FLEETNEWS #28

27.05.19 #28 13 Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευα- στών Αυτοκινήτων ( ACEA ) δημοσί- ευσε νέα στοιχεία, που υπογραμμί- ζουν τη σχέση μεταξύ της προσιτής τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και της αποδοχής τους από την αγο- ρά. Αυτή η ανάλυση της ACEA συ- γκρίνει τα εθνικά δεδομένα σχετικά με τις πωλήσεις οχημάτων ηλεκτρι- κού φορτίου (ECV) με το κατά κεφα- λήν ΑΕΠ στα κράτη-μέλη της Ε.Ε., για ολόκληρο το έτος 2018. Τα νέα στοιχεία της ACEA δείχνουν πως όλες οι χώρες με μερίδιο αγο- ράς ECV μικρότερο του 1% -δηλαδή το ήμισυ όλων των κρατών-μελών της Ε.Ε.- έχουν κατά κεφαλήν ΑΕΠ χαμηλότερο των 29.000 ευρώ. Αυ- τό συμβαίνει σε πολλές νότιες χώ- ρες όπως η Ισπανία, η Ιταλία και η Ελλάδα, καθώς και στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, όπως η Λιθουανία, η Βουλγαρία και η Σλοβακία. Στη Λετονία, για παράδειγμα, που- λήθηκαν μόνον 93 ηλεκτρικά αυτο- κίνητα πέρυσι. Η Πολωνία έχει τη χαμηλότερη διείσδυση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε., με μερίδιο αγοράς ECV μόλις 0,2%. Αντίθετα, ένα μερίδιο ECV άνω του 3,5% εμφα- νίζεται μόνο σε χώρες με ΑΕΠ μεγα- λύτερο των 42.000 ευρώ, όπως η Φινλανδία, η Ολλανδία και η Σουηδία. Τα θεσμικά όργανα της Ε.Ε. ενέκρι- ναν πρόσφατα τον νέο κανονισμό CO2 για τα επιβατικά αυτοκίνητα, θέτοντας στόχους μείωσης κατά -15% και -37,5% για τα έτη 2025 και 2030, αντίστοιχα. Αυτοί οι στόχοι θα ακο- λουθήσουν το στόχο των 95g CO2 / km για το έτος 2021, που καθορίστη- κε το 2013. Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και άλλων εναλλακτικών αυτοκινήτων θα πρέπει να αυξηθούν έντονα, για να επιτευ- χθούν αυτοί οι στόχοι. Δυστυχώς, όμως, το 2018 μόνο το 2% όλων των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν σε όλη την Ε.Ε. ήταν ηλεκτρικά επαναφορτιζόμενα. «Εκτός από επενδύσεις σε υποδομές φόρτισης, οι κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ε.Ε. πρέπει να εφαρμόσουν ουσια- στικά και βιώσιμα κίνητρα, για να ενθαρ- ρύνουν περισσότερους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν τη μετάβαση στην ηλεκτρική ενέργεια», όπως εξήγησε ο Γενικός Γραμματέας της ACEA, Erik Jonnaert , σε συνέντευξη Τύπου στη Βαρκελώνη. «Οι άνθρωποι σε ολόκληρη την Ε.Ε. θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα -ανε- ξάρτητα σε ποια χώρα ζουν - βόρεια ή νότια, ανατολική ή δυτική. Οι τελευταίες τεχνολογίες χαμηλών και μηδενικών εκ- πομπών δεν είναι οικονομικά προσιτές, και αυτό είναι ένα θέμα που πρέπει να αντιμετωπιστεί από τις κυβερνήσεις ως ζήτημα προτεραιότητας». Παρόλο που υπάρχουν φορολογικά μέτρα για την τόνωση των πωλή- σεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ε.Ε., η φύση και η χρηματική αξία αυτών των παροχών ποικίλλει σε μεγάλο βαθμό. Πράγματι, ενώ οι περισσό- τερες χώρες χορηγούν απλές φορο- λογικές ελαφρύνσεις ή απαλλαγές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μόνο 12 κράτη-μέλη της Ε.Ε. προσφέρουν ασφάλιστρα ή επιδόματα στους αγο- ραστές αυτών των οχημάτων. ΛΙΓΕΣ ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ECVs ΣΕ ΧΩΡΕΣ ΜΕ ΧΑΜΗΛΟ ΑΕΠ Πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων και εθνικό εισόδημα ΠΩΛΗΣΕΙΣ ECVs ΚΑΙ ΑΕΠ 0% 1% 2% 5% 10% Πηγή:ΈνωσηΕυρωπαίωνΚατασκευαστώνΑυτοκινήτου Λιγότερο από 1% ΑΕΠ < 29.000 € Μόνο πάνω από 3,5% αν ΑΕΠ > 42.000 € >80% όλων των ηλεκτρικών αυτοκίνητων πωλούνται σε μόλις 6 χώρες (με το μεγαλύτερο ΑΕΠ) TOP 3: ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΑ ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ (2018) Πολωνία 0,2% 1.324 ECVs ΑΕΠ 12.900 € Σλοβακία 0,3% 293 ECVs ΑΕΠ 16.600 € Ελλάδα 0,3% 315 ECVs ΑΕΠ 17.100 €

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=