03.02.25 #282 9 MERCEDES & GEELY: ΜΑΖΙ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΕΕ Όσο κι αν φαίνεται παράδοξο, η Mercedes-Benz συμμετέχει σε αγωγή της Geely κατά των δασμών της Ε.Ε. στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ενώνεται με τον εταίρο της κατά των δασμών, που μπορεί να φθάσουν έως 45%, δήλωσε εκπρόσωπος της Mercedes στις 28 Ιανουαρίου - η Mercedes και η Geely παράγουν από κοινού οχήματα με την επωνυμία Smart στην Κίνα. Η Tesla και η BMW έχουν επίσης μηνύσει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη έχουν προειδοποιήσει ότι οι δασμοί θα αυξήσουν τις τιμές και θα βλάψουν τις εμπορικές σχέσεις. Επί του παρόντος, τα κινεζικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν δασμούς σχεδόν 20% όταν πωλούνται στην Ευρώπη. Η Ε.Ε. επέβαλε τους δασμούς πέρυσι, μετά από έρευνα που διαπίστωσε ότι η Κίνα επιδότησε παράτυπα τη βιομηχανία της. Μήνες συνομιλιών απέτυχαν να επιλύσουν την εμπορική διαμάχη, με αποτέλεσμα οι Βρυξέλλες να προσθέσουν νέες επιβαρύνσεις επί αρχικού δασμού 10%. Η μεγαλύτερη εταιρεία χρηματοδοτικής μίσθωσης πλήρους εξυπηρέτησης στον κόσμο και ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων ένωσαν τις δυνάμεις τους, για να ενισχύσουν την προσπάθεια απαλλαγής των στόλων από τις ανθρακούχες εκπομπές. Στις Ημέρες Fleet Europe, η Ayvens και η BYD επιβεβαίωσαν τη συνεργασία τους, με στόχο τη διεύρυνση του εξηλεκτρισμού. Αναγνώρισαν, επίσης, τους πολλαπλούς ασταθείς παράγοντες που αντιμετωπίζει ο κλάδος του fleet, από την ηλεκτροκίνηση έως τους στόχους εκπομπών και τους δασμούς στα κινεζικά οχήματα, καθώς και τους ταχέως μεταβαλλόμενους κανονισμούς και τις επιδοτήσεις. Ενώ οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες έχουν πλέον φιλόδοξους στόχους ΕΚΕ, δεν μπορούν να επιδιώξουν και τους περιβαλλοντικούς στόχους με οποιοδήποτε κόστος. «Πολλά πράγματα διαταράσσουν την αγορά μας και συμβαίνουν ταυτόχρονα. Είναι μια τέλεια καταιγίδα», δήλωσε η Annie Pin, Chief Commercial Officer, Ayvens, προσθέτοντας: «Η ηλεκτροδότηση θα συμβεί και πρέπει να συμβεί. Το πραγματικό ερώτημα είναι με ποιο ρυθμό και σε ποια μορφή και σχήμα». Η ίδια συμβούλευσε τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων να είναι ευέλικτοι, παραμένοντας ανοιχτοί σε πρωτοβουλίες που μπορούν να μειώσουν τόσο το κόστος όσο και τις εκπομπές, όπως η επιλογή μικρότερων ή λιγότερο premium αυτοκινήτων, η επέκταση των συμβολαίων μίσθωσης, ακόμη και η εξέταση επαναμίσθωσης. Για την BYD, η απαλλαγή του στόλου από τις εκπομπές απαιτεί ένα πλήρες οικοσύστημα ηλεκτροκίνησης και όχι μόνο την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων. Το 2024, η Ayvens και η BYD υπέγραψαν Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) για να μεγιστοποιήσουν και να ενισχύσουν την επιχειρηματική τους σχέση. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΓΙΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ CO2 Ayvens και BYD εμβαθύνουν τη συνεργασία τους Η Volkswagen βγάζει από τα σχέδιά της την πώληση του ηλεκτρικού ID.7 σε ΗΠΑ και Καναδά. Οι προοπτικές του συγκεκριμένου μοντέλου στη Βόρεια Αμερική ήταν αμφίβολες ήδη από τον περασμένο Μάιο, όταν η VW, επισημαίνοντας τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, είχε δηλώσει ότι η κυκλοφορία του θα καθυστερούσε για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα. Το ID.7 αρχικά έπρεπε να κυκλοφορήσει στις ΗΠΑ το τρίτο τρίμηνο του 2024. Τα ποσοστά υιοθέτησης EV στις ΗΠΑ έχουν επιβραδυνθεί σε ολόκληρο τον κλάδο, με τους καταναλωτές να διστάζουν λόγω υψηλών τιμών, ελλείψεων στις υποδομές φόρτισης και περιορισμένης αυτονομίας. ΕΚΤΟΣ ΗΠΑ - ΚΑΝΑΔΑ ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ VW ID.7
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=