27.01.25 #280 11 ΟΛΟΓΡΑΦΙΚΉ ΑΠΕΙΚΌΝΙΣΗ Ο προμηθευτής Hyundai Mobis αναβίβασε το παρμπρίζ του μέλλοντος σε νέα επίπεδα με την ολογραφική απεικόνιση ενδείξεων. Το σύστημα λειτουργεί χωρίς φυσικές οθόνες, προβάλλοντας δεδομένα οδήγησης, πλοήγησης και λίστες αναπαραγωγής μουσικής στο κάτω μέρος του παρμπρίζ, ενώ από έξω θα μοιάζει με ένα κανονικό γυάλινο παράθυρο. Το σύστημα αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Zeiss και θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2027. ΔΙΕΘΝΈΣ ΔΊΚΤΥΟ ΦΌΡΤΙΣΗΣ ΑΠΌ ΤΗ ZEEKR Ένας άλλος κατασκευαστής που θέλει να δημιουργήσει ένα δίκτυο φόρτισης, είναι η Zeekr, μέλος του Geely Auto Group. Ως κατασκευαστής εξοπλισμού πρώτης τοποθέτησης διαχειριζόταν ήδη το μεγαλύτερο δίκτυο εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης στην Κίνα και ανακοίνωσε σχέδια για τη δημιουργία αντίστοιχων δικτύων τόσο στην Ταϊλάνδη όσο και στην Αυστραλία. Η ΑΝΑΓΈΝΝΗΣΗ ΤΟΥ SCOUT Η Geely έχει εμπειρία στο μετασχηματισμό των υπαρχόντων εμπορικών σημάτων, όπως η Volvo και η Lotus, μια στρατηγική που η Volkswagen στοχεύει να αντιγράψει με τη Scout Motors. Στην CES η Scout παρουσίασε εκδόσεις του αμιγώς ηλεκτρικού pickup Terra και του Traveler SUV, που πρόκειται να μπουν στην παραγωγή το 2027. Τα δύο αμιγώς ηλεκτρικά off-roaders αμερικανικής κατασκευής θα έχουν αυτονομία έως και 540 χλμ., μαζί με εκδόσεις εκτεταμένης εμβέλειας (Range Extender) που διευρύνουν τα όρια της αυτονομίας στα 800 χλμ. χάρη στην ενσωματωμένη βενζινοκίνητη γεννήτριά τους. ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΊΤΑΙ ΦΌΡΤΙΣΗ Εάν η Scout θυμάται ένα χρυσό παρελθόν, η Aptera Motors κοιτάζει βαθιά στο μέλλον με το διαστημικό EV, που οι οδηγοί μπορεί να μη χρειαστεί ποτέ να φορτίσουν, με πάνελ ικανά να παράγουν αρκετή ηλεκτρική ενέργεια σε καθημερινή βάση για να καλυφθεί απόσταση 64 χλμ. ή 640 χλμ. με πλήρη φόρτιση plug-in. Η Νορβηγία μπορεί να ηγείται της μετάβασης των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, αλλά η ανάγκη του Aptera για ηλιοφάνεια θα κατευθύνει το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον προς την Ισπανία, την Ιταλία και την Ελλάδα. Η εταιρεία λέει ότι έχει δεχθεί προκρατήσεις από 50.000 πελάτες στις ΗΠΑ. ΜΟΤΌ ΜΗΔΕΝΙΚΏΝ ΡΎΠΩΝ Ο ιδιόρρυθμος πύραυλος τσέπης της Sol Motors θα φέρει μηδενικές εκπομπές ρύπων στις μετακινήσεις και τις παραδόσεις στους δρόμους της Ευρώπης. Ο κατασκευαστής με έδρα τη Στουτγάρδη κέρδισε τιμητική μνεία στα βραβεία καινοτομίας CES για την ελαφριά μοτοσυκλέτα του, η οποία είναι πλέον νόμιμη στο δρόμο, έχοντας περάσει τις υποχρεωτικές δοκιμές της Ε.Ε. Η μοτοσυκλέτα έχει αυτονομία πάνω από 110 χλμ. και τελική ταχύτητα 90 χλμ/ώρα, ενώ χρησιμοποιεί αφαιρούμενες ανταλλάξιμες μπαταρίες για γρήγορη επαναφόρτιση. ΓΡΉΓΟΡΗ ΦΌΡΤΙΣΗ Ο χρόνος φόρτισης θεωρείται βασικό εμπόδιο στην υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων και μεγάλο μέρος της έως τώρα τεχνογνωσίας έχει εστιαστεί στην επιτάχυνση της διαδικασίας. Το TMEV Net κέρδισε ένα Βραβείο Καινοτομίας CES για το CryoFlux PowerCable, που έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αποφεύγει προβλήματα υπερθέρμανσης. Η ετήσια αυτή εκδήλωση είναι ένα σημείο εκκίνησης για πρωτοποριακές τεχνολογίες, μερικές από τις οποίες μοιάζουν με επιστημονική φαντασία, ενώ άλλες είναι έτοιμες για άμεση εφαρμογή. Πρόσφατα παρουσιάσαμε την εξέλιξη του εντυπωσιακού BMW iDrive, όπως και τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης, σε συνδυασμό με ένα «μπουκέτο» άλλων ψηφιακών εφαρμογών τις οποίες προαναγγέλλει η Honda μέσω της σειράς αμιγώς ηλεκτρικών Honda Ο. Αρκετές ακόμη αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές κατέθεσαν τις προτάσεις τους στο CES, παρότι αυτήν τη φορά ήταν αριθμητικά λιγότεροι γενικώς οι κατασκευαστές σε σύγκριση με το 2024. Όποιοι παραβρέθηκαν, ωστόσο, υπογράμμισαν το γεγονός ότι ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας παραμένει στην πρωτοπορία της καινοτομίας. ΟΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ CES 2025: Το τεχνολογικό αύριο, σήμερα Στη φετινή έκθεση Consumer Electronics Show (CES) του Λας Βέγκας, οι υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων στον κλάδο του fleet πήραν μια γεύση γύρω από νέες οδηγικές εμπειρίες και καινοτόμα ηλεκτρικά οχήματα.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=