιλών μοντέλων της, όπως οι σειρές CB, CBR, Africa Twin και Rebel. Επιπλέον, ιστορικά δημοφιλή μοντέλα, όπως τα Hornet και Transalp, επανήλθαν στην αγορά. ΜΟΤΟΣYΚΛΕΤΕΣ HONDA Στρατηγικές κινήσεις CITROΕN - 2024 Υψηλές επιδόσεις στην Ελλάδα Στην ελληνική Αγορά η Citroёn πέτυχε μερίδιο 5,4% το 2024, με 7.951 ταξινομήσεις επιβατικών και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, πρώτη ανάμεσα σε όλους τους εισαγωγείς στην Ευρώπη. Το best seller της μάρκας για άλλη μια φορά ήταν το C3 προηγούμενης γενιάς, μολονότι ήταν σε φάση run out. Με 4.904 ταξινομήσεις βρέθηκε στο σύνολο της χρονιάς στη δεύτερη θέση στην κατηγορία του, κατακτώντας μερίδιο αγοράς 14,5%. Ιδιαίτερα σημαντική επιτυχία, καθώς το εν λόγω μοντέλο διατέθηκε προς πώληση μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς εν όψει του λανσαρίσματος του νέου C3/e-C3. Εξαιρετική ήταν και η πορεία των επαγγελματικών της Citroёn, με το C3 VAN να βρίσκεται στην πρώτη θέση στην κατηγορία του με 308 ταξινομήσεις και μερίδιο αγοράς 63,9% και το Citroёn Jumpy στην τρίτη θέση στην κατηγορία του με μερίδιο αγοράς 14,2%. Στο σύνολο των 29 αγορών της Ευρώπης, η Citroёn στην Ελλάδα το 2024 κατέλαβε την δεύτερη θέση σε μερίδιο αγοράς, ακολουθώντας την αγορά της Γαλλίας στο σύνολο επιβατικών και επαγγελματικών.
10.02.25 #284 8 Η Toyota Motor Europe και οι συνεργάτες της δημοσίευσαν μια ανοιχτή πρόσκληση για συμπερίληψη μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) στην πλατφόρμα καινοτομίας Toyota Open Labs. Η πρωτοβουλία στοχεύει να συνδέσει τις ΜμΕ με επιχειρηματικές μονάδες του ομίλου Toyota και να υποστηρίξει τις φιλοδοξίες τους να συνεργαστούν, να αναπτυχθούν και να συμβάλουν σε ένα βιώσιμο μέλλον. Επιλεγμένες εταιρείες θα συνεργαστούν με βασικές επιχειρηματικές μονάδες της Toyota σε έξι στρατηγικές κατηγορίες: Ενεργειακό Οικοσύστημα BEV (Battery Electric Vehicle): Τεχνολογίες και συστήματα για τη διευκόλυνση της ενεργειακής μετάβασης, συμπεριλαμβανομένων της εξισορρόπησης δικτύου, της διαχείρισης ενέργειας, της έξυπνης φόρτισης και της μεταφοράς ενέργειας από το όχημα στο δίκτυο. Οικοσύστημα υδρογόνου: Λύσεις που υποστηρίζουν την ανάπτυξη της οικονομίας υδρογόνου. Δέσμευση και μείωση άνθρακα: Τεχνολογίες που βοηθούν στη μείωση των εκπομπών άνθρακα. Κυκλική οικονομία: Συστήματα ανάκτησης, ανακύκλωσης και επαναχρησιμοποίησης οχημάτων και εξαρτημάτων. Έξυπνες κοινότητες: Λύσεις που υποστηρίζουν κοινή χρήση οχημάτων, συνδρομές και κόμβους κινητικότητας. Κινητικότητα για Όλους: Λύσεις για την υπέρβαση των φραγμών κινητικότητας και την αντιμετώπιση των αναγκών της γηράσκουσας κοινωνίας. Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για ΜΜΕ είναι η 14η Μαρτίου 2025. Οι συνεργάτες της Toyota Open Labs περιλαμβάνουν την Toyota Tsusho Europe, τον κλάδο εμπορίας και εφοδιαστικής αλυσίδας του ομίλου Toyota, Kinto Europe, το εμπορικό σήμα κινητικότητας του ομίλου Toyota, Woven Capital, το Επιχειρηματικό Ταμείο Ανάπτυξης της Toyota και το Toyota Mobility Foundation, ένα μη κερδοσκοπικό ίδρυμα. STELLANTIS: ΣΤΙΣ 26/2 ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ 2024 Η Stellantis NV ανακοίνωσε ότι τα αποτελέσματά της για το 2024 θα δημοσιοποιηθούν την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025. Θα υπάρξει ζωντανή μετάδοση μέσω διαδικτύου και τηλεδιάσκεψη που θα έχει προγραμματιστεί να αρχίσει στις 2μμ ώρα Κεντρικής Ευρώπης, την ίδια ημέρα. Το επίσημο ενημερωτικό δελτίο και το υλικό της παρουσίασης αναμένεται να αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Stellantis (www.stellantis.com). Λεπτομέρειες για την πρόσβαση σε αυτήν την παρουσίαση είναι διαθέσιμες στην ενότητα «Επενδυτές» της ίδιας ιστοσελίδας. Για όσους δεν μπορούν να συμμετάσχουν στη ζωντανή συνεδρία, θα είναι διαθέσιμη μια ηχογραφημένη επανάληψη μετά την εκδήλωση. Η Volvo Cars ανακοίνωσε παγκόσμιες πωλήσεις 50.820 αυτοκινήτων τον Ιανουάριο, μειωμένες κατά 5% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι. Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων αυξήθηκαν σε όλες τις μεγάλες αγορές, η μείωση των συνολικών πωλήσεων οφειλόταν σε μεγάλο βαθμό στις ημέρες εορτασμού της κινεζικής πρωτοχρονιάς. Οι πωλήσεις "εξηλεκτρισμένων" μοντέλων της εταιρείας -αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και plug-in υβριδικά μοντέλα (PHEV)- αυξήθηκαν 17% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι και αντιστοιχούσαν στο 44% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν τον Ιανουάριο. Το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελούσε το 19% του συνόλου των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν μέσα στο μήνα. Τον Ιανουάριο, το XC60 ήταν το μοντέλο με τις κορυφαίες πωλήσεις 18.972 αυτοκινήτων (2024: 18.011), ακολουθούμενο από το XC40/EX40, με συνολικές πωλήσεις 8.736 αυτοκινήτων (2024: 12.628) και το XC90 με 7.4074 αυτοκίνητα (2.4127: 7.4074). ΑΝΟΔΟΣ ΚΑΤΑ 17% ΤΩΝ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΕΝΩΝ Volvo Cars: Παγκόσμιες πωλήσεις Ιανουαρίου ΙΑΝΟΥΆΡΙΟΣ ΔΙΑΦΟΡΆ 2025 2024 Σύνολο 50.820 53.402 -5% Ηλεκτρικά μοντέλα 22.398 19.171 17% - Αμιγώς ηλεκτρικά 9.705 9.226 5% - Plug-in hybrid 12.693 9.945 28% Ήπια υβριδικά/ICE 28.422 34.231 -17% ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ - ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Toyota Open Labs: Πρόγραμμα για ΜμΕ
10.02.25 #284 9 ΝΟΡΒΗΓΙΑ: ΠΛΗΡΗΣ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ Η Νορβηγία πρόκειται να γίνει η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα διαγράψει εντελώς τα αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ από την αγορά νέων οχημάτων. Παρά τα τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου που διαθέτει, η σκανδιναβική χώρα έχει αναγνωριστεί εδώ και καιρό ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές. Οι πωλήσεις των εξηλεκτρισμένων οχημάτων (EV) έγραφαν αύξηση λιγότερο από 1% στις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων το 2010, για να φτάσουν στο +88,9% πέρυσι - και αυτή η τάση συνεχίζεται. Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ, ανήγγειλε, κατά τη διάρκεια της ανακοίνωσης μειωμένων κατά 73% (στα 2,3 δις δολάρια) κερδών στα τελευταία τριμηνιαία αποτελέσματα, ότι η εταιρεία του σκοπεύει να λανσάρει την πολυαναμενόμενη υπηρεσία ρομποταξί τον Ιούνιο, στο Τέξας. Την ίδια ώρα, η εισαγωγή του Full Self-Driving (FSD) στην Ευρώπη συνεχίζει να καθυστερεί… Ειδικότερα, τα τελευταία τριμηνιαία και ετήσια οικονομικά αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μέρες συνεχούς ανάπτυξης στην Tesla έχουν τελειώσει. Η αμερικανική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων πρέπει επιτακτικά να παρουσιάσει νέα σχέδια, για να πείσει τους επενδυτές. Γι’ αυτό ο Μασκ, κατά τη διάρκεια του call με επενδυτές και μέσα ενημέρωσης, είπε ότι η εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει μια υπηρεσία μεταφοράς με αυτοοδηγούμενα Robotaxis στην ευρύτερη περιοχή του Ώστιν, κοντά στο Tesla Gigafactory. Τόνισε ότι η υπηρεσία θα είναι «χωρίς επίβλεψη», που σημαίνει ότι δεν θα υπάρχει οδηγός ασφαλείας πίσω από το τιμόνι. Ωστόσο, αυτό, όπως σημειώνουν αναλυτές της αγοράς, είναι πιο εύκολο να ειπωθεί παρά να γίνει, καθώς ορισμένες πολιτείες στις ΗΠΑ, όπως και κάθε χώρα, έχουν διαφορετικό νομικό πλαίσιο για την αυτόνομη οδήγηση. ΤΟΝ ΙΟΥΝΙΟ ΣΤΟ ΤΕΞΑΣ Tesla: Ρομποταξί αντίδοτο στη μείωση κερδών Η Toyota Battery Manufacturing North Carolina (TBMNC), το πρώτο εσωτερικό εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών της Toyota εκτός Ιαπωνίας, είναι έτοιμο να ξεκινήσει την παραγωγή και αποστολή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα της Βόρειας Αμερικής τον Απρίλιο. Η εγκατάσταση έχει κοστίσει 14 δισεκατομμύρια δολάρια και αποτελεί το 11ο εργοστάσιο παραγωγής της Toyota στις Ηνωμένες Πολιτείες. Θα παράγει μπαταρίες για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEVs), plugin υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (PHEVs) και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία (BEVs), υποστηρίζοντας 5.000 θέσεις εργασίας. Το νέο εργοστάσιο μπαταριών αποτελεί μέρος της προσέγγισης της Toyota «καλύτερη στην πόλη», που σημαίνει επένδυση και παραγωγή τοπικά, συνεισφορά στην κοινότητα και προσφορά προϊόντων προσαρμοσμένων στις ανάγκες της περιοχής, μέσω μιας σύνθετης στρατηγικής. Μέχρι σήμερα, το συνολικό επενδυτικό πρόγραμμα της Toyota στις ΗΠΑ ανέρχεται σε 49 δισεκατομμύρια δολάρια, διαμορφώνοντας πάνω από 280.000 θέσεις εργασίας στον κλάδο. Ως μέλος της επιχειρηματικής κοινότητας της Αμερικής, η Toyota θα συνεχίσει να συνεισφέρει στην περιοχή μέσω της δημιουργίας θέσεων εργασίας και των επενδύσεων. ΠΡΩΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΕΚΤΟΣ ΙΑΠΩΝΙΑΣ: ΒΟΡΕΙΑ ΚΑΡΟΛΙΝΑ Η Toyota επενδύει στις μπαταρίες Στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από τη Νορβηγική Υπηρεσία Δημόσιων Οδών, η οποία είναι υπεύθυνη για το εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας, αποκαλύπτουν ότι τα EV αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 96% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν τις πρώτες εβδομάδες του τρέχοντος έτους. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι η Νορβηγία βρίσκεται πολύ κοντά στην πλήρη ηλεκτροκίνηση, έναν μη δεσμευτικό στόχο, που θεσπίστηκε για πρώτη φορά από τους νομοθέτες το 2017. Η Christina Bu, γενική γραμματέας της Norwegian EV Association (NEVA), η οποία εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα, αναμένει από τη Νορβηγία να πετύχει αυτόν το στόχο.
10.02.25 #284 10 Τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα, που έχουν ήδη δεχτεί πυρά από περιβαλλοντικές ομάδες, αντιμετωπίζουν μια νέα πρόκληση φέτος λόγω της αναθεωρημένης μεθοδολογίας μέτρησης εκπομπών, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα διπλάσια ή και παραπάνω ποσότητα CO2. Η μέτρηση, που ονομάζεται «συντελεστής χρησιμότητας», αντικατοπτρίζει την αναμενόμενη ποσόστωση στο σύνολο των εκπομπών ενός PHEV όταν αυτό θα κινείται μόνο ηλεκτρικά και θα χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό των αξιολογήσεων εκπομπών WLTP. Από την 1η Ιανουαρίου ήδη όλα τα νέα μοντέλα υπόκεινται σε αναθεώρηση της καμπύλης συντελεστών χρησιμότητας, σύμφωνα με το πρότυπο εκπομπών Euro 6e-bis, σε μια προσπάθεια ακριβέστερης μέτρησης της χρήσης στην καθημερινότητα. Τα υπάρχοντα μοντέλα θα πρέπει να επαναπιστοποιηθούν έως την 1η Ιανουαρίου 2026. Μια περαιτέρω προσαρμογή θα πραγματοποιηθεί το 2027-2028. Στην προαναγγελία των νέων μετρήσεων πέρυσι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επικαλέστηκε την «αναντιστοιχία μεταξύ του συντελεστή χρησιμότητας που χρησιμοποιείται κατά την έγκριση τύπου και των πραγματικών προτύπων φόρτισης και οδήγησης του οχήματος». Διαβάστε περισσότερα εδώ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ PHEV: Πρόβλημα με τις νέες μετρήσεις εκπομπών TESLA: ΡΑΓΔΑΙΑ ΠΤΩΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν τον Ιανουάριο σε όλη την Ευρώπη, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Οι δύο βασικοί λόγοι πιστεύεται ότι είναι η εισαγωγή του νέου Model Y και η αποδοκιμασία του διευθύνοντος συμβούλου της Tesla, Elon Musk, λόγω της ανάμιξής του στην πολιτική, κάτι που δεν εκτιμάται ιδιαίτερα στην ευρύτερη περιοχή. Το Reuters ανέφερε ότι οι πωλήσεις της εταιρείας μειώθηκαν στη μεγάλη γερμανική αγορά κατά περίπου, 60%. Συγκεκριμένα, ο ιστότοπος της γερμανικής Υπηρεσίας Οδικής Κυκλοφορίας (KBA) έδειξε ότι ο αριθμός των νέων ταξινομημένων αυτοκινήτων Tesla μειώθηκε κατά 59,5% στα 1.277 τον πρώτο μήνα του 2025, την ώρα που συνολικά η γερμανική αγορά μειώθηκε μόλις 2,8% -σε λίγο πάνω από 207.000 οχήματα- κατά τη διάρκεια του μήνα. Αυτό είναι αναμφίβολα ένα πρόβλημα της Tesla, την ώρα που η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 53,5%. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, πάλι, η πτώση της Tesla ήταν μικρότερη (-18,2%), ενώ στη Γαλλία ήταν κυριολεκτικά δραματική (-63,4%). Η Mercedes-Benz είχε μια δύσκολη χρονιά πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EV) το 2024 στις ΗΠΑ, επομένως αλλάζει τακτική φέτος. Για να προσελκύσει τους αγοραστές ξανά, η αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει ήδη εκπτώσεις στα ηλεκτρικά της. Οι πωλήσεις των EQB (36%), EQE (39%) και EQS (52%) ήταν μειωμένες σημαντικά πέρυσι. Η διαδικτυακή εταιρεία ερευνών οχημάτων CarsDirect αναφέρει ότι η Mercedes έστειλε ένα δελτίο στις αντιπροσωπίες στις 3 Φεβρουαρίου, στο οποίο περιγράφει τις εκπτώσεις στα ηλεκτρικά της 2025. Ενδεικτικά, μερικές από τις μεγαλύτερες εκπτώσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας αφορούν τα πιο ακριβά μοντέλα EV. Το AMG EQS διατίθεται με έκπτωση 15.000 δολαρίων και ξεκινά από τις 148.700 (-10%). Το AMG EQE διατίθεται με έκπτωση 10.000 δολαρίων και το AMG EQE SUV μπορεί να διατεθεί με έκπτωση 8.000. Η Mercedes προσφέρει επίσης το Maybach EQS 680 SUV, το κορυφαίο EV της αυτοκινητοβιομηχανίας, με έκπτωση 10.500 δολάρια, από 179.900 (-6%). Το EQS 580 SUV μειώνεται επίσης κατά 10.500 δολάρια (-8%). Επίσης, έκπτωση 13.500 δολαρίων προσφέρεται στα EQS 450 και EQS 580. Το πρώτο ξεκινά από 108.550 (-12%) και το δεύτερο από 128.500 (-11%). ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ ΗΠΑ - ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΠΕΡΣΙΝΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ Εκπτώσεις στα ηλεκτρικά Mercedes
10.02.25 #284 11 Ένας νόμος της Ε.Ε. για τον εξηλεκτρισμό των εταιρικών στόλων θα μπορούσε να εξασφαλίσει ζήτηση για περισσότερα από 2 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα Ευρωπαίων κατασκευαστών το 2030, σύμφωνα με νέα ανάλυση του «πράσινου» φορέα Transport&Environment. Αυτός ο νόμος, τον οποίο έχει επιφορτιστεί να συντάξει ο επίτροπος Μεταφορών της Ε.Ε., Απόστολος Τζιτζικώστας, μπορεί να προσφέρει κατά μέσο όρο τις μισές από τις πωλήσεις EV που χρειάζονται οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες για να επιτύχουν τον δεσμευτικό στόχο εκπομπών CO2 (2030) και να αποφύγουν την καταβολή κυρώσεων. Για ομίλους όπως η Stellantis ή η BMW αυτό φτάνει στο 54% και στο 58%. Η T&E μιλά για ένα στόχο της Ε.Ε. που αφορά όλους τους στόλους με περισσότερα από 100 αυτοκίνητα ο καθένας, να αγοράζουν μόνο ηλεκτρικά από το 2030. Οι στόχοι εξηλεκτρισμού στόλου θα ωφελήσουν ιδιαίτερα τους ευρωπαϊκούς ομίλους αυτοκινήτων, καθώς το 62% των πωλήσεών τους είναι στην αγορά fleet σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο ποσοστό 49% των εκτός Ευρώπης κατασκευαστών. Τα εταιρικά αυτοκίνητα είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ε.Ε. με περίπου το 60% των νέων πωλήσεων να πραγματοποιείται σε αυτόν τον τομέα. Παρά τις υψηλές δυνατότητές της να υποστηρίξει τα ευρωπαϊκά εργοστάσια στη μετάβασή τους προς τον εξηλεκτρισμό, αυτή η αγορά «δεν τραβάει» όσο θα έπρεπε. Οι εταιρείες fleet στην Ευρώπη δύσκολα εξηλεκτρίζονται ταχύτερα από τη λιανική (μόλις 14,3% έναντι 13,6%). Στις δύο μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτων της Ε.Ε., τη Γερμανία και τη Γαλλία, οι εταιρείες κινούνται ακόμη πιο αργά… Ως γνωστόν, τον Ιανουάριο η Κομισιόν ξεκίνησε διάλογο για το μέλλον της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου προεδρεύει η πρόεδρός της, von der Leyen. Ο κύριος στόχος αυτού του διαλόγου είναι «η αντιμετώπιση των κρίσιμων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κλάδος και η διασφάλιση της συνεχούς επιτυχίας του ως κύριος μοχλός των ευρωπαϊκών οικονομιών». Αυτός ο διάλογος θα οδηγήσει σε ένα σχέδιο δράσης για την αυτοκινητοβιομηχανία, που θα παρουσιαστεί ολοκληρωμένα στις 5 Μαρτίου. Ένας νέος νόμος της Ε.Ε. που θέτει δεσμευτικούς στόχους ηλεκτροκίνησης για μεγάλους στόλους, θα στηρίξει ξεκάθαρα τις επενδύσεις των κατασκευαστών αυτοκινήτων της Ε.Ε. . Διαβάστε εδώ περισσότερα EE & ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΚΩΝ ΣΤΟΛΩΝ Ένας νόμος η λύση για το CO2 Η Daimler Truck ενδιαφέρεται για το μέλλον του πλανήτη. Λόγω των περιορισμένων πόρων, η κυκλική οικονομία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο. Η Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), η θυγατρική της Daimler Truck με έδρα την Ιαπωνία, συμβάλλει σε αυτό με την πρωτοβουλία «Battery 2nd Life». Έτσι, οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες από το eCanter, το επιτυχημένο ηλεκτρικό φορτηγό στην ιαπωνική αγορά, θα χρησιμοποιηθούν σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας. Η MFTBC θα πραγματοποιήσει τη δοκιμή πεδίου μαζί με τη νεοσύστατη Connexx Systems Corporation, η οποία αναπτύσσει συστήματα αποθήκευσης μπαταριών επόμενης γενιάς. Οι χρησιμοποιημένες μπαταρίες από τα μοντέλα eCanter χρησιμοποιούνται και επαναχρησιμοποιούνται ως πηγή ενέργειας για τα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας «EnePOND EV Charger», που αναπτύχθηκαν από την Connexx Systems και είναι ενσωματωμένα στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. FUSO eCANTER: ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=