ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 27 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025 #280 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΜΕ ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΦΟΡΟ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ Καινοτομίες της αυτοκίνησης στη CES 2025 ΕΕ: Πώς θα διασωθούν οι κατασκευαστές Υπό απειλή τα EV στην αγορά των ΗΠΑ
27.01.25 #280 2 Παρατείνεται κατά δύο περίπου έτη, έως 31.12.2026, το μέτρο της δωρεάν στάθμευσης ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης στους δήμους της χώρας. Είναι ήδη δυνατή η επανέκδοση του ειδικού σήματος δωρεάν στάθμευσης μέσω του gov.gr. Η δωρεάν στάθμευση ισχύει για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 g/km CO2. Όπως ανέφερε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η δωρεάν στάθμευση ηλεκτρικών οχημάτων συνιστά ένα ακόμα βήμα προς την υλοποίηση του στόχου της κυβέρνησης για την προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον μέσων μετακίνησης και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στις μεταφορές. ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΔΩΡΕΑΝ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Τον Μάρτιο αναμένονται οι πρώτες παραδόσεις του νέου Tesla Model Y στην Ελλάδα, το οποίο προς το παρόν είναι διαθέσιμο - σε περιορισμένη ποσότητα - στην ειδική, τετρακίνητη έκδοση Launch Edition Long Range, με αυτονομία 568 χλμ. και το Acceleration Package που προσφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ ώρα σε 4,3'' και μέγιστη ταχύτητα 201 χλμ./ώρα. Η Launch Edition κοστίζει 60.990 ευρώ (793 ευρώ/ μήνα). Τα high lights του νέου μοντέλου είναι το επανασχεδιασμένο αμάξωμα, το ολοκαίνουργιο εσωτερικό, η πληρότητα του εξοπλισμού με premium επιλογές και οι αναβαθμίσεις. Ειδικότερα, σύμφωνα με την εταιρεία, η εξωτερική επανασχεδίαση προσφέρει εξαιρετική αεροδυναμική απόδοση, σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες, ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης και ποιότητα κατασκευής. Οι μπροστινές και πίσω ράβδοι φωτισμού βασίζονται στο σχεδιασμό των Cybertruck & Cybercab. Σημαντικό είναι το γεγονός ότι σε συνδυασμό με νέους τροχούς που διαθέτουν βελτιωμένη αεροδυναμική και ελαστικά χαμηλής αντίστασης, μειώθηκε η συνολική οπισθέλκουσα, αυξάνοντας την αυτονομία. Χάρη στην αναθεώρηση κάθε υποσυστήματος που καταναλώνει ενέργεια, έχουν επιτευχθεί βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση. Στην καμπίνα έχουν γίνει ουσιώδεις αλλαγές με ανθεκτικά υλικά (αλουμίνιο και ύφασμα), αυτόματα ρυθμιζόμενο φωτισμό περιβάλλοντος για ημέρα και νύχτα, ενώ, με την εφαρμογή ηχομονωτικού κρυστάλλου σε κάθε επιφάνεια και νέα υλικά απόσβεσης θορύβων, η οδήγηση γίνεται πιο άνετη. Ο θόρυβος της κύλισης μειώνεται κατά 22%, της πρόσκρουσης κατά 20% και του ανέμου κατά 20%. Ακόμη, το νέο κρύσταλλο low-E αντανακλά 26% περισσότερη ηλιακή ενέργεια. Τέλος, μεταξύ άλλων, επανασχεδιασμένα είναι τα μπροστινά καθίσματα, η νέα κεντρική κονσόλα έχει συρόμενα πορτάκια, οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν τη δική τους οθόνη αφής 8’’ για διάφορους χειρισμούς και ψυχαγωγία (καλύτερο είναι και το ηχοσύστημα), καθώς επίσης, σε νέα επίπεδα έχει αναβιβασθεί η συνδεσιμότητα από κάθε άποψη. Σημειώστε ότι στην παρούσα φάση ετοιμοπαράδοτο είναι και το υπάρχον Model Y Legacy, σε περιορισμένο απόθεμα, από 44.990 ευρώ ή 355 ευρώ/μήνα (RWD). ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΟΙ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ Tesla: Το νέο Model Y από 60.990 ευρώ FLEET NEWS #280 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.
Έρχεται το FLEET BUSINESS Φεβρουαρίου και θα είναι αφιερωμένο στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες για την αγορά αυτοκινήτου το 2025! Και όπως πάντα, πλούσια και ποικίλη αρθρογραφία που αφορά το leasing και τη διαχείριση στόλων: Leasing και remarketing οχημάτων, Αυτόνομη οδήγηση, Τεχνητή νοημοσύνη και πολλά άλλα. Κερδίστε το προβάδισμα στην ενημέρωση και τη στρατηγική επικοινωνίας σας Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ | Τ. 210 77.12.400 | F. 210 77.85.097 | E. info@fleetnews.gr | U. www.fleetnews.gr Πληροφορίες: sales@direction.gr ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΊ GLOBAL FLEET ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT ΚΑΙ ΤΟ MOBILITY ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 • # 16 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Εξισορρόπηση άνεσης και κινδύνου ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟΛΟΥ Παγκόσμια στρατηγική ΦΟΡΤΙΣΗ Ελλιπής ενημέρωση καταναλωτών ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ Τα σχέδια των εταιρειών Οδήγησε το μέλλον MG ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΙΟΥΛΙΟΣ 2022 • # 10 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΚΑΙ PREMIUM Bιωσιμότητα στόλου ανά κλάδο ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Τα eLCV που πρασινίζουν τους στόλους ΕΛΑΦΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ Μειώνει κόστος και εκπομπές ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Μάθετε περισσότερα στο Επίσημο Δίκτυο Διανομέων Alfa Romeo ή στο alfaromeo.gr «ΓΕΝΝΗΜΕΝΗ ΝΑ ΣΥΝΑΡΠΑΖΕΙ» Με τεχνολογίες αιχμής, υβριδική κίνηση, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και οδηγική αίσθηση που συναρπάζει, η νέα Tonale σηματοδοτεί τη νέα εποχή Alfa Romeo. ΝΕΑ ALFA ROMEO TONALE 01_FB-cover.indd 1 25/07/2022 16:50 ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 • # 15 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Νέες εμπειρίες απαιτούν οι αγοραστές EV ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ LCV ΚΑΙ ΦΟΡΤΗΓΑ Τάσεις πράσινης μετακίνησης και μοντέλα ΑΣΦΑΛΙΣΗ Οι λύσεις και τι έπεται ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Βιώσιμες προμήθειες στόλου Το πιο αγαπημένο και καινοτόμο luxury SUV GLA Νέα Plug-in Hybrid ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022 • # 11 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Tim Albertsen, ALD Automotive ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Πλεονεκτήματα, εμπόδια, ευκαιρίες ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ ΣΤΟΛΟΣ Συλλογή, προστασία και ασφάλεια ΔΕΔΟΜΕΝΑ Φορτιστές χώρου εργασίας ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ THE NEW X1PLUG- IN HYBR I D Νέα BMW X1 Plug-in Hybrid. Απόλυτη οδηγική απόλαυση. Κορυφαία αποδοτικότητα. ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 • # 20 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Ευκαιρίες και προκλήσεις για τους στόλους THE NEXT LEVEL FASTBACK SUV Hybrid • Plug-in hybrid Hλεκτρικό με έως 700km αυτονομία NEΟ 3008 ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Τα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Βαρέα φορτηγά μηδενικών ρύπων ΣΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΟΥ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ▶Τον απολογισμό του 2024 για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με ανάλυση των πωλήσεων και κατάταξη ανά κατηγορία και μάρκα, τα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα, κλπ. ▶Αφιέρωμα στις αλλαγές που φέρνουν φέτος στην αγορά αυτοκινήτου οι απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας. ▶Αφιέρωμα στα νέα μοντέλα που θα λανσαριστούν στην ελληνική αγορά το επόμενο διάστημα.
27.01.25 #280 4 ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ HANKOOK TIRE: ΛΑΝΣΑΡΕΙ ΤΗΝ OPTIMO Ο κατασκευαστής ελαστικών Hankook λανσάρει τη νέα θυγατρική της Optimo στην Ευρώπη. Αυτή η στρατηγική κίνηση θα αυξήσει το μερίδιο αγοράς της Hankook και θα καλύψει καλύτερα τις ανάγκες των πελατών με ένα διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο επωνυμιών. Η Optimo συμπληρώνει τις υπάρχουσες premium και συνεργαζόμενες μάρκες της Hankook που επικεντρώνονται στα ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων, προσφέροντας επαρκή κάλυψη της αγοράς με βασικά προϊόντα σε ένα τμήμα που παρουσιάζει αυξανόμενη ζήτηση. Το όνομα Optimo είναι εμπνευσμένο από ένα από τα εξαιρετικά επιτυχημένα παραδοσιακά all season ελαστικά όλων των εποχών της Hankook. Ο επίτροπος Μεταφορών, Απόστολος Τζιτζικώστας, θα αναλάβει την εκπόνηση σχεδίου δράσης για την προστασία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Η πρόεδρος της Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, είχε ενημερώσει τους νομοθέτες της Ε.Ε. στα τέλη του περασμένου έτους ότι θα ξεκινήσει έναν «στρατηγικό διάλογο» για το μέλλον του κλάδου και την ευημερία του μπλοκ. Σε αυτό το πλαίσιο, ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, προμηθευτές και συνδικαλιστικές οργανώσεις θα παρευρεθούν στον πρώτο γύρο συνομιλιών στις 30 Ιανουαρίου. Η Επιτροπή ανακοίνωσε στις 20 Ιανουαρίου ότι στόχος είναι να συζητηθούν οι πιο κρίσιμες προκλήσεις και να αναζητηθούν πιθανές λύσεις. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές του μπλοκ κλείνουν εργοστάσια και περικόπτουν θέσεις εργασίας, καθώς μάχονται κυριολεκτικά να ανταγωνιστούν τους Κινέζους αντιπάλους και προετοιμάζονται για δασμούς στις ΗΠΑ, μετά την ανάληψη των καθηκόντων του προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ. Επίσης, είναι αντιμέτωπες με πιθανά μεγάλα πρόστιμα της Ε.Ε., εάν οι στόλοι τους δεν πληρούν τα όρια εκπομπών CO2 το 2025, ενώ παράλληλα τυχόν συμφωνίες για την αποφυγή τους θα ωφελήσουν τους εκτός Ένωσης παραγωγούς ηλεκτρικών οχημάτων. Ο διάλογος έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τη βιομηχανία της Ε.Ε. να καλύψει τη διαφορά σε βασικές τεχνολογίες, όπως μπαταρίες, λογισμικό και αυτόνομη οδήγηση, να εξορθολογίσει τη νομοθεσία, να εξασφαλίσει ανταγωνιστικό κόστος εισροών και να εγγυηθεί ίσους όρους διεθνούς ανταγωνισμού. ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΣΥΝΟΜΙΛΙΕΣ Ε.Ε: Σχέδιο προστασίας Ευρωπαίων κατασκευαστών Τα εξηλεκτρισμένα οχήματα και οι πολιτικές της κυβέρνησης Μπάιντεν που συνέβαλαν στην προώθησή τους, αποτελούν θέμα αιχμής για τον Ντόναλντ Τραμπ. Η αναίρεση, ωστόσο, των σχετικών πολιτικών θα απαιτήσει πολλά περισσότερα από μια απλή γραφειοκρατία. Ένα από τα πολλά εκτελεστικά διατάγματα του Τραμπ, με τίτλο «Uleashing American Energy», δεσμεύεται να εξαλείψει αυτό που ο ίδιος, μάλλον άστοχα, αποκαλεί «electric vehicle (EV) mandate (εντολή)», προκειμένου να «προωθήσει την πραγματική επιλογή των καταναλωτών, η οποία είναι απαραίτητη για την οικονομική ανάπτυξη και την καινοτομία, την άρση (δηλαδή) των ρυθμιστικών φραγμών στην πρόσβαση των οχημάτων με θερμικούς κινητήρες». Η χρήση του όρου «εντολή» από τον Τραμπ αναφέρεται ιστορικά σε κανόνες της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ (EPA), που απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν σημαντικά τις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου των νέων αυτοκινήτων τους από το 2027, με κανονισμούς τόσο αυστηρούς που, τελικά, θα πρέπει να έχουν οχήματα μηδενικών εκπομπών 30% έως 50% των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων. Το διάταγμα αναφέρει, επίσης, ότι η κυβέρνηση Τραμπ θα εξετάσει το ενδεχόμενο να τερματίσει «άδικες επιδοτήσεις και άλλες κακοσχεδιασμένες από την κυβέρνηση (Μπάιντεν) στρεβλώσεις της αγοράς που ευνοούν τα EV έναντι άλλων τεχνολογιών». Οι σχεδιασμοί Τραμπ, πάντως, χρειάζονται την έγκριση του Κογκρέσου. Η ανατροπή των κανονισμών εκπομπών της EPA, θα απαιτούσε, επίσης, μια μακρά διαδικασία αναθεώρησης με δημόσιες ακροάσεις και άλλες διαδικασίες θέσπισης κανόνων. ΠΙΘΑΝΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΤΟ ΚΟΓΚΡΕΣΟ Στο στόχαστρο του Τραμπ τα EV
27.01.25 #280 5 Τα 100% ηλεκτρικά μοντέλα Peugeot E-208 και Peugeot E-308 κατέλαβαν την πρώτη και δεύτερη θέση, αντίστοιχα, ανάμεσα σε 84 μοντέλα στο Ecotest 2024, που διεξήχθη από τον ADAC, τον μεγαλύτερο αυτοκινητιστικό οργανισμό στην Ευρώπη. Κάθε χρόνο, το Ecotest, που διεξάγεται από τον έγκριτο οργανισμό ADAC, αξιολογεί την αποδοτικότητα των μοντέλων που είναι διαθέσιμα στην ευρωπαϊκή αγορά. Στη συγκεκριμένη συγκριτική μελέτη, ο ADAC μετρά την κατανάλωση ενέργειας των οχημάτων σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας. Και τα δύο μοντέλα που διακρίθηκαν, είναι εξοπλισμένα με ηλεκτρικό κινητήρα 115 kW (156 ίππων). Ένα τρίτο μοντέλο της Peugeot, το Peugeot E-2008, εξοπλισμένο με τον ίδιο κινητήρα, κατέλαβε την πρώτη θέση ανάμεσα στα SUV, ανεξαρτήτως κατηγορίας, και την εξαιρετική 6η θέση στη συνολική κατάταξη. Τα τρία μοντέλα Peugeot που συμμετείχαν στο Ecotest 2024 εμφανίζουν κατανάλωση ενέργειας που αποτελεί σημείο αναφοράς στις κατηγορίες τους: 16 kWh/100 χλμ. για το Peugeot E-208, 16,3 kWh/100 χλμ. για το Peugeot E-308, 17,9 kWh/100 χλμ. για το Peugeot E-2008 (στοιχεία ADAC Ecotest, περιλαμβανομένων των απωλειών φόρτισης). Επιπλέον, τα συγκεκριμένα μοντέλα της Peugeot προσφέρουν αυτονομία μεταξύ των καλύτερων στις κατηγορίες τους: 410 χλμ. για το Peugeot E-208, 413 χλμ. για το Peugeot E-308, 406 χλμ. για το Peugeot E-2008 (συνδυασμένος κύκλος WLTP). ADAC Peugeot E-208 & E-308: To 1-2 στο τελευταίο Ecotest VOLVO CARS: 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ 2024 Η Volvo Cars θα δημοσιοποιήσει τα οικονομικά της αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο και ολόκληρο το έτος 2024, την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2025, στις 07:00 (ώρα κεντρικής Ευρώπης). Ακολούθως, στις 08:00, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Jim Rowan και ο CFO Johan Ekdahl θα ενημερώσουν, σε ζωντανή ροή, ΜΜΕ, επενδυτές και αναλυτές. Μετά την παρουσίαση θα υπάρξει Q&A, με συμμετοχή και του Anders Bell, Chief of Engineering and Technology Officer της εταιρείας. ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ EV CATL: Και 4ο εργοστάσιο στην Ευρώπη Ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών EV στον κόσμο, η CATL, πρόκειται να ανακοινώσει άλλη μια μεγάλη συνεργασία για νέο εργοστάσιο EV στην Ευρώπη, το τέταρτο κατά σειρά, μέχρι το τέλος του 2025. Η νέα εγκατάσταση θα είναι ξεχωριστή από αυτή που ανακοινώθηκε τον Δεκέμβριο με τη Stellantis. Την είδηση έδωσε από το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός ο συμπρόεδρος της CATL, Pan Jian. Η εταιρεία διαθέτει ήδη δύο εργοστάσια μπαταριών για εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα στην Ευρώπη, το ένα στη Γερμανία και το άλλο στην Ουγγαρία. Τον περασμένο μήνα, ανακοίνωσε το τρίτο της, μέσω μιας νέας συνεργασίας με την Jeep της Stellantis, που θα παράγει μπαταρίες LFP στην Ισπανία. Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2026 και θα έχει ετήσια δυναμικότητα έως 50 GWh. Η Stellantis και η CATL θα επενδύσουν έως και 4,1 δισ. ευρώ, για το συγκεκριμένο project. Σύμφωνα με την SNE Research, η CATL αντιπροσώπευε το 36,8% της παγκόσμιας αγοράς μπαταριών για EV, έως τον Νοέμβριο του 2024. Παρά τον μεγάλο ανταγωνισμό, εξακολουθεί να αναπτύσσεται - ακριβώς ένα χρόνο νωρίτερα, αντιπροσώπευε το 36,2% της αγοράς. Η BYD ήταν δεύτερη, με μερίδιο 17,1%, από 15,9% το προηγούμενο έτος. Η BYD επεκτείνεται, επίσης, επιθετικά με νέα ηλεκτρικά οχήματα προσαρμοσμένα για την ευρωπαϊκή αγορά.
27.01.25 #280 6 Η Dacia πούλησε 676.340 οχήματα το 2024, σημειώνοντας αύξηση 2,7% σε σχέση με το 2023. Ειδικότερα, η Dacia, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία, πέτυχε μερίδια αγοράς ρεκόρ: 3,9% των πωλήσεων επιβατικών και LCV στην Ευρώπη (αύξηση 0,1% σε σχέση με το 2023), 4,5% των πωλήσεων επιβατικών στην Ευρώπη (αύξηση 0,1% σε σχέση με το 2023). Η μάρκα διατήρησε, επίσης, τη θέση της στο ευρωπαϊκό βάθρο των πωλήσεων σε πελάτες λιανικής, την κύρια πελατειακή βάση της, με μερίδιο αγοράς 8,2% (-0,1% το 2023). Η επιτυχής πορεία της μάρκας εξασφαλίστηκε από έναν ισχυρό προϊοντικό σχεδιασμό, που περιλαμβάνει 4 κύρια μοντέλα: Sandero: Πουλήθηκαν 309.392 μονάδες, αύξηση +14,5 % σε σχέση με το 2023. Το όχημα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη σε όλα τα δίκτυα. Duster (γενιές 2 και 3): Πουλήθηκαν 215.024 μονάδες, αύξηση +7,3 % σε σχέση με το 2023. Το SUV με τις περισσότερες πωλήσεις στη λιανική από το 2018. Jogger: Πουλήθηκαν 96.440 μονάδες, αύξηση +2,4% σε σχέση με το 2023. Διατηρεί τη θέση της στο βάθρο στα οχήματα της κατηγορίας C (μη SUV) στην ευρωπαϊκή λιανική αγορά. Spring: Πουλήθηκαν 22.884 μονάδες, -63% σε σχέση με το 2023. Οι πωλήσεις μειώθηκαν σημαντικά το 2024, κυρίως λόγω της μείωσης των κρατικών επιδοτήσεων. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΟ 2024 Αυξημένα μερίδια για την Dacia ΠΩΛΗΣΕΙΣ 2024 Škoda Auto: 926.600 οχήματα παγκοσμίως Η Škoda Auto ανακοίνωσε αποτελέσματα για το 2024, παραδίδοντας 926.600 οχήματα παγκοσμίως (αύξηση 6,9% σε σχέση με το 2023). Με νέα και ανανεωμένη γκάμα μοντέλων πέτυχε σημαντική ανάπτυξη σε βασικές αγορές και συνεχίζει την επιτυχημένη της πορεία, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη δέσμευση της για βιώσιμη κινητικότητα. Αύξηση παραδόσεων: Οι πωλήσεις του 2024 αυξήθηκαν κατά 6,9% σε σχέση με το 2023, φτάνοντας τις 926.600 μονάδες. Δημοφιλέστερα μοντέλα: Octavia: 215.700 παραδόσεις (+12,4%), κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο. Kamiq: 126.000 παραδόσεις (+8,2%). Fabia: 117.100 παραδόσεις (+24,1%), η μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση. Ηλεκτροκίνηση: Η ζήτηση για το αμιγώς ηλεκτρικό Enyaq παρέμεινε ισχυρή, με 79.500 παραδόσεις (-2,6%). Αγορές με ανάπτυξη: Η Škoda σημείωσε τις μεγαλύτερες αυξήσεις πωλήσεων σε Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Τουρκία, Πολωνία και Ισπανία. Νέα γκάμα μοντέλων για το 2025: Το ηλεκτρικό SUV Elroq, η ανανεωμένη σειρά Enyaq και το νέο Kylaq για την Ινδία. Η ανάπτυξη της Škoda το 2024 οφείλεται σε ισχυρές επιδόσεις στην Ευρώπη, όπου η μάρκα παραμένει κορυφαία επιλογή για τους καταναλωτές. Η Γερμανία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά της Škoda, με 187.100 παραδόσεις μονάδων (+18,5%). Διαβάστε περισσότερα εδώ BMW MOTORRAD: ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΥΨΗΛΑ Η BMW Motorrad πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα στην ιστορία της, με πωλήσεις 210.408 μοτοσικλετών, το 2024. Όπως σημειώνουν τα στελέχη της, οι καθοριστικοί παράγοντες που συνετέλεσαν στα αποτελέσματα του 2024 ήταν το πειστικό χαρτοφυλάκιο προϊόντων με επιτυχημένες και προσαρμοσμένες σε κάθε κατηγορία προτάσεις, καθώς και η έλευση νέων μοντέλων, όπως οι ισχυρές BMW M 1000 XR και S 1000 XR, οι νέες GS της μεσαίας κατηγορίας BMW F 800 GS, F 900 GS και F 900 GS Adventure, τα Heritage μοντέλα BMW R 12 και R 12 NineT και οι adventure touring μοτοσικλέτες, BMW R 1300 GS και GS Adventure.
27.01.25 #280 7 Ο ξεχωριστός κλάδος κατασκευής σπορ αυτοκινήτων της BMW κατέγραψε νέο ιστορικό ρεκόρ το 2024, για 13η συνεχόμενη χρονιά. Συγκεκριμένα, με πωλήσεις 206.582 μονάδων, η BMW M GmbH κατέρριψε και πάλι το προηγούμενο ρεκόρ, καθώς το αμέσως προηγούμενο έτος είχε ξεπεράσει για πρώτη φορά στην ιστορία της το όριο των 200.000 πωλήσεων. Οι ικανότητες των οχημάτων υψηλών/υπερυψηλών επιδόσεων αντικατοπτρίζονται στην αυξανόμενη ζήτηση σε όλες τις κατηγορίες μοντέλων, εκδόσεις συστημάτων κίνησης και περιοχές. Ειδικότερα, η αμιγώς ηλεκτρική BMW i4 M50 κατέχει την πρωτοκαθεδρία στις πωλήσεις για τρίτη συνεχόμενη χρονιά και φέρνει τον επιτυχημένο, από κάθε άποψη, συνδυασμό ευελιξίας, δυναμικής και ακρίβειας των μοντέλων M στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης: Με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα και συνδυαστική μέγιστη ισχύ 544 ίππων, αυτό το Gran Coupé προσφέρει μια ιδιαίτερη οδηγική εμπειρία, με αυτονομία που φτάνει τα 522 χιλιόμετρα, σύμφωνα με το πρότυπο WLTP. Επίσης, παρατηρήθηκε αύξηση και στα οχήματα με διαφορετικά συστήματα κίνησης. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΓΙΑ 13η ΣΥΝΕΧΗ ΧΡΟΝΙΑ BMW M: Ρεκόρ πωλήσεων και το 2024 Tο επόμενο ηλεκτρικό όχημα της Polestar θα είναι ένα συμπαγές SUV που ονομάζεται Polestar 7, επιβεβαίωσε η αυτοκινητοβιομηχανία σε μια επιχειρηματική ενημέρωση. Θα κατασκευαστεί στην Ευρώπη και θα σηματοδοτήσει την αρχή της μετάβασης σε μια ενιαία κοινή αρχιτεκτονική για μελλοντικά οχήματα, σύμφωνα με την εταιρεία. Η μάρκα βασίζεται επί του παρόντος σε μια ποικιλία από πλατφόρμες που μοιράζεται με άλλες μάρκες κάτω από την εταιρική ομπρέλα της Geely, αλλά έχει δώσει έμφαση στις πιο εξειδικευμένες τεχνολογίες για μελλοντικά οχήματα, διαφοροποιώντας περαιτέρω την εξωτερική σχεδίαση. Ο χρόνος εκκίνησης παραγωγής δεν συζητήθηκε, καθόσον η Polestar έχει προγραμματίσει άλλα δύο μοντέλα στη σειρά. Ήδη, ανακοινώθηκε ότι το Polestar 5 θα ξεκινήσει τις πωλήσεις του το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους. Το τετράθυρο fastback φαίνεται να αποτελεί ένα σημαντικό τεχνικό άλμα για την Polestar, με δύο μοτέρ απόδοσης 884 ίππων, τεχνολογία 800 volt για ταχύτερη φόρτιση και τεράστιες κυψέλες μπαταρίας για αυξημένη εμβέλεια. ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ Polestar 7: Συμπαγές ηλεκτρικό SUV εν όψει ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ & LEASING MOBILITY4YOU: ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΑ ΜΕΣΩ BANQUE POSTALE Από το επόμενο έτος, οι ιδιώτες πελάτες της La Banque Postale θα μπορούν να νοικιάζουν τόσο καινούργια όσο και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ή να συνάπτουν συμβόλαια μακροχρόνιας χρηματοδοτικής μίσθωσης, μέσω της τράπεζάς τους. Η προσφορά γίνεται δυνατή σε συνεργασία με την πλατφόρμα Mobility4you, της BNP Paribas Mobility. Το Mobility4you δημιουργήθηκε το 2023. Αρχικά, απευθυνόταν μόνο στους υπαλλήλους της ίδιας της BNP Paribas και, αργότερα, επεκτάθηκε στους πελάτες της τράπεζας. Η συμφωνία με τη La Banque Postale αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την εν λόγω πλατφόρμα και θα μπορούσε να προαναγγέλλει μια μεγάλη αλλαγή στο τοπίο της κινητικότητας της Γαλλίας. Η La Banque Postale είναι η θυγατρική της La Poste, του εθνικού ταχυδρομικού φορέα της Γαλλίας. Διαθέτει σχεδόν 11 εκατομμύρια ιδιώτες πελάτες, καθώς και περισσότερους από 400.000 εταιρικούς και θεσμικούς πελάτες, καθώς και ένα εκτεταμένο εθνικό δίκτυο, συμπεριλαμβανομένης της παρουσίας της σε 7.700 ταχυδρομεία σε όλη τη χώρα. Διαβάστε περισσότερα εδώ
27.01.25 #280 8 Η Scania, με έδρα τη Σουηδία, ο κατασκευαστής ρουλεμάν SKF και ο Όμιλος LOTS έχουν οργανώσει μια διαδρομή μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη για εξηλεκτρισμένα φορτηγά με μπαταρία, με σκοπό τον περιορισμό των εκπομπών. Σε συνεργασία με τη σουηδική υπηρεσία μεταφορών Ahréns Åkeri, η νέα διαδρομή στοχεύει να επιτύχει μείωση κατά 97% στις εκπομπές CO2, στη βάση του λεγόμενου «Wellto-Wheel» (WtW) - ολοκληρωμένη ανάλυση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων και των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ενός οχήματος σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής του, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα στάδια από την εξόρυξη πρώτων υλών έως τη χρήση καυσίμου ή ενέργειας στο το ίδιο το όχημα. Αναμένεται, επίσης, να βελτιώσει την αποτελεσματικότητα της μεταφοράς, με το 85% της ετήσιας χιλιομετρικής διαδρομής του οχήματος να διανύεται με πλήρη φορτία. Οι μεταφορές μηδενικών ρύπων θα φτάνουν σωρευτικά τα 221.000 χιλιόμετρα ετησίως, εξοικονομώντας δυνητικά 298 τόνους εκπομπών CO2 σε σύγκριση με τις ετήσιες εκπομπές CO2 210 επιβατικών αυτοκινήτων στη Σουηδία. Η στρατηγική του project είναι να δημιουργήσει επαναλαμβανόμενους βρόχους με εγγυημένους όγκους και υψηλή χρήση οχημάτων για το μετριασμό των οικονομικών κινδύνων που συνδέονται με την επένδυση στην πράσινη τεχνολογία. Η μετάβαση στα ηλεκτρικά φορτηγά σχεδιάζεται σε φάσεις, με τις αρχικές ροές να επαληθεύονται σχετικά άμεσα, ενώ η πλήρης λειτουργία αναμένεται στα μέσα του έτους. Λειτουργικές παράμετροι όπως η χρήση ενέργειας, η τιμολόγηση της κατανάλωσης ρεύματος και η χρήση του ίδιου του οχήματος, σχεδιάζεται να επικυρωθούν από τους συνεργαζόμενους πριν από τη μετάβαση σε επιχειρησιακό λειτουργικό πλάνο δύο φάσεων το 2025. Η LOTS, που ανήκει στη Scania, θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα της για τη σύνδεση αγοραστών μεταφορών και τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών logistics. Ο «πύργος ελέγχου» της Scania θα συντονίζει τις ροές μεταφορών και ο Όμιλος LOTS θα διαχειρίζεται τη βελτίωση της διαδρομής και τη φόρτιση, χρησιμοποιώντας ψηφιακά εργαλεία για τη μεγαλύτερη αποδοτικότητα των πόρων. SCANIA - SKF - LOTS GROUP «Πράσινη» διαδρομή ηλεκτρικών φορτηγών Η Stellantis επιβεβαίωσε τη δεύτερη θέση της στην αγορά επιβατικών και επαγγελματικών οχημάτων στην Ε.Ε., κλείνοντας το 2024 με μερίδιο αγοράς 17,1% και ισχυροποιώντας τις δυνάμεις της. Η χρονιά που πέρασε αποτέλεσε ένα ακόμη ορόσημο για τη Stellantis, όσον αφορά τη μετάβασή της στο εξηλεκτρισμό, έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους του στρατηγικού σχεδίου Dare Forward 2030 - με μερίδιο αγοράς 12,1% στα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) και 5 επιβατικά μοντέλα στο Top 10 του segment B, αλλά και N° 1 στα επαγγελματικά BEV με μερίδιο 31,7%. Οι μάρκες της Stellantis, μεταξύ των οποίων η Fiat και η Opel, γιόρτασαν την 125η επέτειό τους, παρουσιάζοντας 27 νέα μοντέλα σε παγκόσμιο επίπεδο. Π.χ. η Νέα Lancia Ypsilon, που συμβολίζει την Αναγέννηση της μάρκας Lancia ή η Alfa Romeo Junior, με την οποία η εταιρεία επιστρέφει στο segment Β, το πιο σημαντικό στην Ευρώπη. Ή τα Citroën C3 και C3 Aircross, 100% ευρωπαϊκά μοντέλα, που λανσαρίστηκαν σε πολύ ανταγωνιστική τιμή, κάτω από 24.000 ευρώ (για το Citroën ë-C3), και τα νέα Peugeot E-3008 και E-5008 τα οποία, στις Long Range εκδόσεις τους, προσφέρουν αυτονομία 700 και 668 χλμ., αντίστοιχα. ΟΡΟΣΗΜΟ ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ ΤΟ 2024 Stellantis: Ισχυρές βάσεις στην Ε.Ε.
27.01.25 #280 9 Η Anytime, η πρώτη direct ασφαλιστική στην Ελλάδα, είναι χορηγός του Χιονοδρομικού Κέντρου Καλαβρύτων. Με κεντρικό μήνυμα #StaySafe Powered by Anytime, συνδέει την οδηγική ασφάλεια με την περιπέτεια, υπενθυμίζοντας πως η προστασία είναι αναγκαία παντού - από το δρόμο μέχρι και τις κορυφές. Με έμφαση στην πρόληψη και την οδική ασφάλεια, η Anytime προσφέρει χρήσιμη ενημέρωση μέσα από το site του Χιονοδρομικού Κέντρου, στην ενότητα «Κατάσταση Λειτουργίας». Μέσω της συνεργασίας με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών, παρέχει ακριβείς προγνώσεις καιρού για το οδικό δίκτυο που οδηγεί στο Χιονοδρομικό, συμβάλλοντας ώστε οι επισκέπτες και οι κάτοικοι της περιοχής να προγραμματίζουν με σιγουριά τις μετακινήσεις τους, ακόμα και στις πιο απαιτητικές καιρικές συνθήκες. Η ANYTIME ΣΤΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ ΝΕΟ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ E-HYBRID CUPRA H Τεχνοκάρ ξεκινά το 2025 με ένα νέο προωθητικό πρόγραμμα για όλα τα Ε-hybrid μοντέλα της Cupra, κάνοντας έτσι την απόκτησή τους ακόμα πιο προσιτή. Tο συνολικό όφελος για τον πελάτη κυμαίνεται από 3.000 έως και 4.500 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο. Όλες οι εκδόσεις E-Hybrid της Cupra εφοδιάζονται σε αυτήν τη δεύτερη γενιά τους με τον νέο 1.5 κινητήρα, που συνδυάζεται με μία μεγαλύτερη μπαταρία χωρητικότητας 25,8 Kwh (19,7 net), η οποία προσφέρει πλήρως ηλεκτρική αυτονομία έως 132 χλμ. στο Leon, 126 χλμ. στο Formentor και 119 χλμ. στο Terramar. Οι παραπάνω αυτονομίες, σύμφωνα με την εταιρεία, καλύπτουν πλήρως την ανάγκη των καθημερινών μετακινήσεων των περισσότερων οδηγών, επιτρέποντάς τους έτσι να κινούνται τον περισσότερο χρόνο τους αμιγώς ηλεκτρικά και οικονομικά, ενώ όλα τα μοντέλα εκπέμπουν έως 10 g/ km CO2 CO2 κατά WLTP. Παράλληλα, η ανώτατη προτεινόμενη τιμή λιανικής προ φόρων όλων των μοντέλων E-hybrid της Cupra παραμένει σταθερά κάτω από το όριο των 40.000 ευρώ. Το Ford Capri μπορεί σήμερα να αποκτηθεί με 31.720 ευρώ ή, εναλλακτικά, με μηνιαίο μίσθωμα 441 ευρώ, μέσω του προγράμματος λειτουργικής μίσθωσης Ford Lease. Επίσης, όλες οι εκδόσεις του Ford Capri υποστηρίζονται από προνομιακά χρηματοδοτικά προγράμματα που φέρουν την υπογραφή Ford Finance, με επιτόκιο 0,9%. Ταυτόχρονα, η Ford παρέχει 8 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect για πολλά χιλιόμετρα και εξασφάλιση υψηλότερης αξία σε περίπτωση μεταπώλησης του οχήματος. Το νέο Ford Capri είναι σε θέση να διανύσει έως και 627 χλμ. χωρίς να απαιτηθεί επαναφόρτιση, γεγονός που καθιστά τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων μια εύκολη υπόθεση. Παράλληλα, η μπαταρία του μπορεί να φορτιστεί σε ταχυφορτιστή DC υψηλής ισχύος από 10-80% σε μόλις 26 λεπτά. FORD CAPRI 31.720 ευρώ ή 441 το μήνα Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, με ηγετική θέση στην παροχή λύσεων στους τομείς των επαγγελματικών οχημάτων, μηχανημάτων και εξειδικευμένων βιομηχανικών εφαρμογών στην Ελλάδα, ανακοίνωσε τη νέα στρατηγική συνεργασία με τη Manitou, τον παγκόσμιο ηγέτη στα τηλεσκοπικά ανυψωτικά μηχανήματα. Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, ο όμιλος αναλαμβάνει την αντιπροσώπευση και διανομή των τηλεσκοπικών μηχανημάτων της Manitou στην ελληνική αγορά, προσφέροντας κορυφαίες λύσεις για τον αγροτικό κλάδο. Οι επαγγελματίες θα έχουν πλέον πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα τηλεσκοπικών φορτωτών και ανυψωτικών μηχανημάτων που φημίζονται για την ανθεκτικότητα, την απόδοση και την τεχνολογική υπεροχή τους. ΌΜΙΛΟΣ ΣΑΡΑΚΆΚΗ: ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ Φέρνει τη Manitou στην Ελλάδα
27.01.25 #280 10 ■■uΟ διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, δεν θα επεκτείνει το συμβόλαιο πέρα από το καλοκαίρι του 2026, σύμφωνα με πληροφορίες του γερμανικού περιοδικού manager. Ο Zipse, ο οποίος γίνεται 61 ετών στις 7 Φεβρουαρίου, παραιτείται για λόγους ηλικίας, ανέφερε το περιοδικό. Η BMW, συνήθως, επιβάλλει όριο ηλικίας 60 ετών στην ανώτερη διοίκηση. Ο Zipse ξεκίνησε στην BMW ως εκπαιδευόμενος το 1991. Ανήλθε στη θέση του επικεφαλής της παραγωγής, προτού προαχθεί σε διευθύνοντα σύμβουλο το 2019. Το συμβόλαιό του ισχύει μέχρι και το 2026. ■■uΈτοιμη να διατηρήσει το μεγάλο προβάδισμα πωλήσεων EV έναντι της Mercedes-Benz και της Audi εμφανίζεται η BMW. Πέρυσι, σημείωσε κέρδη στη Γερμανία και παγκοσμίως, πουλώντας περισσότερα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα και από τους δύο ομοεθνείς ανταγωνιστές της μαζί - οι οποίοι, μάλιστα, έγραψαν απώλειες μεριδίων. Ειδικά στη Γερμανία, η ζήτηση για μοντέλα του είδους μειώθηκε περισσότερο από το ένα τέταρτο. Η BMW πρόκειται να λανσάρει την οικογένεια των νέων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων Neue Klasse φέτος και οι αναλυτές λένε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στην καλύτερη θέση για να εκμεταλλευτεί τις τάσεις -ειδικά στην Ευρώπη- που θα μπορούσαν να αναθερμάνουν τη ζήτηση για μοντέλα με μπαταρίες. Ο επικεφαλής πωλήσεων της BMW, Jochen Goller, δήλωσε στις 13 Ιανουαρίου ότι η αυτοκινητοβιομηχανία ανέμενε οι πωλήσεις BEV να συνεχίσουν να αυξάνονται φέτος, παρά τις «προκλητικές συνθήκες της αγοράς». Αυτές είναι που περιλαμβάνουν το τρίτο έτος ασθενούς ή μηδενικής ανάπτυξης της Γερμανίας, μια ενδεχόμενη ριζική ανατροπή της υποστήριξης των ηλεκτρικών οχημάτων στις ΗΠΑ υπό τη δεύτερη κυβέρνηση Τραμπ και τη συνεχιζόμενη πτώση της ζήτησης για προϊόντα ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών στην Κίνα. Ο Goller τόνισε, λοιπόν, ότι η BMW θα παραμείνει σε αναπτυξιακή πορεία. «Είμαστε σίγουροι ότι μπορούμε να διατηρήσουμε την αύξηση των πωλήσεων BEV (αμιγώς ηλεκτρικά) το 2025 με την ισχυρή και διευρυμένη σειρά προϊόντων μας», δήλωσε ο Goller. Πέρυσι, η μάρκα BMW αύξησε τις πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων κατά 12% από το προηγούμενο έτος. Ο όγκος BEV της Mercedes στον αντίποδα μειώθηκε κατά 23% και οι αντίστοιχες πωλήσεις της Audi έπεσαν κατά 8%. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ - ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ Τα ηλεκτρικά της BMW, o Zipse και τα «ξόρκια» της Mitsubishi ■■uΗ Mitsubishi δεν σκοπεύει να εμπλακεί στη συγχώνευση HondaNissan, παραμένοντας ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία. Θα διατηρήσει τη Mitsubishi Motors Corp. ως μια ξεχωριστή οντότητα στο χρηματιστήριο, διαφορετική από τη δομή της εταιρείας χαρτοφυλακίου που ανακοινώθηκε τον περασμένο μήνα από τη Honda Motor Co. και τη Nissan Motor Co., ανέφερε η ιαπωνική εφημερίδα Yomiuri στις 24 Ιανουαρίου, επικαλούμενη ανώνυμες πηγές. Η Mitsubishi εξέδωσε ανακοίνωση λέγοντας ότι ακόμη μελετά διάφορες επιλογές και ότι δεν έχουν καταλήξει σε συμπεράσματα. Σημειώνεται, πάντως, ότι η Nissan είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Mitsubishi και οι πολλαπλές συμμετοχές τους μαζί και με αυτές της Renault θα μπορούσαν να περιπλέξουν τις συνομιλίες. Ο διευθύνων σύμβουλος της Mitsubishi, Takao Kato, στο περιθώριο του Tokyo Auto Salon, είχε πει στους δημοσιογράφους ότι η απάντηση της Mitsubishi θα βασιστεί στο να ακούσει περαιτέρω λεπτομέρειες για την προτεινόμενη ενσωμάτωση της Honda και της Nissan. Προσθέτοντας, ωστόσο, διπλωματικά, πως μια μεγαλύτερη συνεργασία μεταξύ αυτών των δύο εταιρειών για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και της ανταγωνιστικότητας είναι θετική εξέλιξη. «Αλλά ήταν ακόμη πολύ νωρίς για να πούμε πόσο επιδραστικές θα μπορούσαν να είναι οι όποιες συνέργειες», εξήγησε χαρακτηριστικά. Η Mitsubishi έχει προγραμματιστεί να ανακοινώσει τα οικονομικά της αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου 2024, στις 3 Φεβρουαρίου, και ενδέχεται να υπάρξει επίσημη απόφαση τότε, παρόντος του ίδιου.
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=