FLEETNEWS #280

27.01.25 #280 4 ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ HANKOOK TIRE: ΛΑΝΣΑΡΕΙ ΤΗΝ OPTIMO Ο κατασκευαστής ελαστικών Hankook λανσάρει τη νέα θυγατρική της Optimo στην Ευρώπη. Αυτή η στρατηγική κίνηση θα αυξήσει το μερίδιο αγοράς της Hankook και θα καλύψει καλύτερα τις ανάγκες των πελατών με ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο επωνυμιών. Η Optimo συμπληρώνει τις υπάρχουσες premium και συνεργαζόμενες μάρκες της Hankook που επικεντρώνονται στα ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων, προσφέροντας επαρκή κάλυψη της αγοράς με βασικά προϊόντα σε ένα τμήμα που παρουσιάζει αυξανόμενη ζήτηση. Το όνομα Optimo είναι εμπνευσμένο από ένα από τα εξαιρετικά επιτυχημένα παραδοσιακά all season ελαστικά όλων των εποχών της Hankook. Ο επίτροπος Μεταφορών, Απόστολος Τζιτζικώστας, θα αναλάβει την εκπόνηση σχεδίου δράσης για την προστασία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πρόεδρος της Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, είχε ενημερώσει τους νομοθέτες της Ε.Ε. στα τέλη του περασμένου έτους ότι θα ξεκινήσει έναν «στρατηγικό διάλογο» για το μέλλον του κλάδου και την ευημερία του μπλοκ. Σε αυτό το πλαίσιο, ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, προμηθευτές και συνδικαλιστικές οργανώσεις θα παρευρεθούν στον πρώτο γύρο συνομιλιών στις 30 Ιανουαρίου. Η Επιτροπή ανακοίνωσε στις 20 Ιανουαρίου ότι στόχος είναι να συζητηθούν οι πιο κρίσιμες προκλήσεις και να αναζητηθούν πιθανές λύσεις. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές του μπλοκ κλείνουν εργοστάσια και περικόπτουν θέσεις εργασίας, καθώς μάχονται κυριολεκτικά να ανταγωνιστούν τους Κινέζους αντιπάλους και προετοιμάζονται για δασμούς στις ΗΠΑ, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ. Επίσης, είναι αντιμέτωπες με πιθανά μεγάλα πρόστιμα της Ε.Ε., εάν οι στόλοι τους δεν πληρούν τα όρια εκπομπών CO2 το 2025, ενώ παράλληλα τυχόν συμφωνίες για την αποφυγή τους θα ωφελήσουν τους εκτός Ένωσης παραγωγούς ηλεκτρικών οχημάτων. Ο διάλογος έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τη βιομηχανία της Ε.Ε. να καλύψει τη διαφορά σε βασικές τεχνολογίες, όπως μπαταρίες, λογισμικό και αυτόνομη οδήγηση, να εξορθολογίσει τη νομοθεσία, να εξασφαλίσει ανταγωνιστικό κόστος εισροών και να εγγυηθεί ίσους όρους διεθνούς ανταγωνισμού. ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ Ε.Ε: Σχέδιο προστασίας Ευρωπαίων κατασκευαστών Τα εξηλεκτρισμένα οχήματα και οι πολιτικές της κυβέρνησης Μπάιντεν που συνέβαλαν στην προώθησή τους, αποτελούν θέμα αιχμής για τον Ντόναλντ Τραμπ. Η αναίρεση, ωστόσο, των σχετικών πολιτικών θα απαιτήσει πολλά περισσότερα από μια απλή γραφειοκρατία. Ένα από τα πολλά εκτελεστικά διατάγματα του Τραμπ, με τίτλο «Uleashing American Energy», δεσμεύεται να εξαλείψει αυτό που ο ίδιος, μάλλον άστοχα, αποκαλεί «electric vehicle (EV) mandate (εντολή)», προκειμένου να «προωθήσει την πραγματική επιλογή των καταναλωτών, η οποία είναι απαραίτητη για την οικονομική ανάπτυξη και την καινοτομία, την άρση (δηλαδή) των ρυθμιστικών φραγμών στην πρόσβαση των οχημάτων με θερμικούς κινητήρες». Η χρήση του όρου «εντολή» από τον Τραμπ αναφέρεται ιστορικά σε κανόνες της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA), που απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου των νέων αυτοκινήτων τους από το 2027, με κανονισμούς τόσο αυστηρούς που, τελικά, θα πρέπει να έχουν οχήματα μηδενικών εκπομπών 30% έως 50% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Το διάταγμα αναφέρει, επίσης, ότι η κυβέρνηση Τραμπ θα εξετάσει το ενδεχόμενο να τερματίσει «άδικες επιδοτήσεις και άλλες κακοσχεδιασμένες από την κυβέρνηση (Μπάιντεν) στρεβλώσεις της αγοράς που ευνοούν τα EV έναντι άλλων τεχνολογιών». Οι σχεδιασμοί Τραμπ, πάντως, χρειάζονται την έγκριση του Κογκρέσου. Η ανατροπή των κανονισμών εκπομπών της EPA, θα απαιτούσε, επίσης, μια μακρά διαδικασία αναθεώρησης με δημόσιες ακροάσεις και άλλες διαδικασίες θέσπισης κανόνων. ΠΙΘΑΝΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΤΟ ΚΟΓΚΡΕΣΟ Στο στόχαστρο του Τραμπ τα EV

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=