FLEETNEWS #283

06.02.25 #283 8 STELLANTIS: Ο FILOSA ΔΙΑΔΟΧΟΣ ΤΟΥ TAVARES; H Stellantis προώθησε έναν πιθανό διάδοχο του πρώην CEO Carlos Tavares σε παγκόσμιο ρόλο, στο πλαίσιο αλλαγών οι οποίες στοχεύουν στην απλοποίηση της δομής του ομίλου και στην επιτάχυνση των διαδικασιών. Ο Alain Favey, πρώην στέλεχος του Ομίλου Volkswagen, διορίστηκε επικεφαλής της μάρκας Peugeot, ενώ η νυν διευθύνουσα της μάρκας, Linda Jackson, αναμένεται να αποσυρθεί. Ο Antonio Filosa, επικεφαλής της περιοχής της Αμερικής της Stellantis που θεωρείται υποψήφιος για να διαδεχθεί τον Tavares, έχει αναλάβει τον πρόσθετο ρόλο του παγκόσμιου επικεφαλής για την ποιότητα. Ο ρόλος του Filosa ως παγκόσμιου επικεφαλής της μάρκας Jeep έχει δοθεί στον Bob Broderdorf, ο οποίος είναι επί του παρόντος ο επικεφαλής της Jeep στη Βόρεια Αμερική. Ο Όμιλος Volkswagen υπολογίζει σε συνομιλίες για την αποφυγή εμπορικής κρίσης, λόγω των εξαγγελιών Τραμπ για επιβολή δασμών σε εισαγόμενα προϊόντα στις ΗΠΑ. Παρότι έχουν «παγώσει» για ένα μήνα τα σχέδια για δασμούς 25% σε Μεξικό και Καναδά, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ανησυχεί εύλογα, καθόσον το εργοστάσιο Puebla της VW είναι το μεγαλύτερο του Μεξικού και ένα από τα μεγαλύτερα του γκρουπ, κατασκευάζοντας σχεδόν 350.000 αυτοκίνητα το 2023, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Jetta, Tiguan και Taos - όλα για εξαγωγή στις Ηνωμένες Πολιτείες. «Αξιολογούμε τυχόν πιθανές επιπτώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία και την εταιρεία μας ως αποτέλεσμα των ανακοινωθέντων δασμών», ανέφερε η VW σε ανακοίνωση στις 2 Φεβρουαρίου. «Βασιζόμαστε σε εποικοδομητικές συνομιλίες μεταξύ των εμπορικών εταίρων, με στόχο την ασφάλεια του σχεδιασμού και την οικονομική σταθερότητα και να αποφύγουμε μια εμπορική σύγκρουση», αναφέρεται στην ανακοίνωση. Οι μάρκες VW και Audi είναι οι πιο εκτεθειμένες στους δασμούς στο Μεξικό μεταξύ των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Αναλυτές της επενδυτικής τράπεζας Stifel είπαν ότι το 65% των αυτοκινήτων που πουλάει η VW στις ΗΠΑ δεν θα ήταν πλέον ανταγωνιστικά εάν προστεθούν δασμοί στις εισαγωγές από το Μεξικό. Η Γερμανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχάνων (VDA) δήλωσε ότι οι δασμοί αποτελούν σημαντική οπισθοδρόμηση για το παγκόσμιο εμπόριο που βασίζεται σε κανόνες και θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις στις θέσεις εργασίας στη Γερμανία και την Ευρώπη. ΗΠΑ - ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ VW: Διαπραγματεύσεις κατά δασμών ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΡΑΜΠ Autoliv: Πιθανά «λουκέτα» προμηθευτών Η Autoliv, ο μεγαλύτερος προμηθευτής ζωνών ασφαλείας και αερόσακων στον κόσμο, δήλωσε ότι δεν θα απορροφήσει κανένα επιπλέον κόστος που προκαλείται από τους δασμούς του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, και προειδοποίησε ότι ορισμένοι προμηθευτές ενδέχεται να μην επιβιώσουν λόγω του οικονομικού πλήγματος που θα υποστούν. Οι εκτελεστικές αποφάσεις Τραμπ επιβάλλουν δασμούς και σε εξαρτήματα/ανταλλακτικά που εισάγονται από τρίτες χώρες. Περιλαμβάνουν ρήτρες, μάλιστα, που θα οδηγούσαν σε περαιτέρω δασμούς εάν οι χώρες αποφασίσουν να αντιδράσουν με διάφορους τρόπους. Ο CFO της Autoliv, Fredrik Westin, δήλωσε ότι ο Σουηδός προμηθευτής δεν θα καλύψει το πρόσθετο κόστος που δημιουργείται από τους δασμούς. «Στο τέλος, τόσο οι πελάτες μας όσο και ο τελικός καταναλωτής θα πρέπει να απορροφήσουν αυτό το πρόσθετο κόστος σε όλη την αλυσίδα αξίας», τόνισε χαρακτηριστικά. Γι’ αυτό και οι αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης του επιπλέον κόστους θα πρέπει να ληφθούν γρήγορα. «Δεν έχουν όλοι στην αλυσίδα εφοδιασμού την καλύτερη οικονομική υγεία και κάποιοι πιθανώς δεν μπορούν να επιβιώσουν για πολύ με το μέγεθος των δασμών για το οποίο μιλάμε», πρόσθεσε ο Westin. Διαβάστε περισσότερα εδώ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=