FLEETNEWS #279

23.01.25 #279 10 Οι μπαταρίες EV χάνουν περίπου 5% χωρητικότητα στα πρώτα 30.000 χλμ., αλλά η γραμμή τάσης παραμένει σε μεγάλο βαθμό σταθερή από εκεί και πέρα: ακόμη και μετά τα 200.000 χλμ. η μέση μπαταρία εξακολουθεί να διατηρεί χωρητικότητα περίπου 87%. Αυτό αναφέρεται σε νέα μελέτη - υπό την προϋπόθεση της προσεκτικής οδήγησης και της σωστής φόρτισης. Η μελέτη διεξήχθη από την P3, μια εταιρεία συμβούλων διαχείρισης EV, σε συνεργασία με τους ειδικούς φόρτισης Aviloo. Με ανάλυση δεδομένων μπαταριών από περισσότερα από 7.000 EVs, η μελέτη προσθέτει στον αυξανόμενο όγκο αποδεικτικών στοιχείων ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να είναι πολύ πιο ανθεκτικές από ό,τι είχε θεωρηθεί γενικά μέχρι τώρα. Ορισμένες εγγυήσεις OEM αναφέρουν ότι το SoH μπορεί να μειωθεί έως και 70 έως 80% μετά από μια συγκεκριμένη περίοδο ή χιλιομετρική απόσταση. Η τυπική εγγύηση μπαταρίας EV είναι για 8 χρόνια ή 160.000 χλμ., αν και ορισμένοι κατασκευαστές OEM προσφέρουν ήδη 10 χρόνια ή 250.000 χλμ. Το κλειδί για την ανάλυση της μελέτης ήταν η έννοια της κατάστασης υγείας της μπαταρίας EV (SoH), η οποία ορίστηκε σε αυτήν την περίπτωση ως η καθαρή χωρητικότητα της μπαταρίας (δηλαδή η τρέχουσα χωρητικότητά της σε σύγκριση με τη χωρητικότητά της όταν ήταν καινούργια). Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΠΑΤΑΡΊΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Xωρητικότητα κοντά στο 90% μετά από 200.000 χλμ. Μια διεθνής έρευνα σε περισσότερους από 1.800 υπεύθυνους λήψης αποφάσεων όσον αφορά τη διαχείριση των στόλων αυτοκινήτων σε 15 χώρες, έχει εντοπίσει τέσσερις βασικές τάσεις για το τρέχον έτος: την ανάγκη μείωσης του κόστους και βελτίωσης της απόδοσης, τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε ψηφιακές λύσεις, την αύξηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στους επαγγελματικούς στόλους και την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στο fleet management. Η έρευνα διαπίστωσε ότι πάνω από το ήμισυ (52%) των διαχειριστών στόλου επιδιώκουν να μειώσουν το λειτουργικό κόστος και να ενισχύσουν την αποδοτικότητα μέσω ψηφιακών επενδύσεων, βλέποντας τις επενδύσεις σε ψηφιακές λύσεις ως το «κλειδί» για την επίτευξη αυτών των στόχων. Ωστόσο, το 47% ανησυχεί, επίσης, για το υψηλό κόστος εφαρμογής νέων ψηφιακών λύσεων, ενώ το 40% ανησυχεί για την πρόκληση της ενσωμάτωσής τους στα υπάρχοντα συστήματα και τις διαδικασίες πληροφορικής. Προβλέπουν, επίσης, προκλήσεις στην εκπαίδευση και τη διαχείριση αλλαγών, καθώς και στην ασφάλεια των δεδομένων, στην εφαρμογή ψηφιακών λύσεων. Η ενίσχυση της ασφάλειας του οδηγού και του οχήματος (49%) και η παροχή καλύτερης υποστήριξης στους οδηγούς (37%) ήταν επίσης σημαντικοί λόγοι για να επενδύσουμε σε λύσεις ψηφιακής διαχείρισης στόλου, που κατατάσσονται υψηλότερα από τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Παρ’ όλα αυτά, το 85% των υπευθύνων λήψης αποφάσεων προβλέπει μια αλλαγή στο μείγμα κινητήρων των στόλων τους τα επόμενα πέντε χρόνια, με μείωση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και αύξηση των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των ερωτηθέντων είπαν ότι το μεγαλύτερο όφελος της ηλεκτροκίνησης ήταν οι μικρότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ακολουθούμενο από χαμηλότερο κόστος λειτουργίας (48%), καλύτερη δημόσια εικόνα (42%) και μειωμένο χρόνο συντήρησης και διακοπής λειτουργίας (34%). Συνολικά, το 42% των ερωτηθέντων στο στόλο δήλωσαν ότι αναμένουν ότι οι επενδύσεις τους σε ψηφιακές λύσεις θα αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ ένα επιπλέον 49% προέβλεψε ελαφρά αύξηση. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ FLEET MANAGEMENT ΓΙΑ ΤΟ 2025 ICE Full EV Hybrid Hydrogen Other Powertrain share of fleet ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ 60% 50% 40% 30% 20% 10% 0% Πηγή: FLEET EUROPE 2024 2029

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=