FLEETNEWS #280

27.01.25 #280 8 Η Scania, με έδρα τη Σουηδία, ο κατασκευαστής ρουλεμάν SKF και ο Όμιλος LOTS έχουν οργανώσει μια διαδρομή μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη για εξηλεκτρισμένα φορτηγά με μπαταρία, με σκοπό τον περιορισμό των εκπομπών. Σε συνεργασία με τη σουηδική υπηρεσία μεταφορών Ahréns Åkeri, η νέα διαδρομή στοχεύει να επιτύχει μείωση κατά 97% στις εκπομπές CO2, στη βάση του λεγόμενου «Wellto-Wheel» (WtW) - ολοκληρωμένη ανάλυση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ενός οχήματος σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα στάδια από την εξόρυξη πρώτων υλών έως τη χρήση καυσίμου ή ενέργειας στο το ίδιο το όχημα. Αναμένεται, επίσης, να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της μεταφοράς, με το 85% της ετήσιας χιλιομετρικής διαδρομής του οχήματος να διανύεται με πλήρη φορτία. Οι μεταφορές μηδενικών ρύπων θα φτάνουν σωρευτικά τα 221.000 χιλιόμετρα ετησίως, εξοικονομώντας δυνητικά 298 τόνους εκπομπών CO2 σε σύγκριση με τις ετήσιες εκπομπές CO2 210 επιβατικών αυτοκινήτων στη Σουηδία. Η στρατηγική του project είναι να δημιουργήσει επαναλαμβανόμενους βρόχους με εγγυημένους όγκους και υψηλή χρήση οχημάτων για το μετριασμό των οικονομικών κινδύνων που συνδέονται με την επένδυση στην πράσινη τεχνολογία. Η μετάβαση στα ηλεκτρικά φορτηγά σχεδιάζεται σε φάσεις, με τις αρχικές ροές να επαληθεύονται σχετικά άμεσα, ενώ η πλήρης λειτουργία αναμένεται στα μέσα του έτους. Λειτουργικές παράμετροι όπως η χρήση ενέργειας, η τιμολόγηση της κατανάλωσης ρεύματος και η χρήση του ίδιου του οχήματος, σχεδιάζεται να επικυρωθούν από τους συνεργαζόμενους πριν από τη μετάβαση σε επιχειρησιακό λειτουργικό πλάνο δύο φάσεων το 2025. Η LOTS, που ανήκει στη Scania, θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα της για τη σύνδεση αγοραστών μεταφορών και τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών logistics. Ο «πύργος ελέγχου» της Scania θα συντονίζει τις ροές μεταφορών και ο Όμιλος LOTS θα διαχειρίζεται τη βελτίωση της διαδρομής και τη φόρτιση, χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία για τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα των πόρων. SCANIA - SKF - LOTS GROUP «Πράσινη» διαδρομή ηλεκτρικών φορτηγών Η Stellantis επιβεβαίωσε τη δεύτερη θέση της στην αγορά επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων στην Ε.Ε., κλείνοντας το 2024 με μερίδιο αγοράς 17,1% και ισχυροποιώντας τις δυνάμεις της. Η χρονιά που πέρασε αποτέλεσε ένα ακόμη ορόσημο για τη Stellantis, όσον αφορά τη μετάβασή της στο εξηλεκτρισμό, έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους του στρατηγικού σχεδίου Dare Forward 2030 - με μερίδιο αγοράς 12,1% στα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και 5 επιβατικά μοντέλα στο Top 10 του segment B, αλλά και N° 1 στα επαγγελματικά BEV με μερίδιο 31,7%. Οι μάρκες της Stellantis, μεταξύ των οποίων η Fiat και η Opel, γιόρτασαν την 125η επέτειό τους, παρουσιάζοντας 27 νέα μοντέλα σε παγκόσμιο επίπεδο. Π.χ. η Νέα Lancia Ypsilon, που συμβολίζει την Αναγέννηση της μάρκας Lancia ή η Alfa Romeo Junior, με την οποία η εταιρεία επιστρέφει στο segment Β, το πιο σημαντικό στην Ευρώπη. Ή τα Citroën C3 και C3 Aircross, 100% ευρωπαϊκά μοντέλα, που λανσαρίστηκαν σε πολύ ανταγωνιστική τιμή, κάτω από 24.000 ευρώ (για το Citroën ë-C3), και τα νέα Peugeot E-3008 και E-5008 τα οποία, στις Long Range εκδόσεις τους, προσφέρουν αυτονομία 700 και 668 χλμ., αντίστοιχα. ΟΡΟΣΗΜΟ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ ΤΟ 2024 Stellantis: Ισχυρές βάσεις στην Ε.Ε.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=