03.02.25 #282 13 και μερίδιο αγοράς στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα στοιχεία των ταξινομήσεων που δημοσιεύθηκαν από την ACEA, την ευρωπαϊκή ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων, αποκαλύπτουν μείωση -9,1% στις πωλήσεις ηλεκτρικών ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (eLCV) το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Συνολικά, φορείς του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα στην Ε.Ε. αγόρασαν 96.159 νέα eLCV πέρυσι, με τη Γαλλία μακράν τη μεγαλύτερη αγορά με 27.059 πωλήσεις, οριακά μειωμένη (-2,6%) σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η Γερμανία, ωστόσο, σημείωσε πτώση -27,9% στις πωλήσεις eLCV σε μόλις 14.999 μονάδες, από 20.798 το 2023. Η Ιταλία σημείωσε επίσης πτώση, με τις πωλήσεις eLCV κατά -40,9% χαμηλότερες στις 4.299 μονάδες, ενώ οι ταξινομήσεις μειώθηκαν κατά -27,9% στην Ισπανία στις 7,18 μονάδες, στις 7,1. Μόνο μία μεγάλη αγορά διέλυσε αυτή την τάση, η Ολλανδία, που κατέγραψε αύξηση 17,4% στις πωλήσεις eLCV, σε 11.704 ταξινομήσεις, ενώ οι πωλήσεις στη Σουηδία ανήλθαν σε 8.698 eLCV, +0,4% υψηλότερες από το 2023. Το ντίζελ εξακολουθεί να είναι ο πιο δημοφιλής τύπος καυσίμου για ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV) στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 84,5%. Οι πωλήσεις υβριδικών μειώθηκαν επίσης σε σχέση με το 2023, με αποτέλεσμα την πτώση κατά -9,4% στην Ιταλία, τη μεγαλύτερη αγορά υβριδικών στην Ε.Ε. με 14.864 μονάδες, αν και η Γαλλία κατέγραψε αύξηση 22,9% σε 11.701 ταξινομήσεις. Το Ηνωμένο Βασίλειο ήταν άλλη μια αγορά που είδε τις πωλήσεις EV να επιβραδύνονται, παρά την αύξηση σχεδόν 20% στην επιλογή μοντέλων μηδενικών εκπομπών ρύπων, με αποτέλεσμα η SMMT, η οποία εκπροσωπεί τους κατασκευαστές οχημάτων, να καλέσει την κυβέρνηση να αναθεωρήσει τους κανονισμούς που έχουν επιβάλει στόχους πωλήσεων eLCV σε ΚΑΕ. Ο στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για οχήματα μηδενικών και χαμηλών εκπομπών προσδιορίζει ότι οι μέσες εκπομπές CO2 των νέων φορτηγών που πωλούνται από έναν κατασκευαστή το 2025 πρέπει να είναι χαμηλότερες από 153,9 g/km. Η αποτυχία επίτευξης αυτού του στόχου θα οδηγήσει σε «ασφάλιστρο υπέρβασης εκπομπών» (δηλ. πρόστιμο) 95 ευρώ ανά g/km για κάθε νέο ελαφρύ επαγγελματικό όχημα που ταξινομεί ένας κατασκευαστής το έτος. Με βάση τις πωλήσεις νέων φορτηγών του 2024, οι περισσότεροι κατασκευαστές δεν έχουν φτάσει σχεδόν σε αυτόν το στόχο και πρέπει να αποφασίσουν για τις στρατηγικές τους για να συμμορφωθούν με τους στόχους της Ε.Ε. [οι στόχοι εκπομπών της Ε.Ε. δεν ισχύουν εάν το μερίδιο ενός κατασκευαστή στο νέο ZLEV (οχήματα με εκπομπές μεταξύ 0 και 50 g CO2/km) υπερβαίνει το 17%]. «Οι κατασκευαστές αποφασίζουν σήμερα εάν θα “παγώσουν” τα κεφάλαια για κυρώσεις, θα μειώσουν την παραγωγή ή θα αγοράσουν πιστώσεις από ξένους κατασκευαστές για να συμμορφωθούν», δήλωσε η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι οι στόλοι θα δυσκολεύονται περισσότερο να προμηθευτούν τα ντίζελ φορτηγά που θέλουν ή θα αναγκαστούν να παίρνουν ένα ορισμένο ποσοστό ηλεκτρικών φορτηγών με κάθε παραγγελία ντίζελ. ! """#$%&$#$'()! *$+&!J!)-!.! !"#$%&''"(%)*+$,"-)%+".$/0$1&#"($.&2(%"$ ! Vans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rucks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uses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ΤΥΠΟΙ ΚΑΥΣΙΜΩΝ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΝΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ LCV Φορτηγά Λεωφορεία 100 80 60 40 20 0 Πηγή: ACEA ■ Βενζίνης ■ Ντίζελ ■ Ηλεκτρικά Φορτιζόμενα (ECV) ■ Υβριδικά Ηλεκτρικά (HEV) ■ Λοιπών Καυσίμων Μερίδιο % ■ 6,0% ■ 84,5% ■ 6,1% ■ 2,0% ■ 1,5% ■ 95,1% ■ 2,3% ■ 2,6% ■ 63,1% ■ 18,5% ■ 9,8% ■ 8,5%
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=