20.01.25 #278 8 Η Tesla φέρεται να έχει λάβει 50.000 παραγγελίες για το ανανεωμένο σχεδιαστικά Model Y μέσα σε 24 ώρες, σύμφωνα με μια νέα έκθεση στην Κίνα. Πριν από λίγες ημέρες, η εταιρεία παρουσίασε το face lift στα μέσα του κύκλου ζωής του μοντέλου πρώτης γενιάς στην Κίνα και σε ορισμένες επιλεγμένες αγορές που εξυπηρετούνται από το εργοστάσιο της Tesla στη Σαγκάη. Οι παραδόσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Μάρτιο. Το νέο Model Y δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα στην Ευρώπη ή τη Βόρεια Αμερική, αλλά αναμένεται τους επόμενους μήνες. Οι κριτικές έως τώρα είναι ποικίλες, καθώς η αλλαγές στη σχεδίαση δεν έτυχαν και τόσο καλής υποδοχής, ανάλογης με την περίπτωσή του για δεύτερη φορά (η πρώτη ήταν το 2020) ανανεωμένου Model 3 - οι προδιαγραφές και οι αναβαθμίσεις, πάντως, είναι αντίστοιχες. Την ίδια ώρα, η εταιρεία ξεκίνησε την παραγωγή του ανανεωμένου της Model Y για τις ευρωπαϊκές αγορές, στο εργοστάσιό της στο Gruenheide κοντά στο Βερολίνο, ελπίζοντας ότι το ανανεωμένο Model Y θα ενισχύσει τη δυναμική των πωλήσεών του στη Γερμανία και σε ολόκληρη την Ευρώπη εν μέσω επιβράδυνσης της καταναλωτικής ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα. Το ανανεωμένο μοντέλο Y διαθέτει αεριζόμενα καθίσματα, οθόνη πληροφοριών και ψυχαγωγίας για τους πίσω επιβάτες, πιο άνετη ανάρτηση και οθόνες τυφλού σημείου κοντά στους πλευρικούς καθρέφτες. Έχει, επίσης, περισσότερο αθόρυβα ελαστικά σε συνδυασμό με νέες ζάντες. ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΝΑΡΞΗΣ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ 50.000 παραγγελίες για το νέο Tesla Model Y ΝΕΟ ΡΕΚΟΡ Νορβηγία: Αμιγώς ηλεκτρικά 9 στα 10 νέα αυτοκίνητα Η Νορβηγία είναι η πρωτοπόρος των ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως πάνω από μία δεκαετία, αλλά η σκανδιναβική αυτή χώρα συνεχίζει να σπάει τα ρεκόρ. Το 2024, τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) αντιπροσώπευαν σχεδόν το 90% των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, ενώ ένα χρόνο νωρίτερα ήταν 82%. Ωστόσο, το νορβηγικό παράδειγμα καταδεικνύει και τα όρια της ηλεκτροκίνησης. Τα BEV, τα οποία βασίζονται πλήρως σε ηλεκτρικό κινητήρα, αντιπροσώπευαν το 88,9% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στη Νορβηγία το περασμένο έτος, σύμφωνα με στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας ταξινόμησης οχημάτων της χώρας. Για να υπάρξει σύγκριση, καταγράφεται το υπόλοιπο παγκόσμιο Top 10 για τα μερίδια των BEV, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το πρακτορείο Reuters: Δανία: 50,4% Σουηδία: 34,4% Ολλανδία: 33,2% Φινλανδία: 28,8% Μάλτα: 28,6% Βέλγιο: 28,3% Κίνα: 27,4% Λουξεμβούργο: 27,3% Ισλανδία: 25,1% Το αποτέλεσμα της Νορβηγίας για το 2024 αποτελεί όντως παγκόσμιο ρεκόρ, αλλά φαίνεται ότι τοποθετεί επίσης τη χώρα σε ένα πλαίσιο επίτευξης του στόχου της για το 2025: να πωλούνται μόνο πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα και LCV μέχρι το τέλος του έτους. «Η Νορβηγία θα είναι η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα διαγράψει λίγο-πολύ τα αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες από την αγορά νέων αυτοκινήτων», λέει η Christina Bu, επικεφαλής του Elbil, EV Association. Με τις πωλήσεις EV, λοιπόν, να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο, τα BEV αντιπροσώπευαν περισσότερο από το ένα τέταρτο του συνόλου των αυτοκινήτων στους νορβηγικούς δρόμους στα τέλη του 2024, που είναι πάνω από το μερίδιο των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων. Ωστόσο, μια ανάλυση με βάση το μείγμα των κινητήρων στη Νορβηγία, παρέχει μια σαφή ένδειξη ότι ακόμη και με τις πωλήσεις BEV στα ύψη (και τώρα σχεδόν συνολικές), θα χρειαστούν πολλά χρόνια μέχρι ο στόλος αυτοκινήτων οποιασδήποτε χώρας να εξηλεκτριστεί πλήρως (ή έστω και σημαντικά): Ντίζελ: 36,1% BEV: 28,6% Βενζίνη: 23,0% Υβριδικά (PHEV και ήπιο υβριδικά): 12,3% Διαβάστε περισσότερα εδώ
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=