20.01.25 #278 7 ΡΩΣΙΑ: ΣΤΟ +48% ΟΙ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ ΕΠΙΒΑΤΙΚΩΝ Οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 48,4% το 2024, φθάνοντας τις 1,57 εκατ. μονάδες, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε η Autostat. Αυτή η επίδοση σηματοδοτεί το καλύτερο αποτέλεσμα για τη ρωσική αγορά αυτοκινήτου τα τελευταία πέντε χρόνια, αναφέρει η έκθεση. Η τελευταία φορά που οι πωλήσεις ήταν αναλόγως υψηλές ήταν το 2019, με 1,59 εκατομμύρια νέα επιβατικά αυτοκίνητα. Πέντε μάρκες αυτοκινήτων κυριάρχησαν στην αγορά, αντιπροσωπεύοντας όλες μαζί τα δύο τρίτα του συνόλου των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων πέρυσι. Η έκθεση ανέφερε ότι η εγχώρια μάρκα LADA διατήρησε τη θέση της ως ηγέτη της αγοράς, πουλώντας 436,2 χιλιάδες αυτοκίνητα. Η κινεζική Haval κατέλαβε τη δεύτερη θέση και πρωτοστάτησε μεταξύ των ξένων εμπορικών σημάτων με 190,6 χιλιάδες πωλήσεις αυτοκινήτων. Τρεις επιπλέον κινεζικές μάρκες καθιέρωσαν την παρουσία τους στη ρωσική αγορά κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου, ξεπερνώντας η καθεμιά το όριο των 100 χιλιάδων πωλήσεων. Η Chery πούλησε 157 χιλιάδες αυτοκίνητα, η Geely 149,1 χιλιάδες και η Changan έφτασε τις 106,1 χιλιάδες. Στην έκθεση προστίθεται ότι το LADA Granta παρέμεινε το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στη Ρωσία για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, με πωλήσεις συνολικά 201,5 χιλιάδων αυτοκινήτων το 2024. Ακολούθησε το μοντέλο LADA Vesta με πωλήσεις 123,2 χιλ. αυτοκινήτων. Το Haval Jolion συνέχισε να είναι το κορυφαίο ξένο μοντέλο, με 83,8 χιλιάδες οχήματα που αγοράστηκαν. Παρά τους ισχυρισμούς του Elon Musk ότι τα δεδομένα δείχνουν πως η Tesla βρίσκεται στα πρόθυρα της επίτευξης πλήρους αυτο-οδήγησης χωρίς επίβλεψη, φαίνεται πως ακόμη είναι μακρύς ο δρόμος. Επί της ουσίας, η Tesla εξακολουθεί να αρνείται σταθερά να μοιραστεί οποιαδήποτε στοιχεία σχετικά με την πρόοδό της στην αυτόνομη οδήγηση. Χρησιμοποιεί δε περίτεχνες αναφορές σε «απαραίτητη απεμπλοκή» ή «κρίσιμη απεμπλοκή» (του συστήματος), όσον αφορά την πρόοδο που υπάρχει στο πόσο μεγαλύτερη απόσταση καλύπτεται από το αυτόνομο όχημα, χωρίς φυσική ανθρώπινη παρέμβαση. Βεβαίως, στόχος του Μusk είναι να συντηρεί με κάθε τρόπο τις προσδοκίες, ώστε να πουλάει πακέτα «Full Self-Driving» με τιμή έως 15.000 δολάρια στα αυτοκίνητα που διαθέτει στην αγορά. Ο ίδιος διαφήμιζε πρόσφατα τις ενημερώσεις λογισμικού (FSD) 12.4 και 12.5 υποστηρίζοντας ότι θα μπορούν να εξασφαλίζουν αυτo-οδήγηση των Tesla «για 5 έως 10 φορές περισσότερα μίλια ανά παρέμβαση (του οδηγού/χρήστη)». Όμως, καμιά βεβαιότητα δεν μπορεί να υπάρξει, εφόσον δεν δημοσιοποιούνται στοιχεία των δοκιμών. ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ Η TESLA Αργεί η αυτόνομη οδήγηση χωρίς επίβλεψη HORSE: ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ RENAULT-GEELY Ξεκινά η παραγωγή eMotor στην Πορτογαλία Η HORSE, μια κοινοπραξία των Renault και Geely, ξεκίνησε την παραγωγή του eMotor (ηλεκτροκινητήρα) της στις εγκαταστάσεις της στο Aveiro της Πορτογαλίας. Η εταιρεία αναφέρει ότι το νέο eMotor ακτινικής ροής μπορεί να προσφέρει εξαιρετική απόδοση για plug-in και υβριδικά οχήματα επόμενης γενιάς. Το εργοστάσιο διαθέτει τέσσερις νέες γραμμές, που επιτρέπουν την κατασκευή έως και 160.000 μονάδων ετησίως. Κάθε γραμμή λειτουργεί αποκλειστικά για συγκεκριμένα στάδια παραγωγής: συμπεριλαμβανομένων της μηχανικής κατεργασίας του περιβλήματος του κινητήρα, του άξονα του ρότορα και του μαγνήτη, μαζί με την τελική συναρμολόγηση. Ανάμεσα σε αυτές τις γραμμές βρίσκεται ένα μηχάνημα περιέλιξης ακριβείας με τρεις κεφαλές, που επιτρέπει ταχύτερη και ακριβέστερη κατασκευή του πυρήνα του eMotor. Αρχικά, ο εν λόγω ηλεκτροκινητήρας σχεδιάστηκε για χρήση σε αρχιτεκτονικές υβριδικών κινητήρων που χρησιμοποιούν θερμικά μοτέρ HR12, HR16 και HR18 της HORSE. Με δυνατότητα χρήσης τόσο σε πλήρως υβριδικές όσο και σε plug-in υβριδικές εφαρμογές, το eMotor αποδίδει μέγιστη ισχύ 49 kW και 212 Nm ροπής.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=