ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΠΕΜΠΤΗ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025 #279 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΚΑΘΕ ΔΕΥΤΕΡΑ & ΠΕΜΠΤΗ ● ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Παρέμβαση της ΕΕ ζητεί η ACEA για BEV/CO2 Δασμούς σε Μεξικό και Καναδά ετοιμάζει ο Trump Αλλάζει χέρια η αντιπροσωπία της Renault
23.01.25 #279 2 Με νέες προωθητικές ενέργειες που εξασφαλίζουν σημαντικό όφελος στον πελάτη «ενισχύεται» η Alfa Romeo Junior. Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo, με ισχύ 156 hp αυτονομία 410 χλμ. (WLTP), ξεκινά πλέον από τα 33.400 ευρώ στο εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού, τιμή που μειώνεται στα 25.320 ευρώ, με την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αυτόματο κλιματισμό, 18άρες ζάντες αλουμινίου, ενεργό cruise control, δερμάτινο τιμόνι, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος και αυτόνομο φρενάρισμα, με αναγνώριση πεζών και δικυκλιστών. Η εκκίνηση γίνεται χωρίς κλειδί και οι προβολείς είναι τεχνολογίας LED, ενώ την υψηλή ψηφιακή τεχνολογία υποστηρίζουν το connectivity box μαζί με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25” και το infotainment με οθόνη αφής 10,1”, με ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Η Elettrica Speciale των 27.290 ευρώ -με την κρατική επιδότηση- διαθέτει επιπλέον αναγνώριση των οδικών σημάτων, glossy black body kit, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές, ενεργή διατήρηση στη λωρίδα κίνησης και λειτουργία Stop&Go, είσοδο χωρίς κλειδί, ατμοσφαιρικό φωτισμό στην καμπίνα και σύστημα πλοήγησης. Επωφελούμενη από τις νέες προωθητικές ενέργειες είναι και η έκδοση Ibrida, με το υβριδικό σύστημα των 136 HP, η τιμή της οποίας ξεκινά από τα 28.500 ευρώ για το εισαγωγικό επίπεδο εξοπλισμού. ALFA ROMEO JUNIOR: ΝΕΕΣ ΠΡΟΩΘΗΤΙΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ Η Ayvens Ελλάδας, πρωτοπόρος στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υψηλής ποιότητας και με δέσμευση για βιώσιμη κινητικότητα, σας προσκαλεί σε μια μοναδική εμπειρία επιλογής αυτοκινήτου. Στο Διήμερο Μεταχειρισμένων, θα έχετε την ευκαιρία να ανακαλύψετε κορυφαία οχήματα που συνδυάζουν αξιοπιστία, απόδοση και την εγγύηση που μόνο η Ayvens μπορεί να προσφέρει, αποκλειστικά στο κατάστημα της Γλυφάδας, στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης 58. Το Διήμερο θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 24 Ιανουαρίου, από τις 10:00 το πρωί έως τις 20:00 το απόγευμα, και το Σάββατο 25 Ιανουαρίου, από τις 09:00 το πρωί έως τις 15:00 το μεσημέρι. Περισσότερα από 100 επιλεγμένα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα με έκπτωση 10%. Κάθε όχημα έχει περάσει την εκτεταμένη διαδικασία επιλογής της Ayvens και συνοδεύεται από πλήρες ιστορικό συντήρησης, 24μηνη εγγύηση και 14ήμερη εγγύηση επιστροφής χρημάτων. Η επιλογή ενός μεταχειρισμένου οχήματος μικρής ηλικίας αποτελεί μια υπεύθυνη επιλογή, που συμβάλλει τόσο στην προστασία του περιβάλλοντος όσο και στην προώθηση ενός βιώσιμου μέλλοντος. Η Ayvens δίνει νέα πνοή σε οχήματα leasing, προσφέροντας μια δεύτερη ζωή σε ελεγμένα και άριστα συντηρημένα αυτοκίνητα. Με την αγορά μεταχειρισμένων και τις υπηρεσίες leasing να αναδεικνύονται η επόμενη μεγάλη τάση, η Ayvens θέτει τα πρότυπα για τη βιώσιμη κινητικότητα, προσφέροντας αξιόπιστα, οικονομικά και περιβαλλοντικά φιλικά οχήματα, που συνδυάζουν εξυπνάδα και υπευθυνότητα. Επισκεφτείτε το κατάστημα της Γλυφάδας και ανακαλύψτε μια μεγάλη ποικιλία επιβατικών αυτοκινήτων, από υβριδικά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως SUV και μη χάσετε τις μοναδικές προσφορές και την ευκαιρία να αποκτήσετε το αυτοκίνητο των ονείρων σας σε μοναδική τιμή και επιπλέον έκπτωση 10%, όπως το BMW X1 Plugin Hybrid, το Mercedes-Benz GLA ή το Toyota Yaris Hybrid. ΑΠΟ ΤΗΝ AYVENS ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑ ΓΛΥΦΑΔΑΣ Διήμερο Εγγυημένων Μεταχειρισμένων FLEET NEWS #279 ΔΙΣΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΠΑΚΗΣ loupakis@direction.gr ΑΡΧΙΣΥΝΤΑΚΤΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΓΙΑΣ dvagias@direction.gr FLEET PROJECT MANAGER ΝΑΤΑΣΑ ΠΑΠΑΛΙΟΥ npapaliou@direction.gr ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ ΑΚΖΩΤΗ CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ.
Έρχεται το FLEET BUSINESS Φεβρουαρίου και θα είναι αφιερωμένο στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες για την αγορά αυτοκινήτου το 2025! Και όπως πάντα, πλούσια και ποικίλη αρθρογραφία που αφορά το leasing και τη διαχείριση στόλων: Leasing και remarketing οχημάτων, Αυτόνομη οδήγηση, Τεχνητή νοημοσύνη και πολλά άλλα. Κερδίστε το προβάδισμα στην ενημέρωση και τη στρατηγική επικοινωνίας σας Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ | Τ. 210 77.12.400 | F. 210 77.85.097 | E. info@fleetnews.gr | U. www.fleetnews.gr Πληροφορίες: sales@direction.gr ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΊ GLOBAL FLEET ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT ΚΑΙ ΤΟ MOBILITY ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2023 • # 16 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Εξισορρόπηση άνεσης και κινδύνου ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟΛΟΥ Παγκόσμια στρατηγική ΦΟΡΤΙΣΗ Ελλιπής ενημέρωση καταναλωτών ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ Τα σχέδια των εταιρειών Οδήγησε το μέλλον MG ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΙΟΥΛΙΟΣ 2022 • # 10 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς ΠΟΛΥΤΕΛΗ ΚΑΙ PREMIUM Bιωσιμότητα στόλου ανά κλάδο ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Τα eLCV που πρασινίζουν τους στόλους ΕΛΑΦΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ Μειώνει κόστος και εκπομπές ΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ Μάθετε περισσότερα στο Επίσημο Δίκτυο Διανομέων Alfa Romeo ή στο alfaromeo.gr «ΓΕΝΝΗΜΕΝΗ ΝΑ ΣΥΝΑΡΠΑΖΕΙ» Με τεχνολογίες αιχμής, υβριδική κίνηση, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και οδηγική αίσθηση που συναρπάζει, η νέα Tonale σηματοδοτεί τη νέα εποχή Alfa Romeo. ΝΕΑ ALFA ROMEO TONALE 01_FB-cover.indd 1 25/07/2022 16:50 ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 • # 15 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Νέες εμπειρίες απαιτούν οι αγοραστές EV ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ LCV ΚΑΙ ΦΟΡΤΗΓΑ Τάσεις πράσινης μετακίνησης και μοντέλα ΑΣΦΑΛΙΣΗ Οι λύσεις και τι έπεται ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Βιώσιμες προμήθειες στόλου Το πιο αγαπημένο και καινοτόμο luxury SUV GLA Νέα Plug-in Hybrid ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2022 • # 11 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET Tim Albertsen, ALD Automotive ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Πλεονεκτήματα, εμπόδια, ευκαιρίες ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΣ ΣΤΟΛΟΣ Συλλογή, προστασία και ασφάλεια ΔΕΔΟΜΕΝΑ Φορτιστές χώρου εργασίας ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ THE NEW X1PLUG- IN HYBR I D Νέα BMW X1 Plug-in Hybrid. Απόλυτη οδηγική απόλαυση. Κορυφαία αποδοτικότητα. ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT • ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024 • # 20 DIRECTION BUSINESS NETWORK ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤA FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις ΤΕΧΝΗΤΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ Ευκαιρίες και προκλήσεις για τους στόλους THE NEXT LEVEL FASTBACK SUV Hybrid • Plug-in hybrid Hλεκτρικό με έως 700km αυτονομία NEΟ 3008 ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Τα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ Βαρέα φορτηγά μηδενικών ρύπων ΣΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΟΥ ΘΑ ΒΡΕΙΤΕ ▶Τον απολογισμό του 2024 για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με ανάλυση των πωλήσεων και κατάταξη ανά κατηγορία και μάρκα, τα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα, κλπ. ▶Αφιέρωμα στις αλλαγές που φέρνουν φέτος στην αγορά αυτοκινήτου οι απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Νομοθεσίας. ▶Αφιέρωμα στα νέα μοντέλα που θα λανσαριστούν στην ελληνική αγορά το επόμενο διάστημα.
23.01.25 #279 4 Αλλαγή σελίδας για το Groupe Renault στη χώρα μας, αφού η αντιπροσωπία τόσο της Renault όσο και της Dacia περνά πλέον σε νέα χέρια - και συγκεκριμένα στην εταιρεία Grand Automotive, ιδιοκτησίας Taavura Holding (εταιρεία συμφερόντων Ισραήλ). Το γεγονός από μόνο του έρχεται να ενταχθεί σε μια διαδικασία αποχώρησης μητρικών εταιρειών των μεγάλων κατασκευαστών από την Ελλάδα και την ανάληψη των αντίστοιχων καθηκόντων της αντιπροσώπευσης από εταιρείες που ανήκουν σε mega-dealers. Όσον αφορά τη Renault, έγινε γνωστό ότι η Grand Automotive θα έχει νέα, δική της έδρα, κάτι που σημαίνει ότι αναμένεται μετακόμιση σε νέα κτίρια - ωστόσο οι υπάρχουσες εγκαταστάσεις θα εξακολουθήσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους πελάτες, καθώς η TEOREN θα παραμείνει μέλος του επίσημου δικτύου. Λέγεται μάλιστα ότι η νέα ιδιοκτησία θα αξιοποιήσει το υπάρχον ανθρώπινο δυναμικό. Θυμίζουμε ότι η TEOREN ιδρύθηκε το 2014 και παρέλαβε τη σκυτάλη από εταιρεία που ανήκε σε Ευρωπαίο mega-dealer, την PGA, η οποία είχε διαδεχθεί την «ιστορική» αντιπροσωπία της Renault, τη MAVA του Αλέξανδρου Μανιατόπουλου. ΑΛΛΑΖΕΙ ΧΕΡΙΑ Η ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΙΑ ΤΗΣ RENAULT ΑΓΟΡΑ: ΤΙ ΦΕΡΝΕΙ ΤΟ 2025 «Δεν υπάρχει περίπτωση να πέσουν οι τιμές των συμβατικών αυτοκινήτων το 2025», δήλωσε ο Ανδρέας Χριστοφορίδης, γενικός διευθυντής Εισαγωγικών Εταιρειών του Ομίλου Βασιλάκη, μιλώντας στην πρόσφατη παρουσίαση του νέου KIA EV3. Σημείωσε επίσης ότι φέτος το ποσοστό των πωλήσεων πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην EE θα πρέπει να ανέβει στο 25%, από το 14% του 2024, καθώς το όριο για το CO2 δεν πρόκειται να αλλάξει. Ενώ το πρόστιμο για την υπέρβαση του ορίου ανέρχεται σε 95 ευρώ ανά γραμμάριο CO2 υπέρβασης για κάθε όχημα που θα πουληθεί! Και αυτή είναι η πολύ μεγάλη δυσκολία για όλες τις εταιρίες. Ανδρέας Χριστοφορίδης Το ανανεωμένο AdBlue, σε καινοτόμο συσκευασία που εξασφαλίζει ασφαλή και εύκολη εφαρμογή, παρουσιάζει η Cyclon -με τη σιγουριά του Ομίλου Motor Oil- ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις του σύγχρονου οδηγού. Το AdBlue είναι το υγρό επεξεργασίας καυσαερίων diesel (DEF - Diesel Exhaust Fluid) και είναι απαραίτητο για όλα τα σύγχρονα οχήματα με κινητήρες ντίζελ γενιάς Euro IV, V και VI. Χρησιμοποιείται συνήθως σε μοντέλα αυτοκινήτων με πετρελαιοκινητήρα που κατασκευάστηκαν μετά τον Σεπτέμβριο του 2014 και είναι εξοπλισμένα με σύστημα καταλυτικής επεξεργασίας καυσαερίων (SCR - Selective Catalytic Reduction) για τη μείωση των οξειδίων του αζώτου. Το AdBlue της Cyclon είναι υψηλής καθαρότητας, έτοιμο προς χρήση, διάλυμα 32,5% στερεάς ουρίας σε υψηλής καθαρότητας νερό. Παράγεται στις υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις της LPC για τη Cyclon με τα αυστηρότερα ποιοτικά πρότυπα, είναι πιστοποιημένο από τη VDA (Verband der Automobilindustrie) και συνοδεύεται από την εγγύηση ποιότητας του Ομίλου Motor Oil. Οι πρώτες ύλες, η παραγωγική διαδικασία και η διαχείριση του τελικού προϊόντος είναι καθοριστικά για τη σωστή λειτουργία του συστήματος SCR. Για αυτό η επιλογή προϊόντων και προμηθευτών που πληρούν τα αυστηρά κριτήρια ποιότητας του AdBlue είναι εξαιρετικά σημαντική. Η LPC είναι μέλος του Ομίλου Motor Oil Hellas, ενός από τους πιο δυναμικούς ομίλους στον τομέα των πετρελαιοειδών στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο. Από το 1981, η εταιρεία έχει επενδύσει στην τεχνολογική καινοτομία και έρευνα, με στόχο προϊόντα με μειωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Τα λιπαντικά Cyclon, η ναυαρχίδα της LPC, είναι συνώνυμα με την υψηλή ποιότητα και την τεχνολογία αιχμής που συνεχώς εξελίσσεται από το 1987. Το προϊόντικό της χαρτοφυλάκιο περιλαμβάνει πάνω από 200 τύπους λιπαντικών για αυτοκίνητα, βιομηχανικές και ναυτιλιακές εφαρμογές, ενώ διαθέτει παρουσία σε περισσότερες από 60 χώρες. ΑΠΟ ΤΗ CYCLON Το AdBlue επανασυστήνεται
23.01.25 #279 5 Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε, μιλώντας σε δημοσιογράφους, ότι δασμοί εισαγωγής 25% σε αγαθά (άρα και αυτοκίνητα) από τον Καναδά και το Μεξικό, τους μεγαλύτερους εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ, θα μπορούσαν να επιβληθούν την 1η Φεβρουαρίου. Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας, ο ίδιος είχε εξαγγείλει ότι θα εφαρμόσει παγκοσμίως δασμούς που θα κυμαίνονταν μεταξύ 10% και 20%, φθάνοντας στο 60% για την Κίνα. Προ ημερών δήλωνε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι θα δημιουργήσει την «υπηρεσία εξωτερικών εσόδων για τη συλλογή των τιμολογίων, των δασμών και όλων των εσόδων που προέρχονται από ξένες πηγές». Το ανέφερε και στην εναρκτήρια ομιλία του στο Καπιτώλιο. Πάντως, η υπουργός Εξωτερικών του Καναδά, Melanie Joly, έσπευσε να διαβεβαιώσει τους Καναδούς ότι η κυβέρνησή τους ήταν προετοιμασμένη και ότι επεξεργάζονται σχέδια αντιμέτρων. Εκτιμάται ότι η επιβολή υψηλών δασμών σε περιφερειακούς γείτονες θα επηρέαζαν ιδιαίτερα την ενέργεια και την αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ και θα υπονόμευαν τη Συμφωνία ΗΠΑ-Μεξικού-Καναδά, η οποία αντικατέστησε τη NAFTA κατά την πρώτη θητεία του Τραμπ. Αναλυτές της Bernstein Research ανέφεραν στο Bloomberg τον περασμένο Νοέμβριο ότι η Stellantis εισάγει περίπου το 40% των αυτοκινήτων που πουλά στις ΗΠΑ από τον Καναδά και το Μεξικό. Η General Motors εισάγει περίπου το 30% και η Ford γύρω στο 25%. Η Κίνα, από την άλλη πλευρά, φαίνεται να έχει αποφύγει να είναι μέρος τουλάχιστον του πρώτου μέρους του δασμολογικού σχεδίου του Τραμπ, υποδηλώνοντας ότι μπορεί να βρει χρόνο για να διαπραγματευτεί μια συμφωνία. Η αγορά ενοικίασης οχημάτων στην Ευρώπη συνεχίζει να αναπτύσσεται έντονα, καθώς οι εταιρείες αναζητούν όλο και περισσότερο ολοκληρωμένες και ευέλικτες λύσεις μεταφορών, για να ανταποκριθούν στις ραγδαίες αλλαγές της αγοράς. Με τη μάρκα CharterWay, ο όμιλος φορτηγών Daimler στη Γερμανία προσφέρει γρήγορες λύσεις για κάθε απαίτηση, από μία ημέρα έως τρία χρόνια, με τα μοντέλα Mercedes-Benz Actros, eActros, Arocs, Econic, eEconic και Atego, καθώς και με τα Fuso Canter & eCanter. Με ένα στόλο περίπου 6.000 οχημάτων, τον μεγαλύτερο στόλο ενοικίασης κατασκευαστή στη Γερμανία, η CharterWay υποστηρίζει τις εταιρείες, ώστε να επικεντρωθούν στη βασική τους δραστηριότητα. Επιπλέον, περισσότερα από 100 πλήρως ηλεκτρικά eActros 600 με μπαταρία, -η νέα ναυαρχίδα των φορτηγών MercedesBenz-, σχεδιάζεται να προστεθούν στον στόλο της CharterWay το 2025. Από τις αρχές του 2025, η δραστηριότητα ενοικίασης της CharterWay έχει, πλέον, ολοκληρώσει το χαρτοφυλάκιο υπηρεσιών της θυγατρικής εταιρείας χρηματοοικονομικών υπηρεσιών Daimler Truck Financial Services (DTFS) - στα μέσα του 2024, ο όγκος των συμβολαίων DTFS ήταν 30,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Μέχρι τώρα, η CharterWay ήταν θυγατρική της Daimler Truck AG. Για τους πελάτες, η εσωτερική μετάβαση είναι ομαλή: οι μισθώσεις και οι υπηρεσίες της CharterWay παραμένουν σε ισχύ, ενώ υπηρεσίες όπως τα συμβόλαια ασφάλισης και συντήρησης συνεχίζονται απρόσκοπτα. DAIMLER TRUCK FINANCIAL SERVICES Truck-as-a-Service: Προσφορά ενοικίασης της CharterWay Ντόναλντ Τραμπ NISSAN: ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ Η Nissan θα αρχίσει να κατασκευάζει τα LEAF νέας γενιάς στο εργοστάσιό της στο Σάντερλαντ (Βρετανία), μέσα στο τρέχον έτος. Ήδη, έκλεισε μια καινούργια συμφωνία προμήθειας ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης της JATCO, που θα κατασκευάζονται σε κοντινή εγκατάσταση. Τα εξαρτήματα θα χρησιμοποιηθούν κατ’ αρχήν για το LEAF και άλλα επερχόμενα αμιγώς ηλεκτρικά της Nissan. Η εγκατάσταση των 13 χιλιάδων τ.μ. αποτελεί μέρος μιας επένδυσης σχεδόν 60 εκατομμυρίων δολαρίων εκ μέρους της JATCO, καθώς η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου επιδιώκει να διαμορφώσει μια ανταγωνιστική αλυσίδα εφοδιασμού EV. Θα δημιουργήσει έως και 183 νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή και θα μπορεί να κατασκευάζει έως και 340.000 κινητήρες EV ετησίως. ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ 1η ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ Τραμπ: Δασμοί 25% σε Καναδά - Μεξικό
23.01.25 #279 6 O Κορεάτης προμηθευτής μπαταριών SK On ενημέρωσε πρόσφατα σχετικά με την έρευνά του όσον αφορά τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά οχήματα. Όπως δηλώθηκε αρμοδίως, διάφορες «καινοτομίες» θα μπορούσαν να φέρουν αυτές τις μπαταρίες πιο κοντά στην παραγωγή. Η εταιρεία αναπτύσσει δύο τύπους μπαταριών στερεάς κατάστασης: μία με ηλεκτρολύτη με βάση το σουλφίδιο και μία με ηλεκτρολύτη με βάση το οξείδιο, με «εμπορικά πρωτότυπα» να αναμένονται έως το 2027 και το 2029, αντίστοιχα. Αυτό το χρονοδιάγραμμα θα καταστεί εφικτό εν μέρει από τις προαναφερθείσες καινοτομίες, οι οποίες θα επιτρέψουν μεγαλύτερο κύκλο ζωής για τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης στο εγγύς μέλλον. Να επανεξετάσουν τους στόχους της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας κάλεσε τους ηγέτες της Ε.Ε. ο νεοδιορισθείς πρόεδρος της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), Ola Källenius. Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, σε επιστολή του, δίνει έμφαση στην αμεσότητα των ενεργειών τους, προκειμένου να αποτραπεί ανεπανόρθωτη ζημιά στην ανταγωνιστικότητα, καθώς η ανάπτυξη των EV επιβραδύνεται και οι εμπορικές εντάσεις αυξάνονται. Ειδικότερα, ο Källenius περιγράφει τρεις κρίσιμες προτεραιότητες: Μία ρεαλιστική οδό για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της αυτοκινητοβιομηχανίας, που καθοδηγείται από την αγορά και όχι μέσω κυρώσεων - με εξεύρεση λύσης στο δυσανάλογο κόστος της συμμόρφωσης σε σχέση με το στόχο CO2 του 2025 για αυτοκίνητα και φορτηγά. Εφαρμογή των συστάσεων της έκθεσης Draghi: δημιουργία κανονιστικού πλαισίου που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών βιομηχανιών. Προώθηση νέων προσεγγίσεων για τη δημιουργία παγκόσμιων, αμοιβαία επωφελών εμπορικών σχέσεων, προκειμένου η Ε.Ε. να συνεχίσει να επωφελείται από το ελεύθερο και δίκαιο εμπόριο. Αυτές οι προτεραιότητες του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα διασφαλίσουν τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα και θα προωθήσουν την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Ο πρόεδρος της ACEA τονίζει χαρακτηριστικά ότι: «Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία πρέπει να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα και να επαναδιατυπωθεί για να γίνει λιγότερο άκαμπτη, πιο ευέλικτη, ώστε η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές της αυτοκινητοβιομηχανίας να μετατραπεί σε ένα πράσινο και κερδοφόρο επιχειρηματικό μοντέλο. Επιτρέψτε μου να είμαι σαφής: η αυτοκινητοβιομηχανία της Ε.Ε. παραμένει προσηλωμένη στο στόχο της Ε.Ε. για την κλιματική ουδετερότητα το 2050, καθώς και στη στροφή προς τις μεταφορές και την κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές». H πιο επείγουσα δράση που χρειάζεται τώρα ο κλάδος, είναι να βρει η Ε.Ε. μια λύση όσον αφορά τον περιορισμό της αυστηρότητας των κανόνων συμμόρφωσης για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, στην προοπτική της μείωσης του CO2 για το τρέχον έτος. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ACEA «Καμπανάκι» προς τους ηγέτες της Ε.Ε. SK ON: ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΙ ΟΙ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ Η Peugeot πουλά τα περισσότερα αυτοκίνητά της (80%) στην Ευρώπη, όμως αυτό πρέπει να αλλάξει φέτος. Η Νότια Αμερική είναι μία από τις περιοχές-στόχους, είπε η επικεφαλής της μάρκας, Linda Jackson, κατά τη διάρκεια μιας αποκλειστικής συνέντευξης στο FleetEurope, στην Έκθεση Αυτοκινήτου των Βρυξελλών. Στον όμιλο Stellantis αλλά και στον κλάδο η Peugeot πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση με την ευρύτερη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη, τόσο σε BEV όσο και σε υβριδικά, προσφέροντας αυτονομία έως και 700 χλμ. Στη Νοτιοανατολική Ασία, η Peugeot στοχεύει αγορές όπως η Μαλαισία, το Βιετνάμ και η Ταϊλάνδη, ενώ στη Μέση Ανατολή-Αφρική, η εστίαση είναι στην Τουρκία, το Μαρόκο και την Τυνησία. Διαβάστε περισσότερα εδώ LINDA JACKSON Παγκόσμια ανάπτυξη το 2025 με ηλεκτρικά Peugeot Linda Jackson
23.01.25 #279 7 Η Amazon προγραμμάτισε τη μεγαλύτερη παραγγελία της έως τώρα, με περισσότερα από 200 φορτηγά Mercedes-Benz eActros 600 μηδενικών εκπομπών καυσαερίων. Μέσα στο χρόνο νέα οχήματα της Mercedes-Benz θα ενταχθούν στο δίκτυο μεταφορών eHGV της Amazon, συμβάλλοντας στη δέσμευση της διεθνούς κοινότητας Climate Pledge, της εταιρείας παραδόσεων για επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα σε όλες τις δραστηριότητές της έως το 2040. Τα οχήματα προβλέπεται να διακινούν περισσότερα από 350 εκατομμύρια πακέτα ετησίως, μόλις τεθούν σε πλήρη λειτουργία. Το eActros 600, που παράγεται στο Wörth της Γερμανίας, είναι το ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων της Mercedes Benz, με εγκατεστημένη χωρητικότητα μπαταρίας περίπου 600 κιλοβατώρες και αυτονομία 500 χιλιομέτρων χωρίς την ανάγκη επαναφόρτισης. Θα βρίσκονται σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, που περιλαμβάνονται στο δίκτυο μεσαίων χιλιομέτρων της Amazon σε όλη τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, μεταφέροντας τρέιλερ από και προς τους σταθμούς παράδοσης, τα κέντρα διαλογής και τα κέντρα εκπλήρωσης της Amazon. Η απόσταση ταξιδιού, ο χρόνος φόρτισης και η διαθεσιμότητα ισχύος εξακολουθούν να αποτελούν εμπόδιο για την ηλεκτροδότηση των ευρωπαϊκών δρόμων, ωστόσο η Amazon θα εγκαταστήσει φορτιστές 360 kW σε καίριες τοποθεσίες φόρτισης, για να αντιμετωπίσει αυτό το ζήτημα. AMAZON Παραγγελία-μαμούθ βαρέων ηλεκτρικών φορτηγών NΕΑ AUDI A3 SPORTBACK & ALLSTREET PLUG-IN HYBRID Αφότου η Audi παρουσίασε εκτενείς αναβαθμίσεις για τα A3 και S3, συμπεριλαμβανομένου και του νέου A3 allstreet την άνοιξη, ακολουθεί τώρα το A3 Sportback TFSIe με το plug-in hybrid σύστημα πιο ισχυρό και πιο αποδοτικό ενεργειακά. Tο Audi A3 Sportback TFSIe έχει αναβαθμιστεί τεχνολογικά, διαθέτοντας μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας, φόρτιση συνεχούς ρεύματος σε σταθμούς ταχείας φόρτισης και ηλεκτρική αυτονομία έως 134 χιλιόμετρα. Το μικρό χάτσμπακ επόμενης γενιάς Dacia Sandero, το αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2024, θα αποκτήσει μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση προς τα τέλη του 2027, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Denis Le Vot. Το Sandero θα προσφέρει μια «πλήρως ηλεκτρική λύση», είπε ο Le Vot σε δημοσιογράφους στις 16 Ιανουαρίου, ανακοινώνοντας τις πωλήσεις οχημάτων της μάρκας το 2024. Ωστόσο, δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες για το Sandero EV. Η Dacia θα προσθέσει περισσότερα EV στο μέλλον, είπε ο Le Vot. Θα υπάρξουν «περισσότερα από δύο μοντέλα» που θα κυκλοφορούν χρόνο με το χρόνο την επόμενη δεκαετία, είπε. Οι επιδόσεις της Dacia όσον αφορά το CO2 θα είναι το κλειδί για τη συμμόρφωση της Renault με τους αυστηρότερους στόχους της Ε.Ε., το 2025. Σύμφωνα με την περιβαλλοντική ομάδα Transport & Environment, ο Όμιλος Renault και οι μάρκες του, Nissan και Mitsubishi, έχουν διαφορά 16 g/km CO2, που πρέπει να κλείσει για την επίτευξη του στόχου, με βάση τις πωλήσεις του 2024. Η Audi προσφέρει το A3 Sportback TFSIe στην έκδοση S line TFSIe. Ο 1.5 TFSI evo2 αποδίδει ισχύ 177 ίππους, δηλαδή 27 περισσότερους από πριν. Η μέγιστη ροπή είναι 250 Nm, η οποία είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.500 και 4.000 στροφών ανά λεπτό. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα, το A3 Sportback 45 TFSIe αποδίδει συνολική ισχύ 272 ίππων και ροπή 400 Nm. Αυτό του επιτρέπει να επιτύχει επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα. Η μέγιστη τελική ταχύτητα του μοντέλου φτάνει τα 237 χλμ/ώρα. Το νέο Audi A3 allstreet με off-road σχεδίαση και αυξημένο ύψος από το έδαφος διατίθεται επίσης με τεχνολογία Plug-in Hybrid (ισχύς 204 ίππων και ηλεκτρική αυτονομία έως και 139 χιλιόμετρα). Παρέχει ταχεία φόρτιση με έως και 50 kW και φόρτιση AC με έως και 11 kW. Και οι δύο εκδόσεις αναμένονται στην Ελλάδα στις αρχές Μαρτίου με ενιαία τιμή 51.980 ευρώ. DACIA SANDERO: ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΟ 2027
23.01.25 #279 8 ΕΥΕΛΙΚΤΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ Η Mobilize, μέλος του Renault Group, και η NW συνεργάζονται με σκοπό τη μείωση του κόστους χρέωσης για τους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων, μεγιστοποιώντας, παράλληλα τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας χωρίς ρύπους. Η Mobilize ειδικότερα θα εισφέρει τις γνώσεις της στις υποδομές φόρτισης. Φιλοδοξία της είναι να διευκολύνει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, προσφέροντας λύσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες ιδιωτών και επιχειρήσεων, στο σπίτι, στη δουλειά ή εν κινήσει. Από την άλλη πλευρά, η NW παρέχει την τεχνογνωσία της στην αποθήκευση ηλεκτρικής ενέργειας και τη διαχείριση, με παγκόσμια χωρητικότητα σχεδόν 1 GWh. Το BYD Shenzen, το νέο Ro/Ro (roll-on/roll-off) πλοίο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας που μπορεί να μεταφέρει 9.200 οχήματα, απέπλευσε επίσημα. Η νέα εταιρεία μεταφοράς αυτοκινήτων της BYD είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο, καθώς η μάρκα επεκτείνεται επιθετικά σε πολλές χώρες. Μετά την άνοδο των πωλήσεων πέρυσι, ο Κινέζος ηγέτης των EV αναζητά ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο στην παγκόσμια αγορά το 2025. Η BYD πούλησε 4,25 εκατομμύρια οχήματα νέας ενέργειας (NEV) πέρυσι, 40%+ περισσότερα από ό,τι το 2023. Σε αυτά περιλαμβάνονται αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (EV) και plug-in υβριδικά (PHEV). Το πρώτο πλοίο της, το BYD Explorer No 1, ξεκίνησε ταξίδια τον Ιανουάριο του 2024. Έχει ήδη ολοκληρώσει αρκετά ταξίδια στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων της Ισπανίας και της Γερμανίας, ενώ ελλιμενίστηκε και στη Βραζιλία. Το δεύτερο, το BYD Changzhou, μπήκε σε λειτουργία στις αρχές Δεκεμβρίου 2024, ακολουθούμενο από το BYD Hefei, το οποίο απέπλευσε την περασμένη εβδομάδα. Και τα τρία μπορούν να μεταφέρουν έως και 7.000 οχήματα. Το Hefei μεταφέρει 5.000 NEV. Η BYD είπε ότι το σκάφος θα «επιταχύνει τη διαδικασία διεθνοποίησης των νέων ενεργειακών οχημάτων της Κίνας». Το BYD Shenzen, που πήρε το όνομά του από την πατρίδα του (την κινεζική επαρχία), δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο στον κόσμο αλλά και το πιο φιλικό προς το περιβάλλον - διαθέτει πακέτα μπαταριών box type της BYD και γεννήτριες με ιμάντα άξονα. ΜΕΤΑΦΕΡΕΙ 9.200 ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ BYD: Το μεγαλύτερο οχηματαγωγό στον κόσμο ΔΙΕΘΝΕΣ BEST-SELLER Το Volkswagen Polo έκλεισε τα 50 Με αφορμή την 50ή επέτειό του, η Volkswagen Classic θα παρουσιάσει πρώιμα μοντέλα Polo στην έκθεση Classic Motorshow της Βρέμης 2025 (31 Ιανουαρίου - 2 Φεβρουαρίου 2025). Ανέκαθεν το VW Polo πρωτοπορούσε στην κατηγορία του, αντιπροσωπεύοντας την προσιτή κινητικότητα και την προηγμένη τεχνολογία. Ενεργειακά αποτελεσματικό και οικονομικό σε κατανάλωση καυσίμου, το ελαφρύ όχημα διακρινόταν και συνεχίζει να διακρίνεται, για την ευελιξία, τη λειτουργικότητα, την πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση και την πολύ καλή οδική συμπεριφορά - είτε ως το πρώτο αυτοκίνητο των νέων είτε ως μικρό οικογενειακό ή και ως απολαυστικό σπορ με τις εκδόσεις GTI. Με πωλήσεις περισσότερων από 20 εκατομμυρίων οχημάτων σε έξι γενιές, το Polo έχει καθιερωθεί ως ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα στην κατηγορία του. Το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1975 βασίστηκε στο Audi 50. Σε ελαφρώς τροποποιημένη μορφή, μπήκε στη γραμμή παραγωγής στο εργοστάσιο του Wolfsburg ως Volkswagen Polo και έδωσε γρήγορα μια φρέσκια πνοή στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων. Διαβάστε περισσότερα εδώ
23.01.25 #279 9 Ο FRANK MAROTTE ΑΝΤΙΠΡOΕΔΡΟΣ ΣΤΗΝ DACIA Την 1η Φεβρουαρίου 2025, ο Frank Marotte αναλαμβάνει αντιπρόεδρος της Dacia, στους τομείς Marketing, Sales & Operations. Εντάσσεται στην Επιτροπή Διαχείρισης της εταιρείας και θα αναφέρεται στον διευθύνοντα σύμβουλο Denis Le Vot. Απόφοιτος της Ecole Centrale Paris, ο Frank Marotte έχει πάνω από 30 χρόνια πείρας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ξεκίνησε την καριέρα του στην Peugeot το 1993. Το 2008, διορίστηκε επικεφαλής Προγραμματισμού Προϊόντων στην PSA Peugeot Citroën. Το 2013, ο Frank Marotte εντάχθηκε στην Toyota Motor ως διευθυντής σχεδιασμού προϊόντων για την Ευρώπη, τη Ρωσία και τη Μέση Ανατολή. Στο πλαίσιο αυτό, επέβλεψε το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της Toyota και ήταν μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Toyota Motor Europe. Τον Ιούλιο του 2019, ο Frank Marotte διορίστηκε πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Toyota Γαλλίας. Ο τομέας Automotive της Continental διόρισε την Karin Dohm μελλοντική CFO, η οποία θα εκπονήσει το σχεδιασμό της ανεξαρτητοποίησής του. Η Dohm, οικονομική διευθύντρια σήμερα του Hornbach Group, θα ενισχύσει τον τομέα από την 1η Απριλίου, αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τη λειτουργία του Εκτελεστικού Συμβουλίου σε όλο το οικονομικό πλέγμα της νέας εταιρείας, μαζί με τον διευθύνοντα σύμβουλο Philipp von Hirschheydt. Το ΕΣ για το Automotive έχει προγραμματιστεί να αναλάβει οριστικά, αφού η Ετήσια Συνέλευση των Μετόχων της Continental AG δώσει την απαραίτητη έγκριση για την επικείμενη απόσχιση, στις 25 Απριλίου 2025. Ο τομέας Automotive της Continental απασχολεί περίπου 96.000 άτομα (στοιχεία της 30ής Σεπτεμβρίου 2024) και σημείωσε πωλήσεις περίπου 20,3 δισ. ευρώ το οικονομικό έτος 2023. Διαθέτει μεγάλη εξειδίκευση σε θέματα τεχνολογίας και συστημάτων, με καθετοποίηση της παραγωγής. Έχει δημιουργήσει ισχυρή θέση στην αγορά με καινοτόμα προϊόντα γύρω από τους αισθητήρες, τις οθόνες, τα συστήματα φρένων κ.λπ., ενώ διακρίνεται για την τεχνογνωσία σε λογισμικό, πλατφόρμες αυτοκινήτων και συστήματα υποβοήθησης στην προοπτική των αυτόνομων οχημάτων. CONTINENTAL CFO Automotive αναλαμβάνει η Karin Dohm Σύμφωνα με τη διεθνή στρατηγική επέκτασής της, η μάρκα Alpine απολαμβάνει σταθερή ανάπτυξη παγκοσμίως, από το 2020, με αύξηση πωλήσεων 5,9% (4.585 οχήματα) το 2024 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (4.328 οχήματα). Η μάρκα πούλησε 4.408 A110 (+1,8% σε σχέση με το 2023), με περισσότερο από 85% στις κορυφαίες εκδόσεις. Τα A110 R και A110 R Turini αντιπροσωπεύουν το 35% των πωλήσεων A110 το 2024. Σχεδόν το 80% των πωλήσεων A110 αφορούν τις τρεις βασικές αγορές του: τη Γαλλία, τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Η Ιαπωνία κατατάσσεται στην τέταρτη θέση, με 230 Alpine A110 τα οποία πουλήθηκαν κατά τη διάρκεια του έτους. Η Alpine ενίσχυσε τη θέση της στην high-end κατηγορία και αναπτύχθηκε στην Ευρώπη (+7,1%) με 4.304 ταξινομήσεις. Η Ιταλία (+37,5%), το Ηνωμένο Βασίλειο (+24,9%), η Ισπανία (+19,3%) και η Γερμανία (+10,6%) ήταν οι αγορές που ενίσχυσαν περισσότερο την ανάπτυξη της μάρκας το 2024. Η εταιρεία επιβεβαιώνει και πάλι την ισχυρή θέση της στην αγορά των σπορ κουπέ διθέσιων μοντέλων, κατακτώντας την κορυφή του βάθρου στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς 44,7%. ALPINE Σε πορεία ανόδου το 2024 Karin Dohm Frank Marotte
23.01.25 #279 10 Οι μπαταρίες EV χάνουν περίπου 5% χωρητικότητα στα πρώτα 30.000 χλμ., αλλά η γραμμή τάσης παραμένει σε μεγάλο βαθμό σταθερή από εκεί και πέρα: ακόμη και μετά τα 200.000 χλμ. η μέση μπαταρία εξακολουθεί να διατηρεί χωρητικότητα περίπου 87%. Αυτό αναφέρεται σε νέα μελέτη - υπό την προϋπόθεση της προσεκτικής οδήγησης και της σωστής φόρτισης. Η μελέτη διεξήχθη από την P3, μια εταιρεία συμβούλων διαχείρισης EV, σε συνεργασία με τους ειδικούς φόρτισης Aviloo. Με ανάλυση δεδομένων μπαταριών από περισσότερα από 7.000 EVs, η μελέτη προσθέτει στον αυξανόμενο όγκο αποδεικτικών στοιχείων ότι οι μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπορεί να είναι πολύ πιο ανθεκτικές από ό,τι είχε θεωρηθεί γενικά μέχρι τώρα. Ορισμένες εγγυήσεις OEM αναφέρουν ότι το SoH μπορεί να μειωθεί έως και 70 έως 80% μετά από μια συγκεκριμένη περίοδο ή χιλιομετρική απόσταση. Η τυπική εγγύηση μπαταρίας EV είναι για 8 χρόνια ή 160.000 χλμ., αν και ορισμένοι κατασκευαστές OEM προσφέρουν ήδη 10 χρόνια ή 250.000 χλμ. Το κλειδί για την ανάλυση της μελέτης ήταν η έννοια της κατάστασης υγείας της μπαταρίας EV (SoH), η οποία ορίστηκε σε αυτήν την περίπτωση ως η καθαρή χωρητικότητα της μπαταρίας (δηλαδή η τρέχουσα χωρητικότητά της σε σύγκριση με τη χωρητικότητά της όταν ήταν καινούργια). Διαβάστε περισσότερα εδώ ΜΠΑΤΑΡΊΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Xωρητικότητα κοντά στο 90% μετά από 200.000 χλμ. Μια διεθνής έρευνα σε περισσότερους από 1.800 υπεύθυνους λήψης αποφάσεων όσον αφορά τη διαχείριση των στόλων αυτοκινήτων σε 15 χώρες, έχει εντοπίσει τέσσερις βασικές τάσεις για το τρέχον έτος: την ανάγκη μείωσης του κόστους και βελτίωσης της απόδοσης, τις μεγαλύτερες επενδύσεις σε ψηφιακές λύσεις, την αύξηση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων στους επαγγελματικούς στόλους και την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στο fleet management. Η έρευνα διαπίστωσε ότι πάνω από το ήμισυ (52%) των διαχειριστών στόλου επιδιώκουν να μειώσουν το λειτουργικό κόστος και να ενισχύσουν την αποδοτικότητα μέσω ψηφιακών επενδύσεων, βλέποντας τις επενδύσεις σε ψηφιακές λύσεις ως το «κλειδί» για την επίτευξη αυτών των στόχων. Ωστόσο, το 47% ανησυχεί, επίσης, για το υψηλό κόστος εφαρμογής νέων ψηφιακών λύσεων, ενώ το 40% ανησυχεί για την πρόκληση της ενσωμάτωσής τους στα υπάρχοντα συστήματα και τις διαδικασίες πληροφορικής. Προβλέπουν, επίσης, προκλήσεις στην εκπαίδευση και τη διαχείριση αλλαγών, καθώς και στην ασφάλεια των δεδομένων, στην εφαρμογή ψηφιακών λύσεων. Η ενίσχυση της ασφάλειας του οδηγού και του οχήματος (49%) και η παροχή καλύτερης υποστήριξης στους οδηγούς (37%) ήταν επίσης σημαντικοί λόγοι για να επενδύσουμε σε λύσεις ψηφιακής διαχείρισης στόλου, που κατατάσσονται υψηλότερα από τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Παρ’ όλα αυτά, το 85% των υπευθύνων λήψης αποφάσεων προβλέπει μια αλλαγή στο μείγμα κινητήρων των στόλων τους τα επόμενα πέντε χρόνια, με μείωση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης και αύξηση των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Σχεδόν τα δύο τρίτα (64%) των ερωτηθέντων είπαν ότι το μεγαλύτερο όφελος της ηλεκτροκίνησης ήταν οι μικρότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις, ακολουθούμενο από χαμηλότερο κόστος λειτουργίας (48%), καλύτερη δημόσια εικόνα (42%) και μειωμένο χρόνο συντήρησης και διακοπής λειτουργίας (34%). Συνολικά, το 42% των ερωτηθέντων στο στόλο δήλωσαν ότι αναμένουν ότι οι επενδύσεις τους σε ψηφιακές λύσεις θα αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ ένα επιπλέον 49% προέβλεψε ελαφρά αύξηση. Διαβάστε περισσότερα εδώ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΣΤΟ FLEET MANAGEMENT ΓΙΑ ΤΟ 2025 ICE Full EV Hybrid Hydrogen Other Powertrain share of fleet ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ ΠΕΝΤΕ ΧΡΟΝΙΑ 60% 50% 40% 30% 20% 10% 0% Πηγή: FLEET EUROPE 2024 2029
fleetnews.grRkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=